Gå til innhold

Avlegger av gullranke


Malou

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest at man kan ta avlegger av gullranke bare ved å kutte av en stilk med blader og skudd og bare stikke den ned i jorda uten å la den stå i vann og få røtter først. Er det noen som kan bekrefte at dette stemmer. Har prøvd å finne noe om dette på nettet uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender jeg kan skimte et lite grønnskjær på mine hender, men det er langt igjen til de er skikkelig grønne tror jeg.. :ler:

Tror jeg klipper av en bit og setter den i vann jeg da, og hvis det kommer noen senere og sier at jeg bare kan putte den rett i jorda så kan jeg jo bare putte den rett i jorda. :wink:

Takk for råd Monja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:idesmil:

Ikke noen dum idé! Tror kanskje jeg prøver i vann først jeg, og hvis ikke det går kan jeg jo bare prøve å sette en rett i jorda istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putter dem bare rett i jorda, de vokser som bare det. Men i blandt er jeg litt lat og setter dem i vann en stund fordi jeg gjerne vil ta avleggere men ikke riktig orker å finne fram jord og potter og slikt der og da...

De som står i vann en stund først og får røtter starter å vokse tidligere og blir fortere større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kjenner følelsen Groo. Tidligere i dag måtte jeg bare vite dette NÅ sånn at jeg kunne lage en eller to avleggere. Også har jeg likssom ikke kommet lengre enn det.. Men plutselig en dag. Takk for dine råd og erfaringer Groo. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...