Gå til innhold

Hva synes dere om MGTOW?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en MGTOW. Selv om jeg ennå har sex med forskjellige kvinner så har jeg faktisk fått et bedre liv på grunn av dette. Noen andre som føler det samme?

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare elsker sånne tråder som omhandler totalt ukjente forkortelser.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker sånne tråder som omhandler totalt ukjente forkortelser.

 

 

Hahaha, så enig med deg, Arcturus!

 

 

Hva er MGMREWJIRUEWI=?"¤)#"= ???

 

Protip: Det er en tøff side på internettet som heter Google. Den kan ofte hjelpe dere når dere er uvitende :jepp:

Anonymous poster hash: 23ec0...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Protip: Det er en tøff side på internettet som heter Google. Den kan ofte hjelpe dere når dere er uvitende :jepp:

Anonymous poster hash: 23ec0...439

 

 

Tror ikke jeg tør å søke det opp engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Protip: Det er en tøff side på internettet som heter Google. Den kan ofte hjelpe dere når dere er uvitende :jepp:

Anonymous poster hash: 23ec0...439

ELITEpro-tip-of-the-year:

Ingen gidder å google diagnosen din. Det er enklere at du bare forklarer oss problemet ditt innledningsvis.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELITEpro-tip-of-the-year:

Ingen gidder å google diagnosen din. Det er enklere at du bare forklarer oss problemet ditt innledningsvis.

 

Annen AB enn TS. Da håper jeg dere ikke gidder avspore mer heller? Siden googling krever så mye energi? :rolleyes:

Anonymous poster hash: 23ec0...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke oogle, det står på urbandictionary.com: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=MGTOW

Men/Man Going Their Own Way.

"MGTOW is basically the statement of self-ownership and saying that only you have the right to decide what your goals in life should be."

Ble egentlig ikke så mye klokere av det :-p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg likegyldig om menn og kvinner flest velger å leve for seg selv eller i par, og hvordan de legger opp livet så lenge de ikke skader andre.

 

Om du blir lykkeligere av å "gå din egen vei" fremfor å gjøre det de fleste i din omgangskrets velger, vær så god.

 

Når det er sagt blir jeg sjelden imponert av menn som bruker slike utsagn. Det er jo ting som har poppet opp i "the manospehere" (nettsider av menn for menn) og mennene som dras til disse er i utgangspunktet menn som sliter litt på diverse områder. Ofte prøver de å endre litt på definisjonene - de som egentlig er valgt bort av kvinnene de vil ha eller sliter på forholdsfronten vil ha det til at DE ikke vil ha forhold fordi kvinner ikke duger. Eller de som ikke har oppnådd suksessen de ville ha konkluderer med at det er noe galt med systemet.

 

Kort sagt - de som er fornøyd med livene sine og har en genuine tro på egne valg, trenger sjelden avertere dem eller søke bekreftelse på dem. Og hele "MGTOW" er noe selvmotsigende på den måten at mennene søker tilhørighet og bekreftelse hos hverandre i et slags forsøk på å skape en bevegelse. Hvilket egentlig er en veldig feminin tankegang.



Anonymous poster hash: 3f71f...126
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg likegyldig om menn og kvinner flest velger å leve for seg selv eller i par, og hvordan de legger opp livet så lenge de ikke skader andre. Om du blir lykkeligere av å "gå din egen vei" fremfor å gjøre det de fleste i din omgangskrets velger, vær så god. Når det er sagt blir jeg sjelden imponert av menn som bruker slike utsagn. Det er jo ting som har poppet opp i "the manospehere" (nettsider av menn for menn) og mennene som dras til disse er i utgangspunktet menn som sliter litt på diverse områder. Ofte prøver de å endre litt på definisjonene - de som egentlig er valgt bort av kvinnene de vil ha eller sliter på forholdsfronten vil ha det til at DE ikke vil ha forhold fordi kvinner ikke duger. Eller de som ikke har oppnådd suksessen de ville ha konkluderer med at det er noe galt med systemet. Kort sagt - de som er fornøyd med livene sine og har en genuine tro på egne valg, trenger sjelden avertere dem eller søke bekreftelse på dem. Og hele "MGTOW" er noe selvmotsigende på den måten at mennene søker tilhørighet og bekreftelse hos hverandre i et slags forsøk på å skape en bevegelse. Hvilket egentlig er en veldig feminin tankegang. Anonymous poster hash: 3f71f...126

Jeg har ikke gått "all-in" på denne bevegelsen, men det er noen punkter jeg tar med meg videre. Jeg har ikke tenkt å gifte meg, ettersom jeg ser hva det kan gjøre med folk, både sosialt og økonomisk sett. En skilsmisse fører også til svært mange problemer. Mine foreldre skilte seg, moren fikk over en milion i ren cash, selv om hun begynte å tjene mer enn han 1-2 år senere. Disse pengene hadde de begge spart opp i lang tid, selv om det kun var far som la in penger der. Alt ble borte. Hva satt han igjen med? En skyhøy gjeld (huset ble valgt av moren selvsagt), en følelse av å være alene og forlatt, samt en risiko for å miste ungene.

Selv om hun burde ha gjort det bra økonomisk sett (enorm startkapital og høy lønn) så gikk det ikke slik faktisk, hun har selv nå høy gjeld, en ny bil fulgt med et billån, og massevis av nye konsumprodukter hun absolutt ikke hadde noe bruk for. Det er trist å skulle si det om sin egen mor, men hun er som en parasitt. Hun ødelegger alt hun tar på...

Et ekteskap som følger dagens lover og retningslinjer er IKKE noe for meg. Jeg vil rett og slett ikke bli manipulert av kvinner, som min egen far ble (og det betalte han dyrt for). Jeg kan muligens innlede forhold som kjærestepar/samboerskap, men jeg kommer ALDRI til å sette meg selv eller mine eiendeler i risiko.

TS

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting også: hun lærte meg opp igjennom barndommen min å hate min egen far. Hun manipulerte et barn på den måten, og gjorde det slik at jeg sjeldent så han. Han slet økonomisk sett på grunn av henne, men jeg måtte hate han for det. Jeg visste ikke bedre da. Nå som jeg er eldre og ser bildet klarere, så skjønner jeg nå hva for et sosialt helvete jeg har gått igjennom (samt min far). Mine fremtidige barn skal ikke gå igjennom noe slikt, ei meg selv.

TS

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått "all-in" på denne bevegelsen, men det er noen punkter jeg tar med meg videre. Jeg har ikke tenkt å gifte meg, ettersom jeg ser hva det kan gjøre med folk, både sosialt og økonomisk sett. En skilsmisse fører også til svært mange problemer. Mine foreldre skilte seg, moren fikk over en milion i ren cash, selv om hun begynte å tjene mer enn han 1-2 år senere. Disse pengene hadde de begge spart opp i lang tid, selv om det kun var far som la in penger der. Alt ble borte. Hva satt han igjen med? En skyhøy gjeld (huset ble valgt av moren selvsagt), en følelse av å være alene og forlatt, samt en risiko for å miste ungene.

Selv om hun burde ha gjort det bra økonomisk sett (enorm startkapital og høy lønn) så gikk det ikke slik faktisk, hun har selv nå høy gjeld, en ny bil fulgt med et billån, og massevis av nye konsumprodukter hun absolutt ikke hadde noe bruk for. Det er trist å skulle si det om sin egen mor, men hun er som en parasitt. Hun ødelegger alt hun tar på...

Et ekteskap som følger dagens lover og retningslinjer er IKKE noe for meg. Jeg vil rett og slett ikke bli manipulert av kvinner, som min egen far ble (og det betalte han dyrt for). Jeg kan muligens innlede forhold som kjærestepar/samboerskap, men jeg kommer ALDRI til å sette meg selv eller mine eiendeler i risiko.

TS

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

Du vet at den fins slike ting som f.eks særeie? 

 

Det kunne kanskje vært lurt å snakket ut om dette forholdet til moren din TS, for alle kvinner er ikke slik som din mor. Mommy og daddy-issues plager oss gjennom hele livet når omsorgspersonene svikter når man er små. Det moren din gjorde er alt, men det fins lys i enden av tunellen.

Endret av skyflakes
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

TS

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

 

Men dette underbygger et jeg skriver - at slike "bevegelser" tiltrekker seg menn(esker) som gjerne er noe "skadeskutt". Deres valg er ofte et resultat av at de skyves vekk fra noe, negative erfaringer eller oppvekst.

 

På samme måte som at det faktum at man ikke kan utstå å være alene er et dårlig utgangspunkt for et forhold, er det at man ikke kan utstå ekteskap eller tror det er roten til alt ondt et dårlig utgangspunkt for å velge å ikke gifte seg.

 

Begge sider har meritt - ja, mange mennesker skiller seg men andelen ektepar som holder sammen er langt bedre enn andelen samboere. Vil man ha barn er det derfor en tryggere samlivsform. Det rent praktiske og økonomiske kan man ta seg av I forkant.

 

Det betyr ikke at ekteskap er for alle. Men at om man skal avvise det skal man gjøre det på rasjonelt grunnlag. Bitre erfaringer innen egen familie er ikke det - fordi det er kun en anekdote og betyr lite I den store sammenhengen.

Anonymous poster hash: 3f71f...126

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dette underbygger et jeg skriver - at slike "bevegelser" tiltrekker seg menn(esker) som gjerne er noe "skadeskutt". Deres valg er ofte et resultat av at de skyves vekk fra noe, negative erfaringer eller oppvekst. På samme måte som at det faktum at man ikke kan utstå å være alene er et dårlig utgangspunkt for et forhold, er det at man ikke kan utstå ekteskap eller tror det er roten til alt ondt et dårlig utgangspunkt for å velge å ikke gifte seg. Begge sider har meritt - ja, mange mennesker skiller seg men andelen ektepar som holder sammen er langt bedre enn andelen samboere. Vil man ha barn er det derfor en tryggere samlivsform. Det rent praktiske og økonomiske kan man ta seg av I forkant. Det betyr ikke at ekteskap er for alle. Men at om man skal avvise det skal man gjøre det på rasjonelt grunnlag. Bitre erfaringer innen egen familie er ikke det - fordi det er kun en anekdote og betyr lite I den store sammenhengen. Anonymous poster hash: 3f71f...126

Hva slags grunnlag kan man basere det på da? Poenget mitt er ikke å si at alle kvinner er manipulerende eller som min mor. Poenget er at jeg ikke vil delta i et system som utsetter meg selv ekstremt både sosialt og økonomisk.

Jeg ser min bror (han er 27) gå i samme retning som min far. Han giftet seg som 25-åring, og nå har han og kona skaffet seg en dyr leilighet i Oslo sentrum. Han tjener mesterparten i det forholdet (og han var den eneste som hadde kapital til boligkjøpet) ettersom hun ikke jobber (hun var frisør men sluttet i fjor). Snart kommer vel barna også, og alt jeg kan tenke på er at han ender samme skjebne som faren vår.

Så jeg kommer ikke til å holde meg unna kvinner på grunn av dette, jeg vil bare sikre meg at jeg ikke har noe å miste om jeg innleder et forhold med en.

TS

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at den fins slike ting som f.eks særeie? 

 

Det kunne kanskje vært lurt å snakket ut om dette forholdet til moren din TS, for alle kvinner er ikke slik som din mor. Mommy og daddy-issues plager oss gjennom hele livet når omsorgspersonene svikter når man er små. Det moren din gjorde er alt, men det fins lys i enden av tunellen.

Jeg vet alle ikke er som min mor. Jeg vil bare ikke satse på at den jeg møter ikke kommer til å gjøre noe lignende, jeg vil heller ha et system hvor jeg ikke trenger å bekymre meg for sånt, slik at jeg kan fokusere på mitt (jobb, venner, dama). Jeg prøvde forresten å snakke ut om det. Hun mente jeg var utakknemmelig som tenkte slik om henne og vi har ikke snakket siden (jeg snakket med henne rett før jeg flyttet ut, i fjor).

TS

Anonymous poster hash: 98de0...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Protip: Det er en tøff side på internettet som heter Google. Den kan ofte hjelpe dere når dere er uvitende :jepp:

Anonymous poster hash: 23ec0...439

 

 

"Protip": Når du ønsker å innlede en diskusjon eller samtale så er det ditt ansvar å gjøre deg forstått, og ikke bruke ord, uttrykk eller forkortelser som det er åpenlyst at ikke er allmennkunnskap. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått "all-in" på denne bevegelsen, men det er noen punkter jeg tar med meg videre. Jeg har ikke tenkt å gifte meg, ettersom jeg ser hva det kan gjøre med folk, både sosialt og økonomisk sett. En skilsmisse fører også til svært mange problemer. Mine foreldre skilte seg, moren fikk over en milion i ren cash, selv om hun begynte å tjene mer enn han 1-2 år senere. Disse pengene hadde de begge spart opp i lang tid, selv om det kun var far som la in penger der. Alt ble borte. Hva satt han igjen med? En skyhøy gjeld (huset ble valgt av moren selvsagt), en følelse av å være alene og forlatt, samt en risiko for å miste ungene.

Selv om hun burde ha gjort det bra økonomisk sett (enorm startkapital og høy lønn) så gikk det ikke slik faktisk, hun har selv nå høy gjeld, en ny bil fulgt med et billån, og massevis av nye konsumprodukter hun absolutt ikke hadde noe bruk for. Det er trist å skulle si det om sin egen mor, men hun er som en parasitt. Hun ødelegger alt hun tar på...

Et ekteskap som følger dagens lover og retningslinjer er IKKE noe for meg. Jeg vil rett og slett ikke bli manipulert av kvinner, som min egen far ble (og det betalte han dyrt for). Jeg kan muligens innlede forhold som kjærestepar/samboerskap, men jeg kommer ALDRI til å sette meg selv eller mine eiendeler i risiko.

TSAnonymous poster hash: 98de0...fc4

Da har ikke foreldrene dine hatt særeie. Helt latterlig å ikke ha det. Og nei ekteskap bærer ikke med seg økonomiske problemer. Er man fornuftig så ordner msn slikt med særeie og kontrakter. faren din var ikke fornuftig

Anonymous poster hash: 8be9b...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...