Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Hønemor calling :nigo: 

Har tilbrakt de siste dagene med familien. Søster er på besøk med mann og barn så vi har vært med de siden vi ser de så sjeldent. Mini ELSKER å leke med de store søskenbarna sine og å få masse oppmerksomhet. Han ville egentlig ikke hjem og sove i dag :ler: 

Det har dukket opp mange muligheter for avlastning for min del. Men jeg sliter så med å slippe taket. Lillemann er litt krevende og har sine måter han vil ha det på. Så når andre prøver seg med han går det ikke alltid så bra. Spesielt med sovinga. Jeg er så lei at jeg snart spyr av å trille på han. Men når mannen, mamma, søster, niese eller noen andre tilbyr seg å hjelpe er det så vanskelig å si ja. For de gjør det ikke slik jeg vet funker. Mannen har elendig med tålmodighet og de andre vil liksom gjøre det på sin måte. Ja men jeg har jo hatt små barn selv jeg og en gang. Joda.. Jeg forstår det, men du har IKKE hatt mitt barn :balltre:
Jeg har prøvd å slippe litt taket og det ender ALLTID med hylskriking fra ungen eller at innsovningen tok dobbelt så lang tid som det pleier. Som har ført til færre sovinger og overtrøtt baby som i natt var skikkelig bøllete. Jeg sov i en 1.20 seng med mini innerst og lillemann på den andre siden hvor sprinkelsenga stod som sengehest. Han sov litt oppi der, men havnet fort i armkroken min.
Det ble i grunnen en slik natt hvor man håper klokken er mer hver gang man våkner :hoho: Så jeg er dritsliten i kveld.. Men å legge seg tidlig? Nei nei :P 

Vi har gått turer og andre vil trille og mate og diverse. Jeg føler meg ekstremt naken uten den vogna til å sku på foran meg. Jeg lar de jo slippe til siden de ser han så sjeldent. Men jeg kjenner det river i brystet og jeg bare vil ha den lille urokråka tilbake :grine: Jeg var slik da mini var baby også, men kan ikke huske at jeg var så ille. Jeg trodde det skulle bli lettere med nr 2. Men det at han er litt vrangere på visse ting gjør det bare 100 ganger vanskeligere. Og jeg ender jo opp med å få svi for å ha latt andre prøve også.

Flere som er slik eller er det bare jeg?? :sjenert: 

Det var dagens klage..

Dagens glede: Vi kjørte i dag i ca 1 time med NULL gråting :danse: Kun litt sutring helt på slutten. Jeg slapp trøkke meg inn mellom bilsetene og turen ble såååå mye lettere :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også slik! Trodde ikke jeg skulle bli så hønemor og ikke minst så fysisk avhengig av den der kiden, men joda. Jeg syns det er kjipt at vi ikke samsover nå pga vi prøver å kutte nattamming liksom, jeg liker så godt å bare ha han i nærheten. (Spesielt når han sover). Husker når han var spedbarn og, følte meg naken uten han, lengta fysisk etter han når andre holdt lenge, og hata når han feks skreik hos andre og de prøvde ting som jeg visste ikke kom til å funke. Spesielt siden han var sulten typ hele tida, noe ingen (spesielt ikke sviger-tanter/mødre) trodde på :" Han kan da ikke være sulten nå igjen" *byssbyssbyss* . Hadde lyst til å eksplodere og rope JO HAN ER SULTEN FOR FAEN SLIPP UNGEN MIN OG KOM DEG TIL HELVETE UT AV HUSET MITT. Gjorde aldri det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den deilige følelsen når man får brøle til noen og gi dem juling fordi de gjør feil med babyen. Kun inni eget hode, men ååå så digg det er. 

Hilsen meget avhengig av både toåring og baby, får fortsatt noia om eldste er for mye med andre og de gjør ting "feil". Hønemor4life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, jeg kjenner følelsen! Det er ikke så ille nå lenger (selv om jeg blir helt svett av tanken på at jeg skal være en hel helg borte fra henne i høst), men da hun var baby, spesielt spedbarn, var jeg helt ekstrem. Vi fikk noen gode venner som har baby selv på besøk da mini-M var rundt to måneder gammel. "Ta deg en lur, så triller vi henne en stund", sa de. "NEI!" sa jeg. Jeg visste jo at kolikkungen hata vogn og kom til å vræle hele tiden, men de så en smule rart på meg, ja. "Vi tåler litt grining", sa de. Dårligste argumentet ever, etter min mening. Mulig andre tåler at ungen min griner unødig, men det tåler ikke jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååå tenk så deilig å kunne brøle slik til noen en gang. Seriøst en drøm jeg har :ler: Pluss å en gang ta noen med bildøra, men det er en annen historie :lur: 

Godt det er flere som er slik som meg :ler: Vi er kanskje vanlige rett og slett. Jeg tror det hadde vært mye lettere å slappe av rundt ting dersom lillemann var en litt enklere baby. Med mini var det lettere å gi slipp da han ble litt eldre. Og så fant vi ut av melkeallergien og da ble det vanskelig igjen. Men er mye lettere å la han være hos andre nå enn da han var baby. Så det blir vel bedre med lillebror også.

Jeg er stadig overrasket over hvor ekstremt glad jeg er i den lille skrotten :rodmer: Tilgir jo fjaseriet hans gang på gang jeg :hoho: 

I dag har han vært veldig sutrete og sovet enda dårligere. Trodde ikke det gikk, men jooooda :P Det positive er at han faktisk sovnet i bæresjalet :rodmer: det var ganske digg selv om det vare varte i 15 min.
Han er helt desperat etter å ha noe i munnen så kanskje det faktisk kommer noen tenner. Mannen kjente han i munnen og mente gommen nede var strammere enn vanlig. Så jeg håper han har rett og det faktisk er tenner på vei. Er litt plagsomt å gå rundt og tro det i flere måneder :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i maaaange måneder at J fikk tenner... Dukka opp like før han fylte syv måneder. E sikler som en gal og skal ha noe i nebbet konstant, men kommer vel ikke noe der heller før om tre måneder :ler: 

Jeg har vel en ganske enkel unge denne gangen, men det er helt pyton å la noen andre ta over. Mannen går greit, de får det veldig fint til sammen selv om det tok noen uker mtp han var borte så lenge i starten. Men alle andre... Kjenner jeg får angst. Men fra J vet jeg det ikke blir noe bedre av å utsette det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er likedan hvis det er noen trøst! Og det er godt å vite at man ikke er alene. Jeg skammer meg sånn når jeg går over i hønemorrollen og nærmest river Mini ut av armene på slektninger og venner. Har et minne fra barseltiden hvor det virkelig holdt på å revne for meg, totalt sammenbrudd. En stakkars venninne ville hjelpe meg å bære Mini i bæresjal og jeg klikket fullstendig og rev Mini ut av armene hennes, slang henne i vognen og løp hjem (bokstavelig talt.. jeg beinet med vognen!). Ikke mitt stolteste øyeblikk ovenfor venninnen min.. men det var sterkt å virkelig kjenne denne naturkreften av et morsinstinkt. Følte meg virkelig som en løvinne eller noe som bare handlet på instinkter. Så vi kan vel ikke noe for det :)

 

 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. august 2016 at 22.45, Kakaoen skrev:

Gikk du i bhge som liten? Jeg gikk bare i slik dagpark eller hva man kalte det noen timer på dagtid. Ellers var jeg hjemme med mamma. Jeg og var sjenert og puslet mye med ting selv. Likte ikke så mye oppmerksomhet.
Så mini er totalt annerledes enn hva jeg var. Men til det bedre da føler jeg. For jeg må ha vært slitsom når jeg var så mammadalt at jeg hylgrein om mamma skulle bort en kveld og jeg var hjemme med pappa :sjenert: Og jeg husker at jeg gråt.. Så lurer på hvor stor jeg faktisk var :klo: 

Mini var 3 år og 3 mnd :klo: sånn ca ;) så blir nesten noe av det samme ja. Jeg forventet at ting skulle gå 100 ganger værre enn det gjorde. Typisk meg å forvente det aller værste :lur:
Mini ble bleiefri 3 uker før jeg ble satt igang :nigo: Vi spurte han ganske ofte om han ville tisse på doen eller potta. Og det samme gjorde de i bhgen. Samme svaret fikk vi alle sammen: NEI.. Han skulle ikke det. Bestemødrene gnålte og påpekte hva vi hadde gjort galt. Jeg orket rett og slett ikke. Tenkte dritt heller en dag må han jo slutte jeg orker ikke styre med det. Jeg slutta å spør. Så en søndag kveld etter han hadde bada sa han mamma, jeg vil ha truse på. Ikke bleie, bare truse. Ok. Truse it is. Men da må du si ifra om du må tisse.
så gikk det 30 min og han bæsja i trusa :P Jaja.. Var jo verdt å prøve. Vasket han og tok på bleie og la han. Om morgenen dagen etterpå spurte jeg om han ville ha på truse eller bleie. Truse! Ikke bleie. Javel.. Så gjorde vi det. Jeg pakket en ekstra pose med skiftetøy og tenkte pokker, ungen har bare 3 truser :P 
Møtte opp i bhgen og jeg bare: Eeeh.. Han ville ikke ha bleie på. Jeg hang fra meg en ekstra pose med skiftetøy.. Sååå.. Jeg vet ikke hva vi gjør nå jeg. :klo: Værsågod :nigo: 
Ho som tok i mot han var helt i hundre og skrøyt som bare det. Når jeg hentet han hadde han ikke hatt et eneste uhell. Nekta bleie på natta også og var faktisk tørr da og. Han har jo selvsagt hatt en del uhell innimellom. Han glemmer at han må tisse når han leker f.eks.. Men det var jo en ekstremt enkel måte å slutte på :nigo: Så mitt råd er å la det ligge litt til. Evt spør om hun er klart for å gi bleiene sine til lillebror og heller begynne å bruke truse?
De slutter jo til slutt :P 

 

 

Jeg gikk ikke i barnehage og jeg tror det kan ha mye å si altså! Jeg ville veldig gjerne gå i barnehage, men tro det eller ei.. det var barnehagekrise på 80-tallet også :fnise: Så jeg gikk til dagmamma og hadde en slags au pair. Au pairen var helt grusom! Kjederøykende kjerring som bare satt i sofaen og så på Sky TV. Jeg er så glad Mini går i barnehage, selv om svigermor hinter om at jeg burde være hjemme med henne. Særlig nå som vi får en til.. Not happening! Og jeg var både sjenert og mammadalt jeg også da jeg var yngre. Har også minner hvor jeg hylgråt fordi mamma skulle reise bort eller jeg måtte sitte på et barnebord vekk fra mamma og pappa. Og jeg lurer også på hvor gammel jeg egentlig var da, siden jeg husker det så godt. Tror faktisk jeg slet flere år inn i barneskolen. Forstår at mamma og pappa ble oppgitt, men for meg var det 100 % ektefølt. Og det skal jeg prøve å ta med meg nå når Mini blir større. Ikke bare fnyse av det.. 

Tror vi er på vei mot bleieslutt vi også da altså. Mini gjør mye av det samme som din gjorde. Noen ganger vil hun bare ha på truse, og hun er veldig bevisst når hun tisser (eller bæsjer) i bleia. Hun liker det ikke og vil helst ha den skiftet så fort som mulig. Mannen er ganske masete om potte, men jeg tenker at det får ta den tiden det tar. Så bra barnehagen tok det så bra og var så støttende når han ville slutte med bleie. Tror de forventer at vi skal gjøre litt mer forarbeid hjemme, for å si det sånn, før vi sender de uten bleie til barnehagen hos oss. Altså, de får lov til å øve på potte - men å sende de utrent uten bleie er de litt sådär til.. Men nå synes jeg egentlig bleie er ganske uproblematisk, særlig i forhold til å få tisset og bæsjet ned alt av møbler og klær :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Favole skrev:

Jeg trodde i maaaange måneder at J fikk tenner... Dukka opp like før han fylte syv måneder. E sikler som en gal og skal ha noe i nebbet konstant, men kommer vel ikke noe der heller før om tre måneder :ler: 

Jeg har vel en ganske enkel unge denne gangen, men det er helt pyton å la noen andre ta over. Mannen går greit, de får det veldig fint til sammen selv om det tok noen uker mtp han var borte så lenge i starten. Men alle andre... Kjenner jeg får angst. Men fra J vet jeg det ikke blir noe bedre av å utsette det!

Veeel.. I dag tror jeg ikke de tennene er så langt unna alikevel :ler: 

Er noe dritt å være hønemor til tider. Jeg klarer slappe mer av denne gangen med at andre skal mate han og holde han mens jeg må noe annet.
Men… Ikke når det kommer til søvn. Alt blir føkka når andre skal prøve seg :sur:  Og det er jo nokså føkka fra før av :ler: 

8 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg er likedan hvis det er noen trøst! Og det er godt å vite at man ikke er alene. Jeg skammer meg sånn når jeg går over i hønemorrollen og nærmest river Mini ut av armene på slektninger og venner. Har et minne fra barseltiden hvor det virkelig holdt på å revne for meg, totalt sammenbrudd. En stakkars venninne ville hjelpe meg å bære Mini i bæresjal og jeg klikket fullstendig og rev Mini ut av armene hennes, slang henne i vognen og løp hjem (bokstavelig talt.. jeg beinet med vognen!). Ikke mitt stolteste øyeblikk ovenfor venninnen min.. men det var sterkt å virkelig kjenne denne naturkreften av et morsinstinkt. Følte meg virkelig som en løvinne eller noe som bare handlet på instinkter. Så vi kan vel ikke noe for det :)

 

 

Så herlig når du deler slike historier :jepp: Jeg har ikke klikka helt slik, men har lurt på om jeg har vært på nippet innimellom. Burde i grunnen hatt en slik klikkerunde ovenfor svigermor :ler: 
Hva sa veninnen din etterpå? 

8 timer siden, Carouselle skrev:

 

Jeg gikk ikke i barnehage og jeg tror det kan ha mye å si altså! Jeg ville veldig gjerne gå i barnehage, men tro det eller ei.. det var barnehagekrise på 80-tallet også :fnise: Så jeg gikk til dagmamma og hadde en slags au pair. Au pairen var helt grusom! Kjederøykende kjerring som bare satt i sofaen og så på Sky TV. Jeg er så glad Mini går i barnehage, selv om svigermor hinter om at jeg burde være hjemme med henne. Særlig nå som vi får en til.. Not happening! Og jeg var både sjenert og mammadalt jeg også da jeg var yngre. Har også minner hvor jeg hylgråt fordi mamma skulle reise bort eller jeg måtte sitte på et barnebord vekk fra mamma og pappa. Og jeg lurer også på hvor gammel jeg egentlig var da, siden jeg husker det så godt. Tror faktisk jeg slet flere år inn i barneskolen. Forstår at mamma og pappa ble oppgitt, men for meg var det 100 % ektefølt. Og det skal jeg prøve å ta med meg nå når Mini blir større. Ikke bare fnyse av det.. 

Tror vi er på vei mot bleieslutt vi også da altså. Mini gjør mye av det samme som din gjorde. Noen ganger vil hun bare ha på truse, og hun er veldig bevisst når hun tisser (eller bæsjer) i bleia. Hun liker det ikke og vil helst ha den skiftet så fort som mulig. Mannen er ganske masete om potte, men jeg tenker at det får ta den tiden det tar. Så bra barnehagen tok det så bra og var så støttende når han ville slutte med bleie. Tror de forventer at vi skal gjøre litt mer forarbeid hjemme, for å si det sånn, før vi sender de uten bleie til barnehagen hos oss. Altså, de får lov til å øve på potte - men å sende de utrent uten bleie er de litt sådär til.. Men nå synes jeg egentlig bleie er ganske uproblematisk, særlig i forhold til å få tisset og bæsjet ned alt av møbler og klær :fnise:

 

Herlighet.. Bedritne minner. Jeg har også dårlige minner fra den barneparken. Jeg husker jeg stod på gjerdet og hyyyylgrein etter mamma da hun gikk. I følge mamma gjorde jeg det hver gang jeg ble levert før en av kameratene mine helt til jeg sluttet der som 5-6 åring. Husker også at jeg ikke likte noen av de som jobbet der. Så når jeg slo meg løp jeg og gjemte meg istedenfor å få trøst :sjenert: 
Svigermor her har også hintet til at det er bedre å være hjemme meg barna. Huff den fæle barnehagen sier ho. Men ho er jo litt vel spesiell, så jeg ignorerer det der. For barnehagen nå til dags er bare GULL og jeg er sikker på at det er sååååå bra for de små å være der. Mini er jo som sagt ekstremt utadvent i forhold til hva jeg var :P 

Så kjipt av barnehagen da.. Jeg trodde de tjente på å være mer aktive rundt bleieslutt. Det er jo de som slipper mye av drittjobben med bleieskifting.
Stress ned og slutt og mas på ungen som finner ho garantert ut av det snart :jepp: 
Helt ærlig så synes ikke jeg heller at det var så ille å skifte bleie på han. Men er vel kanskje mer stress med to bleiebarn. Og du bare vent til du har vært og skiftet bleier på den nyfødte en del ganger og så kommer hjem og få se storesøster og skal skifte på ho. Den rumpa blir da GIGANTISK :ler: Mini ble dritsvær i hvertfall :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemamma melder seg herfra også.. Husker et av de første barselsbesøkene hjemme (han var sikkert 4-5 dager gammel) så gikk lillegutt på rundgang og jeg kjente bare at jeg ikke klarte å fokusere på samtalen eller noe annet enn at jeg MÅTTE få ungen min tilbake. Tror ikke han var ute av hendene mine i mer enn 1 times tid, men da grabbet jeg ungen og nesten løp inn på soverommet med han.. :fnise:  Har bedret seg litt etter hvert! Nå er han jo straks 1 år og har vært en gang på overnatting hos besteforeldrene, noe som gikk over all forventning. Og litt diverse pass på dagtid av familie. Får se om vi klarer å kaste oss uti det med overnatting gjen snart. De pleier jo å ha veldig godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, j86 skrev:

Hønemamma melder seg herfra også.. Husker et av de første barselsbesøkene hjemme (han var sikkert 4-5 dager gammel) så gikk lillegutt på rundgang og jeg kjente bare at jeg ikke klarte å fokusere på samtalen eller noe annet enn at jeg MÅTTE få ungen min tilbake. Tror ikke han var ute av hendene mine i mer enn 1 times tid, men da grabbet jeg ungen og nesten løp inn på soverommet med han.. :fnise:  Har bedret seg litt etter hvert! Nå er han jo straks 1 år og har vært en gang på overnatting hos besteforeldrene, noe som gikk over all forventning. Og litt diverse pass på dagtid av familie. Får se om vi klarer å kaste oss uti det med overnatting gjen snart. De pleier jo å ha veldig godt av det.

Vi hønemammaer er visst flere enn vi tror :lur: Kjenner igjen den følelsen av å bare ville ha den nyfødte for seg selv. Jeg var jo megagriseheldig og fikk være alene på rommet på barsel denne gangen. Ingen pleiere som maste, ingen andre der, kun meg av baby når ikke mannen var på besøk. Og jeg koste meg masse de to dagene. Var bare lille og meg :rodmer: 

Jeg er enig i at de har godt av å være hos andre ja. Vi foreldre har jaggu godt av litt fri også.
Og når man får en til så er det vanskelig med barnepass til begge på en god stund. Jeg klarer i hvertfall ikke å la lillebror sove bort før han er lettere å legge :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap..

I dag har jeg vært på mor og barn trening sammen med lillemann. Soppen gjorde som alltid og ville verken sove eller spise før vi dro. Men jeg klarte på magisk vis få han til å sove før treningen startet. Litt kondisjon og en del styrke. Tungt med styrke. Merker virkelig at kroppen min er megadvask for tiden!! Så kommer garantert til å få vondt i morgen :ler:

Men det er godt å være i gang. Så blir det shopping av masse sunn mat og å overtale mannen til å slutte å handle crap som jeg blir frista med.

Jeg må også skjerpe kostholdet mitt for det har vært så mye utskjeelser av alt mulig. Har nevnt sikker haugmange ganger at jeg ikke tåler melk spes godt. Men pleier tåle små mengder. Vel.. Ikke nå. Dette har alltid svinget en del men nå de siste ukene har jeg hatt mye magevondt. Virker ikke som jeg tåler noen ting nå. Så full skjerping nå. For det er jo så vondt at jeg kaldsvetter.. Dumma rett og slett :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, gjärd skrev:

Kan jeg også få lese blogg? :sjenert:

Sender deg link på pm ;) 

_____________

Det har plutselig gått en uke jo. Og her sitter jeg og lurer på hva vi har brukt dagene på :klo: Hverdagen er tilbake og mannen er på jobb. Mini har begynt på ny avdeling i bhgen. Men helt nye ansatte og en ny bygning og en del nye barn. Heldigvis er alle vennene hans der da. Han har de siste ukene blitt mye mer mammadalt. På en måte som i grunnen er veldig plagsomt. For han begynner å syte om jeg går på do. Er vi ute kan jeg ikke gå inn og hente myggnettinga til vogna uten at han løper etter meg fordi han ikke vil være alene.
Vi lot han sitte alene i bilen i 10 min for et par uker siden da vi skulle på butikken og han NEKTA å bli med inn. Han skulle IKKE inn, han skulle sitte i bilen og høre kardemommeby. Han har vært sånn mye i det siste, så mannen ble litt lei og sa ok. Da skal du få sitte i bilen mens vi går inn. Ned med alle vinduene og inn på butikken. Jeg følte det var feil, men når mannen hadde sagt til han at han fikk sitte der blir det galt om jeg tvinger han med inn.
Da vi kom ut igjen satt han selvsagt og gråt i bilen og trodde vi hadde helt glemt han :sjenert: 
Der og da hadde jeg dårlig samvittighet og forklarte han at han må tenke seg mer om før han nekter å bli med oss. Håpte vi hadde lært han en lekse.

Men han har jo blitt så klengete etterpå. Så jeg driver jo og tenker at jeg hadde rett og at han ikke skulle sitte der alene uansett hvor mye han ville det. Er jo ikke så mye å gjøre med det nå da. Annet enn at jeg forklarer han at jeg alltid kommer tilbake.
Leveringen i bhgen i går var et mareritt. Jeg og lillemann var der i 1 time sammen med han. Da ble lillemann trøtt og vi måtte gå. Mini hylgråt. Skikkelig.. Aldri opplevd han så hysterisk på at jeg ikke skulle dra fra han før. Så en av de ansatte som han kjenner litt måtte dra han ut av armene mine etter jeg sa han skulle gjøre det da ;) Så måtte jeg bare vinke og gå..

Det er jo ikke gøy å gjøre det, men jeg vet at han er i gode hender. Har godt inntrykk av de ansatte og de har jo samme styrer som forrige avdelinga og hun er fantastisk. Så da blir jeg ganske sikker på at de er gode barnehageansatte. Rett etter jeg kom hjem fikk jeg sms fra bhgen om at mini hadde roet seg nokså fort etter jeg gikk og lekte nå med de andre barna :) 
I dag gråt han også, men var ikke like hysterisk som i går. Og han hadde roet seg enda fortere. Han er vandt med mye forskjellige voksne, så han fant fort tonen med de voksne der. Så jeg har trua på at dette blir bra. Vi må bare komme inn i hverdagsrytmen igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det også en del gråt og uro ved levering like etter ferien, men det ga seg kjapt. Og han roer seg så snart jeg er ute av synsvinkelen, og han sier han koser seg i barnehagen, det gjør det litt lettere.

Hverdager er igrunn veldig ålreit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. august 2016 at 19.59, Kakaoen skrev:

Veeel.. I dag tror jeg ikke de tennene er så langt unna alikevel :ler: 

Er noe dritt å være hønemor til tider. Jeg klarer slappe mer av denne gangen med at andre skal mate han og holde han mens jeg må noe annet.
Men… Ikke når det kommer til søvn. Alt blir føkka når andre skal prøve seg :sur:  Og det er jo nokså føkka fra før av :ler: 

Så herlig når du deler slike historier :jepp: Jeg har ikke klikka helt slik, men har lurt på om jeg har vært på nippet innimellom. Burde i grunnen hatt en slik klikkerunde ovenfor svigermor :ler: 
Hva sa veninnen din etterpå? 

Herlighet.. Bedritne minner. Jeg har også dårlige minner fra den barneparken. Jeg husker jeg stod på gjerdet og hyyyylgrein etter mamma da hun gikk. I følge mamma gjorde jeg det hver gang jeg ble levert før en av kameratene mine helt til jeg sluttet der som 5-6 åring. Husker også at jeg ikke likte noen av de som jobbet der. Så når jeg slo meg løp jeg og gjemte meg istedenfor å få trøst :sjenert: 
Svigermor her har også hintet til at det er bedre å være hjemme meg barna. Huff den fæle barnehagen sier ho. Men ho er jo litt vel spesiell, så jeg ignorerer det der. For barnehagen nå til dags er bare GULL og jeg er sikker på at det er sååååå bra for de små å være der. Mini er jo som sagt ekstremt utadvent i forhold til hva jeg var :P 

Så kjipt av barnehagen da.. Jeg trodde de tjente på å være mer aktive rundt bleieslutt. Det er jo de som slipper mye av drittjobben med bleieskifting.
Stress ned og slutt og mas på ungen som finner ho garantert ut av det snart :jepp: 
Helt ærlig så synes ikke jeg heller at det var så ille å skifte bleie på han. Men er vel kanskje mer stress med to bleiebarn. Og du bare vent til du har vært og skiftet bleier på den nyfødte en del ganger og så kommer hjem og få se storesøster og skal skifte på ho. Den rumpa blir da GIGANTISK :ler: Mini ble dritsvær i hvertfall :fnise: 

Har visst ikke så mange gode barnepassminner noen av oss :laugh: Stakkars oss! Da er det godt vi føler at barna våre faktisk har det bra i barnehagen, bare ikke de også en vakker dag betror seg om hvor fælt det var og så grusomme de ansatte var. :unsure: Neida, jeg tror som deg at barnehagene i dag stort sett er gull! :tommelopp:

Og jeg synes hehe.. at bleier er helt greit! Faktisk ser jeg på det som mer stress å hele tiden mase på Mini om hun trenger et toalettbesøk, for ikke å snakke om alle "accidents" vi kommer til å ha både i klær og møbler :huh: Venninnen påpekte akkurat det samme som deg, at når man skifter på en nyfødt igjen så blir det å skifte på eldre barn nesten litt grotesk fordi det blir så enormt i forhold. :ler:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 3. august 2016 at 19.59, Kakaoen skrev:

 

Så herlig når du deler slike historier :jepp: Jeg har ikke klikka helt slik, men har lurt på om jeg har vært på nippet innimellom. Burde i grunnen hatt en slik klikkerunde ovenfor svigermor :ler: 
Hva sa veninnen din etterpå? 

 

Det er faktisk litt smårart mellom oss den dag i dag. Jeg vet ikke om det bare ble forsterket av hendelsen eller om det ble det etter dette. Noen ganger føler jeg hun bruker en veldig subtil hersketeknikk mot meg, uten at jeg skjønner hvor det behovet kommer fra :vetikke:  Lar det bare prelle av meg jeg altså, men så.. vi er ikke så veldig nære lenger nei :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasper øvde seg på å være på storbarnsavdelingen i tre uker før ferien og likevel - det ble illsint gråting når faren leverte han. Faktisk gråt han så mye at han brakk seg og sovnet på fanget til hun ene ansatte :sjokk: Etterpå hadde det gått som en drøm, men skitt.... jeg trodde vi var forbi denne type avskjeder. Den gang ei.

Jeg kommer til å kommentere bloggen din når jeg har litt mer overskudd. Mye bra lesing der! :Nikke: Har nemlig lest mange innlegg allerede, men har vært på ferie uten stabilt nett og nå er jeg midt i en dårlig sovetrend med Sigrid, så da rekker jeg ikke så mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Carouselle skrev:

Har visst ikke så mange gode barnepassminner noen av oss :laugh: Stakkars oss! Da er det godt vi føler at barna våre faktisk har det bra i barnehagen, bare ikke de også en vakker dag betror seg om hvor fælt det var og så grusomme de ansatte var. :unsure: Neida, jeg tror som deg at barnehagene i dag stort sett er gull! :tommelopp:

Og jeg synes hehe.. at bleier er helt greit! Faktisk ser jeg på det som mer stress å hele tiden mase på Mini om hun trenger et toalettbesøk, for ikke å snakke om alle "accidents" vi kommer til å ha både i klær og møbler :huh: Venninnen påpekte akkurat det samme som deg, at når man skifter på en nyfødt igjen så blir det å skifte på eldre barn nesten litt grotesk fordi det blir så enormt i forhold. :ler:

 

 

Nei er noe med det. Og tro meg. Om du får hjem en pose tissevåte klær på en fredag og og du totalt glemmer og hive de i maskinen med en gang kan du like gjerne hive faenskapet i søpla :ler: For klær marinert i tiss lukter IKKE godt. Og må vaskes så 3 ganger med en god dæsj eddik i vannet for å få bort lukte :ler:

De første dagene måtte mini sitte på håndkle i sofan. Akkurat som at det ville hjelpe om han tisser :hoho: 

16 timer siden, Carouselle skrev:

Det er faktisk litt smårart mellom oss den dag i dag. Jeg vet ikke om det bare ble forsterket av hendelsen eller om det ble det etter dette. Noen ganger føler jeg hun bruker en veldig subtil hersketeknikk mot meg, uten at jeg skjønner hvor det behovet kommer fra :vetikke:  Lar det bare prelle av meg jeg altså, men så.. vi er ikke så veldig nære lenger nei :rolleyes:

Uff da.. Men høres jo ikke helt ut som et vennskap som er verdt så mye energi da :sjenert: 

15 timer siden, Pyntestøv skrev:

Kasper øvde seg på å være på storbarnsavdelingen i tre uker før ferien og likevel - det ble illsint gråting når faren leverte han. Faktisk gråt han så mye at han brakk seg og sovnet på fanget til hun ene ansatte :sjokk: Etterpå hadde det gått som en drøm, men skitt.... jeg trodde vi var forbi denne type avskjeder. Den gang ei.

Jeg kommer til å kommentere bloggen din når jeg har litt mer overskudd. Mye bra lesing der! :Nikke: Har nemlig lest mange innlegg allerede, men har vært på ferie uten stabilt nett og nå er jeg midt i en dårlig sovetrend med Sigrid, så da rekker jeg ikke så mye.

 

Er jo ikke bare bare å skifte avdeling for de. Jeg skjønner det jo også. Nye voksne og nye barn :sjenert: 

Så gøy at du liker å lese bloggen min da :rodmer: Gøy å høre

14 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg trenger bloggtilgang :Nikke: Trodde jeg hadde skrevet det, men ammetåke har kommet litt tidlig :sjenert:

Mammatåke.. For evig og alltid mammatåke tror jeg vi kaller det :ler: Skal sende adresse

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...