AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Hei jeg har vært sykemeldt i 4 måneder. NAV har bedt om dialogmøte som jeg skal ha 30.juni. jeg gruer meg veldig. hva kommer de til å spørre meg? Jeg går med krykker og jobber i en butikk. da tilrettelegging ikke er mulig pga krykker. hadde jeg ikke hatt krykker kunne jeg ta kassejobb. men det blir mye frem og tilbake med kasse jobb også. fra 6.juli skal jeg begynne med arbeidsrettet rehabilitering gjennom NAV. har dialogmøte 30.juni. jeg gruer meg. Anonymous poster hash: 87d6d...ef4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Kan ikke svare på spørsmålene dine, men vil ønske deg lykke til, håper du får en positiv opplevelse av møtet Anonymous poster hash: 6bac9...9d5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Legen er jo der, han/hun støtter deg. Går bra detteAnonymous poster hash: 45ecd...d35
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 dialogmøte var noe av det verste jeg har vært med på, men dette gjaldt psykisk helse. Den NAV-ansatte plumpet ut med medisinske opplysninger og diagnose som vi på forhånd hadde blitt enige om å ikke ta opp og som arbeidsgiver ikke hadde noe med. Har aldri følt meg så liten og tråkket på som etter det møtet. Er vel lettere med fysisk skade Anonymous poster hash: ade50...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor gruer du deg? Hva er du redd skal skje? Møtet er jo til for at alle skal hjelpe deg tilbake i jobb så raskt som mulig. Er det ikke det du ønsker? Anonymous poster hash: 25ad5...7ce
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Jeg har deltatt i dialogmøte med NAV, jeg var arbeidsgiver. Deltok sammen med min ansatte. Legen møtte ikke da det var veldig synlig at min ansatte var sykemeldt og det ikke var behov for legens deltakelse. Min ansatte gikk også på krykker og det var ingen mulighet til å tilrettelegge arbeidet hans så lenge han ikke kunne bevege foten samt ventet på flere operasjoner. Det manglet ikke på vilje verken fra min side eller den ansattes side, men det var umulig. Jobben hans består i å kjøre bil hele dagen, det var helt umulig for han bare å sitte inni en bil, langt mindre kjøre. Dette visste også saksbehandleren på NAV, så jeg fikk inntrykk av at møte var noe vi bare "måtte" gjennomføre. Møtet besto derfor i stor grad av at vi fikk informasjon om hva vi kunne gjøre videre fremover. Jeg fikk spørsmål om muligheter for tilretteleggelse på senere tidspunkt og min ansatte fikk spørsmål om hva han evnt kunne tenke seg dersom det viste seg umulig å komme tilbake i samme jobb. Det ble skrevet referat fra møte og det var alt. Enkelt og greit samt ferdig på en halvtime. Er jo ingenting NAV kan gjøre dersom du ikke kan jobbe, men de må likevel gjennomføre dette møtet. Anonymous poster hash: 3e0ed...824
Gjest Walden Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 dialogmøte var noe av det verste jeg har vært med på, men dette gjaldt psykisk helse. Den NAV-ansatte plumpet ut med medisinske opplysninger og diagnose som vi på forhånd hadde blitt enige om å ikke ta opp og som arbeidsgiver ikke hadde noe med. Har aldri følt meg så liten og tråkket på som etter det møtet. Er vel lettere med fysisk skade Anonymous poster hash: ade50...1e8 Hvorfor i all verden visste en NAV-ansatt om din diagnose og medisinske opplysninger? Det er da strengt tatt, (i følge loven) kun noe mellom deg og din lege. Om du ikke vet om dine rettigheter, så er det klart man blir tråkket på.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor i all verden visste en NAV-ansatt om din diagnose og medisinske opplysninger? Det er da strengt tatt, (i følge loven) kun noe mellom deg og din lege. Om du ikke vet om dine rettigheter, så er det klart man blir tråkket på. Feil, nav vet diagnosen på sykemeldingen. Men de har ikke anledning til å utlevere opplysninger om pasienten uten samtykke.Anonymous poster hash: 7308d...ad5 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Vi kan ikke vite hva de vil spørre om, men jeg synes du er heldig dersom du har fått NAV med på en samtale med deg og legen din blant annet. Jeg gikk en periode til psykolog, og jeg og han prøvde å få til en samtale med oss og NAV sammen. Sistnevnte part var ikke interessert i det over hodet i mitt tilfelle. Lykke til. Anonymous poster hash: 6938c...99e 1
Cordelia Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 (endret) Du er jo "heldig" som har en synlig skade så det burde lette ting vesentlig. Ser ikke at det skulle komme noen store problemer. Det går nok bra. Møtet er jo en mulighet for deg til å kreve informasjon om tiltaket og videre planer. Endret 28. juni 2015 av Cordelia 2
Cowboy Lotte Skrevet 29. juni 2015 #11 Skrevet 29. juni 2015 Man kan jobbe selv om man må gå med krykker, og det synes jeg du bør ha som mål. Bare vær deg selv på møtet og ikke bløff deg sykere enn du er, kun for å få sympati for å få trygd...
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #12 Skrevet 29. juni 2015 Hvorfor i all verden visste en NAV-ansatt om din diagnose og medisinske opplysninger? Det er da strengt tatt, (i følge loven) kun noe mellom deg og din lege. Om du ikke vet om dine rettigheter, så er det klart man blir tråkket på. Hahahaha! Hvorfor gidder du å uttale deg om ting du ikke har peiling på?Anonymous poster hash: 33742...b90 4
Gjest Walden Skrevet 29. juni 2015 #13 Skrevet 29. juni 2015 Feil, nav vet diagnosen på sykemeldingen. Men de har ikke anledning til å utlevere opplysninger om pasienten uten samtykke.Anonymous poster hash: 7308d...ad5 Jaja, diagnosen står jo på sykemelding, så det vet arbedsgiver også. Men noe mer har de ikke rett til å vite. Står de f.eks Angst på sykemelding, så er det det de vet.
Gjest Walden Skrevet 29. juni 2015 #14 Skrevet 29. juni 2015 Hahahaha! Hvorfor gidder du å uttale deg om ting du ikke har peiling på?Anonymous poster hash: 33742...b90 Fordi jeg for ikke mange mnd siden var i nøyaktig samme situasjon med angstdiagnose og omplassering osv..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #15 Skrevet 29. juni 2015 Diagnosen står ikke på arbeidsgiver sin del. Vel, jeg var på dialogmøte i mai. Arbeidsgiver møtte, men det gjorde ikke legen. Hvorfor legen ikke kom, vites ikke. Denne legen har nå 'fått sparken av meg' (bytta fastlege). Men, det Nav ville vite var om vi hadde en plan. Om tilrettelegging var mulig. Arbeidsgiver og meg hadde på forhånd lagt en plan, og saksbehandleren i Nav sa bare ok. Jeg har ikke en synlig sykdom, men det gikk helt fint. Anonymous poster hash: e8004...725 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #16 Skrevet 29. juni 2015 dialogmøte var noe av det verste jeg har vært med på, men dette gjaldt psykisk helse. Den NAV-ansatte plumpet ut med medisinske opplysninger og diagnose som vi på forhånd hadde blitt enige om å ikke ta opp og som arbeidsgiver ikke hadde noe med. Har aldri følt meg så liten og tråkket på som etter det møtet. Er vel lettere med fysisk skade Anonymous poster hash: ade50...1e8 Hei Synd å høre om opplevelsen sin. Men hvordan gikk det tilslutt? Måtte du tilbake til jobb? Eller sa nav at det er ok TsAnonymous poster hash: 87d6d...ef4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #17 Skrevet 29. juni 2015 Hei Jeg var på dialogmøte for litt siden, og da var arbeidsgiver, saksbehandler på NAV og fastlege til stede. I mitt tilfelle var årsaken for sykmelding psykisk. Jeg var pissnervøs på møtet fordi jeg hadde fått det for meg at jeg kom til å bli tvunget tilbake i jobb, men det gikk over alle forventninger. Det varte i ca. 10 minutter, vi gikk bare igjennom hvilke tilretteleggelser som kunne vært alternativer (og alle ble enige at det ikke fantes noen), og deretter snakket vi litt om hvordan veien videre for meg så ut. Mest av alt var det egentlig bare smalltalk Anonymous poster hash: 95f5c...511
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #18 Skrevet 29. juni 2015 Jaja, diagnosen står jo på sykemelding, så det vet arbedsgiver også. Men noe mer har de ikke rett til å vite. Står de f.eks Angst på sykemelding, så er det det de vet. Arbeidsgiver ser ikke diagnosen på sykemeldingen. Diagnosen er det kun lege, pasient og nav som vet.Anonymous poster hash: 7308d...ad5 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #19 Skrevet 29. juni 2015 dialogmøte var noe av det verste jeg har vært med på, men dette gjaldt psykisk helse. Den NAV-ansatte plumpet ut med medisinske opplysninger og diagnose som vi på forhånd hadde blitt enige om å ikke ta opp og som arbeidsgiver ikke hadde noe med. Har aldri følt meg så liten og tråkket på som etter det møtet. Er vel lettere med fysisk skadeAnonymous poster hash: ade50...1e8 [/quote Sitter navansatte med helseopplysninger? En person uten medisinsk kompetanse ..er det mulig. Hadde det vært meg, så hadde jeg stoppet vedkommende. Her burde legen grepet innAnonymous poster hash: 44159...771
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #20 Skrevet 29. juni 2015 Feil, nav vet diagnosen på sykemeldingen. Men de har ikke anledning til å utlevere opplysninger om pasienten uten samtykke.Anonymous poster hash: 7308d...ad5 Er det ikke koder på sykmld, og den navansatte sitter ikke med en epikrise fra fastlegen.at en navansatte uten med faglighet skal sitte med diagnoser ser jeg på som et overtrampAnonymous poster hash: 44159...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå