Gjest Reza08 Skrevet 25. juni 2015 #1 Del Skrevet 25. juni 2015 Som en tilsynelatende forkjemper for miljøet og mindre klimagassutslipp, har altså Gunhild Stordalen og mannen Petter et relativt høyt dieselforbruk på tre ukers ferie. Forbruket av diesel tilsvarer det 200 barnefamilier bruker i løpet av et år. Dette synes jeg er rimelig paradoksalt, og det virker litt hyklersk av Gunhild. Det er for all del bra å tenke på miljøet, og det er tøft gjort å gå i bresjen for en slik sak. Tross alt er det en viktig sak det dreier seg om. Men som en så sterk forkjemper for miljøet, synes jeg at man bør stå frem som et ledende eksempel. Ikke bare diktere hva andre skal gjøre, og selv sitte på sin høye hest med dieselkanna i den ene hånda og en rådyr champagneflaske i den andre. Gjerne også iført en t-skjorte mange miljøsymboler i seg. Det blir for mange lite troverdig. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 26. juni 2015 #2 Del Skrevet 26. juni 2015 At det er resultater som betyr noe, ikke alle verdens gode intensjoner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juni 2015 #3 Del Skrevet 26. juni 2015 Gitt at dette regnestykket stemmer (hvilket jeg antar at det i allefall tilnærmet gjør), så sitter jeg igjen med at EAT ikke er så mye annet økologisk avlatshandel. Og det blir for mye vibber av "Å preke vann, men selv drikke vin" over det hele. For å spinne videre på det Guybrush sier: Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 26. juni 2015 #4 Del Skrevet 26. juni 2015 Det koster å drive reklame og det koster å få fokus på et produkt. I den henseende kan Stordalens dieselbruk forsvares. I den situasjonen Stordalen paret er i, hvor hovedengasjementet er å fronte EAT trengs det konstant fokus for å holde oppmerksomheten oppe. Hvem vet hva disse ferieukene inneholder. Kanskje de representerer og knytter kontakter med samarbeidspartnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 26. juni 2015 #5 Del Skrevet 26. juni 2015 Som en tilsynelatende forkjemper for miljøet og mindre klimagassutslipp, har altså Gunhild Stordalen og mannen Petter et relativt høyt dieselforbruk på tre ukers ferie. Forbruket av diesel tilsvarer det 200 barnefamilier bruker i løpet av et år. Dette synes jeg er rimelig paradoksalt, og det virker litt hyklersk av Gunhild. Det er for all del bra å tenke på miljøet, og det er tøft gjort å gå i bresjen for en slik sak. Tross alt er det en viktig sak det dreier seg om. Men som en så sterk forkjemper for miljøet, synes jeg at man bør stå frem som et ledende eksempel. Ikke bare diktere hva andre skal gjøre, og selv sitte på sin høye hest med dieselkanna i den ene hånda og en rådyr champagneflaske i den andre. Gjerne også iført en t-skjorte mange miljøsymboler i seg. Det blir for mange lite troverdig. Hva tenker dere? For ikke å snakke om båten han har nede i sitt ferieparadis på sørlandet, han har ikke bare en kraftig motor, men 3 stk!!! Slik at han kan kjøre så fort som overhodet mulig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 26. juni 2015 #6 Del Skrevet 26. juni 2015 Det er snakk om en bærekraftig fremtid. Er det nødvendig å leve slik som Stordalen? Nei det er det ikke. Hva om alle på jorda fikk muligheten til å leve slik? Er det bærekraftig? Nei, derfor blir det helt latterlig når rike mennesker med forbruk langt opp i skyene begynner å prate om en bærekraftig fremtid. Hvis de vil ha en bærekraftig fremtid kan de starte med seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninajay Skrevet 29. juni 2015 #7 Del Skrevet 29. juni 2015 Ser hva du mener. Er veldig opptatt av miljø selv, og slike tall både skremmer og provoserer meg litt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg