Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Levering i bhgen har gått MYE bedre de siste dagene :danse: Bestekompisen til mini har vært der når vi har kommet om morgenen. Så da vi kom på onsdag ble han kjempeglad da han fikk se han. Satt seg for å spise mens jeg så på. Så spurte jeg om jeg kunne gå nå? Snart mamma. Når jeg har spist opp maten min.
Maten ble fort spist opp og matboksen havnet i kjøleskapet. Og da sa han: Nå kan du gå mamma. Nå blir jeg ikke lei meg :rodmer: 
Hadekos og vinke hade i vinduet.

Sånn ble det i går og i dag også. Jeg blir ikke lei meg mamma, du kan bare dra :nigo: Diggbart.. Snakket med pedlederen hans i går og ho sa at ho var sjokkert over hvor lett han hadde funnet seg til rette. For ho trodde han var litt sjenert. Og det er han IKKE :hoho: Han hadde snakket under samlingstund og vært veldig med. Så det er godt å høre. Intrykket av den nye avdelinga er så langt veldig bra :nigo: De ligger vegg i vegg med barneskolen, så de hadde vært på biblioteket og lest bøker. Mini hadde vært i himmelen :ler: I motsetning til mora så elsker han bøker..

Ellers har jeg brukt uka til å trene og gå turer. Har lært meg å bære lillemann på ryggen med bæreselen og det er så fantastisk mye enklere å ha han der. Virker som at han koser seg masse med å sitte der også.

Om 1 uke er han 6 mnd.. Til tirsdag er det 6 mnd siden jeg ble satt igang :hakeslepp: Det halvåret har gått uendelig fort. Igangsettingsminnene føles fjerne (heldigvis).. Andre sier: ååå stopp tiden. Men jeg er så ekstremt glad han er blitt større og føler verden blir lettere i fremtiden med han. La meg leve med det håpet :ler:  Hylingen i bilen har i det minste sluttet etter vi bytta bilsetet :rodmer: Å kunne høre egne tanker mens jeg kjører igjen er fantastisk :hoho: 

I dag lå lillemann på lekematta og styrte med lekene sine. Jeg ser på han og vips så tar han et par åle tak og kommer seg nærmere den ene leker slik at han får tatt den :hakeslepp: Plutselig blir det vel full fart på han der..
Og der våkna han, så da får jeg avslutte :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn i ettertid synes jeg de første seks månedene burde kunne spoles fort forbi! :sjenert: Hadde gjerne heller født en 6-månedersbaby enn en nyfødt om det ikke hadde vært for størrelsen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide alltid å bli litt fornærmet når andre flergangsfødende snakket om at babytiden var kjip og at de ville spole over de første månedene (eller året, eller årene!). For jeg kjente jo ikke til noe annet siden det var første barnet. Greit nok at det var slitsomt, men de rakket liksom ned på meg og barnet mitt. Touchy? Moi? :fnise:

Uansett - nå skjønner jeg jo så inderlig godt hva man mener. Livet er jo faktisk ganske enkelt om dagen! Tenk at alt skal snus på hodet igjen og at vi får et familiemedlem som ikke kan kommunisere, som bare griner, sover, bæsjer og spiser :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. august 2016 at 10.49, miore skrev:

Sånn i ettertid synes jeg de første seks månedene burde kunne spoles fort forbi! :sjenert: Hadde gjerne heller født en 6-månedersbaby enn en nyfødt om det ikke hadde vært for størrelsen :P

Å herregud jeg er så enig :ler: 

15 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg pleide alltid å bli litt fornærmet når andre flergangsfødende snakket om at babytiden var kjip og at de ville spole over de første månedene (eller året, eller årene!). For jeg kjente jo ikke til noe annet siden det var første barnet. Greit nok at det var slitsomt, men de rakket liksom ned på meg og barnet mitt. Touchy? Moi? :fnise:

Uansett - nå skjønner jeg jo så inderlig godt hva man mener. Livet er jo faktisk ganske enkelt om dagen! Tenk at alt skal snus på hodet igjen og at vi får et familiemedlem som ikke kan kommunisere, som bare griner, sover, bæsjer og spiser :laugh:

 

Vet du jeg tenkte helt likt. Sist synes jeg ikke babytiden var spes gøy, men ble trist av å høre flergangsmødre si at de hatet babytiden. 

Nå derimot.. Jeg er sååååå enig. Og ler rått av førstegangs som sier de vil stoppe tiden :ler: Spol den fram.. Spol den fram for pokker :hoho: 
Er veldig god trøst i babytiden at man vet at dette går over. Jeg tenker at det er jo bare 1 år.. Og så sant ikke noe skjer så skal jeg jo leve i 50 år til!! Forhåpentligvis mange gode år og.
Da lillemann var nyfødt så hendte det jeg tenkte hva i h*****e var jeg vi tenkte på som ville ødelegge "idyllen" :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som nevnt tidligere har jo disse små en veldig spesiell evne til å få deg til å glemme alt mulig dritt :lur: 

I går var vi i dyreparken en tur. Mini er kardemommeby HEKTA og skulle dit!! Lillemann er seg selv lik og hopper over siste soving. Men uten å havne i er dritt humør. Det har jeg merket siste uka at han takler det å være våken i lengre perioder enn før på ettermiddagen uten at han blir grinete.
Uansett.. Klissblaute etter en tur i tømmerrenna, bare mini og meg altså, tusla vi til bilen og innså at vi var sultne. Mannen kjører innom mc donalds (og her er enda en kamel svelgt for lenge siden.. Skal kun gi barna sunn mat og ikke ta de med på mc donalds :sjenert: )
Men uansett.. I køen hørte vi plutselig latter i baksete. Mamma.. Lillemann ler av meg kommer det fra mini :hoho: Mini sitter og fjaser og lillebror ler.. Skikkelig mye og skikkelig babylatter :rodmer: Vips så var den siste uka glemt :hoho: Fikk filmet de og la det seff ut på insta for å skryte:lur:

I dag er det planleggingsdag i bhgen og mannen jobber lenge. Så jeg blir alene med de begge helt frem til leggetid. Styrke.. gi meg styrke :bond: får bare se lattervideoen x antall ganger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kakaoen skrev:

Men som nevnt tidligere har jo disse små en veldig spesiell evne til å få deg til å glemme alt mulig dritt :lur: 

I går var vi i dyreparken en tur. Mini er kardemommeby HEKTA og skulle dit!! Lillemann er seg selv lik og hopper over siste soving. Men uten å havne i er dritt humør. Det har jeg merket siste uka at han takler det å være våken i lengre perioder enn før på ettermiddagen uten at han blir grinete.
Uansett.. Klissblaute etter en tur i tømmerrenna, bare mini og meg altså, tusla vi til bilen og innså at vi var sultne. Mannen kjører innom mc donalds (og her er enda en kamel svelgt for lenge siden.. Skal kun gi barna sunn mat og ikke ta de med på mc donalds :sjenert: )
Men uansett.. I køen hørte vi plutselig latter i baksete. Mamma.. Lillemann ler av meg kommer det fra mini :hoho: Mini sitter og fjaser og lillebror ler.. Skikkelig mye og skikkelig babylatter :rodmer: Vips så var den siste uka glemt :hoho: Fikk filmet de og la det seff ut på insta for å skryte:lur:

I dag er det planleggingsdag i bhgen og mannen jobber lenge. Så jeg blir alene med de begge helt frem til leggetid. Styrke.. gi meg styrke :bond: får bare se lattervideoen x antall ganger :hoho:

:hoho: Ler av det du sier med sunn mat! Jeg var også helt sånn, "bare hjemmelaget sunn mat, og ikke kaker og godis før hun er flere år gammel, og helst ikke se så mye på TV". Nå er det mer sånn, "her er melk og bokstavkjeks og fantorangen så mamma kan sitte i fem minutter og slappe av litt i sofaen" :nigo:

Over til noe helt annet: Sitter Mini og Lillebror alene i baksetet? Har det gått bra hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg tre dager med planleggingsdag foran meg. Sammenhengende. :grine:

Forresten, kan jeg følge deg på instagram? :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miore skrev:

:hoho: Ler av det du sier med sunn mat! Jeg var også helt sånn, "bare hjemmelaget sunn mat, og ikke kaker og godis før hun er flere år gammel, og helst ikke se så mye på TV". Nå er det mer sånn, "her er melk og bokstavkjeks og fantorangen så mamma kan sitte i fem minutter og slappe av litt i sofaen" :nigo:

Over til noe helt annet: Sitter Mini og Lillebror alene i baksetet? Har det gått bra hele veien?

Forer mini med Bixit havrekjeks med sjokolade as we speak mens lillemann sover så mor kan slappe av litt.. Er ikke de fullkorn? Havre er jo sunt.. Må være innafor :hoho: 

Gått bra med bilkjøring.. Abosolutt ikke :hoho: Mini har hylskreket i bilen fra han var nyfødt til vi bytta over til sete nr2 for en liten måned siden :bond: Jeg har pressa meg inn i mellom de flere ganger. Og det har ikke hjulpet stort på gråtingen. Men etter vi bytta sete har jeg bare sittet bak 1 gang :danse: 
Hadde han vært den folk anser som en "vanlig" baby og sovnet i bilen.. For alle babyer elsker jo bilkjøring :P Da hadde det ikke vært noe problem. :) 

2 timer siden, Pyntestøv skrev:

Her har jeg tre dager med planleggingsdag foran meg. Sammenhengende. :grine:

Forresten, kan jeg følge deg på instagram? :sjenert:

 

3 sammenhengende?? Omg.. jeg merker jeg setter ekstra pris på bhgen på slike dager som dette :ler: Sender deg pm jeg ;) 

2 timer siden, Favole skrev:

Man må bare elske planleggingsdager :hjerte: Har nesten lyst til å be mannen om å fikse fri en av dagene :fnise: 

Huff ja :P Mannen spurte om han skulle ta fri, men jeg sa jeg skulle nok overleve. Stabeistet skal jo klare det selv :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kakaoen skrev:

Forer mini med Bixit havrekjeks med sjokolade as we speak mens lillemann sover så mor kan slappe av litt.. Er ikke de fullkorn? Havre er jo sunt.. Må være innafor :hoho: 

Gått bra med bilkjøring.. Abosolutt ikke :hoho: Mini har hylskreket i bilen fra han var nyfødt til vi bytta over til sete nr2 for en liten måned siden :bond: Jeg har pressa meg inn i mellom de flere ganger. Og det har ikke hjulpet stort på gråtingen. Men etter vi bytta sete har jeg bare sittet bak 1 gang :danse: 
Hadde han vært den folk anser som en "vanlig" baby og sovnet i bilen.. For alle babyer elsker jo bilkjøring :P Da hadde det ikke vært noe problem. :) 

 

Haha, min er også sånn - hun har hatet bil fra dag 1, og gjør det fremdeles. De få gangene hun har sovnet i bil er det fordi hun har sovnet av utmattelse etter heftig skriking. Jeg sitter stort sett alltid bak med henne om vi er ute på tur alle tre, og jeg kjører et lite sirkus av leker og bamser og sanger baki der jeg prøver å holde henne blid med. Det funker... i noen veldig få minutter, før raseritrollet kommer. Er VELDIG spent på hvordan det kommer til å gå med to stykker baki der om vi lykkes med å lage nummer 2!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, miore skrev:

Haha, min er også sånn - hun har hatet bil fra dag 1, og gjør det fremdeles. De få gangene hun har sovnet i bil er det fordi hun har sovnet av utmattelse etter heftig skriking. Jeg sitter stort sett alltid bak med henne om vi er ute på tur alle tre, og jeg kjører et lite sirkus av leker og bamser og sanger baki der jeg prøver å holde henne blid med. Det funker... i noen veldig få minutter, før raseritrollet kommer. Er VELDIG spent på hvordan det kommer til å gå med to stykker baki der om vi lykkes med å lage nummer 2!

Siden vi inne på "bad mums" oppdragelse.. Hva med ipad i en ipadholder og en film på viaplay? Det redder turene våre med mini. Hvis ikke maser han så man blir sprø av mindre :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde… Begge ungene sover, mannen kom omsider hjem, jeg fikk satt på en klesvask… Måtte da jeg innså at jeg ikke fant flere rene truser til mini :ler:  Og huset ser ekstreeeemt jævlig ut. Type alt er snudd på hodet.. Og jeg er mer :hjerte: SOFA :hjerte:  Drit og dra. Er jo ikke som at rotet går noen vei eller at det er fare for at vi mister det :ler: 

Hadde med meg mini og lillemann på trening i dag. Overlevde det :nigo: Litt distraksjoner men men. Mini synes det var veldig gøy og løpe med oss. Og litt flaut at min 3 åring lett løper fra meg om ikke jeg spurter :hoho: Er jo begrensa hvor fort en spekkhogger klarer å løpe altså :hoho: 

Etterpå var vi en tur i byen og jeg fikk klippet mini. Trengtes å får gjort det. I fjor gjorde jeg det ikke før bhge bildene ble tatt og angret litt etterpå. Så da var det greit å gjøre det i dag for å slippe uendelig ventetid på en lørdag.
Tok så en svipptur innom jobb for å hilse på før vi kjørte hjem igjen.

Men nå sover de og jeg burde vel strengt talt gjøre det samme selv. Meeeen næææ.. Skal nyte friheten i sofan en stund til jeg altså :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kakaoen skrev:

Siden vi inne på "bad mums" oppdragelse.. Hva med ipad i en ipadholder og en film på viaplay? Det redder turene våre med mini. Hvis ikke maser han så man blir sprø av mindre :ler: 

Vi er nok der veeeldig snart :) Eneste grunnen til at vi ikke har gjort det før er at hun har attention span som en mygg, så stort sett underholder ikke film henne i mer enn noen veldig få minutter! Men vi satser på at det lettere å hypnotisere henne med tegnefilm når hun blir bittelitt eldre :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, miore skrev:

Vi er nok der veeeldig snart :) Eneste grunnen til at vi ikke har gjort det før er at hun har attention span som en mygg, så stort sett underholder ikke film henne i mer enn noen veldig få minutter! Men vi satser på at det lettere å hypnotisere henne med tegnefilm når hun blir bittelitt eldre :nigo:

Aha.. Nei det er jo ikke alle som bryr seg om sånt. Mini her har vært slave av sånt siden han var baby :plystre:  Det kan jo hende den funker når ho sitter i bilen. Håper det. Jeg er glad ting har løsnet her med all grining i bilen. *bank VELDIG hardt i bordet*
Men mye kan jo skje innen nestemann ankommer da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kakaoen skrev:

Aha.. Nei det er jo ikke alle som bryr seg om sånt. Mini her har vært slave av sånt siden han var baby :plystre:  Det kan jo hende den funker når ho sitter i bilen. Håper det. Jeg er glad ting har løsnet her med all grining i bilen. *bank VELDIG hardt i bordet*
Men mye kan jo skje innen nestemann ankommer da ;) 

VELDIG godt poeng :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, jeg leste ikke posten godt nok forstår jeg. Selv kaldsvetter jeg ved tanken på en nestemann så her setter jeg snart inn hormonspiral :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...