AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #21 Skrevet 27. juni 2015 Liker at TS ignorerer kommentarer om særeie. Det at det finnes særeie gjør nemlig at han ikke kan skylde på systemet lenger. Særeie betyr kort og godt at formuen ikke deles likt etter ekteskapet TS, man eier det man eier. Du får si til broren din at han skal ha særeie da. Anonymous poster hash: 8fd01...b21 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #22 Skrevet 27. juni 2015 Jeg synes det er veldig spesielt å la mamma-issues gripe inn i ens voksne liv i så stor grad. Altså, det er vanlig at slike mekanismer kan påvirke en ubevisst, men når man faktisk har et bevisst og tilsynelatende reflektert forhold rundt det, har det gått galt et sted. For å bruke meg selv som eksempel: Min far svek familien sin på det groveste. Han kjørte i skjul økonomien i grøften og forlot min mor til fordel for en (av flere) elskerinner da jeg var tidlig i tenårene, men ikke søren om det hindrer meg i å satse på et liv med samboeren min. Menn er ikke min far, min far er ikke menn. Man kan ikke unngå verken å bli såret, såre andre eller såre seg selv i løpet av livet, ei heller om man velger å stå "utenfor", og enhver må minimalisere risikoen etter eget skjønn, men det er en fordel om dette "skjønnet" ikke er et resultat av transparente, velkjente psykologiske unnvikelsesmekanismer. Anonymous poster hash: 09577...b79 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #23 Skrevet 27. juni 2015 Jeg syns ikke man trenger å lage en bevegelse ut av det. Man kan da velge uavhengighet fra kvinner og sosiale forventninger uten å lage så stor greie ut av det. Å ha det nærmest som en religion. Så lenge man ikke aktivt går inn for å ødelegge andres liv, så kan man gjøre som man vil. Anonymous poster hash: 6a9a9...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2015 #24 Skrevet 27. juni 2015 Selvsagt er det smart for menn å lage en bevegelse ut av det og verve menn! Kanskje tilogmed få dem til å holde seg helt vekk fra damer. Da blir det nemlig færre konkurrenter om damene. Og de som har laget MGTOW føler seg litt alpha som har fått andre menn inn i et liv enten som evig singel og barnløs eller tilogmed sølibat. Anonymous poster hash: 8fd01...b21 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #25 Skrevet 28. juni 2015 Jeg bare elsker sånne tråder som omhandler totalt ukjente forkortelser. Jeg elsker at folk er for late eller for dumme til å ta seg et 5 sekunders google søk... Anonymous poster hash: 98db9...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #26 Skrevet 28. juni 2015 Jeg elsker at folk er for late eller for dumme til å ta seg et 5 sekunders google søk... Anonymous poster hash: 98db9...6f8 Det verste er jo at de ikke er for late eller dumme, de skal bare tøffe seg/være morsomme. Ender jo opp med å ødelegge tråder da men.. Anonymous poster hash: 23ec0...439 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #27 Skrevet 28. juni 2015 Det er meg likegyldig om menn og kvinner flest velger å leve for seg selv eller i par, og hvordan de legger opp livet så lenge de ikke skader andre. Om du blir lykkeligere av å "gå din egen vei" fremfor å gjøre det de fleste i din omgangskrets velger, vær så god. Når det er sagt blir jeg sjelden imponert av menn som bruker slike utsagn. Det er jo ting som har poppet opp i "the manospehere" (nettsider av menn for menn) og mennene som dras til disse er i utgangspunktet menn som sliter litt på diverse områder. Ofte prøver de å endre litt på definisjonene - de som egentlig er valgt bort av kvinnene de vil ha eller sliter på forholdsfronten vil ha det til at DE ikke vil ha forhold fordi kvinner ikke duger. Eller de som ikke har oppnådd suksessen de ville ha konkluderer med at det er noe galt med systemet. Kort sagt - de som er fornøyd med livene sine og har en genuine tro på egne valg, trenger sjelden avertere dem eller søke bekreftelse på dem. Og hele "MGTOW" er noe selvmotsigende på den måten at mennene søker tilhørighet og bekreftelse hos hverandre i et slags forsøk på å skape en bevegelse. Hvilket egentlig er en veldig feminin tankegang. Anonymous poster hash: 3f71f...126 Vel de to suverent største autoritetene på MGTOW området er stardusk og barbarossa (nå bar bar og thinking ape) på youtube. Disse ble for en stund siden doxet av en missunnelig jævel, og her er de altså: https://www.youtube.com/watch?v=oB5JvbowQT4 https://www.youtube.com/watch?v=UGxmJXRBe6k Det ser ikke akkurat ut som de kvisete nærdene som bor i kjelleren til mora si som du prøver å fremstille de som gjør de vel? De har vel tvert imot et utseende som de aller fleste kvinner ville ha ranket rimelig høyt opp på attraktivitetsskalaen. Anonymous poster hash: 98db9...6f8
Justia Skrevet 29. juni 2015 #28 Skrevet 29. juni 2015 Hva slags grunnlag kan man basere det på da? Poenget mitt er ikke å si at alle kvinner er manipulerende eller som min mor. Poenget er at jeg ikke vil delta i et system som utsetter meg selv ekstremt både sosialt og økonomisk. Jeg ser min bror (han er 27) gå i samme retning som min far. Han giftet seg som 25-åring, og nå har han og kona skaffet seg en dyr leilighet i Oslo sentrum. Han tjener mesterparten i det forholdet (og han var den eneste som hadde kapital til boligkjøpet) ettersom hun ikke jobber (hun var frisør men sluttet i fjor). Snart kommer vel barna også, og alt jeg kan tenke på er at han ender samme skjebne som faren vår. Så jeg kommer ikke til å holde meg unna kvinner på grunn av dette, jeg vil bare sikre meg at jeg ikke har noe å miste om jeg innleder et forhold med en. TSAnonymous poster hash: 98de0...fc4 Dette blir som om jeg skulle si at jeg skulle krevd fullstendig særeie for å gifte meg med deg. For ikke faen om du skulle nyte godt av at jeg tjener godt iom at du tjener så mye mindre enn meg... provoserende synes du ikke? Og ikke minst et hinsides dårlig utgangspunkt for et godt samliv... 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #29 Skrevet 29. juni 2015 De har vel tvert imot et utseende som de aller fleste kvinner ville ha ranket rimelig høyt opp på attraktivitetsskalaen. Anonymous poster hash: 98db9...6f8 Jeg gidder ikke klikke på noen av videoene, men jeg skal love deg at han skallede duden ikke ville blitt ranket særlig høyt av kvinner flest, nei. Ikke at det spiller noen rolle. Anonymous poster hash: 09577...b79 3
Tøytigern Skrevet 29. juni 2015 #30 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Jeg er en MGTOW. Selv om jeg ennå har sex med forskjellige kvinner så har jeg faktisk fått et bedre liv på grunn av dette. Noen andre som føler det samme?Anonymous poster hash: 98de0...fc4 En hva var det du sa at du var, sa du? Åja, du har skrekk mot å forplikte deg. Ok. Edit: T.S Hvorfor spør du egentlig på et kvinneforum om hva kvinner synes om deg, når du ikke ønsker å befatte deg med kvinner, eller innlede noe forhold med en? Ville det ikke egentlig vært naturlig at det var knekkende likegyldig for deg hvilke meninger de måtte ha? Endret 29. juni 2015 av Tøytigern 5
Tøytigern Skrevet 29. juni 2015 #31 Skrevet 29. juni 2015 Jeg elsker at folk er for late eller for dumme til å ta seg et 5 sekunders google søk... Anonymous poster hash: 98db9...6f8 Hvorfor skal jeg foreta et fem sekunders google-søk når TS bare kan forklare seg forståelig til å begynne med? 2
Tøytigern Skrevet 29. juni 2015 #32 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Trenger ikke oogle, det står på urbandictionary.com: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=MGTOW Men/Man Going Their Own Way. "MGTOW is basically the statement of self-ownership and saying that only you have the right to decide what your goals in life should be." Alle mennesker har jo retten til det... Man trenger ikke være menn med skrekk for å binde seg, for å ha retten til å ikke eies av noen og ha retten til å sette seg sine egne mål i livet. De fleste nordmenn, feks, oppfordres til å tenke sånn helt fra barnehagen av. Endret 29. juni 2015 av Tøytigern 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #33 Skrevet 29. juni 2015 Vel de to suverent største autoritetene på MGTOW området er stardusk og barbarossa (nå bar bar og thinking ape) på youtube. Disse ble for en stund siden doxet av en missunnelig jævel, og her er de altså: https://www.youtube.com/watch?v=oB5JvbowQT4 https://www.youtube.com/watch?v=UGxmJXRBe6k Det ser ikke akkurat ut som de kvisete nærdene som bor i kjelleren til mora si som du prøver å fremstille de som gjør de vel? De har vel tvert imot et utseende som de aller fleste kvinner ville ha ranket rimelig høyt opp på attraktivitetsskalaen. Anonymous poster hash: 98db9...6f8 Er folk som flytter ned til Thailand eller andre sør-øst asiatiske land og tror de er konger kun fordi det er billig å leve i en stråhytte der nede. Så driver de en motivasjonsblog (MLM) nede derifra? Utseende på disse var ikke noe spesielt, ser ut som gamle PUA nerder. Noen som kunne vært med på et Morten Hake seminar. Anonymous poster hash: 551fc...0d9
Andre01 Skrevet 29. juni 2015 #34 Skrevet 29. juni 2015 Det å være en MGTOW er bare dumt. Å gå sin egen vei og ikke være i parforhold fordi du er sint på urettferdig kvinnekamp er ikke smart. Damer har sexuell kapital og går aldri tom for menn. Det er fordi de går sammen med de samme over tid. Det er mye lurere og bare diskutere og ordne saken.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #35 Skrevet 29. juni 2015 Det å være en MGTOW er bare dumt. Å gå sin egen vei og ikke være i parforhold fordi du er sint på urettferdig kvinnekamp er ikke smart. Damer har sexuell kapital og går aldri tom for menn. Det er fordi de går sammen med de samme over tid. Det er mye lurere og bare diskutere og ordne saken. Anonymous poster hash: 42f73...beb
Gjest Hofmann Skrevet 29. juni 2015 #36 Skrevet 29. juni 2015 Jeg elsker at folk er for late eller for dumme til å ta seg et 5 sekunders google søk... Anonymous poster hash: 98db9...6f8 Det tenkte eg og, heilt til eg byrja bruke KG på mobil, og innsåg kor sjukt stress det kan vere. 1
AmandaVI Skrevet 30. juni 2015 #37 Skrevet 30. juni 2015 (endret) Til å begynne med, men det er veldig lenge siden nå, syntes jeg MGTOW og MRM og disse mannegruppene på internett så bra ut på papir - de så ut til å ville sette fokus på menn i voldelige forhold, farsrollen etter skilsmissen etc., til jeg gikk dem litt nærmere i sømmene. De har ikke utrettet en skitt her i verden, mest på grunn av at de ikke gjør noe annet enn å spy ut hat, trakassere folk på nettet og peke ut syndebukker. Patetisk. For øvrig kjenner jeg ingen som bruker den forkortelsen til å beskrive livsstilen sin. "MGTOW" er først og fremst et amerikansk internettfenomen. Endret 30. juni 2015 av AmandaVI 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 30. juni 2015 #38 Skrevet 30. juni 2015 MGTOW er en komplisert forkortelse for mannskit.
Gjest Hofmann Skrevet 30. juni 2015 #39 Skrevet 30. juni 2015 Til å begynne med, men det er veldig lenge siden nå, syntes jeg MGTOW og MRM og disse mannegruppene på internett så bra ut på papir - de så ut til å ville sette fokus på menn i voldelige forhold, farsrollen etter skilsmissen etc., til jeg gikk dem litt nærmere i sømmene. De har ikke utrettet en skitt her i verden, mest på grunn av at de ikke gjør noe annet enn å spy ut hat, trakassere folk på nettet og peke ut syndebukker. Patetisk. Korrekt, akkurat som nyfeminismen. Same patetiske dritten i forskjellig innpakning, men desverre er det berre ein av retningane som først og fremst er eit amerikansk internetfenomen.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 30. juni 2015 #40 Skrevet 30. juni 2015 I don`t know what it is, but i know i hate it with the passion of 100.000 burning suns.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå