Gå til innhold

Er katten din en pest og en plage?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du sier han er innekatt er det klinkende klart for meg hva som er problemet: Mangel på stimuli. Det sies ofte at det å ha en innekatt krever mer styr enn to, så hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert å skaffe meg en til slik at han har en kompis han kan lekesloss og kose med. Da blir ikke du ansvar for alt energiutløpet og den sosiale kontakten han trenger for å trives. 

 

Jeg har en rasekatt som er veldig kontaktsøkende og kan være krevende. Men han er heldigvis utekatt, og får rast fra seg ute og har venner han får lekt med. Hadde han gått inne hele tiden uten en annen katt å leke med, så hadde jeg stått for det ansvaret, og hadde sikkert blitt trødd ned og mast på hele tiden. Jeg har en "tsst" lyd jeg bruker på han for å fortelle han at han gjør noe galt, og det kan få han til å fjerne seg fra rom og overflater. Men det tok flere år før det sank inn. Katter er uavhengige dyr, og det er ikke mye man kan tvinge de til. Man må liksom snike inn beskjeder om hva som er rett og galt, og være konsekvent på det uten at man er direkte slem eller bruker tvang.

jeg har skrevet det flere tusen ganger nå.

Han hadde en kompis, som måtte flytte for han trivdes ikke inne. Han var akkurat det samme da også.

Jeg har mer enn nok leker, hadde kattehyller som jeg må sette opp igjen. Han har en haug med leker, og jeg leker med han daglig, og han leker mye alene. 

 

Han ER bare slik. Samme om han hadde vært ute eller innekatt. Jeg hadde utekatt før, og han var helt lik Malvin i oppførsel. Han var klengete, innpåsliten, hyper og kosete, akkurat som Malvin. Han kom hjem, spiste litt, sov litt også var han like hyper og innpåsliten, mens vi andre var på jobb og skole så var han ute, og litt om natten. 

Malvin er litt mindre innpåsliten når jeg passer hundene til familien. Skal få meg hund i August, og da får Malvin noen å leke med. 

 

Om valpen ikke fungerer, så skal jeg adoptere en voksen innekatt fra et omplasseringssenter. De skal varsle meg om noen kommer inn. 

 

Det de fleste gjør, er å "kaste" katten ut nå den maser og klenger. Det kan ikke jeg gjøre, og gjorde ikke det med den andre katten heller (som var utekatt). 

Derfor påstår de fleste at utekatter er roligere og lettere å ha med å gjøre. 

Innekatter krever mer, for du kan ikke kaste de ut når de blir for slitsomme. Du må faktisk gjøre noe med det, som å kose og leke med katten. 

 

Malvin er ekstremt kosete, og må ha fysisk kontakt 24/7. Han elsker kos! Det er det som er det største "problemet", og mas etter mat, for han er et matvrak. Han er vill og umulig, fordi han er ganske ung enda, han er ikke 1 år en gang.

Han er mye roligere nå enn før, fordi han har blitt eldre. Han kan ligge på gulvet og leke seg med en q-tips i en time, før så gikk han fort lei og måtte ha noe nytt og spennende. 

Det har ingenting med om at han er utekatt eller innekatt, det er bare slik Malvin er :) 

 

ts

 

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og dersom Malvin ikke trivdes inne, og det beste for han var å være ute. Så hadde jeg så klart gitt han ifra meg. Samme hvor vondt det gjør! For jeg vil det beste for mine dyr. Og om de trenger noe jeg ikke kan gi de, så gjør jeg noe med det! 

 

Jeg savner fortsatt Dennis, men jeg vet at han ER en utekatt, og hadde aldri blitt fornøyd med å være inne. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi at Malvin får mat og vann riktig, at TS gjør alt for å stimulere han, at han er slitsom fordi han fortsatt er en kattunge (ikke fordi det er innekatt) og at TS gjør alt for dyrene sine, OG at Malvin får ny lekekamerat til høsten. 

Kan vi da slutte å pirke på TS og gå tilbake til koselige og morsomme historier om alt det herlige Malvin gjør? Denne tråden er en av de få solskinnstrådene på KG, og jeg (og garantert fler) elsker den og bruker den som en "pick me up" og vil gjerne ha det sånn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få katten ut... Jeg hadde blitt gal av å ha en katt inne døgnet rundt.

Anonymous poster hash: 3aa1a...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger å sover akkurat nå. Ikke noe nytt de siste dagene, samme gamle maset om mat  :fnise:  Han har funnet ut at insekter er morsom, men edderkopper er skumle  :laugh:

Ikke lenge til lillebror (valp) kommer hjem, da blir det mye styr og klaging fra min side, da jeg har to innpåslitne dyr hengende etter meg. 

 

Malvin har lekt som en galning i hele dag, han har hatt det gøy med toalettpapir i dag. Så han er helt kaputt, hadde besøk av Felix i dag også, hunden til mamma, så det har vært full fres i hele dag, stakkars Malvin er helt utslitt. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I spoke too soon! 

 

Ok, så vi gikk å la oss, men 10 minutter senere så oppdaget Malvin et insekt. Han gikk bananas i sengen og løp etter det stygge dyret. 

Det fløy så inn på stuen, og bort var Malvin. 

I over en halvtime nå så har han løpt rundt for å fange det stygge dyret. Det er et bittelite flygedyr. 

 

Han klarte å hoppe opp i glassbordet med trynet først. Flaks at det ikke ble knust av den tykke skallen hans! 

Så rev han ned bordpynten. For tusende gang! Rart at det lyset ikke er knust. 

Klarte så å velte to stearinlys på en benk, to ganger! så den ene knakk i to den andre gangen. Takk for den du! 

Veltet ned høyttalerne mine, en dag så går den i stykker snart også, det er ikke første, eller siste gangen han velter de. 

Så holdt han på å velte TV'en! Da ropte jeg "NEI MALVIN!" og han ble så skremt at han falt ned mellom veggen og tvbordet. Han satt bomfast, med rumpa til værs! 

Måtte flytte den store tunge sofaen for å flytte tvbenken litt frem slik at han falt ned og jeg fikk fisket han opp igjen  :skratte: Han ble ikke skadet, stoltheten hans kan jeg ikke si så mye om  :fnise:

 

Så nå sitter han her ved siden av TV'en og jakter på det dyret, jeg følger med slik at han ikke velter TV'en igjen. 

Han mjauer og gnåler for han får ikke tak i det dumme insektet. 

Så jeg sitter da her klokken 4 om morgning, for å passe på at han ikke ødelegger noe. Så fort han får tak i det dyret så går jeg å legger meg igjen. 

Sitter å leser bok for å holde meg våken. Vurderer å ta støvsugeren og få fjernet det dumme dyret (insektet, ikke Malvin altså). Men det er vell alt for tidlig (eller sent) for å bråke slik i en blokk. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor står det 3:14? Jeg skrev det 04:14.... skal vi flytte klokken en time bak? Må sjekke VG for nå ble jeg usikker  :skratte:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan jo fortelle kort om dagens middag. Mjauing, og sinneanfall fra en annen verden.. han slengte seg ned hele tiden og rullet rundt som et lite barn i trassalderen. 

Prøvde å ignorere han, til slutt så la han seg ned i protest ved vannskålen, og drakk slik som dette: 

Han sluttet da jeg tok frem kameraet, men fikk med litt av det. 

 

Her så tok han bare poten nedi. Men vanligvis så ligger han der og suger på poten. 

 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

 

 

Les deg litt opp på katters kroppsspråk, det er ikke trass og sinne når de ruller seg rundt :)

 

Anonymous poster hash: 45054...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Les deg litt opp på katters kroppsspråk, det er ikke trass og sinne når de ruller seg rundt :)

 

Anonymous poster hash: 45054...a95

 

Jeg vet godt at det ikke er det :) 

Men det er plagsomt når han slenger seg rett ned ved føttene dine, slik at du snubler og tryner vær bidige dag. 

Når han mjauer og maser på inn og utpust, for så å slenge seg rett ned og "gnåler" og "syter" (som det høres ut som) så ser det ut som "et barn i trassalderen". Sier ikke at det er det. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-Melvin burde fått en reportasje hos Klikk.no som KGs nye maskot.



Anonymous poster hash: c09a9...308
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra Malvin.

 

Ting har vært det samme, opp og ned med energinivået. Et par glass har blitt knust, han har funnet seg en ny hobby. Nemlig å dytte ned beholderen med fiskemat som står på kjøkkenet. 2-3 ganger daglig går den ned i gulvet, halvparten har blitt til støv, stakkars fiskene. 

Han klarte å velte over smykkestativet på soverommet, den knustes i flere biter, jippi.

 

Ellers så har ting vært overraskende rolig. Vi går å venter på at valpen skal komme hjem, som kun er få uker unna. All hell breaks lose når han kommer, det er jeg sikker på. 

 

Akkurat nå ligger han i armkroken min og snorker. Malvin har blitt så stor og kanskje litt feit fra all maten han får daglig, så han har nå begynt å snorke. Nå blir det evig bråk dag og natt.

De siste nettene har han vært for hyper og nysgjerrig på akvariet, så han ligger ikke på soverommet lengre. Jeg er ganske rastløs i senga, så han blir lei av jeg dunker borti han. Ikke noe sjokk det, alle hundene og kattene jeg har hatt makter ikke å dele seng med meg :laugh: 

Jeg er så urolig at både nattlampen og puten havner på gulvet flere ganger i løpet av natten, slik har det vært i flere år :P Så nå sitter han ved akvariet til jeg sovner.

Men når jeg våkner om morgningen så ligger han i klesskapet mitt. Gruer meg til den dagen jeg går tom for gensere, for de to svarte genserne jeg har, vell de er ikke akkurat svart lengre. Tviler på at en god runde i vaskemaskinen kan redde to genserne. Men de får ligge der og beskytte de andre klærne mot irriterende katthår  :fnise:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt skikkelig glad i Malvin  :blomst:

Du burde opprette en dagbok her! 



Anonymous poster hash: 49ac1...35f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har blitt skikkelig glad i Malvin  :blomst:

Du burde opprette en dagbok her! 

Anonymous poster hash: 49ac1...35f

 

Kan gjøre det når valpen kommer.  :laugh:

Artig å gå tilbake å lese selv også. Når du står midt oppi det, og er så frustrert og lei at du ønsker å åpne døren og si "kom tilbake i morgen!". Det er ikke så enkelt å huske at man elsker den fluffie pusen også på det tidspunktet  :fnise:

Han er jo ung enda også, så hvem vet hvordan han er om 6 måneder fra nå. Kan jo være en helt annen katt da.

Den dagen da jeg satt her med to kattunger på 12 uker og tenkte "Hva i helsike har jeg gjort nå", da skulle jeg ha laget en dagbok. Var flere ganger jeg gikk ut ytterdøren bare for å få trekke inn pusten. Flere ganger jeg låste meg inn på badet, satt der og leste bok i en halvtime, for kattene hadde tatt over leiligheten. Det var seriøst en katt høyt og lavt, Foran og bak alt, veltet ned alt de kom over.. det var fullstendig kaos her inne. Familie og venner turte ikke å komme på besøk en gang. For det var ikke bare en, men to kattunger som hang fast i både klær og hud. Ikke akkurat et sjakktrekk og skaffe seg to kattunger på en gang  :laugh:

 

ts

 

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dør på meg!!! 

 

Jeg sitter her og ser på randome youtube videoer. Malvin var på gulvet og lekte seg med tunnelen sin og et hårstrikk, litt små hyper som han noen ganger blir. Helt utav det blå løper han mot meg i en kjempe fart, hopper opp på armlene og mjauer rett i trynet mitt og slikket meg på nesen og løper tilbake til tunnelen. 

Alt var over på få sekunder.. WTF feiler det katten min!  :skratte:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han roet seg, og har sittet (sottet?) på kjøkkenbenken i over en halvtime. Han har ikke rørt seg en millimeter en gang, sitter å stirrer på akvariet. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c

post-37809-0-82830400-1439057844_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør på meg!!!

Jeg sitter her og ser på randome youtube videoer. Malvin var på gulvet og lekte seg med tunnelen sin og et hårstrikk, litt små hyper som han noen ganger blir. Helt utav det blå løper han mot meg i en kjempe fart, hopper opp på armlene og mjauer rett i trynet mitt og slikket meg på nesen og løper tilbake til tunnelen.

Alt var over på få sekunder.. WTF feiler det katten min! :skratte:

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Hehe 😂😂 katter er så rare og herlige skapninger 😼😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAAAACK!!

 

Jeg sitter her og ser film... plutselig hopper Malvin på meg og kløner meg opp i halve ansiktet!!!!!! 

Det er en stygg flue her som han jakter på, og den fløy rett over hodet mitt. Nå har jeg 2 fine, lange, blodige striper på ene siden av ansiktet mitt. Flaks han ikke traff øyet! 

 

Jeg HATER sommeren! Sommeren er den tiden jeg gruer meg til, insekter, varme.. nei fysj, pakker sammen sakene og Malvin, så flytter vi til Svalbard.

 

ts 



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...