Riskrem Skrevet 27. juni 2015 #1 Del Skrevet 27. juni 2015 Leser stadig innlegg på blogger om alle de flotte klærne og veskene bloggerne kjøper i utlandet... men fortoller de dette når de kommer til Norge, tro? Betaler de mva? Se bare siste innlegg til KA, der viser hun at hun har shoppet på ganske dyre butikker i Cannes. Man skal egentlig betale mva av det man kjøper i utlandet når dette har en verdi på over 6.000 kr. Vet ikke om det er vanlig å gjøre, men... For eksempel: en Chanel-veske til 20.000 kr skal man egentlig betale 5.000 kr i mva på når man kommer hjem. Bare lurer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 28. juni 2015 #2 Del Skrevet 28. juni 2015 Bloggere, som alle andre, skal betale mva av ting de handler for over 6000 kr når de er på reiser. Mange bloggere, som alle andre, tar sikkert sjansen på å gå på grønt, selv om de egentlig har noe å fortolle. De fleste gangene har de sikkert, som alle andre, flaks. Kristina Andersen har vel strengt tatt ikke kommet hjem fra ferie enda, så om hun fortoller det eller ikke, gjenstår å se. Personlig tviler jeg på at hun tør å ta sjansen, det hadde jeg ihvertfall ikke gjort om jeg hadde shoppet på Celine, YSL, Hermes og Louis Vuitton (ref; snapstoryen hennes) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 28. juni 2015 #3 Del Skrevet 28. juni 2015 Veldig mange bloggere lar være å vise bilder av hva de har kjøpt før de kommer hjem. Ser for meg at mange tar sjansen. Denne gangen har jo KA lagt ut bilder av ting hun kjøpte mens hun var der nede, så kan virke som om hun har tenkt til å fortolle denne gangen Kanskje hun har lært.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PatrickBateman_ Skrevet 28. juni 2015 #4 Del Skrevet 28. juni 2015 Vil egentlig tro at det er større sjangs for at bloggere fortoller varene sine enn vanlige folk i gata. Bloggerne viser jo stort sett hva de kjøper til flere tusen lesere, i tillegg kan det jo hende at tollerne kjenner dem igjen osv. For oss dødelige er det jo ingen andre enn en selv som vet om man har kjøpt noe som må fortolles eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 28. juni 2015 #5 Del Skrevet 28. juni 2015 KA må ha lært sist. Fortoller hun ikke denne gangen heller kan man seriøst begynne å lure. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 28. juni 2015 #6 Del Skrevet 28. juni 2015 Hva skjedde sist med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. juni 2015 #7 Del Skrevet 28. juni 2015 Den verste dagen i hennes liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frukrines Skrevet 28. juni 2015 #8 Del Skrevet 28. juni 2015 Hva skjedde sist med henne? Tydeligvis ble hun fratatt alt hun hadde handlet i tollen 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PatrickBateman_ Skrevet 28. juni 2015 #9 Del Skrevet 28. juni 2015 Tydeligvis ble hun fratatt alt hun hadde handlet i tollen 🙈 Pluss bot😌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vackra Skrevet 28. juni 2015 #10 Del Skrevet 28. juni 2015 Pluss bot Når skrev hun om dette? Leser ikke bloggen, men forsøkte å google men fant ingenting. Dårlig når man sier man "jobber" som blogger, men ikke følger reglene, ettersom jeg antar det hun kjøpte et relevant for jobben hennes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 29. juni 2015 #11 Del Skrevet 29. juni 2015 Huff, hardt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. juni 2015 #12 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Når skrev hun om dette? Leser ikke bloggen, men forsøkte å google men fant ingenting. Dårlig når man sier man "jobber" som blogger, men ikke følger reglene, ettersom jeg antar det hun kjøpte et relevant for jobben hennes.. Hun skrev ikke annet enn at omtrent livet hennes hadde raset sammen på flyplassen, da hun kom tilbake til Norge. Og ingen av de fantastiske kjøpene hun gjorde was ever to be seen or heard about again. Endret 29. juni 2015 av neiognei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. juni 2015 #13 Del Skrevet 29. juni 2015 Det er jo i hvertfall veldig rart om de ikke fortoller varene. De vil jo få refundert den lokale momsen de har betalt (tax refund), men må betale den norske momsen som de da senere vil få trukket i fra igjen hvis de er registrerte som selvstendige næringsdrivende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 29. juni 2015 #14 Del Skrevet 29. juni 2015 Når skrev hun om dette? Leser ikke bloggen, men forsøkte å google men fant ingenting. Dårlig når man sier man "jobber" som blogger, men ikke følger reglene, ettersom jeg antar det hun kjøpte et relevant for jobben hennes.. Det var når hun kom hjem fra Dubai sammen med Ida Wulff for et par måneder siden. På snapstoryen hennes mens hun var der, så hadde hun lagt ut bilde av en pose fra YSL, så det kan godt hende det er den samme vesken hun har kjøpt på nytt igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg