Gå til innhold

Et spørsmål til dere kvinner


Lakahs

Er det tabu for kvinner å spørre menn ut på date?  

37 stemmer

  1. 1. Er det tabu for kvinner å spørre menn ut på date?

    • Ja
      3
    • Nei
      34


Anbefalte innlegg

I løpet av mitt korte liv så har jeg aldri opplevd, sett eller hørt at en kvinne har spurt en mann ut på date eller noe lignende.

 

Da er spørsmålet for dere som følger, er det tabu for kvinner å spørre mannen istedenfor at det er mannen som gjør det?

 

Begrunn svaret om mulig.  

 

*EDIT* For orden skyld så er jeg ikke en furten, 15 år gammel gutt fra Saudi-Arabia (se kommentar feltet), jeg stiller dette spørsmålet ut av ren nysgjerrighet. 

Endret av Lakahs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I løpet av mitt korte liv så har jeg aldri opplevd, sett eller hørt at en kvinne har spurt en mann ut på date eller noe lignende.

 

Da er spørsmålet for dere som følger, er det tabu for kvinner å spørre mannen istedenfor at det er mannen som gjør det?

 

Begrunn svaret om mulig.  

Aldri bedt ut en mann på date. Har ikke behøvd å gjøre det. Ser ingen grunn til at kvinner ikke skal be en mann ut. 

 

 

Anonymous poster hash: f8f8e...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei.

 

Jeg tenkte nå at du er enten 15 år gammel eller fra Saudi-Arabia e.l., evt begge deler?

No offense, men, virkelig.. lol

 

Noe bedre svar har jeg ikke, er fortsatt usikker på om jeg har lest riktig.

Hilsen kvinne i Norge anno 2015.



Anonymous poster hash: 05824...b9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det flere ganger. Det er jo bare et spørsmål om de vil ha deg hardt nok. De fleste damer tar motet til seg om motivasjonen er sterk nok. Det skjer kanskje ikke som den helt bokstavelige "Hei, vil du være med på date?", men som en mer indirekte greie det man inviterer seg selv eller setter opp en felles avtale/date.

Faktisk, nå som jeg tenker meg om vil jeg si at jeg nesten Bare har hatt slike erfaringer. Det er jo luksus sammenliknet med andre menns erfaringer, men poenget er likevel at det forekommer. Damer er ikke redde for å ta eget initiativ. De må bare ville det sterkt nok.

Endret av Arcturus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange kvinner som har spurt menn ut på date. Personlig må jeg innrømme jeg ikke har gjort det men har liksom aldri helt vært i en situasjon hvor jeg hadde sjangsen. Byr meg ikke i mot å gjøre det i alle fall.



Anonymous poster hash: de10e...649
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke galt. Fremstilt på den måten; virker det som du bare er furt fordi det ikke har skjedd enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det ikke er tabu! Jeg har spurt menn på date før og kommer helt sikkert til å gjøre det i fremtiden også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange pripne jenter så ja, for de så er det sikkert en selvfølge å bli bedt ut på date.

 

Men jeg tror det er ofte jenter som tar intiativ også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det noen ganger, men fått erfare at mennene da tror jeg er lett å få i seng, og kun sier ja fordi de vil ha ett ligg, og ikke fordi de er interessert i å bli kjent, så derfor har jeg slutta med det. Men tabu er det ikke...

 

Hvis mannen er interessert, så spør han!



Anonymous poster hash: 34e1d...5a9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av mitt korte liv så har jeg aldri opplevd, sett eller hørt at en kvinne har spurt en mann ut på date eller noe lignende.

Da er spørsmålet for dere som følger, er det tabu for kvinner å spørre mannen istedenfor at det er mannen som gjør det?

Begrunn svaret om mulig.

*EDIT* For orden skyld så er jeg ikke en furten, 15 år gammel gutt fra Saudi-Arabia (se kommentar feltet), jeg stiller dette spørsmålet ut av ren nysgjerrighet.

Hvordan har du klart å unngå dette? Jeg bor i Oslo og alle damer her tør å ta initiativ. Helt normalt og ihvertfall ikke tabu.

Anonymous poster hash: f8b2e...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller fleste kvinner er det simpelthen så enkelt som at menn flest går for det de vil ha - gjør de ikke det er de enten ikke interessert nok eller har lav selvtillit (hvilket i seg selv er avtennende).

 

Om en jente tar initiativ får hun sjelden nei - det er nettopp problemet. Menn har lave standarder for sexpartnere, så om en jente du egentlig ikke kunne sett for deg et forhold med eller ikke hadde giddet å be ut selv ber deg ut, så hvorfor ikke? Sex er antakeligvis en mulighet, hun er tross alt veldig keen. Om en mann sier ja til å møte deg for en drink sier derfor ikke så veldig mye om hans genuine interesse for deg.

 

Nettopp derfor ser man ofte at jentene som ber ut gutter ikke er de mest attraktive på markedet.

 

Menn flest vet jo dette, om enn underbevisst. Om man ikke tør å ta initiativ overfor kvinner får man sjelden akkurat de man vil ha. Om du sitter passivt og bare tar de få kvinnene som kommer til deg er sjansen stor for at du kunnet fått noen bedre om du anstrengte deg litt. Og vissheten om dette kan skape noe misnøye med forholdet.

 

Brutalt, men sant.



Anonymous poster hash: ef318...6ce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller fleste kvinner er det simpelthen så enkelt som at menn flest går for det de vil ha - gjør de ikke det er de enten ikke interessert nok eller har lav selvtillit (hvilket i seg selv er avtennende).

Om en jente tar initiativ får hun sjelden nei - det er nettopp problemet. Menn har lave standarder for sexpartnere, så om en jente du egentlig ikke kunne sett for deg et forhold med eller ikke hadde giddet å be ut selv ber deg ut, så hvorfor ikke? Sex er antakeligvis en mulighet, hun er tross alt veldig keen. Om en mann sier ja til å møte deg for en drink sier derfor ikke så veldig mye om hans genuine interesse for deg.

Nettopp derfor ser man ofte at jentene som ber ut gutter ikke er de mest attraktive på markedet.

Menn flest vet jo dette, om enn underbevisst. Om man ikke tør å ta initiativ overfor kvinner får man sjelden akkurat de man vil ha. Om du sitter passivt og bare tar de få kvinnene som kommer til deg er sjansen stor for at du kunnet fått noen bedre om du anstrengte deg litt. Og vissheten om dette kan skape noe misnøye med forholdet.

Brutalt, men sant.

Anonymous poster hash: ef318...6ce

Det er en fin teori, men sånn er det ikke alltid i virkeligheten.

Du skriver at menn alltid sier ja til sex. Er du så sikker på det? Jeg vet om mange kamerater som har sagt nei til enkle tilbud, og jeg er selv en av dem.

Det er alltid mange rare damer det ute. Det er klart de er lette å få til sengs, hvis man har en greie for de desperate som søker langt over eget nivå that is. Jeg tror mine erfaringer er felles for mange andre menn.Vi har standarder og sier langt fra alltid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min omgangskrets er det ikke tabu, nei. Jeg har bedt menn ut på date. Jeg trodde det var helt vanlig i 2015.. 



Anonymous poster hash: b7b0c...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin teori, men sånn er det ikke alltid i virkeligheten.

Du skriver at menn alltid sier ja til sex. Er du så sikker på det? Jeg vet om mange kamerater som har sagt nei til enkle tilbud, og jeg er selv en av dem.

Det er alltid mange rare damer det ute. Det er klart de er lette å få til sengs, hvis man har en greie for de desperate som søker langt over eget nivå that is. Jeg tror mine erfaringer er felles for mange andre menn.Vi har standarder og sier langt fra alltid ja.

 

Joda det er selvsagt unntak - men i det vide og brede er det stort sett slik at kvinner justerer tilgangen til sex. Dette ser vi jo på de fleste samfunnsfenomer (hvem som generer seksuell oppmerksomhet og hvem som mottar) og det endrer seg lite med feminisme eller politiske bevegelser.

Sex er tross alt mindre risikofylt for menn, som i neste runde gir lavere standard til sexpartnere.

 

Anonymous poster hash: ef318...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke engang "eller lignende"?

Damer er rågode på å legge til rette slik at mannen/gutten til slutt får ut fingeren og spør.

Eller du kan si de er dårlige til å spørre direkte selv, men skaffe seg dater, det kan de!



Anonymous poster hash: fd137...b82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er selvsagt unntak - men i det vide og brede er det stort sett slik at kvinner justerer tilgangen til sex. Dette ser vi jo på de fleste samfunnsfenomer (hvem som generer seksuell oppmerksomhet og hvem som mottar) og det endrer seg lite med feminisme eller politiske bevegelser.

Sex er tross alt mindre risikofylt for menn, som i neste runde gir lavere standard til sexpartnere.

Anonymous poster hash: ef318...6ce

Mindre risikofylt er det definitivt ikke da mannen har null makt ved en eventuell graviditet. Kan ikke fatte at så mange tør å holde på som de gjør, dvs ha sex uten kondom med kvinner de så vidt kjenner.

Anonymous poster hash: 4a437...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av mitt korte liv så har jeg aldri opplevd, sett eller hørt at en kvinne har spurt en mann ut på date eller noe lignende.

Da er spørsmålet for dere som følger, er det tabu for kvinner å spørre mannen istedenfor at det er mannen som gjør det?

Begrunn svaret om mulig.

*EDIT* For orden skyld så er jeg ikke en furten, 15 år gammel gutt fra Saudi-Arabia (se kommentar feltet), jeg stiller dette spørsmålet ut av ren nysgjerrighet.

Jeg har faktisk tekstet og spurt uten det største hellet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Joda det er selvsagt unntak - men i det vide og brede er det stort sett slik at kvinner justerer tilgangen til sex. Dette ser vi jo på de fleste samfunnsfenomer (hvem som generer seksuell oppmerksomhet og hvem som mottar) og det endrer seg lite med feminisme eller politiske bevegelser.

Sex er tross alt mindre risikofylt for menn, som i neste runde gir lavere standard til sexpartnere.

 

Anonymous poster hash: ef318...6ce

 

 

I det vide og brede???

Anonymous poster hash: 8b3e6...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...