Gå til innhold

Asperger, hva er så galt med det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er personlighet. Har ikke noe med Asperger å gjøre.

Anonymous poster hash: a6a02...548

Han mannen i den bloggen der virker jo bare dum i hodet. ikke annet

Anonymous poster hash: 36c8e...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada; jeg kan Google jeg også. Som du ser er det allerede lenket til flere sider om narsissisme.

Å ha trekk og ha en diagnose er 2 forskjellige ting.

Ser at Besserwisser kanskje var et bedre ord, men igjen så er det dette med at de ofte(ikke alle) mener selv at de er bedre enn andre mennesker.

Vær gjerne uenig, men dette er ord fra mennesker med diagnosen. Hvordan de ser seg selv kontra verden og andre mennesker.

Nå tar jeg kvelden og melder meg ut av denne tråden.

Omtrent alle studier viser til at mennesker med narsissistiske trekk vil forsure arbeidsmiljøet på jobben og i ekstreme tilfeller kjøre bedriften i grøfta. Rett og slett fordi de ikke bryr seg om andre enn sine egne behov.

Man trenger ikke ha diagnosen engang, man trenger bare ha de mest elementære trekkene. Så jeg har null forståelse for at du hevder det er positive egenskaper når alle eksperter sier det motsatte.

At du i det hele tatt greier å blande inn narsissisme med aspergers er i seg selv en litt sjokkerende bragd - men til syvende og sist er det sludder og pølsevev.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så påståelig om ting du ikke har den faglige tyngden og kompetansen i boks. 

Det mest nærligende ville vært å sagt at du "tror" og ikke slå fast argumentene dine som fakta (for de er feil).

Men litt vittig du snakker om besserwissere på toppen av det hele. Vet om en besserwisser her

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men, siden de ikke skjønne sosiale koder, er ikke dette en del av det da? Siden de ikke forstår de normale grensene? Jeg prøver bare å forstå. 

Anonymous poster hash: c2d72...080

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det har noe med Asperger å gjøre. Det har noe med å ikke forstå grenser og hva som "passer seg" og ikke.

Anonymous poster hash: 141ca...818

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tillegg kan vel nevrotypiske også misforstå en med Asperger og oppfatte vedkommende som kverulerende og bedrevitende, selv om det ikke nødvendigvis er tilfellet.

Mener du at alle som ikke har asperger er nevrotypiske? Det er fullt mulig å misforstå eller ikke være enig med en med asperger uten å være nevrotypisk, som du kaller det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg kan vel nevrotypiske også misforstå en med Asperger og oppfatte vedkommende som kverulerende og bedrevitende, selv om det ikke nødvendigvis er tilfellet.

Det er jeg enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergere har faktisk narsissistiske trekk. De mener selv at de er best, vet best og at de alltid har rett.

Det første "ekspertene" konkluderte med med Breivik var at han hadde Asperger.

Du sier det som om det gjelder alle. Dette stemmer ikke, ikke for alle med as.

Og hvorfor drar du inn Brevik? Du mener han passer å promotere denne diagnosen, eller? ... For det er ikke nok fordommer allerede liksom.

Endret av Blod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor drar du inn Brevik? Du mener han passer å promotere denne diagnosen, eller? ... For det er ikke nok fordommer allerede liksom.

Det er litt rart å på den ene siden beklage seg over fordommer og på den andre siden skrive på en måte slik at det høres ut som at det gjelder alle.

Det med Breivik forstod ikke jeg heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du vennligst utdype? Det må jo være en grunn til at det som beskrives som en helt normal person får diagnosen asperger.

Anonymous poster hash: 0eb76...dfc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp.

Anonymous poster hash: a15be...f1e

Er ikke bare å lese seg opp. Den artikkelen linket til lenger opp var utrolig diffus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange i her som trenger en reality check og å finne ut mer om Aspergers.

Å ha aspergers kan varriere for hver person. Jeg har Aspergers og er ikke sjenert, kan være sosial uten at det koster meg noe ekstra. Ingen kan se at jeg har aspergers oppfører meg helt normalt. Kjenner mange med Aspergers og ingen av de er egoistiske. Slutt å spre løgn om Aspergers, eller diagnose innenfor Autisme spekteret som den nå heter

Anonymous poster hash: fe0db...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å ha aspergers kan varriere for hver person. Jeg har Aspergers og er ikke sjenert, kan være sosial uten at det koster meg noe ekstra. Ingen kan se at jeg har aspergers oppfører meg helt normalt. Kjenner mange med Aspergers og ingen av de er egoistiske. Slutt å spre løgn om Aspergers, eller diagnose innenfor Autisme spekteret som den nå heter

Dette er et diskusjonsforum hvor det er lov å dele erfaringer og synspunkt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og bare fordi Brevik hadde Aspergers betyr langt ifra at andre er som han, han har vel andre diagnoser og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke vansker har du da siden du oppfører deg helt normalt, er sosial uten at det sliter deg ut og ikke er sjenert?

Anonymous poster hash: 5bf5d...0a2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvilke vansker har du da siden du oppfører deg helt normalt, er sosial uten at det sliter deg ut og ikke er sjenert?

Anonymous poster hash: 5bf5d...0a2

Aspergere er jo perfekte og vet mest og kan mest, må vite. De er supermennesker som ikke sliter i det hele tatt, hverken med hygiene, folkeskikk, konsentrasjon, følge instrukser eller det å være sosial og å forstå sosiale koder. Derfor er det ingenting galt med de, de er egentlig bedre enn alle andre i hele verden. Visstnok. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du da være så snill og forklare hvorfor du er diagnostisert med aspergers? Om det ikke er noe i veien med deg har du jo heller ikke aspergers.

Anonymous poster hash: 0eb76...dfc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er litt rart å på den ene siden beklage seg over fordommer og på den andre siden skrive på en måte slik at det høres ut som at det gjelder alle.

Det med Breivik forstod ikke jeg heller.

Hun skrev ikke at Breivik har Asperger, men at ekspertene mente han kunne ha det like etter skyte episoden. Altså var det fordommene mot Asperger hun påpekte, ikke at Breivik hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omtrent alle studier viser til at mennesker med narsissistiske trekk vil forsure arbeidsmiljøet på jobben og i ekstreme tilfeller kjøre bedriften i grøfta. Rett og slett fordi de ikke bryr seg om andre enn sine egne behov.

Man trenger ikke ha diagnosen engang, man trenger bare ha de mest elementære trekkene. Så jeg har null forståelse for at du hevder det er positive egenskaper når alle eksperter sier det motsatte.

At du i det hele tatt greier å blande inn narsissisme med aspergers er i seg selv en litt sjokkerende bragd - men til syvende og sist er det sludder og pølsevev.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så påståelig om ting du ikke har den faglige tyngden og kompetansen i boks. 

Det mest nærligende ville vært å sagt at du "tror" og ikke slå fast argumentene dine som fakta (for de er feil).

Men litt vittig du snakker om besserwissere på toppen av det hele. Vet om en besserwisser her

Sa fisens far....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...