Gå til innhold

liker at gjester er gjester.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje sær, men liker ikke når gjester går i kjøkkenskap osv og finner ting. Feks har en venninne som kikker i skapa, i grunn greit, men har litt skrekken for at folk synes ting hos oss er ekkelt eller rotete. Vi har det rent, men ofte i kjøkkenskoffene er det ofte rotete. Hver gang svigermor er her så hører jeg henne smelle med døra til skapet på do, hvor jeg har bind tamponger osv, hadde en graviditetstest der en gang og, det var tydelig at ting var flyttet på. Greit om hun ønsket å ta et bind, men ved hvert besøk må man jo ikke kikke i skapet? Føler at det som er bak lukka dører er litt privat, og at gjester tar seg vel mye til rette ved å åpne og kikke. Liker heller ikke at folk drivet i kjøleskapet.. er det vanlig at folk snoker i skapene på denne måten??

Anonymous poster hash: aff93...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanlig



Anonymous poster hash: ec88b...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at noen går å henter seg en kopp eller et glass om de blir tørste, men å rote rundt i skapene på baderommet blir for dumt synes jeg! Absolutt ikke OK. Er det noe man trenger der, så spør man enten først, eller sier i fra etterpå. Og alt trenger faktisk ikke flyttes på. 

Ufint, og jeg hadde sagt ifra på en fin måte at du ikke synes noe om at hun romsterer i skapene dine. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig rart ut at folk er i skuffer og skap hele tiden. Er jeg hjemme hos noen jeg føler meg hjemme hos kan jeg fint forsyne meg med vannglass, bestikk, etc, men åpner aldri en skuff eller et skap uten "grunn". Har aldri fått med meg at noen har gjort det hjemme hos meg heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på at mine gjester føler seg såpass hjemme at de kan åpne både kjøkkenskap og kjøleskap for å ordne seg noe å spise om de er sulten/tørst utenom måltidene (jeg lager gjerne til dem om de ønsker det, altså). Og at de åpner baderomsskap om de trenger håndklær, mer toalettpapir, eller om de har glemt å ta med seg tampong el.l. Om de derimot begynner å rote i sminkesakene mine eller nattbordsskuff eller kommoder/skap på soverommet vårt hadde jeg reagert. Forskjell å åpne skap for å finne noe konkret en trenger, og å åpne skap fordi de skal se om de ser noe interessant (graviditetstester, private papirer, etc)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selvsagt ikke interessert i at de skal rote i søpla mi eller i nattbordet mitt osv, men at de ser i skap og sånt for å finne seg et glass, en ingrediens som vi skal ha til det vi lager, noe chips eller vil låne solpudderet mitt eller litt parfyme før vi skal ut er ikke noe problem for meg :)



Anonymous poster hash: 365e1...5fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste snoker vel når de er på besøk til noen.

 

Eh... Nei.. De fleste trodde jeg at hadde såpass med folkeskikk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt finne på å finne meg et vannglass eller finne frem en ekstra skje om vertskapet har glemt å legge det frem, men ville aldri rota i noens baderomsskap (med mindre det var for å finne dopapir :P ). Man har da litt folkeskikk. Skjønner godt at du reagerer TS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpnet baderomsskap 1 gang hos venner, da det var tomt for toalettpapir, og da var jeg veldig ukomfortabel. Det har også hendt en gang da jeg var tenåring og fikk mensen uventet på en nyttårsfest, da tok jeg et bind. Kjente ikke hun som hadde festen så godt, så jeg var for flau til å spørre midt i forsamlingen. Jeg synes baderomsskap er private, mange har f.eks medisiner som er i bruk der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste snoker vel når de er på besøk til noen.

Eh, nei, det har aldri falt meg inn. Det blir bare feil.

Anonymous poster hash: ecc7c...8c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun lette etter sjokoladesnop?

Anonymous poster hash: b368f...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Jeg er kanskje sær, men liker ikke når gjester går i kjøkkenskap osv og finner ting. Feks har en venninne som kikker i skapa, i grunn greit, men har litt skrekken for at folk synes ting hos oss er ekkelt eller rotete. Vi har det rent, men ofte i kjøkkenskoffene er det ofte rotete. Hver gang svigermor er her så hører jeg henne smelle med døra til skapet på do, hvor jeg har bind tamponger osv, hadde en graviditetstest der en gang og, det var tydelig at ting var flyttet på. Greit om hun ønsket å ta et bind, men ved hvert besøk må man jo ikke kikke i skapet? Føler at det som er bak lukka dører er litt privat, og at gjester tar seg vel mye til rette ved å åpne og kikke. Liker heller ikke at folk drivet i kjøleskapet.. er det vanlig at folk snoker i skapene på denne måten??

Anonymous poster hash: aff93...83b

Hva er "vanlig" - hvem skal få lov til å ha definisjonsmakten i ditt liv?

Du bør respektere dine egne grenser og øve deg på å formidle til andre hvor grensene går.

Det finnes ikke noe "vanlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste snoker vel når de er på besøk til noen.

Nei, de fleste gjør ikke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker vi hadde besøk av en kamerat av mannen min. Plutselig hørte jeg at han brukte negleklipperen på badet han måtte virkelig ha snoket for å finne den..( det var først da det gikk opp for meg at enkelte faktisk snoker i badeskapet, og jeg begynte å være litt mer nøye på hva som ble lagt inni der) Den lå i en eske med lokk inne i "mitt" skap..

vil at folk skal føle seg hjemme hos oss og vi har det ganske avslappet her..men snoking har jeg problemer med ja..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem jeg er hos. Men hos bestevenninna mi så går jeg ofte å finner frem ting i skuffer og skap når vi skal lage mat sammen f.eks. Hun gjør det samme hos meg(men jeg har advart henne mot en skuff da, der leketøyet ligger:P). Og det har liksom kommet gradvis at vi er såpass hjemmevant hos hverandre, så jeg stoler liksom at hun ville sagt i fra om det ble for mye graving i skuffer og skap. Og jeg er jo ikke akkurat inne på soverommet eller noe sånt uansett. Men hos folk jeg ikke kjenner godt gjør jeg det ikke med mindre de sier jeg bare må forsyne meg, føle meg som hjemme e.l. Så kommer det jo an på settingen; er det et selskap så er verten vert og gjesten gjest.



Anonymous poster hash: af5bd...5c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også når folk åpner skuffer og skap hos meg. Til og med om det bare er kjøkkenskap for å finne seg et glass. Jeg liker best at de spør, og så finner jeg. 

 

Å gå i kjøkkenskapene er veldig vanlig, der har jeg innsett at jeg er sær. 

 

Men baderomsskap er helt uhørt å åpne. Det tror jeg de fleste er enige i. Der oppbevarer man gjerne medisiner og andre ting som er private, og det er noe helt annet å åpne et slikt skal enn et kjøkkenskap med kopper og kar. 



Anonymous poster hash: 9da49...582
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Det verste jeg vet er folk som snoker i skuffer og skap! Føler det alltid er rot eller hybelkaniner et eller annet sted, så jeg blir bare stressa for at folk skal se det:P

Hater forøvrig også å være vert, og å ha kaffegjester, fordi huset er under oppussing og det er så mye gamle stygge møbler her at det blir liksom aldri helt fint her inne unsett hvor mye jeg rydder eller vasker. Stress! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...