Gå til innhold

stygge barn - lyve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen spør "ikke sant at jeg har verdens peneste barn?". Skal du da lyve? Selv om at den ene er svært overvektig og du ser ikke øynene pga oppblåst ansikt, og den andre har monobryn i en alder av 1 år? 



Anonymous poster hash: 12952...7bc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer forhåpentligvis til å vokse det i fra seg. Men det monobrynene og stor nese forsvinner vell ikke, men barnet vokser vell "inn i" nesen. 

 

Synes det er ekkelt å lyve! men det å si sannheten kan vel såre også.... 

 

 

 



Anonymous poster hash: 12952...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når noen spør "ikke sant at jeg har verdens peneste barn?". Skal du da lyve? Selv om at den ene er svært overvektig og du ser ikke øynene pga oppblåst ansikt, og den andre har monobryn i en alder av 1 år? 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

 

Hææh? spør folk om sånt? Du kan jo bare svare at: ja, barnet ditt er helt unikt, veldig snill. f.eks.. tror jeg hadde blitt litt satt ut egentlig om noen så sånt til meg.. såsant det ikke var en spøk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du seriøst om dette? Selvfølgelig skal du lyve. Du skal si:" ja, baby er verdens vakreste" hvis babyen er sånn normal søt, og " ja, h*n er jo bare så skjønn, da" hvis det er et spesielt stygt eksemplar, og så føyer du til noe som er spesielt fint med akkurat den babyen, pene øyne, smiler så søtt, mykt hår, så fine kinn el. Du har kanskje alltid syntes det er SÅå søtt med små babyører (LYV!!)

Anonymous poster hash: f51d7...68d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææh? spør folk om sånt? Du kan jo bare svare at: ja, barnet ditt er helt unikt, veldig snill. f.eks.. tror jeg hadde blitt litt satt ut egentlig om noen så sånt til meg.. såsant det ikke var en spøk. 

Det er ei som har to barn, som ikke er så heldige med utseendet, joda de jo sin sjarm. 

Men moren er overbevist om at hennes to små barn er penest i verden! Snakker om at datteren (som har stor nese og monobryn) kommer til å bli fotomodell, for hun er så fotogen og pen. 

Til gjengjeld så snakker hun dritt om andre sin barn, finner alltid feil og har selv sagt "jeg kunne aldri ha tenkt meg å elske et barn som er stygg". Hun er nok litt blind, for det er jo akkurat det hun gjør  :fnise:

 

Jeg vet aldri hva jeg skal si! Hun sender ofte bilder i rare vinkler, og spør "er hun ikke nydelig?" og "jeg er verdens heldigste mor, som har fått to pene barn, ikke sant?". 

Det å si rett ut "barnet ditt er stygg, så nei du er ikke heldig" det kan jeg jo ikke si. Men er det noe jeg kan svare, som "lurer" meg litt unna spørsmålet? Uten å lyve og såre henne? 

 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du seriøst om dette? Selvfølgelig skal du lyve. Du skal si:" ja, baby er verdens vakreste" hvis babyen er sånn normal søt, og " ja, h*n er jo bare så skjønn, da" hvis det er et spesielt stygt eksemplar, og så føyer du til noe som er spesielt fint med akkurat den babyen, pene øyne, smiler så søtt, mykt hår, så fine kinn el. Du har kanskje alltid syntes det er SÅå søtt med små babyører (LYV!!)

Anonymous poster hash: f51d7...68d

skal jeg lyve til den største medaljen?  :fnise:

Synes det er så ekkelt å lyve!! Verste jeg vet er å lyve, men vil jo ikke såre henne heller. 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør du seriøst om dette? Selvfølgelig skal du lyve. Du skal si:" ja, baby er verdens vakreste" hvis babyen er sånn normal søt, og " ja, h*n er jo bare så skjønn, da" hvis det er et spesielt stygt eksemplar, og så føyer du til noe som er spesielt fint med akkurat den babyen, pene øyne, smiler så søtt, mykt hår, så fine kinn el. Du har kanskje alltid syntes det er SÅå søtt med små babyører (LYV!!)

Anonymous poster hash: f51d7...68d

 

Dette! Lyv! Lyv til krampa tar deg!   :fnise:

 

(Om ikke du er på utkikk etter en unnskyldning for å aldri trenge å ha noe mer med foreldrene til barnet å gjøre, da.)

Anonymous poster hash: 6a2ad...8e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen spør "ikke sant at jeg har verdens peneste barn?". Skal du da lyve? Selv om at den ene er svært overvektig og du ser ikke øynene pga oppblåst ansikt, og den andre har monobryn i en alder av 1 år?

Anonymous poster hash: 12952...7bc

Spør virkelig folk om slikt?!

Anonymous poster hash: c0d8c...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ei som har to barn, som ikke er så heldige med utseendet, joda de jo sin sjarm. 

Men moren er overbevist om at hennes to små barn er penest i verden! Snakker om at datteren (som har stor nese og monobryn) kommer til å bli fotomodell, for hun er så fotogen og pen. 

Til gjengjeld så snakker hun dritt om andre sin barn, finner alltid feil og har selv sagt "jeg kunne aldri ha tenkt meg å elske et barn som er stygg". Hun er nok litt blind, for det er jo akkurat det hun gjør  :fnise:

 

Jeg vet aldri hva jeg skal si! Hun sender ofte bilder i rare vinkler, og spør "er hun ikke nydelig?" og "jeg er verdens heldigste mor, som har fått to pene barn, ikke sant?". 

Det å si rett ut "barnet ditt er stygg, så nei du er ikke heldig" det kan jeg jo ikke si. Men er det noe jeg kan svare, som "lurer" meg litt unna spørsmålet? Uten å lyve og såre henne? 

 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

 

 

Hva slags MOR er dette?! Blir helt satt ut av at folk kan si sånt. Ille nok at man tenker slik, men da burde man i alle fall ikke gå rundt og si det til andre....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags MOR er dette?! Blir helt satt ut av at folk kan si sånt. Ille nok at man tenker slik, men da burde man i alle fall ikke gå rundt og si det til andre....

Hun er ganske overfladisk. Nektet å være venn med meg, fordi jeg ikke brukte sminke på ungdomskolen. Men begynte med sminke på VGS, og da var jeg bra nok. Vi er ikke så gode venner, mer bekjente. Hun har ikke så mange venner, for hun kan være ganske krass og frekk. Hun kontakter meg flere ganger i uken bare for å prate, møttes en gang på 4 år. 

 

har ikke noe imot å miste hun som "venn". Men vil jo ikke såre hun for det. 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre deg selv hva du ville ønsket at andre sa om dine barn? Det er ikke sikkert dine barn er så pene som du selv innbiller deg. Selvfølgelig forteller man ikke en mor at barna hennes er stygge, trenger man en gang spørre om slikt?



Anonymous poster hash: c53ba...b75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du svarer "alle barn er unike, dine også" og smiler blidt, har du ikke løyet, samtidig som du ikke direkte har sagt at barna er pene. Unike er de jo, alle er unike, og i morens ører vil det helt sikkert høres ut som skryt.



Anonymous poster hash: a1ffb...c26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ei som har to barn, som ikke er så heldige med utseendet, joda de jo sin sjarm. 

Men moren er overbevist om at hennes to små barn er penest i verden! Snakker om at datteren (som har stor nese og monobryn) kommer til å bli fotomodell, for hun er så fotogen og pen. 

Til gjengjeld så snakker hun dritt om andre sin barn, finner alltid feil og har selv sagt "jeg kunne aldri ha tenkt meg å elske et barn som er stygg". Hun er nok litt blind, for det er jo akkurat det hun gjør  :fnise:

 

Jeg vet aldri hva jeg skal si! Hun sender ofte bilder i rare vinkler, og spør "er hun ikke nydelig?" og "jeg er verdens heldigste mor, som har fått to pene barn, ikke sant?". 

Det å si rett ut "barnet ditt er stygg, så nei du er ikke heldig" det kan jeg jo ikke si. Men er det noe jeg kan svare, som "lurer" meg litt unna spørsmålet? Uten å lyve og såre henne? 

 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

 

 

Spør virkelig noen om sånt?? Jeg hadde virkelig ikke klart å dy meg, om hun stadig søkte om bekreftelse på at hun hadde verdens peneste barn. Jeg hadde virkelig ikke klart å jatte med! Hadde til slutt svart: "He he, ja jeg skjønner at barna dine er verdens vakreste for deg, du er tross alt moren deres :)" Forhåpentligvis skjønner hun hintet!! Om hun fremdeles maser så hadde jeg replisert: "barna dine er søte de, i likhet med alle andre barn." Da får hun deg hvert fall ikke til å lyve eller underbygge egoet sitt.

Anonymous poster hash: 4fa85...ef4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du kan jo spørre deg selv hva du ville ønsket at andre sa om dine barn? Det er ikke sikkert dine barn er så pene som du selv innbiller deg. Selvfølgelig forteller man ikke en mor at barna hennes er stygge, trenger man en gang spørre om slikt?

Anonymous poster hash: c53ba...b75

 

 

Jamen herlighet, jeg er selv mor og syns barna mine er verdens vakreste, men jeg er da fullstendig klar over at de er verdens vakreste for MEG og MANNEN MIN. Å faktisk stå og påstå at man er så heldig fordi man har verdens nydeligste barn er ekstremt drøyt. Jeg kjenner tonnevis av småbarnsforeldre, men har heldigvis ikke opplevd noen som har vært så ekstreme som det TS beskriver. De fleste virker å ha et noenlunde sobert syn på sine små. Dvs at de har søte barn (noe alle er), og for sine egne foreldre er de verdens fineste.

Anonymous poster hash: 4fa85...ef4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du svarer "alle barn er unike, dine også" og smiler blidt, har du ikke løyet, samtidig som du ikke direkte har sagt at barna er pene. Unike er de jo, alle er unike, og i morens ører vil det helt sikkert høres ut som skryt.

Anonymous poster hash: a1ffb...c26

 

takk for bra svar. Det skal jeg huske på å si. 

 

Spør du seriøst om dette? Selvfølgelig skal du lyve. Du skal si:" ja, baby er verdens vakreste" hvis babyen er sånn normal søt, og " ja, h*n er jo bare så skjønn, da" hvis det er et spesielt stygt eksemplar, og så føyer du til noe som er spesielt fint med akkurat den babyen, pene øyne, smiler så søtt, mykt hår, så fine kinn el. Du har kanskje alltid syntes det er SÅå søtt med små babyører (LYV!!)

Anonymous poster hash: f51d7...68d

det å gi komplimanger for andre ting, uten å bruke ordene "verdens vakreste" er bra. Takk for gode tips 

Jeg ber ikke om å få tips om å si "barnet ditt er stygg, slutt å spør". 

Men ting jeg kan si, uten å lyve og uten å såre henne! 

Anonymous poster hash: 12952...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare ville svart noe sånn som at "ja, de er søte". Synes forøvrig det er helt merkelig å spørre andre om de synes ens egne barn er søte!

Anonymous poster hash: 3151b...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den "løgnen" er så hvit at jeg tviler på at du vil oppleve at karma kommer og biter deg bak om du svarer bekreftende på at barna er vakre. Det koster meg ikke en kalori å skryte av et barn selv om jeg inni meg tenker at jeg har sett heldigere utgaver av sorten.

Konfronter/korriger henne gjerne på overfladiske utsagn eller handlinger som gjelder henne selv (eller deg) eller andre voksne, men ikke på disse.

Svar nå at "ja, barna er pene", og tenk gjerne noe annet, men la det fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå foreldre leve med det selvbedrageriet om at deres barn er det peneste hvis det er sannheten for de:)

Selv forstår jeg ikke at noen tror du synes deres barn er vakrere en eget, men det er kanskje en form for "forelskelse" (misforstå meg rett; fant ikke noe bedre ord). De unge mødrene er verst synes jeg. Man er jo gjerne mer selvopptatt og overfladisk som ung

Anonymous poster hash: aa593...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ledd tilbake og sakt "ja, alle foreldre er heldige og har verdens vakreste barn" eller noe som "ja, barn er vakkre alle sammen".

Selv fant jeg noe positivt med barnet og kommenterte det ofte for å slippe unna en del av de spørsmålene.

Anonymous poster hash: e4569...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og vil bare føye til, komplimenter kan være sånne som "myk hud", små søte fingre, lukter godt (!), sjarmerende med tannløst smil osv, sånt som gjelder alle babyer uansett om du syns de er pene eller ikke.

Er barna eldre, må du lete etter noe fint, som klær, holdning, hår, øyne osv der også. Men er disse nære deg, bør du bestrebe deg på å rose dem for prestasjoner og interesser, og ta en alvorsprat med moren om hvor lite utseende tross alt betyr, og hvor skadelig det er for barna å tro det betyr alt.

Anonymous poster hash: f51d7...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...