Mann 42 Skrevet 30. juni 2015 #21 Skrevet 30. juni 2015 Men hva om de har utført krigsforbrytelser? Hvordan kan vi i så fall vite at de ikke har gjort noe som fortjener lovens strengeste straff? Enhver som kommer hit etter å ha deltatt i forbrytelser, skal selvsagt ta sin straff. Og jeg tror at det rekker å bevise at de har båret våpen for IS. Det er iallfall slik jeg har oppfattet det.
Gjest Jacklost Skrevet 2. juli 2015 #22 Skrevet 2. juli 2015 Men hva om de angrer og ikke vil være slike krigere likevell?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #23 Skrevet 2. juli 2015 Hvordan kan man skille hvem som bare angrer og hvem som vil tilbake for å utføre terror ? Anonymous poster hash: 2f8df...b42 1
Gjest Jacklost Skrevet 30. august 2015 #25 Skrevet 30. august 2015 De burde ikke få hjelp La de råtne nede i midtøsten. Var ikke det litt brutalt sagt? Hva med å sende resten av familien deres ned til områder som er kontrollert av IS?. Dette er jo også en form for familie-gjenforening. Hvorfor har ikke familiene til noen av de som reiser, varslet norske myndigheter. Hvis dem er redde for at noen i familien deres kommer til å dra ned dit og bli IS-krigere? Familiene er sikkert alt for stolte over den "modige og tøffe krigeren" sin..... Anonymous poster hash: 708e2...4cf Det hadde vært ondskapsfullt gjort
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 30. august 2015 #26 Skrevet 30. august 2015 (endret) jeg hadde vist allerede skrevet i denne tråden Endret 30. august 2015 av Balian de Ibelin
Gjest Jacklost Skrevet 30. august 2015 #27 Skrevet 30. august 2015 jeg hadde vist allerede skrevet i denne tråden Dette har du jo allerede sagt
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 30. august 2015 #28 Skrevet 30. august 2015 Var ikke det litt brutalt sagt? Kanskje det. Men det er hva jeg mener
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 30. august 2015 #29 Skrevet 30. august 2015 Dette har du jo allerede sagt Ja jeg så det etter på. Så derfor fjernet jeg svaret.
Gjest Jacklost Skrevet 30. august 2015 #30 Skrevet 30. august 2015 Ja jeg så det etter på. Så derfor fjernet jeg svaret. Så du står fortsatt for det du sa da?
Miriam21 Skrevet 30. august 2015 #31 Skrevet 30. august 2015 Synes virkelig synd på dem som er i Syria nå. Skulle gjerne ønske at de fikk kommet hjem igjen. Det er hjerteskjærende bilder vi ser på nyhetene nå i disse dager. Forferdelig
Drizzt Skrevet 30. august 2015 #32 Skrevet 30. august 2015 Synes virkelig synd på dem som er i Syria nå. Skulle gjerne ønske at de fikk kommet hjem igjen. Det er hjerteskjærende bilder vi ser på nyhetene nå i disse dager. Forferdelig Hvem synes du virkelig synd på? De som reiste til Syria for å krige (som er trådens tema)? 1
Miriam21 Skrevet 30. august 2015 #33 Skrevet 30. august 2015 Hvem synes du virkelig synd på? De som reiste til Syria for å krige (som er trådens tema)? Jeg synes synd på både de som flykter og de som har reist til Syria. Selv om de har valgt det selv, så var det nok ikke slik de hadde sett for seg.. Alle gjør dumme valg noen ganger i livet, så la de få komme hjem igjen :-)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #34 Skrevet 30. august 2015 Synes virkelig synd på dem som er i Syria nå. Skulle gjerne ønske at de fikk kommet hjem igjen. Det er hjerteskjærende bilder vi ser på nyhetene nå i disse dager. Forferdelig europeisk TV og aviser huker selvfølgelig tak i alle kvinner og barn dem kommer over, slik at disse kan fotograferes og lages gråte-TV av i pressen. 99 % av dem som kommer er godt voksne menn... Anonymous poster hash: 708e2...4cf
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #35 Skrevet 30. august 2015 (endret) Jeg synes synd på både de som flykter og de som har reist til Syria. Selv om de har valgt det selv, så var det nok ikke slik de hadde sett for seg.. Alle gjør dumme valg noen ganger i livet, så la de få komme hjem igjen :-) Du ønsker folk som har slaktet uskyldige mennesker tilbake til vårt hjemland, og tro meg, de vet hva de drar til. Innlegget ryddet for persondebatt Nordvesta, mod.Anonymous poster hash: 5c0a0...d4a Endret 30. august 2015 av Nordvesta 4
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 30. august 2015 #36 Skrevet 30. august 2015 Så du står fortsatt for det du sa da? Selvsagt
Gjest Jacklost Skrevet 30. august 2015 #37 Skrevet 30. august 2015 (endret) Du ønsker folk som har slaktet uskyldige mennesker tilbake til vårt hjemland, og tro meg, de vet hva de drar til.Anonymous poster hash: 5c0a0...d4a Det der var bare unødvendig og stygt sagt... Innlegget ryddet for persondebatt i sitat Nordvesta, mod. Endret 30. august 2015 av Nordvesta
Gjest Sobril Skrevet 30. august 2015 #38 Skrevet 30. august 2015 (endret) Enhver som kommer hit etter å ha deltatt i forbrytelser, skal selvsagt ta sin straff. Og jeg tror at det rekker å bevise at de har båret våpen for IS. Det er iallfall slik jeg har oppfattet det. Ja, vi hatt jo vært heldige med å straffe Krekar (for eksempel) . Noen måneder nå og da for trusler. Men hva med terroren han skal ha utført - har han blitt dømt for den? Det hele er jo en stor vits. Endret 30. august 2015 av Sobril
Mann 42 Skrevet 30. august 2015 #39 Skrevet 30. august 2015 Ja, vi hatt jo vært heldige med å straffe Krekar (for eksempel) . Noen måneder nå og da for trusler. Men hva med terroren han skal ha utført - har han blitt dømt for den? Det hele er jo en stor vits. Sikkert. Har man god sans for humor, så er det meste en vits. Men vi må ta hva vi kan få. Det er jo alltid dette med å føre beviser. Hadde vi vært i Syria, så kunne vi jo bare laget stuing av fyren og servert ham til mora hans, men vi er altså en rettsstat, og vi straffer folk etter at vi har ført bevis for at de har gjort noe kriminelt. Det syns jeg i og for seg er en god ting.
Drizzt Skrevet 30. august 2015 #40 Skrevet 30. august 2015 Jeg synes synd på både de som flykter og de som har reist til Syria. Selv om de har valgt det selv, så var det nok ikke slik de hadde sett for seg.. Alle gjør dumme valg noen ganger i livet, så la de få komme hjem igjen :-) Alle gjør dumme valg noen ganger i livet, ja. Og må akseptere konsekvensene. De som har reist frivillig for å krige (og få våpentrening, trening i kamp og generelt sett drive med terror og drap) kan for min del forbli der de trives best. I Syria. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå