Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da er det sommer og nå har sola kommet også, og jeg elsker å være ute i sola men ikke fargen som følger med. Så hvordan unngår jeg å bli brun? funker det å smøre seg med solfaktor 50? Skal også sies at jeg kommer fra latinamerika så jeg er naturlig brun fra før og får veldig fort brunfarge også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunblock kan hjelpe. 

• Liker 1
Skrevet

Faktor 30 holder, men du må smøre deg ofte. Jeg er ekstremt bleik og har fått beskjed fra lege om at jeg er i høyrisiko-sone for hudkreft, så jeg er veldig forsiktig med sola. Bruker god faktor 30 og smører meg minst annenhver time. Jeg blir fort brent, og brun, men nå holder jeg meg bleik sommeren gjennom :P

Skrevet

Sunblock kan hjelpe.

hvor får jeg kjøpt det?

Skrevet

hvor får jeg kjøpt det?

De fleste utsalgssteder hvor du ellers kjøper solkrem. "Sunblock" vil ikke blokkere ut alt, betegnelsen er derfor noe feilaktig. 

Skrevet

hvor får jeg kjøpt det?

Parfymerier og på dagligvarebutikken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt hvit i huden og bruker mye solkrem med faktor 50, og blander i litt sinkkrem. Klær som dekker til kroppen, og hatt.

Anonymous poster hash: 9943f...248

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blekekrem?

Var på ferie i Asia for noen år siden, og der har de da altså blekekrem i stedet for selvbruningskrem......

Aldri sett det her, så er nok noe du må bestille fra utlandet.

Anonymous poster hash: 3bda6...73b
AnonymBruker
Skrevet

Blekekrem?

Var på ferie i Asia for noen år siden, og der har de da altså blekekrem i stedet for selvbruningskrem......

Whitening lotion kalles det visst på engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Blekekrem?

Det hadde jeg ikke anbefalt. Inneholder ikke disse kremene masse skadelige ingredienser?

Sunblock av god kvalitet, påsmurt ofte. Det er nok det beste rådet hittil. Jeg pleier kjøpe solkrem på apoteket, liker Cosmica godt. Pleier stort sett å klare meg med "bare" faktor 25-30, men så er fokuset mitt å unngå å bli brent, ikke å unngå å få farge. :)

Anonymous poster hash: 4cd43...6b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker faktor 50 fordi jeg blir hummerrød av å se ut når det er sol omtrent, men selv jeg blir litt brun når jeg smører meg et par-tre ganger om dagen.

Skrevet

Om du allerede er mørk i huden så hjelper det nok lite med sunblock da du er disponert for å bli mørk i sola.

Jeg blir svart om jeg er i sola selv med solfaktor 50.

Skrevet

Du bør kjøpe solfaktor med fysisk faktor dvs solkrem som inneholder diverse oksider.  Spør på apotek. 

Gjest Morello
Skrevet

Du kan jo alltids kjøre på med solkrem men om du er latina blir du nok brun uansett.. Det blir jeg, og jeg er ganske lys, bare litt mørkere trekk enn den typiske kvitbleike nordmannen. ^^ 

Alternativet er jo å holde seg unna sola men ser egentlig ikke at det skulle være verdt det.. Sett heller pris på at huden din tåler sol bra!!

AnonymBruker
Skrevet

Bruk klær og solhatt! 

Anonymous poster hash: 12592...80b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker solkrem (faktor 30) under sminken, og på armene og beina bruker jeg solfaktor 50. Jeg er riktignok ikke like refleksblenende bleik som jeg er om vinteren, men jeg er langt fra brun :) 

Anonymous poster hash: bdc5b...f8d
AnonymBruker
Skrevet

Sett heller pris på at huden din tåler sol bra!!

Må bare få kommentere dette. Jeg jobber med et barn med afrikansk opphav. Barnet blir solbrent på et øyeblikk og må smøres med høy faktor - i motsetning til meg med norsk opphav som ikke blir solbrent med mindre jeg er ute i veldig mange timer.

Hudfarge og opphav har ingenting å si for hvor godt man tåler sola - langt mindre mtp fare for hudkreft.

Alle bør bruke solkrem.

Anonymous poster hash: d88e8...ceb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det beste er å dekke seg til med klær og ikke ligge i solen. Jeg har nettopp kommet tilbake fra Hellas hvor jeg smurte meg med sunblock hele tiden. Jeg ble likevel ganske brun. Bare ikke brent.

Skrevet

Faktor 30 holder, men du må smøre deg ofte. Jeg er ekstremt bleik og har fått beskjed fra lege om at jeg er i høyrisiko-sone for hudkreft, så jeg er veldig forsiktig med sola. Bruker god faktor 30 og smører meg minst annenhver time. Jeg blir fort brent, og brun, men nå holder jeg meg bleik sommeren gjennom :P

Og jeg har lys hud og med faktor 30 kan jeg bli både skammelig brent hvis jeg er uforsiktig og brun og fin på to dager hvis jeg smører meg ofte nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...