AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #221 Del Skrevet 13. oktober 2015 Etter å ha lest svarene de siste dagene i denne tråden så må jeg bare spørre, de med asperger mindre smarte? Litt vanskeligheter med å forstå vanlig informasjon og å reflektere?Anonymous poster hash: 71785...14f De med asperger har en litt annen måte å behandle informasjon på, i mange tilfeller betyr de at de får en litt annerledes måte å oppføre seg og snakke på. Men de er både lavere og høyere intelligente akkurat slik normale folk er. De er bare annerledes, og som kjent kan man bli oppfattet som dum når man er annerledes. Man forstår ikke logikken til aspergere og tror at måten de tenker på betyr de er dumme. Akkurat slik kan aspergere tenke om normale. På samme måte kan genier bli sett på som galninger fordi normale mennesker ikke forstår logikken deres heller. Såfremt man er opptatt av å sette mennesker i en dum eller ikke-dum bås. Selv er jeg mer intelligent (har asperger) enn mange og forstår både hvordan normale og andre aspergere tenker. Men på grunn av måten hjernen min fungerer på vil nok noen synes at jeg er litt eksentrisk eller uvanlig på noen områder. Men jeg er også som regel klar over hvilkje aspekt ved personligheten min som blir sett på som rare av andre, så jeg kan dempe dem og late som om jeg er mer normal enn jeg er om jeg vil. Men etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg droppet fasaden og er mer meg selv. Når det gjelder KG, så tiltrekker denne siden seg for det meste lavere enn gjennomsnittlig til gjennomsnittlig smarte mennesker i hovedsak, med noen som ligger bittelitt over. Du er heldig om du finner noen høyt intelligente normale eller asperger personen på denne siden. Men de aller, aller fleste av de kaster ikke bort tiden sin på det lave diskusjonsnivået de finner her. Det blir som å be en fra vgs gjøre barneskolematte. Jeg tror gjennomsnittsIQ-en på KG er lavere enn "virkeligheten". Anonymous poster hash: 62269...564 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #222 Del Skrevet 14. oktober 2015 Som alle andre mennesker tenker jeg at så lenge de er snille mot meg, respekterer meg, og ikke gjør noe slemt mot meg eller andre, så er de fantastiske mennesker slik som alle andre med eller uten diagnose. dette gjelder ikke bare asperger syndrom, men også de uten noen diagnose. Men jeg snakket med ei jente med asperger i mange måneder, viste godt hun hadde det, og sleit en hel del, men var jo ikke noe problem så hyggelig hun var, men så snudde hun helt. Hun mista helt respekten for andre mennesker, og starta å snakke direkte stygt å slemt mot meg, og det på grunnlag av at jeg ikke ønsket å snakke om et spessielt tema. hun var direkte stygg å ufin, viste dette til bestevenninna mi, å hun sa "hun der holder du deg unna, for slik er det faktisk ikke lov å si å gjøre mot andre. Dette var ille". Det var hun hyggelige jenta jeg hadde snakket med flere ganger i uken i flere måneder. Også kjenner jeg ei anna jente som har asperger, men hun er desverre også ufin mot noen jeg kjenner godt, har selv sett det. det å ta opp en konkret ting hun ikke likte med en person forann flere av vennene til vedkommende (som hun jenta kjeftet på), og kjefte vedkommende huden full. Så jeg har nok desverre mistet litt respekt for de med denne diagnosen. Men jeg passer alltid på å aldri dømme før vedkommende har vist seg ekkel eller ufin mot meg, har ikke noe imot de, så lenge de oppfører seg og ikke er slemme og ufine. jeg sier ofte i mot andre som er ufine mot andre med denne eller andre tydelige diagnoser. men dette gjelder jo også alle andre uten diagnose, har ingenting i mot de så lenge de er snille og respekterer. Men er de ufine, så respekterer jeg ikke de lengre, og kryper raskt vekk fra de. Anonymous poster hash: 9c9fe...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #223 Del Skrevet 14. oktober 2015 De med asperger har en litt annen måte å behandle informasjon på, i mange tilfeller betyr de at de får en litt annerledes måte å oppføre seg og snakke på. Men de er både lavere og høyere intelligente akkurat slik normale folk er. De er bare annerledes, og som kjent kan man bli oppfattet som dum når man er annerledes. Man forstår ikke logikken til aspergere og tror at måten de tenker på betyr de er dumme. Akkurat slik kan aspergere tenke om normale. På samme måte kan genier bli sett på som galninger fordi normale mennesker ikke forstår logikken deres heller. Såfremt man er opptatt av å sette mennesker i en dum eller ikke-dum bås. Selv er jeg mer intelligent (har asperger) enn mange og forstår både hvordan normale og andre aspergere tenker. Men på grunn av måten hjernen min fungerer på vil nok noen synes at jeg er litt eksentrisk eller uvanlig på noen områder. Men jeg er også som regel klar over hvilkje aspekt ved personligheten min som blir sett på som rare av andre, så jeg kan dempe dem og late som om jeg er mer normal enn jeg er om jeg vil. Men etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg droppet fasaden og er mer meg selv. Når det gjelder KG, så tiltrekker denne siden seg for det meste lavere enn gjennomsnittlig til gjennomsnittlig smarte mennesker i hovedsak, med noen som ligger bittelitt over. Du er heldig om du finner noen høyt intelligente normale eller asperger personen på denne siden. Men de aller, aller fleste av de kaster ikke bort tiden sin på det lave diskusjonsnivået de finner her. Det blir som å be en fra vgs gjøre barneskolematte. Jeg tror gjennomsnittsIQ-en på KG er lavere enn "virkeligheten". Anonymous poster hash: 62269...564 Tullball, IQ-en kan ikke måles med hvilket forum man er på Jeg har aspersgers selv, det er tragisk å leve med men det betyr ikke at det er noe gale med meg så det såAnonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #224 Del Skrevet 14. oktober 2015 Aspergers er inn under autisme spekteret. Faktisk har diagnosen asperger i store deler av verden blitt fjernet for saa aa bli flyttet inn under autisme. Apergers/autisme = utviklingsforstyrrelse. Lik det eller ei men jeg har rett og du har galt.Nope Du skal ikke komme og belære meg om hva aspersgers er Etter å ha lest svarene de siste dagene i denne tråden så må jeg bare spørre, de med asperger mindre smarte? Litt vanskeligheter med å forstå vanlig informasjon og å reflektere? Anonymous poster hash: 71785...14f :Facepalm:Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 14. oktober 2015 #225 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det er vel fakta at det ikke heter aspergers lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #226 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det er vel fakta at det ikke heter aspergers lenger Ehm jo?Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 14. oktober 2015 #227 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Ehm jo?Anonymous poster hash: 27c8c...732 Hmm, jeg trodde de skulle fjerne "aspergers"-navnet, og la det gå under ASF. Men mulig jeg tar feil altså EDIT: Legger ved noen begrunnelser. http://forskning.no/menneskekroppen-hjernen-sykdommer-barn-og-ungdom/2012/05/aspergers-syndrom-forsvinner http://www.theguardian.com/society/2012/dec/02/aspergers-syndrome-dropped-psychiatric-dsm http://www.abc.net.au/rampup/articles/2013/05/24/3766915.htm Endret 14. oktober 2015 av spinelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 14. oktober 2015 #228 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ryddet for spekulasjoner samt svar til dette. - Avalon, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #229 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hmm, jeg trodde de skulle fjerne "aspergers"-navnet, og la det gå under ASF. Men mulig jeg tar feil altså For et teit navn, jeg kommer ikke til å si til folk at jeg har asf o.OAnonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #230 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det er vel fakta at det ikke heter aspergers lenger Så vidt jeg vet blir Aspergerdiagnosen fortsatt brukt i Norge, men den er fjernet i for eks USA. Dette fordi vi bruker to ulike diagnosemanualer med litt ulikheter Dette er den Norge bruker hovedsaklig https://no.wikipedia.org/wiki/International_Statistical_Classification_of_Diseases_and_Related_Health_Problems Men henter også litt fra den USA bruker https://no.wikipedia.org/wiki/Diagnostic_and_Statistical_Manual_of_Mental_Disorders Anonymous poster hash: 62269...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #231 Del Skrevet 14. oktober 2015 Nope Du skal ikke komme og belære meg om hva aspersgers er :Facepalm:Anonymous poster hash: 27c8c...732 du burde lese deg opp om din egen diagnose for hos deg er det store kunnskapshull. regner med at du troller men, for alle som har sagt til deg at asperger er i autisme spekteret har rett. google dianosen din saa du kan skaffe deg litt kunnskap Anonymous poster hash: d9170...5ab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #232 Del Skrevet 14. oktober 2015 du burde lese deg opp om din egen diagnose for hos deg er det store kunnskapshull. regner med at du troller men, for alle som har sagt til deg at asperger er i autisme spekteret har rett. google dianosen din saa du kan skaffe deg litt kunnskap Anonymous poster hash: d9170...5ab Jeg vet godt hva aspergers er, jeg lever tross alt med syndromet...Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 14. oktober 2015 #233 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg vet godt hva aspergers er, jeg lever tross alt med syndromet...Anonymous poster hash: 27c8c...732 Det kan fortsatt være lurt å lese seg opp på diagnosen. Er tydeligvis mye som har skjedd de siste årene som du ikke har fått med deg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #234 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det kan fortsatt være lurt å lese seg opp på diagnosen. Er tydeligvis mye som har skjedd de siste årene som du ikke har fått med deg Ikke mye som har skjedd med meg... Jeg har fortsatt den samme diagnosen og de samme utfordringene Dere skal være glade dere ikke har aspersgers!Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 14. oktober 2015 #235 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ikke mye som har skjedd med meg... Jeg har fortsatt den samme diagnosen og de samme utfordringene Dere skal være glade dere ikke har aspersgers!Anonymous poster hash: 27c8c...732 Jeg mener åpenbart innen psykiatrifeltet og forskning, ikke inni deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #236 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg mener åpenbart innen psykiatrifeltet og forskning, ikke inni deg.Å, vet du mye om det?Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. oktober 2015 #237 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ikke mye som har skjedd med meg... Jeg har fortsatt den samme diagnosen og de samme utfordringene Dere skal være glade dere ikke har aspersgers!Anonymous poster hash: 27c8c...732 Nå må du slutte å trolle! Du hadde akkurat samme diskusjon for noen sider siden med akkurat samme argumentasjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #238 Del Skrevet 14. oktober 2015 Nå må du slutte å trolle! Du hadde akkurat samme diskusjon for noen sider siden med akkurat samme argumentasjon.Jeg troller ikke! Det er så jævllg lett for dere uten aspersgers å slenge ut alt mulig dritt og påstander om syndromet. Dette har lenge vært en ufin gjenganger på kg...Anonymous poster hash: 27c8c...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. oktober 2015 #239 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg troller ikke! Det er så jævllg lett for dere uten aspersgers å slenge ut alt mulig dritt og påstander om syndromet. Dette har lenge vært en ufin gjenganger på kg...Anonymous poster hash: 27c8c...732 Jeg gjentar: Det er en faktaopplysning, ikke en ufin gjenganger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 14. oktober 2015 #240 Del Skrevet 14. oktober 2015 Å, vet du mye om det? Anonymous poster hash: 27c8c...732 Hjelpes. 0 poeng for meg og prøve å snakke med deg! Dette er akkurat som mine tidligere erfaringer med å snakke med noen som har aspergers. Finfint eksempel på hvorfor jeg syns mange med syndromet er vanskelige å ha med å gjøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå