Gå til innhold

Søsken med til helsesøster?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette ble en lite trivelig tråd, etter info om halvsøsken.

Barnet på 8 år trenger ikke vokse opp med en løgn, enten mor er død eller på annen måte ute av bildet.

Fysj, nå ble jeg sint!

Anonymous poster hash: 0c649...7c0

Ærlig talt, mor kan da leve og være tilstede for barna sine selv om far har ny kone og nytt barn

Hvorfor kan ikke den på 8 år få være med inn og se på hva som skjer?

Sensitive ting er da ikke vanlig å ta opp på en 4 mnd. Kontroll? Hva skulle det i tilfellet være?

Er enig med far om at det ikke er greit å lan den på 8 år sitte ute og vente.

Seksuellt misbruk, fødselsdepresjon, alle mulige slags sosiale, psykiske, økonomiske eller somatiske problemer hos mor f, eks

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært ditt eget barn ville du aldri latt han eller hun sitte på venterommet.

Skjønner pappaen veldig godt. Hvis du har problemer med underlivet (noe som er det eneste jeg kan tenke meg man ikke vil prate om foran en 8 åring), så drar du til legen, ikke til helsesøster.

Anonymous poster hash: de39b...5c5

Å joda.

Jeg var 9 da jeg fikk  et (hel)søsken. Jeg var med på helsestasjonen. Var med på veiing og måling og slikt, men ventet på venterommet da mamma og helsesøster snakket sammen. Hva de snakket om aner jeg fortsatt ikke, men jeg vil jo tro at brystbetennelse var en av tingene, da min mor slet med det. Sex og intimitet mellom foreldrene er et annet tema som gjerne kommer opp i slike samtaler. Og jo, endel underlivsgreier er også noe man gjerne tar opp med helsesøster.

Anonymous poster hash: 67fe3...e62

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

herreguda folkens, en 8 åring klarer å vente på gangen! slutt å tro dere må passe på dem hele tiden, da kan dere vel liksågodt dytte den opp i livmora igjen! Anonymous poster hash: 2dfda...db0

For meg handler det ikke om å passe på et 8 år gammelt barn, men å innkludere barnet.

AnonymBruker
Skrevet

For meg handler det ikke om å passe på et 8 år gammelt barn, men å innkludere barnet.

Barnet blir jo inkludert i veiing og måling, da dette skjer på venterommet.

Å inkludere barnet i voksensamtaler etterpå ser jeg ikke helt poenget med?

Ts

Anonymous poster hash: 3d686...68d

• Liker 7
Skrevet

Så klart kan et 8 år gammelt barn sitte på venterommet. Ungen har det bedre der enn å måtte bli med inn å høre på samtaler ungen ikke burde få med seg.

• Liker 5
Skrevet

Venta på den der ;)

Men ja, hva så?

Fordi hvis det var ditt eget barn ville du bare bestemt enten sånn eller slik, uten at det hadde blitt noen sak mellom deg og far overhodet. Det er ikke akkurat noe å krangle om, og merkelig at far skal ha så sterke meninger om en slik fillesak. Så da er det ikke bare disse minuttene på et venterom det handler om, men noe litt mer, hvor detaljert kan du bestemme over stebarn, og inkluderer du stebarn NOK når det gjelder fellesbarnet, blir stebarnet ofte "satt på gangen" eller lignende.

Jeg syns jo at selv om far er uenig av uviss grunn, er dette en sak der du bare kan skjære igjennom og bestemme, men siden det har blitt en sak, kan du vel bare gå for fars løsning, han skaffer barnevakt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I følge samboeren er dette skikkelig fælt, og la 8åringen vente på venterommet... Så da vil han ordne med annen barnevakt imens. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig..

Ts

Hvorfor diskutere det med ham?

Skal han være med?

Her er det jo noe under...Er far skeptisk til deg?

Anonymous poster hash: 25379...b4b

Skrevet (endret)

Ja, da får far skaffe barnevakt da!

Merkelig at han lager så stor sak ut av dette. Du som mor må få snakke med helsesøster uten å måtte veie ordene dine i gull med en såpass stor tilskuer.

Du skal ikke måtte stå til ansvar for eventuelle spørsmål fra barnet etterpå.

Edit. stor tilskuer som i stort/gammelt barn ;)

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Var enebarn helt til jeg var 7,5 år. Var med mamma til helsesøster hver gang jeg kunne. Fikk være med på alt som handlet om mitt søsken, men ventet på venterommet (noen ganger alene med lillebror) da mamma og helsesøster skulle prate om voksenting. Aldri tatt skade av det! Samtidig som jeg fikk mestringsfølelse av å passe min bror.

Kanskje 8-åringen også kan passe baby når du og helsesøster snakker sammen?

Anonymous poster hash: a23bc...99f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du skal prate om søskensjalusi og stebarnet ditt, så skjønner jeg virkelig ikke hva problemet ditt er i forhold til at barnet ikke kan være med inn.

Om du opplyser oss om det, så kanskje flere er enig med deg. For det er vel det du er ute etter.

Anonymous poster hash: 13333...d75
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke 8-åringen være alene hjemme? Det er vel ikke snakk om timesvis... 8-åring er jo skolebarn. De tåler å være litt alene.

Anonymous poster hash: 3c267...002
AnonymBruker
Skrevet

Nå måtte JEG ordne med barnevakt selv, da far ikke hadde gjort det og barnet ikke ville vente de skarve 10 minuttene vi hadde snakket med helsesøster.

Til opplysning blir jo 8åringen inkludert i alt av hverdagslige ting som det passer seg, unntatt når minsten skal sove. Da syns jeg minsten kan få mest mulig ro rundt seg. Så sånn sett er det ikke noe fare. Er vel det hele vente-greiene barnet ikke ville, da barnet ikke eier tålmod og hater å vente på ting.

Det eventuelle temaet som hadde kommet opp, er vel forholdet mellom meg og faren til barnet, og hvordan jeg har det generelt. Og det syns jeg virkelig ikke er noe barnet trenger å høre. Det får være måte på hvor inkludert barna skal bli i forhold til slike ting!

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke 8-åringen være alene hjemme? Det er vel ikke snakk om timesvis... 8-åring er jo skolebarn. De tåler å være litt alene.

Anonymous poster hash: 3c267...002

Ikke i følge barnas far..

Skrevet

Jeg ventet i resepsjonen når pappa var på jobbintervju når jeg var 7 år. Ja det var kjedelig og ja jeg klarte meg helt fint. Hadde bare en tynn barnebok som underholdning. 

Om 8-åringen er skikkelig distre og har for vane å vandre rundt omkring ville jeg nok tenkt meg om. Litt kjipt om h*n forsvinner ut i byen. Men om h*n klarer å høre på beskjeder kan jeg ikke se for meg hva slags skade h*n vil ta av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...