Gå til innhold

Mye terror i dag

Fremhevede innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Dette er ikke mennesker, men galninger. Mennesker flest går ikke rundt og dreper. 

Anonymous poster hash: be4c0...3e3

Mennesker som dreper er også mennesker.

Jeg er så drittlei at man skal finne på unnskyldnigner for mennesker som utfører onde handlinger.

Nei de er ikke mennesker de er demoner, de er galninger osv. Nei de er mennesker akkruat som du og jeg. 

Man må akseptere at ondskap er en del av menneskets natur og slutte og finne på unnskydlinger. 

Ja det er sant mennesker flest går ikke rundt og dreper. Men det forandrer ikke det fakturm at mordere også er mennesker. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror IS er sunni. Så kanskje det var en shia-moske. 

AnonymBruker
Skrevet

Tunisia, Frankriket, Kuwait, Somalia. Forferdelig dag. Aller mest føler jeg med Tunisia, de lever av den lille turistnæringen som er igjen og etter dette så havner folket enda dypere i elendighet. Og ikke minst alle turistene som mistet livet i det som skal være en fin reise.

Anonymous poster hash: 22ead...483
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så drittlei at man skal finne på unnskyldnigner for mennesker som utfører onde handlinger.

Jeg unnskylder det ikke, jeg forklarer det. Du sier at de dreper fordi de er mennesker og mennesker blir aldri lei av å drepe. Jeg sier at de fleste mennesker ikke dreper. Mennesker flest er snille og greie. Disse er ondskapsfulle djevler. 

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Jeg unnskylder det ikke, jeg forklarer det. Du sier at de dreper fordi de er mennesker og mennesker blir aldri lei av å drepe. Jeg sier at de fleste mennesker ikke dreper. Mennesker flest er snille og greie. Disse er ondskapsfulle djevler. 

Jo med og gjøre dem til djevler ( fantasifigurer ) som lager du unnskydligner for dem. 

Drap ligger i menenskets natur om dette ikke hadde vært tilfelle så ville det vært langt mindre drap en hva det er.

Det er tre ting som ligger i menenskets natur og det er Ondskap, Egoisme og godhet. Men den største delen av menneskets sanne natur er egoisme.

Ja de fleste mennesker dreper ikke. Men mordere er også mennesker. Du må akkseptere det faktum at onde mennesker er mennesker og at ondskap er en del av vår natur. De fleste av oss er bare flinkere og skjule den delen av oss. men alle mennesker er i stand til og utføre ondskap.

Endret av Balian de Ibelin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan noe lignende skje i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

De er mennesker, men det betyr ikke at mennesker er onde. Noen mennesker er onde. Drap ligger ikke i menneskets natur. Det er bare noen som er galninger. Folk flest er snille. 

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

De er mennesker, men det betyr ikke at mennesker er onde. Noen mennesker er onde. Drap ligger ikke i menneskets natur. Det er bare noen som er galninger. Folk flest er snille. 

Mennesket er hovedsakelig egoistisk.

Slik jeg ser det så har alle mennesker ondskap og godhet i seg. Samt egoisme.

En god person kan utføre ondehandligner akkurat som en ond person kan utføre gode handlinger.

Om sitvasjonen krever det så er vi mennesker i stand til og utføre ekstreme ondehandligner uanset hvor snill vi er til daglig.

Jeg beklager at jeg skriver som en 6 åring.

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Kan noe lignende skje i Norge?

22 Juli 2011

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Blablabla. Dette er ikke typisk mennesket, dette er galninger. Hjernevaskede tullinger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

22 Juli 2011

Ja, men det var en kristen terrorist. Spørsmål er er om det kunne skjedd at en muslim gikk rundt og skjøt folk på stranden i Norge. Jeg tror dessverre det kunne skjedd. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Blablabla. Dette er ikke typisk mennesket, dette er galninger. Hjernevaskede tullinger. 

Du leser hva jeg skriver men du forstår det ikke.

Kanskje hadde du forstått det bedre om jeg ikke hadde hat dysleksi ( noe jeg faktiks har. Har det dokumentert og alt ), Og jeg ikke hadde hat så mye skrivefeil og grammatik feil.

Så det er nok bare min egen feil at du ikke forstår hva jeg skriver.

Men jeg tror det vil være som å snakke til en vegg. Så jeg lar være med og prøve og forkalre det igjen. Siden jeg tror de fleste forstår hva jeg mener med det jeg skriver. Selv om jeg har en god del skrivefeil og alt det der.

AnonymBruker
Skrevet

Siste nytt fra Tunisia: En mann som er mistenkt for å ha deltatt i terrorangrepet er pågrepet og føres gjennom byen av bevæpnet politi. På bildene ser det ut som illsinte folk sparker og slår han. La oss håpe han får sin velfortjente straff. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du leser hva jeg skriver men du forstår det ikke.

Kanskje hadde du forstått det bedre om jeg ikke hadde hat dysleksi ( noe jeg faktiks har. Har det dokumentert og alt ), Og jeg ikke hadde hat så mye skrivefeil og grammatik feil.

Så det er nok bare min egen feil at du ikke forstår hva jeg skriver.

Men jeg tror det vil være som å snakke til en vegg. Så jeg lar være med og prøve og forkalre det igjen. Siden jeg tror de fleste forstår hva jeg mener med det jeg skriver. Selv om jeg har en god del skrivefeil og alt det der.

Du skriver ganske perfekt, men jeg er helt uenig i det du skriver.

AnonymBruker
Skrevet

Siste nytt fra Tunisia: En mann som er mistenkt for å ha deltatt i terrorangrepet er pågrepet og føres gjennom byen av bevæpnet politi. På bildene ser det ut som illsinte folk sparker og slår han. La oss håpe han får sin velfortjente straff.

Tror, og håper, at han blir grundig torturert før de dreper han.

Anonymous poster hash: 6c2fd...9e3

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Du skriver ganske perfekt, men jeg er helt uenig i det du skriver.

Vel det har du selvsagt all rett til og være.

Skrevet

Religion of peace!

Hvor lenge skal venstrevridde fortsette å påstå at Islam er fredelig?

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Religion of peace!

Vet ikke hvor lang tid skal det ta før høyresiden forstår at alle religioner har vold i seg. Og hvor lang tid skal det får får man forstår at religion som regel bare er unnskydlingen for voldsbrukt men veldig sjeldent grunnen til det.

According to the Encyclopedia of Wars (Phillips and Axelrod, Facts on File, December 2004) of the 1,763 major conflicts in recorded history, only 123 of them were classified as having been fought over religious differences. That’s just under 7 percent. The encyclopedia also explains that the number of people killed in these conflicts amounts to only 2 percent.

Religion is a powerful motivator, and thus is often invoked in wartime, but the real reasons most wars have been fought have nothing to do with it. Instead, they have to do with political control–either allowing certain political leaders to gain or remain in power (e.g., who is the rightful heir to the throne) or they have to do with gaining political control of resources (e.g., land, money, food supplies, transportation and trade routes) or they have to do with a particular leader’s ambitions (i.e., being remembered as a great man, or not being remembered as a weak man). When leaders aren’t being totally naked about those things, they dress them up with national pride or religion, but ultimately they are not at the root.

History simply does not support the hypothesis that religion is the major cause of conflict. The wars of the ancient world were rarely, if ever, based on religion. These wars were for territorial conquest, to control borders, secure trade routes, or respond to an internal challenge to political authority. In fact, the ancient conquerors, whether Egyptian, Babylonian, Persian, Greek, or Roman, openly welcomed the religious beliefs of those they conquered, and often added the new gods to their own pantheon.

Medieval and Renaissance wars were also typically about control and wealth as city-states vied for power, often with the support, but rarely instigation, of the Church. And the Mongol Asian rampage, which is thought to have killed nearly 30 million people, had no religious component whatsoever

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror, og håper, at han blir grundig torturert før de dreper han.

Anonymous poster hash: 6c2fd...9e3

Jeg håper ikke de dreper han. Bare torturerer han. Og så setter han på celle og torturerer han igjen. og igjen. Og igjen. I mange mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Religion of peace!

Sannsynligvis til de dør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...