Gå til innhold

hvor finne gitter voksen seng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Dette er ikke en diskusjon hvorvidt babyen bør samsove eller sove for seg selv i egen kribbe. Jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe sånn gitter der jeg kan montere på sengen vår, eller hvordan jeg kan lage en selv, bilde/inspirasjon. Babyen min på 8mnd krabber ut av sengen flere ggr, og jeg har alle gangene så vidt klart å våkne i tide og stanse henne.sengen ligger inntil veggen på en langside og en kortside. Men så er det åpning hvor hun kan klare ut på en langside og en kortside.jeg ligger på den ene langsiden, men hun kan klare å klare ut på den eneste åpningen som er igjen, kortsiden ved fotenden.hjelper ikke med store harde puter, da hun klarer å klare over meg til og med.

Noen tips, inspirasjon??

Anonymous poster hash: 8d0eb...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette tror jeg ikke du klarer å finne eller å lage noe som er sikkert.

Tror det bare vil bli en falsk trygghet fordi babyen er for smart oh uredd.

Flytt sengen inn til en vegg og ligg selv som stengsel slik at baby ligger mellom deg og veggen.

Anonymous poster hash: d5e19...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du ikke sprinkelseng i hus i det hele tatt? For den kunne evt stå i fotenden som sperre.(om det er plass såklart)

Finnes slike som dette http://www.mamma-mia.no/sove/sengehest/babydan-sengehest-sortmen det blir antageligvis ikke høyt nok. Hvertfall ikke når babyen begynner å reise seg.

Alternativet må bli å lage noe selv...

Anonymous poster hash: e57e1...470
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøpe en midlertidlig, men huske å legge i madrass, pute, leker...:

/Huff, nei fy på meg! :fnise:
cage_bed_24.jpg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som sagt, så ligger jeg ytterst.babyen innerst. Sengen ligger inntil veggen, men dekker jo bare 2ender, og jeg dekker den ene enden.så det er en ende til som er åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan denne være noe? Evnt 2 stk ved siden av hverandre? Vi har denne til vår jente på 21 mnd som sover i stor seng. Kommer litt an på senga om den egner seg. Bør kun festes ordentlig under madrassen.

http://lekmer.no/barnevarelse/senger/sengetilbehor/baby-dan-sengehest-i-tre-hvit

Ja!!! Sånn mener jeg.taaakkkk ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!! Sånn mener jeg.taaakkkk ☺

Så bra 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva gjør du når barnet begy nner å reise seg opp etter ting? Da blir det garantert å stupe utfor... Bare en tanke.

Anonymous poster hash: 68b64...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi samsover, og har bare puter rundt sengen når hun sover der før vi går og legger oss. Når vi legger oss ligger hun i midten av oss. Gjort det fra fødsel og frem til nå ved 2-årsalder. Skal inn på eget rom ved 2,5 år.

Anonymous poster hash: 86948...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes forresten veldig billige sengehester på IKEA, passer de fleste senger. Vi har aldri hatt behov for noe annet enn puter nede på gulvet.

Anonymous poster hash: 86948...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare kjøpe en midlertidlig, men huske å legge i madrass, pute, leker...:

/Huff, nei fy på meg! :fnise:cage_bed_24.jpg

I skammekroken med seg ---> fysj!

Anonymous poster hash: d5e19...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby Dan har en reise-sengehest som er ganske høy og fin. Den brukte jeg på ene siden av sengen!:) ca 1.20 lang og 40(?) høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke giddet å kjøpe og montere noe for en så kort periode. Sett heller noen stoler foran, eller legg masse puter på gulvet.

Anonymous poster hash: 14779...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine besteforeldre stappet bøker ned i sprekken mellom madrassen og sengen for at jeg ikke skulle rulle utfor. Men om hun krabber så blir de kanskje for lave.

Anonymous poster hash: 0cc52...78c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...