Gå til innhold

Betaling for hundepass....Hvor mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere hunder og har faste hundepassere som kommer å bor hjemme hos oss når vi en sjelden gang er borte samtidig.

Jeg ønsker å betale hundepasser godt fordi jeg mener hundene mine er verdt det og fordi jeg mener hundepasser skal føle jobben litt verdt det. Vi har tre ulike jenter i alder 17 - 22 år som jeg kan kontakte. De to som ikke har førerkort henter og kjører vi hjem og hun som har bil og førerkort betaler vi ekstra bensinpenger (bor to timer unna).

Det har vært mest aktuelt i helger (fredag - mandag morgen) og da har de fått 1500 kr + at jeg fyller opp kjøleskapet. Ikke til randen, men at det er fersk melk, pålegg, brød og "basics" + at de kan forsyne seg av hva som ligger i fryseren.

Det lengste vi var borte var 1 uke da vi giftet oss i utlandet og for de 6 døgnene betalte vi 4000 kr fordi det var ukedager og ekstra mye styr for at mor måtte hente og bringe den ene på skolen (hun hadde ikke førerkort).

Jeg velger å heller være litt "raus" for å beholde gode hundepassere. Å sette alle våre hunder på kennel ville kostet mer + at for meg er det viktig at hundene slipper å være på kennel.

Mulig at unge mennesker kan gjøre dette billig, men jeg når jeg har søkt etter nye hundepassere og fått voksne (25 - 45 år) så ønsker de betraktelig mer betalt naturlig nok. Det er nok flest ungdommer som aksepterer å bo borte for 200 kr døgnet. Eldre mennesker må gjerne "ofre" famlilen for å reise bort å jobbe på denne måten.

 

Folk gjør ting på forskjellige måter, men det blir litt for dumt når enkelte synes at man betaler "for mye" for en tjeneste/jobb. Jeg betaler det jeg synes det er verdt og med god samvittighet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uenig

Grunnlaget ditt? Er 500 for lite eller for mye for tre hunder og fire katter? Det er hvertfall ikke for lite synes jeg. Hadde de blitt plassert på pensjonat, ville det jo koster over 1000 lappen for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Grunnlaget ditt? Er 500 for lite eller for mye for tre hunder og fire katter? Det er hvertfall ikke for lite synes jeg. Hadde de blitt plassert på pensjonat, ville det jo koster over 1000 lappen for alle

Jeg syns ikke man kan sammenligne det med en kennel (der går en del av pengene til eiendom, vedlikehold, lønn, skatt, forsikringer osv osv)

Det er ikke en tung jobb å passe dyr som en privatperson.

Kattene klarer seg stort sett selv. Gi de mat og vann og kos typ.

Bikkjene trenger turer, men liten forskjell på 1 og 3 så lenge de kan alle bli med på tur samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke man kan sammenligne det med en kennel (der går en del av pengene til eiendom, vedlikehold, lønn, skatt, forsikringer osv osv)

Det er ikke en tung jobb å passe dyr som en privatperson.

Kattene klarer seg stort sett selv. Gi de mat og vann og kos typ.

Bikkjene trenger turer, men liten forskjell på 1 og 3 så lenge de kan alle bli med på tur samtidig.

 

Men hva slags og hvor gamle er de som ville gjort dette for 200 kr døgnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Men hva slags og hvor gamle er de som ville gjort dette for 200 kr døgnet da?

Hva slags mennesker mener du?

Jeg hadde lett gjort det, og jeg er 36 år.

Hadde det vært min jobb så hadde jeg selvfølgelig tenkt anderledes, men som venn/familie/privatperson så hadde jeg aldri i mitt liv krevd 500kr døgnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mennesker mener du?

Jeg hadde lett gjort det, og jeg er 36 år.

Hadde det vært min jobb så hadde jeg selvfølgelig tenkt anderledes, men som venn/familie/privatperson så hadde jeg aldri i mitt liv krevd 500kr døgnet

 

Som privatperson, og ikke venn eller bekjent. Jeg synes det høres veldig rart ut at noen ville tatt 1400 kr betalt for å bo hos andre i 1 uke (eller 2800 for to uker - for ikke å snakke om 400 kr for en helg!). Være hus og hundepasser. Det innebærer naturligvis lufting av dyr, mating, vask av hus (siden man jo er der 1 uke - eller i vårt tilfelle støvsuge om man er her i helgen) osv. For fremmede? Jeg snakker ikke om venner og familie.

 

For min del er det selvfølgelig også viktig at personen innehar en viss kompetanse på hund. Minimum så man kan se om dyret blir syk eller skadet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og nå ser jeg av HI at det er snakk om en person hun kjenner... For min del ville det da komme an på om det var en nær venn eller en bekjent. Var det en bekjent ville jeg betalt like mye som en "fremmed", og var det en nær venn ville jeg insistert på å betale det samme - om det da ikke var snakk om vennetjenester - at jeg hadde gjort det samme for henne ved en annen anldening. Ser ingen grunn til å være kjipere med betalingen til venner om de hadde brukt tid på å bo hos meg og ta seg av dyrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden hun får lov til å bo hjemme hos deg så er jo nesten det betaling nok, men dere kan jo bli enige om prisen? Du kan også sjekke slike "hundepass bedrifter" hva slags pris de tar?

Anonymous poster hash: adad0...e1e

 

Jeg tenker helt omvendt her, at siden hun skal bo hjemme hos noen andre vil hun jo ikke lenger ha den samme friheten som hjemme. Ergo "på jobb" faktisk hele tiden.

Hvis det er en av dine nærmeste venner så holder det med ei vinflaske, men om det er litt lenger ut i kretsen så minst en tusenlapp :)

Anonymous poster hash: 94807...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker helt omvendt her, at siden hun skal bo hjemme hos noen andre vil hun jo ikke lenger ha den samme friheten som hjemme. Ergo "på jobb" faktisk hele tiden.

Hvis det er en av dine nærmeste venner så holder det med ei vinflaske, men om det er litt lenger ut i kretsen så minst en tusenlapp :)

Anonymous poster hash: 94807...98f

 

 

Virkelig? En flaske vin til en venn som er så snill at de bruker 10 dager av ferien sin til å bo hos deg og passe hunden din? Jeg hadde vært kjempeflau om jeg kun hadde kommet med en flaske vin for en kjempetjeneste som det er.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å passe 3 hunder og 4 katter er en ganske stor jobb. Ikke bare på grunn av alt arbeidet, men på grunn av ansvaret og alt som kan gå galt. Jeg ville nok tatt utgangspunkt i hva jeg måtte betalt på kennel, og vurdert ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, innser at jeg burde vært rik nå. Har flere ganger flyttet inn til en venn og tatt over hus og hunder uten å få noe spesielt betalt. Med unntak av en periode der jeg bodde der ca 60% av tiden iløpet av to måneder med to voksne hunder og 5 kvalper + at jeg tok meg en del av barna så har jeg ikke tatt betalt. Fikk prisen av en halv hvalp for det. Og hvalper er mye mer arbeid enn voksne hunder. 

Men så er jeg ung, uten noe ordentlig hjem som er bare mitt så jeg ser det nesten som ett privilegium å få låne hus og hunder :)



Anonymous poster hash: 0ed5b...a99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, innser at jeg burde vært rik nå. Har flere ganger flyttet inn til en venn og tatt over hus og hunder uten å få noe spesielt betalt. Med unntak av en periode der jeg bodde der ca 60% av tiden iløpet av to måneder med to voksne hunder og 5 kvalper + at jeg tok meg en del av barna så har jeg ikke tatt betalt. Fikk prisen av en halv hvalp for det. Og hvalper er mye mer arbeid enn voksne hunder.

Men så er jeg ung, uten noe ordentlig hjem som er bare mitt så jeg ser det nesten som ett privilegium å få låne hus og hunder :)

Anonymous poster hash: 0ed5b...a99

Vi bruker også å passe hunder og barn til venner gratis, så det er jo ikke så rart 😌

Anonymous poster hash: 04101...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også å passe hunder og barn til venner gratis, så det er jo ikke så rart

Anonymous poster hash: 04101...922

 

Det er ikke så rart om man gjør hverandre vennetjenester. Men det forutsetter at man gjerne ofte gjengjelder det. Jeg har flere ganger passet hunder for en venn en helg uten å forvente noe som helst. Jeg gjør det så gjerne. Til tross for at jeg da selv må sørge for pass av mine som da kunne være alene. Men 10 dager hadde jeg hatt vanskeligheter med, og voksne med egne familier har gjerne det. Er man ung og uten noen forpliktelser selv så er det jo ikke noe problem. Men jeg ser jo utfordringen om èn av vennene til stadighet gjør den andre tjenester uten å føle at de blir satt pris på!

Men dette er jo forskjellig. Som sagt, vi betaler både kjente og venner for å passe hundene våre hvis vi ikke kan gjøre noe til gjengjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...