Gjest Sukkerert Skrevet 22. september 2004 #61 Del Skrevet 22. september 2004 Menn blir svært sjelden sjekket opp. Undertegnede har aldri blitt det, og jeg kjenner svært svært få som har blitt det mer enn en gang. Men jenter tror ikke på oss. Gutter blir også sjekket opp, men det er mye mulig at det skjer sjeldnere enn med jenter. Det finnes nok jenter som aldri blir sjekket opp på samme måte som det er gutter som aldri blir det. Sett at gutter svært sjelden blir sjekket opp, slik du sier. Da skulle man vel tro at de benyttet seg av sjansen når ei jente for en gangs skyld prøvde seg. Da kunne en konsekvens av det være at jentene, som kunne velge og vrake, valgte veldig pene gutter som ikkje matchet dem utseendemessig. Likevel er det slik at kjærestepar, og i enda større grad gifte par, er omtrent like pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. september 2004 #62 Del Skrevet 22. september 2004 Joda, kvinner sender mye signaler. Men med å bli sjekket opp mener jeg f.eks. å ta initiativ til mer kontakt, eller be om telefonnummer og faktisk ringe osv. Hvem som tar hvilken rolle i sjekkespillet finner jeg lite interessant. Begge må uansett være delaktige. Greit, i henhold til din definisjon av hva sjekking er (si teite ting og spør etter nummeret) så sjekker kanskje kvinner sjeldnere, men skjønner ikke at det skal være noe spennende å diskutere. Det er ikke noe vanskeligere å spør om et nummer enn å vise sin interesse. Og ja, stemmer nok at kvinner er flinkere til å lese kroppsspråk. Menn er vel generelt bare interessert i å lese kroppsspråket til de fineste damene i lokalet, og registrer ikke de som er på samme nivå som dem selv. Men har du ikke utseende med deg så må du så klart være aktiv. Ingen som ser at du er en interessant person på et bråkete utested. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 22. september 2004 #63 Del Skrevet 22. september 2004 Hvem som tar hvilken rolle i sjekkespillet finner jeg lite interessant. Begge må uansett være delaktige. Greit, i henhold til din definisjon av hva sjekking er (si teite ting og spør etter nummeret) så sjekker kanskje kvinner sjeldnere, men skjønner ikke at det skal være noe spennende å diskutere. Det er ikke noe vanskeligere å spør om et nummer enn å vise sin interesse. Det må foregå kommunikasjon for at noen parter skal vise interesse. Jenter tar sjelden initiativ til kommunikasjon med en gutt de aldri har sett før. Med sjekking snakker jeg altså om å finne noen man aldri har sett før, eller kommer til å møtes igjen dersom man ikke avtaler det. Dersom jenter flørter med en gutt de kjenner fra før, og på den måten viser interesse, er ikke det sjekking slik jeg ser det i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 22. september 2004 #64 Del Skrevet 22. september 2004 Jenter tar sjelden initiativ til kommunikasjon med en gutt de aldri har sett før. du er ganske langt ute på jordet her. tror dette må være basert på dine egne erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 22. september 2004 #65 Del Skrevet 22. september 2004 fortell hvordan du definerer skjekking, da. Det har jeg skrevet andre steder i tråden. Men du kan ikke kalle det sjekking om du flørter med en gutt du kjenner. Å prøve seg på venner eller bekjente er ikke sjekking. For at vi skal kalle det sjekking må f.eks. DU gå bort til en fyr du ALDRI har snakket med og flørte med han. DU må videre avtale å møte han igjen. Og når du møter han igjen må DU forsterke hans tiltrekning til deg og gjøre forholdet fysisk. Først DA har du sjekket opp en fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 22. september 2004 #66 Del Skrevet 22. september 2004 ja jeg har skjønt at det er det du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 22. september 2004 #67 Del Skrevet 22. september 2004 du er ganske langt ute på jordet her. tror dette må være basert på dine egne erfaringer. På fester og lignende gjør jo jenter det så klart, men INTENSJONEN med kommunikasjonen må være sjekking. Ikke å være høfling eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. september 2004 #68 Del Skrevet 22. september 2004 Dersom jenter flørter med en gutt de kjenner fra før, og på den måten viser interesse, er ikke det sjekking slik jeg ser det i denne sammenhengen. Jeg prater om ukjente jenter som viser interesse på utested (utforskende blikk, øyekontakt, gjøre seg mer tilgjengelig og lignende. Jenter har også en tendens til å ta kontakt når det er naturlig - du er i nærheten, i køen, i baren etc. Egentlig det samme som vi gutta gjør. Du har sikkert vært innom slikt i dine studier). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 22. september 2004 #69 Del Skrevet 22. september 2004 man sjekker ikke for høflighetens skyld. eller kanskje noen gjør det, men ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 22. september 2004 #70 Del Skrevet 22. september 2004 Valentino: I følge deg blir gutter sjeldent sjekket opp. Sett at ei jente prøvde seg på en fyr. Blir hun ikke vurdert? Eller tar han henne uansett i og med at han aldri blir sjekket opp ellers? Forresten tror jeg du legger litt mer i "å bli sjekket opp" enn de fleste. De fleste vil kalle det sjekking dersom en person tar kontakt med en annen person og viser seg interessert, uten at dette må resultere i et senere møte eller fysisk kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders26år Skrevet 22. september 2004 #71 Del Skrevet 22. september 2004 På byen er det hvertfall umulig å vite , så mye sleipe damer som bruker "sjekking" som en måte å få billig drikke og gratis reise hjem . JA , jeg snakker av erfaring. Anders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 22. september 2004 #72 Del Skrevet 22. september 2004 Aldri sjekket opp en mann for sprit, men har fått spandert forde. Å sjekke opp menn er kjedelig. Ingen spenning. Mye mulig alle har vært helt desperat da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 22. september 2004 #73 Del Skrevet 22. september 2004 Vil bare minne om trådens overskrift jeg: Hva slags typer blir du sjekket opp av? Så kan sjekketriks - måter å sjekke opp på tas i en egen tråd! Usikker -moderator- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 22. september 2004 #74 Del Skrevet 22. september 2004 Beklager! Gamle menn med bart.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 22. september 2004 #75 Del Skrevet 22. september 2004 De få gangene jeg blir skjekket opp. Endten av yngre gutter, utlendinger eller gutter som skiller seg litt ut.. Husker en fyr fra Ghana fridde til meg en gang :o Han kom bort og hilste på hele familien min og greier, etterpå skulle han vise meg fram til kameratene sine. Jada. Han forsvant like fort som han kom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 22. september 2004 #76 Del Skrevet 22. september 2004 Kunstnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 22. september 2004 #77 Del Skrevet 22. september 2004 valentino, jeg er gutt. I min erfaring så tar de enten initiativ med å bli kjent med meg på den hyggelige måten, også kan det bevege seg derifra. Eller så drar de meg fysisk opp på dansegulvet(hvorfor i all verden skjer det alltid med meg? :o )! Så jeg må lære meg å danse bedre syntes jeg. Ellers er jeg skikkelig lat selv, jeg har nesten alltid vært den passive parten :oops: Det er kanskje noe de bare ser og tar initiativ. Også kanskje det hender at jeg er flink til å sende ut info om at jeg trives i deres selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 22. september 2004 #78 Del Skrevet 22. september 2004 valentino, jeg er gutt. I min erfaring så tar de enten initiativ med å bli kjent med meg på den hyggelige måten, også kan det bevege seg derifra. Når det "beveger seg derfra" Eller så drar de meg fysisk opp på dansegulvet(hvorfor i all verden skjer det alltid med meg? Dersom dette skjer UTEN at de har snakket med deg først er det noe ved dine fysiske attributter som gjør dette. Du er kanskje ganske høy? Dersom du HAR snakket med de først er det noe ved kommunikasjonen din som gjør det. Da er spørsmålet om de tok initiativet til den forutgående samtalen. Men jeg har aldri sagt at jenter ALDRI sjekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 22. september 2004 #79 Del Skrevet 22. september 2004 Når det "beveger seg derfra" For min del del tar det oftest et par uker kanskje. Men så er ikke jeg helt ons typen, så da har det gått mere i seriøse baner. De det har evolvert til noe mer seriøst kjenner jeg for det meste fra steder hvor jeg jobber eller studerer. Jeg tror det er en bedre sjekke plass. Dersom dette skjer UTEN at de har snakket med deg først er det noe ved dine fysiske attributter som gjør dette. Du er kanskje ganske høy? Neh. Tror heller det er mitt fortryllende krøllete hår!!!! Dersom du HAR snakket med de først er det noe ved kommunikasjonen din som gjør det. Da er spørsmålet om de tok initiativet til den forutgående samtalen. Men jeg har aldri sagt at jenter ALDRI sjekker. Neida, jeg bare tenkte jeg skulle gi litt info til hvordan jeg har opplevd det. Oftest kjenner jeg dem eller semi kjenner dem før de har 'invitert' meg til dansegulvet. Men det har hendt at de kjenner meg igjennom noen andre, og jeg ikke dem, og plutselig befinner meg der med hvem? På forskjellige steder går det hipp som happ, noen ganger prater jeg først, og noen ganger dem. Jeg kan være litt smågal/urasjonalistisk av meg også, så kanskje det også gjør at de føler at ting ikke er så farlig om ditt eller datt skjer(det er der det ligger kanskje. hmmm). Jeg drikker lite alkohol, jeg blir så emosjonell om kvelden uansett. Men det med dansegulvet er som oftest bare tull da. Det er bare de som er så dansegale! Vel, det kan kanskje skje mer og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. september 2004 #80 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg kan sjekke, jeg. Ikkeno' problem. Jeg er trygg og harmonisk på meg selv, så det funker helt greit. Tror nok det er en del usikre jenter som ikke tør sjekke, fordi de er redde for å bli avvist. Eller så gjør de det, men hintene er så "små" at de går fyren hus forbi. Noen fyrer som ikke liker å bli sjekket, men en fyr som ikke "tåler" å bli sjekket opp av ei jente, er jeg ikke intr i uansett. Liker trygge og harmoniske gutter, som ikke har noe problem med lekne, selvstendige og sterke jenter. Men egentlig så foretrekker jeg en blanding, da, når det gjelder sjekking. Som med tommern og meg, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå