Gå til innhold

Betaling for hundepass....Hvor mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fast hundepasser til vår hund, da er han hjemme hos henne og hennes hunder pluss ev. flere hunder hun passer. Hun er voksen, svært dyktig, aktiv, trener hundene osv og vi betaler 750 for en uke.

 

Sånn til sammenligning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hello Kitte

Vi betaler en 19- åring 500 kr døgnet når vi er borte. Hun bor her og trenger ikke gjøre annet enn å mate, gå en liten tur og ellers aktivisere de i stor hage. Har 3 hunder og 4 katter. Fyller opp kjøleskapet til henne også.

Anonymous poster hash: ac426...e21

500 kr?

Vi betaler 230kr pr døgn på en kennel hvor hunden får kjempegod behandling, blir vasket og får kloklipp, får leke med andre hunder, får 3 lange turer i skogen hver dag, og er hunden veldig nervøs så bruker de god tid på å gjøre hunden trygg...de verste tilfellene får lov å bo inne hos eieren av kennelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr?

Vi betaler 230kr pr døgn på en kennel hvor hunden får kjempegod behandling, blir vasket og får kloklipp, får leke med andre hunder, får 3 lange turer i skogen hver dag, og er hunden veldig nervøs så bruker de god tid på å gjøre hunden trygg...de verste tilfellene får lov å bo inne hos eieren av kennelen.

Her var det snakk om 3 hunder og 4 katter, og at personen bor hos dem. Det er jo ganske rimelig synes jeg. Hadde blitt hvertfall 1000,- døgnet for å sette alle disse på pensjonat

Anonymous poster hash: 04101...922

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr?

Vi betaler 230kr pr døgn på en kennel hvor hunden får kjempegod behandling, blir vasket og får kloklipp, får leke med andre hunder, får 3 lange turer i skogen hver dag, og er hunden veldig nervøs så bruker de god tid på å gjøre hunden trygg...de verste tilfellene får lov å bo inne hos eieren av kennelen.

 

Det kan da aldri sammenliknes å være på kennel og få være hjemme for en hund. Jeg skjønner heller ikke helt hvor du vil med kommentaren? Synes du 500 kr var mye?

Anonymous poster hash: ac426...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fast hundepasser til vår hund, da er han hjemme hos henne og hennes hunder pluss ev. flere hunder hun passer. Hun er voksen, svært dyktig, aktiv, trener hundene osv og vi betaler 750 for en uke.

 

Sånn til sammenligning. 

 

I alle dager. 750 kr for å bo hjemme hos folk en hel uk eog passe flere hunder? Hørtes jo helt merkelig lite ut. De gjør hverandre kanskje vennetjenester? Hvis ikke er det nesten ulovlig utnytting av folk spør du meg.

Anonymous poster hash: ac426...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden hun får lov til å bo hjemme hos deg så er jo nesten det betaling nok [...]

Anonymous poster hash: adad0...e1e

 

 

Altså, spøker du her eller er du seriøs?

Anonymous poster hash: 25099...174

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager. 750 kr for å bo hjemme hos folk en hel uk eog passe flere hunder? Hørtes jo helt merkelig lite ut. De gjør hverandre kanskje vennetjenester? Hvis ikke er det nesten ulovlig utnytting av folk spør du meg.

Anonymous poster hash: ac426...e21

Nei, ikke "bo hjemme hos folk", jeg skrev at hunden(e) er hjemme hos henne. Vi fant henne på finn.no for et par år siden så tviler på at hun kun gjør vennetjenester. Prisen er det hun selv som har oppgitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, en jeg kjenner skal passe mine 2 små hunder 10 dager i sommer. 

 

Hun skal flytte hjem til meg for å passe dem, men orker ikke gå lange turer pga hennes sykdom, så må prøve å skaffe noe ekstra hjelp til turer. 

 

Hun er veldig snill mot hundene og jeg stoler på henne, så setter veldig pris at hun har sagt seg villig til å passe. 

 

Men jeg lurer på, hvor mye bør jeg tilby å betale henne? 

 

 

 

Anonymous poster hash: 4f218...e1c

 

 

200 kr dagen er vel vanlig lønn i dag. Nå er dette en ganske lett jobb, og det er skattefritt, så jeg synes 10 000 er passe. 

Anonymous poster hash: 321b7...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kr timen, skulle det være. 

 

Til de som har foreslått 500 kr: Det tilsvarer 50 kr dagen. Dette er luselønn.



Anonymous poster hash: 321b7...b18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke "bo hjemme hos folk", jeg skrev at hunden(e) er hjemme hos henne. Vi fant henne på finn.no for et par år siden så tviler på at hun kun gjør vennetjenester. Prisen er det hun selv som har oppgitt

 

Ja men det er litt annerledes når hunden bor hjemme hos hundepasser. Synes fremdeles det var veldig rimelig, men hadde vært "værre" om hun hadde faktisk bodd hos hunden. Her var det snakk om noen som skulle bo hos hundeeier.

Anonymous poster hash: ac426...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

200 kr timen, skulle det være. 

 

Til de som har foreslått 500 kr: Det tilsvarer 50 kr dagen. Dette er luselønn.

Anonymous poster hash: 321b7...b18

 

 

Så med andre ord 4800 kr døgnet i følge deg da altså? Siden personen er der 24 timer i døgnet....

En kan jo ikke helt sammenlikne hundepass og vanlig arbeid. Må i så fall sammenliknes mer med barnevakt.

 

Anonymous poster hash: ac426...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så med andre ord 4800 kr døgnet i følge deg da altså? 

 

1000 kr døgnet. Dette tilsvarer en lav timelønn, men det er som sagt en ganske behandlig og enkel jobb. 

Anonymous poster hash: 321b7...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er litt annerledes når hunden bor hjemme hos hundepasser. Synes fremdeles det var veldig rimelig, men hadde vært "værre" om hun hadde faktisk bodd hos hunden. Her var det snakk om noen som skulle bo hos hundeeier.

Anonymous poster hash: ac426...e21

Ja, jeg er klar over at det var snakk om noen som bodde hjemme hos hundeeier - derfor jeg presiserte at hundepasseren VÅR har hundene hjemme hos seg - og la med prisen VI betaler, samt skrev "til sammenligning".

Og ja, det er billig. Føler oss heldige i og med at hun også er så dyktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

200 kr timen, skulle det være.

Til de som har foreslått 500 kr: Det tilsvarer 50 kr dagen. Dette er luselønn.

Anonymous poster hash: 321b7...b18

500,- dagen, ikke 50,/ dagen - og det var for flere hunder og katter

Anonymous poster hash: 04101...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 1000kr i uka for pass av 1 hund. 

 

( i tillegg så bruker jeg taxfree-kvoten min og kjøper sigaretter til henne :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Det kan da aldri sammenliknes å være på kennel og få være hjemme for en hund. Jeg skjønner heller ikke helt hvor du vil med kommentaren? Synes du 500 kr var mye?

Anonymous poster hash: ac426...e21

Ja jeg syns det er mye. Jeg ville aldri betalt så mye i en lignende sitasjon, og jeg ville heller aldri tatt så mye betalt om jeg var dyrepasseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1000 kroner uka, synes jeg

Betaler du mat osv for henne, så kanksje litt mindre

Anonymous poster hash: 9543f...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det er mye. Jeg ville aldri betalt så mye i en lignende sitasjon, og jeg ville heller aldri tatt så mye betalt om jeg var dyrepasseren.

Det er mye for en hund ja, men ikke for tre hunder og fire katter

Anonymous poster hash: 04101...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet en hund nylig og da tok jeg 125 kr døgnet og da hjemme hos meg selv. 

Når vedkommende passer skal bo hjemme hos deg, bør du nok heve summen noe, da dette er en ulempe for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Det er mye for en hund ja, men ikke for tre hunder og fire katter

Anonymous poster hash: 04101...922

Uenig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...