Gå til innhold

Er katten din en pest og en plage?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aw høres ut som to søte pusekatter!  :laugh:

 

Dennis, han som jeg måtte gi ifra meg lager en helt annen lyd. Det høres ut som at han ikke klarer å mjaue  :fnise: Det blir raspete og hakkete, hørtes ut som om at han sleit med å mjaue.

Men om jeg ropte på han, eller bare så på han og smilte, da kom han mot meg med halen i været, og lagde en rart og kort mjau om å om igjen. Det var så kos! 

 

 

Hørtes akkurat slik ut. 

 

Dennis var en rar pus, fra første dag så var han sjefen. Malvin kom først, og Dennis en uke senere. Og Dennis spaserte inn døren og tok over alle lekene til Malvin, satt Malvin på plass og nølte ikke med å slå til hunden om han kom for nære. Han fantes ikke redd eller nervøs! 
Han er/var skeptisk til fremmede mennesker, jeg fikk ikke røre han på nesten et halvt år. 

 

Valpen til søsteren min er ganske ung, 5 måneder eller noe, og han biter i Malvin, og han er for dum-snill til å gjøre noe som helst! Han sier aldri ifra, bare slenger seg ned på bakken og ligger der. Pels fyker over alt når han er på besøk. Mens Dennis satte han på plass med en gang. Lek og vasking tolererte han, men biting, nei det skulle ikke han ha noe av  :fnise:

Om du prøvde å løfte opp Dennis, så smeltet han i armene dine! Det var klin umulig å holde han, for han faller fra hverandre og sklir utav armene dine  :fnise:  Gud hvor jeg savner Dennis!! 

 

Dennis fikk ikke en god start på livet. De som hadde han før meg koste så å si aldri med han. Heldigvis så var han ikke redd mennesker, bare skeptisk og ting tok litt tid. Derfor jeg ikke fikk kose med han på nesten et halvt år. Jeg kunne røre han nå og da, men det var ikke lenge om gangen. 

Han måtte ha vært ute før han kom til meg, for hun sa de hadde tilgang til en hage, for de levde i vaskekjelleren. Men dette sa hun på tekst melding ETTER at jeg kom hjem! Eieren løy også om alderen, akkurat som med Malvin, men Dennis var 10 uker og 3 dager gammel da han kom til meg. Heldigvis så tok han ikke skade av det. For han var en tøff og selvsikker katt. 

Jeg sa ifra til begge to at kattene skulle være innekatt, så de måtte ha vært inne fra fødselen av, og de bør være minst 12 uker, de kunne være 11 uker og noen dager, men ikke yngre enn det. 

 

Malvin var mer usikker. Men utav de tre kattungene, så var han den tøffeste og mest selvsikre. De to andre sto midt på gulvet og hylte! De turte ikke å røre seg en gang. Men Malvin var rundt og sjekket huset så fort han ble satt ned på gulvet. 

Jeg hadde egentlig planer om å velge den andre oransje katten, den var mer "fluffy" og rund. Glad jeg valgte Malvin  :laugh:

 

Jeg stusset jo på at de var så små, spesielt Malvin. Han fikk plass i ene hånden min! Dennis var litt større og så eldre ut, og virket eldre også. Eieren til Malvin sa alle kullene var små av vekst, og at moren var ganske liten. Spurte om jeg fikk se hun, men hun var ute akkurat da. 

 

Dennis var super fluffy da han kom til meg. Men ble mer semilanghåret. Han så korthåret ut, men hadde den digre, fluffie halen. Halen var lengre enn det han var. 

Malvin er like søt som da han var liten. La til et bilde fra før jeg skaffet meg akvarium. Måtte skaffe meg akvarium med tak, for.. vell vær morgen så fant jeg Malvin halvveis nedi fiskebollen  :fnise:

Disse bildene er noen få uker etter de kom til meg. Har nesten ingen bilder fra de to første ukene, for de var raptus og hyper dag og natt. 

 



Anonymous poster hash: 98f4c...87c

post-37809-0-60901700-1436287471_thumb.j

post-37809-0-57031800-1436287472_thumb.j

post-37809-0-50642800-1436287473_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Slik går dagene, mjauing dag og natt, kun stille de få minuttene han sover.

Han fot følger meg hele tiden, og må så klart mjaue.

Han skal absolutt ha fysisk kontakt hele tiden. Han leker alene noen ganger, men det gjør ikke opp for de timene han maser og fot følger meg :fnise:

Tok en liten "test", gikk baklengs rundt i leiligheten. Videoen er egentlig 15 min lang men kuttet den etter en runde. og så klart, mjauingen følger meg også :fnise:

Huff han er som en skygge. :laugh:

https://www.youtube.com/watch?v=J1foGWd6uZ8&feature=youtu.be

AB, synes du fortsatt jeg er rar som kaller katten min for en pest og plage? :skratte:

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Han er HEILT lik min eine pus personelighetsmessig! 😂 og ja, det er irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er HEILT lik min eine pus personelighetsmessig! og ja, det er irriterende!

Noen ganger er det kos! mens andre ganger blir det for mye, og da er det bare irriterende  :fnise:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Noen ganger er det kos! mens andre ganger blir det for mye, og da er det bare irriterende :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Ja, men det er kjærlighet, og da er det bare koselig 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet litt i akvariet i dag. Og Malvin måtte så klart smake litt på vannet  :fnise: Malvin sitter der nå også, sitter å ser på fiskene. 

Han er så søøøt  :hjerte:

 

Idag har vært en god dag, ikke vært så innpåsliten og masete. Han fikk seg en ny leke mus med kattemynte i, så han har lekt seg mye i dag, og sovet en god del. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c

post-37809-0-18958500-1436382648_thumb.j

post-37809-0-88216400-1436382654_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, dagens dose med Malvin! Malvin er blitt min nye KG-maskot :pasha:



Anonymous poster hash: c09a9...308
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Aw, dagens dose med Malvin! Malvin er blitt min nye KG-maskot :pasha:

Anonymous poster hash: c09a9...308

 

awww  :hug:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aw, dagens dose med Malvin! Malvin er blitt min nye KG-maskot :pasha:

Anonymous poster hash: c09a9...308

 

Er skikkelig fan av denne tråden. Seriøst, start ei dagbok om Malvin, Ts! Værsåsnill? Sitter og sparer hvert nye innlegg til når jeg trenger å smile. ELSKER historiene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig fan av denne tråden. Seriøst, start ei dagbok om Malvin, Ts! Værsåsnill? Sitter og sparer hvert nye innlegg til når jeg trenger å smile. ELSKER historiene dine!

aww så søtt. Kanskje jeg burde det, når valpen kommer i hus. Da blir det rabalder i stua da. 

 

Det var en liten "moment" i går kveld. Rakk ikke å ta bilde. Han lå ved siden av meg, vanligvis har jeg ei pute der som er hans, bare det beste for min Malvin vettu  :fnise: Men den er nå til vask. Jeg hørte på musikk, og plutselig så kjente jeg noen som tok å pirket meg på armen. Snudde meg og han lå der og så på meg. Snudde seg rundt på ryggen og ville bli klødd på magen. Om jeg ikke gjorde det så prikket han borti meg med poten igjen. Det var så søt!!! 

 

og i morges så våknet jeg sent, fant ikke Malvin noen steder. Jeg sjekket under sofaen, badet, i skapet på kjøkkenet (stengt han inne der så mange ganger før!) men nei, ingen Malvin noen steder. 

Skulle så hente meg ei bukse, for jeg tenkte kanskje han kom seg ut vinduet som var halvåpnet. Og der lå han, i klesskapet under en genser! 

Jeg fortet meg for å hente mobilen for å ta bilde. men i det jeg snudde ryggen så sto han der å så på meg. Før jeg rakk å åpne mobilen så hoppet han ned og ville ha kos. 

 

Skulle ha filmet han den dagen han ble kastrert. Jeg lå bokstavelig talt på gulvet og lo meg ihjel! 

Han og Dennis sjanglet utav buret, og begge skulle ha mat. Så de vendte snuten mot kjøkkenet. Dennis falt med hodet først mot veggen, og der satt han i flere minutter.

Malvin kom seg rundt hjørnet og prøvde å få i seg litt vann. Han falt med hodet først ned i vannskålen, og jeg måtte løfte han opp før han druknet. 

Så skulle lille klumpen min ha mat.. han prøvde å slikke fatet som han får bløtfôr på, men han falt rett ned. Og der lå han i laang tid og maste om mat. Oppå fatene. Fikk tatt bilde av det, og du ser en dopet Dennis på vei mot kameraet. Like etter på sovnet han på fatet, og fikk tatt et bilde i det han sovnet. 

 

Forrige katten min gjorde ingenting morsomt etter operasjonen. Han bare lå på gulvet som en dau fisk. Mens Malvin og Dennis skulle absolutt opp og gå i det jeg satt ned buret. Så jeg tenkte ikke på å filme det, for det var ikke noe gøy da min gamle katt ble kastrert  :fnise:  Angrer på at jeg ikke fikk det på film, for de så ikke ut der de to narkisene mine sjanglet rundt i leiligheten på jakt etter mat  :skratte: Han falt ned fra sofaen to ganger også, fikk akkurat tak i han begge gangene. Så endte opp med å legge ei ekstra dyne jeg hadde, et pledd og 2 håndduker på gulvet, slik at de fikk sove ut rusen. Jeg lar ikke kattene mine sove rett på gulvet, nei de må pels (falsk så klart) pledd og ei dyne  :fnise:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

post-37809-0-26734400-1436460491_thumb.j

post-37809-0-66093400-1436460667_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaaha  :laugh:

Digger kattene dine. Herregud som jeg savner å ha katt...

Malvin (og Dennis) har gitt meg så mye glede! Håper jeg får oppleve at han blir gammel og grå, og jeg kommer absolutt IKKE til å gi han ifra meg. Menn finnes det mange av her i verden, men bare én Malvin.

Noen kan vell si at det er vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet med katt (og hund). Men her jeg leier nå så har jeg åpen kontrakt, altså jeg kan bo her i 20 år om jeg vil, så lenge jeg ikke blir kastet ut for å ha brutt kontrakten først da  :fnise:  Så for meg så er ikke det noe å bekymre meg for. Jeg bor i en stor leilighet, sentralt, alene og det er billig i forhold til andre plasser i byen. 

Jeg har to venninner som er allergiske mot katter, og begge to har katt og har vokst opp med katt. Så om mine fremtidlige barn er allergiske, så kommer jeg ikke til å ta den enkle veien og gi han ifra meg. Aldri i livet. 

 

Min første katt, og eneste før jeg fikk Malvin og Dennis, døde av sykdom da han var 4 år gammel. 

Så jeg håper inderlig jeg får beholder Malvin i mange, mange år fremover. 

Frykten for å miste Malvin er der hele tiden. Jeg er så redd for at han skal bli syk og forlate meg. Om han så er litt snørrete så får jeg nesten panikk  :fnise:

Jeg har seriøst ventet i snart 10 år (8 år) på Malvin! Jeg har grått mange tårer for å få meg katt, men foreldrene mine liker ikke katter. Var et mirakel at jeg fikk han første jeg hadde. Vær gang så ga de opp og ga meg en hund i stedet, men det er ikke det samme  :fnise:  

Første jeg gjorde da jeg flyttet for meg selv, var å lete etter den perfekte katten. Tok meg over et halvår å finne Malvin, like etterpå fant jeg Dennis. 

 

Kan ikke si at jeg kommer til å bli ei gal kattedame akkurat  :fnise:  Men jeg elsker dyrene mine, hunder og katter, over alt på jord! Jeg trenger ikke 20 katter, Malvin er mer enn nok for meg. Jeg gleder meg til å få valpen i hus også. Har en hund hjemme hos mamma og pappa, vell egentlig to, men fikk ikke lov til å ta med meg Theo. Mamma har blitt så glad i han. Han andre, Felix, er alt for stor og sterk for meg, klarer ikke å gå tur med han alene. Og dessuten så er pappa alt for glad i han, han er godgutten til pappa. 

Etter et år med masing om å få lov til å ta med meg Theo, så har jeg nå gitt opp. og har funnet en søt liten valp som skal bli min for alltid! Og ingen skal få ta han ifra meg  :laugh: 

Jeg har sett litt rundt etter en valp før også altså, lett i et år nå, var ikke noe jeg bestemte meg for over natten. Men håpet om å få Theo i mellomtiden var jo alltid der. Men har nå innsett at det kommer aldri til å skje, så nå gleder meg til valpen kommer i August, også får jeg heller kose meg ekstra de gangene jeg får passe Theo  :laugh: 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på en main coon



Anonymous poster hash: 1dbb9...16f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå fikk jeg lyst på en main coon

Anonymous poster hash: 1dbb9...16f

 

Lyst på en renraset main coon jeg også  :fnise:

Malvin ligner ikke så mye på Main coon i utseendet, som jeg ser ihvertfall. Men hans kjærlighet til vann og størrelsen kan være fra den rasen. 

 

Store, fluffy katter er så søte! 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier hele tiden "slutt å mas" flere ganger om dagen. Nå så reagerer han når jeg roper "slutt å mas", da kommer han bort til meg og vil ha kos, på samme måte som når jeg sier "Malvin".

Han har blitt navn-forvirret stakkars  :skratte:

 

Forrige katten min reagerte på navnet "Puse-trusa". Sa det så mye at han til slutt ikke reagerte på sitt eget navn i det hele tatt. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"I wanna be a dragon now"  :skratte:  :skratte:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusbokstyven slo til igjen. Aner ikke hvorfor, men han har en ting for snus og snusbokser. 

Så fort jeg prøver å ta den ifra han, så tviholder han på den  :fnise:

Han elsker å dytte de ned på gulvet, om natten orker jeg ikke å slå på lyset, finne boksen og legge snusen i lokket. Så jeg legger den oppå boksen (noen ganger på mobilen, eller rett på nattbordet ved et uhell) også kommer han.. og dytter de ned, en og en  :fnise:

 

Han ligger rett ved siden av meg. Når jeg rører på datamusen så prøver han å ta den ifra meg. Og tviholder på snusboksen så klart. Han er så søt! 

 

Har ikke vært så innpåsliten i dag, men jeg har ikke laget meg middag enda. Masingen starter vell da. 

 

ts 



Anonymous poster hash: 98f4c...87c

post-37809-0-36054300-1436543281_thumb.j

post-37809-0-02002200-1436543290_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw, der kom dagens Melvin-dose! Takk! :) Blir alltid glad av å lese historier om Melvin-gutten (for han er vel pusegutt?)  :catmilk:



Anonymous poster hash: c09a9...308
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Aw, der kom dagens Melvin-dose! Takk! :) Blir alltid glad av å lese historier om Melvin-gutten (for han er vel pusegutt?)  :catmilk:

Anonymous poster hash: c09a9...308

 

pusegutt? hahaha han er pusegutt x 100 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...