Safiye Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 Tråden er ryddet for latterliggjøring. - Pavilion, mod
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #22 Skrevet 3. juli 2015 Jeg har opplevd noe av det samme, men det var gullfisker. Var hetebølge her jeg bodde. Hadde fått ansvaret for å mate gullfiskene til venninna mi. Da jeg kom dit for å mate dem, var de kokt ihjel :/ Var veldig fælt, og det var ikke lett å ringe venninnen min å fortelle det. Hun tok det derimot fint! Anonymous poster hash: b7d73...c32
Brimi Skrevet 3. juli 2015 #23 Skrevet 3. juli 2015 Det er uansett ikkje noke å få "traumer" og søvnlause netter av. Og det bestemmer du? 2
Gjest Belle âme Skrevet 3. juli 2015 #24 Skrevet 3. juli 2015 Og det bestemmer du? Nei, men det er idiotisk.
Rumle Skrevet 3. juli 2015 #25 Skrevet 3. juli 2015 (endret) Det er uansett ikkje noke å få "traumer" og søvnlause netter av. Så, fordi du synes det ikke er "nok", så er alle andre slik? Hva med å vise litt ydmykhet for at vi alle er forskjellige? Ts; synes dette høres veldig vondt ut - Jeg er enig med flere andre her som skriver at du bør oppsøke hjelp for å bearbeide/ta tak i dette. Ikke la noen fortelle deg hva som er vanskelig eller ikke for deg, det er det bare du som vet. Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver, og kunne sikkert fort reagert på samme måten, jeg vet det er fryktelig vondt å føle så sterkt og så mye. Endret 3. juli 2015 av Rumle 2
Gjest Belle âme Skrevet 3. juli 2015 #26 Skrevet 3. juli 2015 Så, fordi du synes det ikke er "nok", så er alle andre slik? Hva med å vise litt ydmykhet for at vi alle er forskjellige? Ts; synes dette høres veldig vondt ut - Jeg er enig med flere andre her som skriver at du bør oppsøke hjelp for å bearbeide/ta tak i dette. Ikke la noen fortelle deg hva som er vanskelig eller ikke for deg, det er det bare du som vet. Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver, og kunne sikkert fort reagert på samme måten, jeg vet det er fryktelig vondt å føle så sterkt og så mye. Trist, leit og dumt ja, men herregud gjort er gjort og spist er spist. Gå vidare og lev livet. Ingenting å tenke for mykje over. Gud så skjøre folk er.
Rumle Skrevet 3. juli 2015 #27 Skrevet 3. juli 2015 Trist, leit og dumt ja, men herregud gjort er gjort og spist er spist. Gå vidare og lev livet. Ingenting å tenke for mykje over. Gud så skjøre folk er. Det må være fint og lett å kunne ha en slik innstilling til vanskelige ting som skjer, tenker jeg 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #28 Skrevet 3. juli 2015 Grusom ulykke er når menneskeliv går tapt, særlig unge mennesker. Hvis et marsvins død er en "grusom ulykke", hva ville du kalt det dersom fire av dine venner omkom i en bilulykke? Anonymous poster hash: 8ee28...a60 2
Brimi Skrevet 4. juli 2015 #29 Skrevet 4. juli 2015 Nei, men det er idiotisk. For deg ja, men ikke for henne. Tror det er flere som bør lese litt psykologi. Hvis man blir stuck i et negativt mønster så er det ikke bare bare å komme seg ut av det på egenhånd. Uansett hva som er grunnen. Og det kan fort "smitte" over på andre ting. Sier derr til en med depresjon at det er bare å skjerpe seg? 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #30 Skrevet 4. juli 2015 Grusom ulykke er når menneskeliv går tapt, særlig unge mennesker. Hvis et marsvins død er en "grusom ulykke", hva ville du kalt det dersom fire av dine venner omkom i en bilulykke? Anonymous poster hash: 8ee28...a60 Skulle akkurat til å skrive det samme. Da jeg klikket meg inn på denne tråden, så trodde jeg den handlet om den grusomme bilulykken der tre ungdommer omkom nå nylig. Men så handlet det altså om en overfølsom dramaqueen som knekker sammen psykisk pga et marsvin! Verden er jammen full av kontraster. Anonymous poster hash: 2768e...4c9
Gjest Belle âme Skrevet 4. juli 2015 #31 Skrevet 4. juli 2015 Skulle akkurat til å skrive det samme. Da jeg klikket meg inn på denne tråden, så trodde jeg den handlet om den grusomme bilulykken der tre ungdommer omkom nå nylig. Men så handlet det altså om en overfølsom dramaqueen som knekker sammen psykisk pga et marsvin! Verden er jammen full av kontraster.Anonymous poster hash: 2768e...4c9 Akkurat det eg meiner...
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #33 Skrevet 4. juli 2015 Slapp av. Sånt kan skje. Jeg mista en hest jeg passet jeg. En diger hest! Var en ulykke og eier bebreidet ikke meg. Ja jeg synes det var jævli, men jeg går da ikke rundt å depper over slikt. Anonymous poster hash: 12405...a4c Folk er forskjellige. Jeg er veldig glad i dyr, så jeg skjønner trådstarter veldig godt. Jeg har hatt skyld i at to dyr har dødd. Den ene gangen var det et hamster, og jeg var ganske liten. Så jeg har greid å legge fra meg dette. Men den andre gangen var det en hund som jeg klarte å glippe. Hunden løp ut i veien og ble påkjørt. Jeg har egentlig opplevd ganske mye vondt, for eksempel at moren min ble syk og døde i løpet av en måned. Men dette med hunden er det mest traumatiske jeg har opplevd, fordi jeg fikk så skyldfølelse. Selv om det er flere år siden tenker jeg fortsatt på det. Og den første tiden etter ulykken gråt jeg, fikk ikke sove, "banket opp" meg selv, og hadde det rett og slett kjipt. Kan ikke si annet enn at du må ta tiden til hjelp, TS. Det er en klisje, men det blir mindre tungt med tiden. Det hender som sagt at jeg fortsatt tenker på det, men jeg forsøker å unngå å se ulykken for meg og å male rundt på de samme tankene. Da blir ikke skyldfølelsen fullt så ille. Til dere andre; jeg tror det har med at man føler at man har ansvaret for et uskyldig dyr og feiler i den oppgaven. De er så forsvarsløse og avhengige av en, så man vil jo bare gjøre godt. Likevel er det dessverre slik at ulykker skjer. Gode klemmer til deg, TS. Anonymous poster hash: 7b8f5...943 3
Brimi Skrevet 4. juli 2015 #34 Skrevet 4. juli 2015 Folk er forskjellige. Jeg er veldig glad i dyr, så jeg skjønner trådstarter veldig godt. Jeg har hatt skyld i at to dyr har dødd. Den ene gangen var det et hamster, og jeg var ganske liten. Så jeg har greid å legge fra meg dette. Men den andre gangen var det en hund som jeg klarte å glippe. Hunden løp ut i veien og ble påkjørt. Jeg har egentlig opplevd ganske mye vondt, for eksempel at moren min ble syk og døde i løpet av en måned. Men dette med hunden er det mest traumatiske jeg har opplevd, fordi jeg fikk så skyldfølelse. Selv om det er flere år siden tenker jeg fortsatt på det. Og den første tiden etter ulykken gråt jeg, fikk ikke sove, "banket opp" meg selv, og hadde det rett og slett kjipt. Kan ikke si annet enn at du må ta tiden til hjelp, TS. Det er en klisje, men det blir mindre tungt med tiden. Det hender som sagt at jeg fortsatt tenker på det, men jeg forsøker å unngå å se ulykken for meg og å male rundt på de samme tankene. Da blir ikke skyldfølelsen fullt så ille. Til dere andre; jeg tror det har med at man føler at man har ansvaret for et uskyldig dyr og feiler i den oppgaven. De er så forsvarsløse og avhengige av en, så man vil jo bare gjøre godt. Likevel er det dessverre slik at ulykker skjer. Gode klemmer til deg, TS.Anonymous poster hash: 7b8f5...943 Også er det forskjell på når en person dør av sykdom hvor det er forventet at de skal dø og når de dør plutselig.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #35 Skrevet 4. juli 2015 Folk er forskjellige. Jeg er veldig glad i dyr, så jeg skjønner trådstarter veldig godt. Jeg har hatt skyld i at to dyr har dødd. Den ene gangen var det et hamster, og jeg var ganske liten. Så jeg har greid å legge fra meg dette. Men den andre gangen var det en hund som jeg klarte å glippe. Hunden løp ut i veien og ble påkjørt. Jeg har egentlig opplevd ganske mye vondt, for eksempel at moren min ble syk og døde i løpet av en måned. Men dette med hunden er det mest traumatiske jeg har opplevd, fordi jeg fikk så skyldfølelse. Selv om det er flere år siden tenker jeg fortsatt på det. Og den første tiden etter ulykken gråt jeg, fikk ikke sove, "banket opp" meg selv, og hadde det rett og slett kjipt. Kan ikke si annet enn at du må ta tiden til hjelp, TS. Det er en klisje, men det blir mindre tungt med tiden. Det hender som sagt at jeg fortsatt tenker på det, men jeg forsøker å unngå å se ulykken for meg og å male rundt på de samme tankene. Da blir ikke skyldfølelsen fullt så ille. Til dere andre; jeg tror det har med at man føler at man har ansvaret for et uskyldig dyr og feiler i den oppgaven. De er så forsvarsløse og avhengige av en, så man vil jo bare gjøre godt. Likevel er det dessverre slik at ulykker skjer. Gode klemmer til deg, TS. Anonymous poster hash: 7b8f5...943 Så jeg er ikke glad i dyr jeg da? Javel. Men dyr dør - hele tiden. De lever ikke like lenge som oss, og de er mye mer skjøre for ulykker og lignende. Uansett hvor nøye man er med sikkerthet, stell og pleie, så vil dyr dø. Om man går i kjelleren hver gang et dyr dør, så bør man faktisk revudere å ha dyr. Da blir man jo psykisk syk av å ha dyr. Og man har jo dyr fordi man vil gi de et godt hjem og fordi det er bra for vår egen sjelefred. Anonymous poster hash: 12405...a4c
Brimi Skrevet 4. juli 2015 #36 Skrevet 4. juli 2015 Så jeg er ikke glad i dyr jeg da? Javel. Men dyr dør - hele tiden. De lever ikke like lenge som oss, og de er mye mer skjøre for ulykker og lignende. Uansett hvor nøye man er med sikkerthet, stell og pleie, så vil dyr dø. Om man går i kjelleren hver gang et dyr dør, så bør man faktisk revudere å ha dyr. Da blir man jo psykisk syk av å ha dyr. Og man har jo dyr fordi man vil gi de et godt hjem og fordi det er bra for vår egen sjelefred. Anonymous poster hash: 12405...a4c Tror jeg hadde begynt å lure om noen ikke gikk i kjelleren, men det kan bare være meg som knytter meg ekstremt til både dyr og mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #38 Skrevet 5. juli 2015 Tror jeg hadde begynt å lure om noen ikke gikk i kjelleren, men det kan bare være meg som knytter meg ekstremt til både dyr og mennesker. Så du anser deg som en større dyrevenn enn andre? TS gikk jo i kjelleren. Hun er jo helt i oppløsning. Det er ikke sunt og et varseltegn om en slik hendelse skal hindre henne i å leve et godt liv. Anonymous poster hash: 12405...a4c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2015 #39 Skrevet 5. juli 2015 Tilleg. Ja klart man blir lei seg når man mister et dyr. Veldig lei seg. Men når man blir psykisk syk av det, så har det tippa litt over. Anonymous poster hash: 12405...a4c
Brimi Skrevet 5. juli 2015 #40 Skrevet 5. juli 2015 Tilleg. Ja klart man blir lei seg når man mister et dyr. Veldig lei seg. Men når man blir psykisk syk av det, så har det tippa litt over. Anonymous poster hash: 12405...a4c Så nå begynner du å forstå. Psykiske lidelser trenger ikke å komme f.eks rett etter noe traumatisk, det kan bygge seg opp og så skjer noe som dette som tipper en over. Men jeg skjønner det er vanskelig å forstå og ha empati mot et annet menneske når man ikke har forståelse for at mennesker er forskjellige og noen er veldig sarte. Det hjelper ikke personen det drøyt om man sier at de skal skjerpe seg. Istedet for å rakke ned på henne så burde dere heller sagt at hun trenger hjelp (på en fin måte).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå