Gå til innhold

Søsken med til helsesøster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det når det ene barnet skal til helsesøster? Lar dere søskenet være med inn eller må de vente utpå gangen? Tenker det kan jo bli tatt opp sensitive ting, som andre søsken ikke trenger å få vite, enten av meg eller helsesøster?

Barna det er snakk om her nå er straks 4 mnd og 8 år. Kan ikke si det frister å ta med inn 8åringen.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 3d686...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En åttering kan vente på venterommet hvis man av ulike årsaker vil ha en privat samtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt åtteåringen være hjemme eller vente på venterommet.

 

Hadde vært verre om det var omvendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt åtteåringen være hjemme eller vente på venterommet.

Hadde vært verre om det var omvendt!

I følge samboeren er dette skikkelig fælt, og la 8åringen vente på venterommet... Så da vil han ordne med annen barnevakt imens. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig..

Ts

Anonymous poster hash: 3d686...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr ungen med en pad eller en mobiltelefon eller annen skjermdings.....

 

Jentungen her er ni, hun kunne fint sittet på venterommet på legekontor/helsestasjon for en stund siden. Kjedelig ja, men ingen dør av å kjede seg.... Derav underholdningen osv, så blir det mindre klaging....

 

Det er vel gjerne en "kontordame" eller noe der også, som kan bistå dersom det skulle skjære seg fullstendig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi åtteåringen et Donald blad og la h*n vente på venterommet dersom h*n ikke kan være med en av foreldrene mens den andre er hos helsesøster

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke den på 8 år få være med inn og se på hva som skjer?

Sensitive ting er da ikke vanlig å ta opp på en 4 mnd. Kontroll? Hva skulle det i tilfellet være?

Er enig med far om at det ikke er greit å lan den på 8 år sitte ute og vente.

Anonymous poster hash: 0c649...7c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr ungen med en pad eller en mobiltelefon eller annen skjermdings.....

Jentungen her er ni, hun kunne fint sittet på venterommet på legekontor/helsestasjon for en stund siden. Kjedelig ja, men ingen dør av å kjede seg.... Derav underholdningen osv, så blir det mindre klaging....

Det er vel gjerne en "kontordame" eller noe der også, som kan bistå dersom det skulle skjære seg fullstendig?

Det jeg mener også, ingen dør av å vente litt. Men i følge samboer er vel dette tett ved barnemishandling.

Er ingen kontordame der, men er jo et rom fullt av leker og andre ting å se på så det er jo ikke noe problem slikt sett.

Ts

Anonymous poster hash: 3d686...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke den på 8 år få være med inn og se på hva som skjer?

Sensitive ting er da ikke vanlig å ta opp på en 4 mnd. Kontroll? Hva skulle det i tilfellet være?

Er enig med far om at det ikke er greit å lan den på 8 år sitte ute og vente.

Anonymous poster hash: 0c649...7c0

Kan jo være ting vi har snakket om før som blir tatt opp igjen nå? Og det er ikke slike ting jeg vil barna som skjønner noe skal få høre.

Hvorfor kan ikke en 8åring sitte på venterommet de minuttene vi er inne?

Anonymous poster hash: 3d686...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette: barna er halvsøsken?

Anonymous poster hash: 0d08b...3c2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis faren fikser barnevakt er det vel ok for alle. Jeg hadde tatt med en DS/telefon, og hun kunne sitte rett utenfor, eventuelt vært med inn litt akkurat når baby veies osv.

Anonymous poster hash: 0d693...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette: barna er halvsøsken?

Anonymous poster hash: 0d08b...3c2

Venta på den der ;)

Men ja, hva så?

Anonymous poster hash: 3d686...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis faren fikser barnevakt er det vel ok for alle. Jeg hadde tatt med en DS/telefon, og hun kunne sitte rett utenfor, eventuelt vært med inn litt akkurat når baby veies osv.

Anonymous poster hash: 0d693...83d

Er sånn på helsestasjonen her at vekt og lengde blir målt ute på venterommet, så den biten får jo uansett barnet med seg. Er de skarve minuttene inne på kontoret jeg mener barnet kunne venta ute på venterommet..

Anonymous poster hash: 3d686...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venta på den der ;)

Men ja, hva så?Anonymous poster hash: 3d686...68d

Hadde det vært ditt eget barn ville du aldri latt han eller hun sitte på venterommet.

Skjønner pappaen veldig godt. Hvis du har problemer med underlivet (noe som er det eneste jeg kan tenke meg man ikke vil prate om foran en 8 åring), så drar du til legen, ikke til helsesøster.

Anonymous poster hash: de39b...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender vel at det som tas opp på helsestasjonen dreier seg om andre ting enn hvor mye barn har lagt på seg. Som hvordan mor har det. Om hun for eksempel sliter med en (mild) fødselsdepresjon eller "bare" ønsker råd om hvordan for eksempel søskensjalusi kan håndteres. Det trenger verken egne barn eller stebarn få høre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kan ikke en 8-åring vente på venterommet på en helsestasjon en liten stund? Hva galt kan skje der?

Anonymous poster hash: d7136...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette ble en lite trivelig tråd, etter info om halvsøsken.

Barnet på 8 år trenger ikke vokse opp med en løgn, enten mor er død eller på annen måte ute av bildet.

Fysj, nå ble jeg sint!

Anonymous poster hash: 0c649...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min egen datter hadde værsgo' fått vente ute om det var noe jeg skulle snakke med helsesøster om ang min stedatter - dette går slett ikke på biologi, men på hva andre trenger å høre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært ditt eget barn ville du aldri latt han eller hun sitte på venterommet.

Skjønner pappaen veldig godt. Hvis du har problemer med underlivet (noe som er det eneste jeg kan tenke meg man ikke vil prate om foran en 8 åring), så drar du til legen, ikke til helsesøster.

Anonymous poster hash: de39b...5c5

Jo, tror faktisk det. Hvorfor skulle det være så fælt? Hva i alle dager kan skje der? Er ikke så mange mennesker der om gangen at det er noe skummelt.

Og det finnes andre ting enn kun underlivet mitt jeg ikke vil snakke om foran barna. Stebarn eller egne!

Anonymous poster hash: 3d686...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herreguda folkens, en 8 åring klarer å vente på gangen! slutt å tro dere må passe på dem hele tiden, da kan dere vel liksågodt dytte den opp i livmora igjen!



Anonymous poster hash: 2dfda...db0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...