Auri Skrevet 29. juni 2015 #21 Skrevet 29. juni 2015 Og jeg har lys hud og med faktor 30 kan jeg bli både skammelig brent hvis jeg er uforsiktig og brun og fin på to dager hvis jeg smører meg ofte nok. Forskjell på hud; jeg brenner og blir brun kjempefort uten solkrem, men med solkrem så holder jeg meg fint.
Djungelvrål Skrevet 29. juni 2015 #22 Skrevet 29. juni 2015 Må bare få kommentere dette. Jeg jobber med et barn med afrikansk opphav. Barnet blir solbrent på et øyeblikk og må smøres med høy faktor - i motsetning til meg med norsk opphav som ikke blir solbrent med mindre jeg er ute i veldig mange timer. Hudfarge og opphav har ingenting å si for hvor godt man tåler sola - langt mindre mtp fare for hudkreft. Alle bør bruke solkrem.Anonymous poster hash: d88e8...ceb Jo det har det i aller høyeste grad. Det er en grunn til at mennesker er mørkere i huden jo nærmere man kommer ekvator. Mørkhudede mennesker tåler selvfølgelig sol mye bedre enn en rødhåret og fregnete nordmann. Det betyr ikke at de ikke kan bli solbrente som en hvit kan. 1
peppermyntete Skrevet 29. juni 2015 #23 Skrevet 29. juni 2015 Forskjell på hud; jeg brenner og blir brun kjempefort uten solkrem, men med solkrem så holder jeg meg fint. Jepp, det var akkurat det som var poenget mitt
Gjest Morello Skrevet 5. juli 2015 #24 Skrevet 5. juli 2015 Må bare få kommentere dette. Jeg jobber med et barn med afrikansk opphav. Barnet blir solbrent på et øyeblikk og må smøres med høy faktor - i motsetning til meg med norsk opphav som ikke blir solbrent med mindre jeg er ute i veldig mange timer. Hudfarge og opphav har ingenting å si for hvor godt man tåler sola - langt mindre mtp fare for hudkreft. Alle bør bruke solkrem.Anonymous poster hash: d88e8...ceb "Hudfarge og opphav har ingenting å si for hvor godt man tåler sola" uhhhh dude, at det finnes unntak forandrer ikke at hudfarge har veldig mye å si for hvordan man takler sola.. Det er litt det som er greia med hudfarge.. Seff er det ikke svart hvitt, no pun intended, men ettersom mennesker har bodd på steder med forskjellig klima i årtusener har vi tilpassa oss ganske heftig. Det er ikke tilfeldigheter at folk fra steder med masse sterk sol har hud som tåler nettopp masse sterk sol, mens vi nordboere har blek hud og lyse øyne som gjør at vi kan utnytte den sola vi har bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå