Kakaoen Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #1281 Del Skrevet 3. juli 2016 Søndagen er overstått og en ny uke står for døren. Vi har vært en tur i dyreparken i dag. Ble en ganske spontan tur da regnværet plutselig tørket og sola kom frem. Vi fikk se sabeltann, mini fikk lekt masse, tatt karuseller, vært i kardemommeby og tok turen gjennom Hakkebakkeskogen. Lillemann var også med på sistnevnte og satt nokså greit gjennom hele turen. Jeg bare elsker Hakkebakkeskogen Bare musikken og sangene varmer hjertet mitt. Og jeg merker at mini er blitt mye eldre på et år, for han var veldig med. Brølte huff etter reven og lo masse. Jeg og mini fikk oss også en tur i tømmerrenna Jeg merker han blir litt ekstra glad når han og mamma gjør noe sammen og pappa tar seg av lillebror. Så jeg prøver benytte meg av sjansen dersom lillemann ikke trenger mat rundt den tiden. Prøvde å amme han i dyreparken i dag, men han ville ikke. Bare hylte og prøvde å sette seg opp hver gang jeg la han til. Så etter 5 forsøk ga jeg opp og dytta flaska i han Så lenge vi kan amme litt om kvelden og natta fremover så er jeg fornøyd. Må bare komme inn i rytmen. Som nå når klokka er over 22 og jeg innser at jeg skulle ha vasket flasker Har heldigvis spart på alle flaskene etter mini. Må bare få kjøpt flere nye tutter Nå får jeg gå og gjøre det før jeg skal ta meg en kveldsdusj for det er natta i rent sengetøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 3. juli 2016 #1282 Del Skrevet 3. juli 2016 Neste sommer kommer vi nedover og joiner i dyreparken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. juli 2016 #1283 Del Skrevet 4. juli 2016 12 timer siden, Kakaoen skrev: Albueskjell ja.. Var det legen anbefalte meg Har jo fått inn 30 forskjellige råd i det siste, så jeg husker jo ikke alt. Heldigvis har brystet blitt litt bedre og hode forsonet seg med flaska. Fordelen er jo at jeg kan sitte og kose og kysse på han mens jeg mater han Haha jeg skulle også gjøre alt rett denne gangen. Ikke få en unge som måtte bysses eller trilles. Men neeeeeida.. Men kanskje 3. mann? Veldig med på tanken om felles skjebne, felles trøst ja Hvor gammel er jenta di blitt? Dagsovinga her er ikke noe å skryte av. Null rutiner.. Han kan en sjeldent gang sove 1-2 timer i strekk. Men da må jeg ha fått i han mat og vogna må beveges nokså ofte. De siste to dagene har han sovet 30 min av gangen bare. Bruker 20 min med trilling for å få 30 min med soving Det blir vel bedre når han vil ha litt mer mat.. Så bra at det har gått seg til nå med tanke på pumping/amming Ja, jeg måtte gå noen runder med meg selv for å innse at uansett hva jeg gjør så styrer babyen showet åkkesom. Noen ganger er man heldig og vinner førstepremien i sovelotto, andre ganger må man vente en del lengre tid før man plutselig har jackpot. For sove gjør de jo, til slutt, alle sammen. Hun blir seks uker på torsdag. Har funnet ut at det er lurt å stå opp før henne på morgenen. Hun sovner gjerne etter morgenpuppen kl. 09, så da lar jeg bare henne ligge i senga og står opp selv. På den måten får jeg litt egentid på morgenen. Og i går sov hun 1 time og 45 min på sofaen sånn ut av det blå, så i dag har jeg planlagt innesoving + en trilletur. Hun har uendelig med sovetid om vogna er i bevegelse, så om jeg gadd kunne hun sikkert sovet tre timer. Jeg gidder ikke (Men, skal gidde oppmot to timer med lydbok på øret. Er jo sol og jeg er nokså uthvilt. Dvs, har jo bare ammet to ganger i natt liksom, da er man jo egentlig drituthvilt ). Og der våkna hun, jaja.. Ble en time da, i det minste. Det går seg nok helt sikkert til med mer mat, og så vet jeg mange har problemer mer dagsovingen rundt den tiden du er nå (4 mnd). Løsner plutselig, spesielt når man samler duppene til to (kanskje tre?). Hvor mange slike dupper har han nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #1284 Del Skrevet 4. juli 2016 21 timer siden, Favole skrev: Neste sommer kommer vi nedover og joiner i dyreparken JAAAAA Bare å komme. Dere kan bo i telt i hagen vår 9 timer siden, Pyntestøv skrev: Så bra at det har gått seg til nå med tanke på pumping/amming Ja, jeg måtte gå noen runder med meg selv for å innse at uansett hva jeg gjør så styrer babyen showet åkkesom. Noen ganger er man heldig og vinner førstepremien i sovelotto, andre ganger må man vente en del lengre tid før man plutselig har jackpot. For sove gjør de jo, til slutt, alle sammen. Hun blir seks uker på torsdag. Har funnet ut at det er lurt å stå opp før henne på morgenen. Hun sovner gjerne etter morgenpuppen kl. 09, så da lar jeg bare henne ligge i senga og står opp selv. På den måten får jeg litt egentid på morgenen. Og i går sov hun 1 time og 45 min på sofaen sånn ut av det blå, så i dag har jeg planlagt innesoving + en trilletur. Hun har uendelig med sovetid om vogna er i bevegelse, så om jeg gadd kunne hun sikkert sovet tre timer. Jeg gidder ikke (Men, skal gidde oppmot to timer med lydbok på øret. Er jo sol og jeg er nokså uthvilt. Dvs, har jo bare ammet to ganger i natt liksom, da er man jo egentlig drituthvilt ). Og der våkna hun, jaja.. Ble en time da, i det minste. Det går seg nok helt sikkert til med mer mat, og så vet jeg mange har problemer mer dagsovingen rundt den tiden du er nå (4 mnd). Løsner plutselig, spesielt når man samler duppene til to (kanskje tre?). Hvor mange slike dupper har han nå? Ja brystet er mye bedre, men jeg har problemer med å få han til å ta brystet de siste dagene. I dag har jeg bare fått ammet han kl 6, 14 og 19 Men nytter jo ikke tvinge han.. 6 uker ja. Men da kan jo alt skje Synes han har endra mange vaner siden han ble født. Som du sier så må man gå noen runder seg selv for å innse at kidden styrer showet Han her kan også sove lengre enn 30 min dersom vogna er i bevegelse. Eller så sover han 30 min og blir forbanna etterpå fordi han ikke vil ligge i vognbagen og mora nekter bytte til sportsdelen siden han bare er 4 mnd Han her sover ca 4 ganger om dagen. 2 ganger før kl 12 og 2 ganger etter. Synes å huske at broren tulla med dagsovingen frem til han var rundt 8 mnd. Så innen jul er ting kanskje lettere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #1285 Del Skrevet 4. juli 2016 I dag har jeg gått lang lang trilletur med ei i barselgruppa. 12 km ble turen Og jeg var skikkelig gåen i beina etterpå og hadde mest lyst til å sove på sofan Lillemann har godtatt litt mer flaske i dag. Han har ikke villet ta brystet mer enn 2 ganger. Den ene var i kveld før soving. Når jeg amma synes jeg det var noe mas og savnet å heller gi flaske fordi amminga gjorde meg så låst og jeg sjeldent har følt at det er noe kos. Men nå som det ufrivillig går mot slutten synes jeg det er skikkelig trist Man vil jo ha det man ikke kan få. Typisk meg Det er vanskelig å forklare det, men det er ikke noe særlig når jeg klarte å produsere nok melk til han. Men men.. Det er i hvertfall ikke like ille som da mini var baby. Nå må jeg bare skjerpe inn kostholdet! For jeg nekter gå opp igjen siden amminga har forbrent en del ekstra Hilsen ho som nettopp har spist sjokolade og peanøtter Mannen jobber overtid denne uka så jeg måtte legge to unger. Det gikk overraskende bra. Lillemann fikk pupp og så la jeg han i senga si. Og han sovna Helt av seg selv Så etter å ha pepra folk med en seiersnapp så sitter jeg her i stua og kan ikke tro det er sant. Hva skal jeg finne på nå da tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. juli 2016 #1286 Del Skrevet 4. juli 2016 3 minutter siden, Kakaoen skrev: Ja brystet er mye bedre, men jeg har problemer med å få han til å ta brystet de siste dagene. I dag har jeg bare fått ammet han kl 6, 14 og 19 Men nytter jo ikke tvinge han.. 6 uker ja. Men da kan jo alt skje Synes han har endra mange vaner siden han ble født. Som du sier så må man gå noen runder seg selv for å innse at kidden styrer showet Han her kan også sove lengre enn 30 min dersom vogna er i bevegelse. Eller så sover han 30 min og blir forbanna etterpå fordi han ikke vil ligge i vognbagen og mora nekter bytte til sportsdelen siden han bare er 4 mnd Han her sover ca 4 ganger om dagen. 2 ganger før kl 12 og 2 ganger etter. Synes å huske at broren tulla med dagsovingen frem til han var rundt 8 mnd. Så innen jul er ting kanskje lettere? Her hadde vi ny bunnrekord angående soving på dagen (hvilken soving???). Våknet konsekvent etter 20-40 min, trøtt, men ville IKKE sove lenger selv om jeg trillet eller bar aldri så mye. Jaja, prøver på nytt i morgen. Så lite dagsoving nekter jeg å tillate Fordelen er at hun sovnet for natta før kl. 20, hehe. Kanskje det blir bedre etter sommeren og han kan legges ute i kulda, i vognposen? Husker førstemann ble en drøm av en dagsover da høsten og kulden kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #1287 Del Skrevet 4. juli 2016 2 minutter siden, Pyntestøv skrev: Her hadde vi ny bunnrekord angående soving på dagen (hvilken soving???). Våknet konsekvent etter 20-40 min, trøtt, men ville IKKE sove lenger selv om jeg trillet eller bar aldri så mye. Jaja, prøver på nytt i morgen. Så lite dagsoving nekter jeg å tillate Fordelen er at hun sovnet for natta før kl. 20, hehe. Kanskje det blir bedre etter sommeren og han kan legges ute i kulda, i vognposen? Husker førstemann ble en drøm av en dagsover da høsten og kulden kom. Ja det kommer alltid en ny dag Så deilig at ho legger seg greit om kvelden i det minste. Lillemann har ikke sovnet ok om kvelden før de siste to ukene… Har virkelig måtte tilvenne han å finne roen i senga. Ellers har han hatt MYE hyling om kvelden. Og det er alltid overtrøtt hyling frem til kl 22-23 Ja jeg tror det blir mye bedre når det blir kaldere ute. Storebror også sov veldig bra ute i kulda Er ikke lett nå når det er varmt. For han blir veldig fort varm av seg han her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 4. juli 2016 #1288 Del Skrevet 4. juli 2016 Åååååå som jeg digga den seiersnapen Og hallo, jeg sover gjerne i telt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. juli 2016 #1289 Del Skrevet 4. juli 2016 1 time siden, Kakaoen skrev: Ja det kommer alltid en ny dag Så deilig at ho legger seg greit om kvelden i det minste. Lillemann har ikke sovnet ok om kvelden før de siste to ukene… Har virkelig måtte tilvenne han å finne roen i senga. Ellers har han hatt MYE hyling om kvelden. Og det er alltid overtrøtt hyling frem til kl 22-23 Ja jeg tror det blir mye bedre når det blir kaldere ute. Storebror også sov veldig bra ute i kulda Er ikke lett nå når det er varmt. For han blir veldig fort varm av seg han her.. Ja, altså, legging og nattsovingen har vært rimelig grei her i gården (bank i bordet), så er dagsovingen hun har tullet med den siste uka med absolutte bunnotering i dag. Satser på at det nå bare kan gå en vei og det er oppover Etter sammenbrudd foran mannen min i dag (følte meg veldig fortvilet når hun nektet å sove, uansett hvor trøtt hun var) så har jeg tørket tårene og har gjenopptatt mantraet: This too shall pass. For det går jo over og plutselig er det en aktiv treåring, som sovner i det hodet treffer puta (kuttet dagduppen på storebror og han slukner før kl.19, i går sovna han mens faren sang nattasang ). Jeg bladde meg bakover i dagboka mi her inne og så at storebror hadde mye trøblete dagsoving (men, sov dritbra på natta) de første månedene. Men, siden jeg og faren delte på det temmelig likt så det føltes ikke som en big deal. Var mye trilling og bæring den første sommeren før det løsnet og han sov pent og pyntelig flere timer på dagen i vognbagen ute på balkongen. Nå har jeg praktisk talt aleneansvar da faren har storebror, så da har jeg følt at det har vært noe tyngre og vanskeligere denne gangen. Heldigvis får jeg nå mer og mer kontakt med henne, hun smiler og plundrer så smått og da smelter jeg helt innvending og all frustrasjon går i oppløsning. For en stund Men, ja, this too shall pass. This too shall pass. This toooo shaaaall paaaaaass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #1290 Del Skrevet 8. juli 2016 Den 4. juli 2016 at 22.02, Pyntestøv skrev: Ja, altså, legging og nattsovingen har vært rimelig grei her i gården (bank i bordet), så er dagsovingen hun har tullet med den siste uka med absolutte bunnotering i dag. Satser på at det nå bare kan gå en vei og det er oppover Etter sammenbrudd foran mannen min i dag (følte meg veldig fortvilet når hun nektet å sove, uansett hvor trøtt hun var) så har jeg tørket tårene og har gjenopptatt mantraet: This too shall pass. For det går jo over og plutselig er det en aktiv treåring, som sovner i det hodet treffer puta (kuttet dagduppen på storebror og han slukner før kl.19, i går sovna han mens faren sang nattasang ). Jeg bladde meg bakover i dagboka mi her inne og så at storebror hadde mye trøblete dagsoving (men, sov dritbra på natta) de første månedene. Men, siden jeg og faren delte på det temmelig likt så det føltes ikke som en big deal. Var mye trilling og bæring den første sommeren før det løsnet og han sov pent og pyntelig flere timer på dagen i vognbagen ute på balkongen. Nå har jeg praktisk talt aleneansvar da faren har storebror, så da har jeg følt at det har vært noe tyngre og vanskeligere denne gangen. Heldigvis får jeg nå mer og mer kontakt med henne, hun smiler og plundrer så smått og da smelter jeg helt innvending og all frustrasjon går i oppløsning. For en stund Men, ja, this too shall pass. This too shall pass. This toooo shaaaall paaaaaass. This too shall pass.. Takk for tips om noe lurt og fortelle seg selv Jeg har i grunnen sagt det til meg selv flere ganger denne uken Jeg har garantert glemt mye fra eldste. Satt og tenkte på den tiden jeg satt og så på at han skulle sove hvor jeg da måtte krabbe ut av soverommet for om jeg reiste meg så våkna han Og at jeg da brukte ca 5 min på å krabbe ut for jeg måtte ha 30 sek pause mellom hvert krabb for om ikke våkna han.. Og i det jeg kom ut døra og reise meg kom det et mammaaaaaa fra senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. juli 2016 #1291 Del Skrevet 8. juli 2016 Jeg er innom og leser igjen. Må bare få oppdatert meg skikkelig her inne. Enn så lenge; håper dere får en finfin dag og at alt står bra til. Ser jo masse koselige snapper da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #1292 Del Skrevet 8. juli 2016 Da har uken allerede gått og sommerferien begynner for mannen og mini. Jeg har brukt litt tid i begynnelsen av uka til å gå et par lange turer med ei i barselgruppa. Vi er egentlig 6 stk i gruppa, men 3 stk som pleier å være mest gira på å møtes. Koselig å ha ei å gå tur sammen med og vi kommer godt over ens Ho bor ikke så langt unna meg, og har en unge til alder med mini. Så jeg har sett de mange ganger her, men ikke noe mer. Nå angrer jeg på at jeg ikke har tatt kontakt med ho før.. Er sååå typisk sørlendinger og ikke torde snakke med hverandre når man ikke kjenner noen Om onsdag ble jeg ringt til av bhgen og mini var ikke i form. Så jeg hentet han og rett før jeg kom inn i bhgen hadde han spydd Jeg så liksom hele verden falle i grus da mannen jobber sent! Vi kom hjem og jeg fikk i han en saftis og mer drikke mens jeg fotfulgte han med bøtta. Kom heldigvis ikke noe mer og han ble i bedre form. Han var invitert i bursdag på torsdagen så jeg måtte sende melding til mamman til bursdagsbarnet og sagt i fra at han hadde spydd og jeg var usikker på om han var smittefarlig siden det ikke hadde kommet noe mer. Hun skrev da at dersom han var i fin form i morgen så måtte han bare komme alikevel. Og det var han. Jeg hadde han hjemme i karantene i går, men det var ikke noe galt med han. Så bursdag ble det. Hans første barnebursdag Masse bråkete unger men de koste seg masse. For han er det lykken på jord å dra på besøk til noen som har masse leker han ikke har Så i dag er han i bhgen igjen. Siste dagen før ferien og siste dagen på den avdelingen. Er alltid skummelt å bytte avdeling synes jeg. Nye voksne og nå en ny plass å forholde seg til. Jeg tror de er veldig flinke på den andre avdelingen, men er litt tungt når vi ikke får se de vi er vandt til lenger. Heldigvis skal lillebror begynne der til neste år da Mannen var hjemme med lillemann noen timer alene i går. Og sånt går jo aldri bra Jeg la lillemann før vi dro og mannen sa da han våkna igjen hadde han kikket fortvilet rundt i rommet og så begynt å gråte. Han skjønte at ikke mamma var der og mannen sa at det var tydelig at han var lei seg. Han hadde visst brukt tid på å roe han ned og hele tiden satt han og kikket rundt i rommet etter mamma Stakkars lillemann tenker jeg da.. Samtidig som jeg ikke vil det skal være sånn at jeg ikke kan gå noen plass. Men det er jo jeg som tar ALT med den babyen. Såklat tar mannen noe innimellom… Når han får beskjed om det Får skikkelig lillebror følelse av han også, at han er så liten og jeg må beskytte han ekstra Jeg tenker at vi må bare presse mannen til å ta han mer sånn at han blir mer vandt til pappan sin. Mini blir jo utrolig glad når han får ha mamma for seg selv Og nå som amminga har blitt trappet ned så kan han ikke bruke den unnskyldningen heller! Men amming ja og MAT!! Denne ungen drikker så lite mme.. For en time siden virket han veldig sulten og han drakk 70 ml bare. Da dytta han bort flaska. Jeg bytta ut nan med semper for å se om han likte den bedre og det virker slik. Trodde jeg. Men nå er jeg jammen ikke sikker lenger Mulig han får litt magevondt og av den, men jeg vet ikke det heller for sikkert. Må prøve litt lengre før jeg kan påstå noe. I dag er det avslappingsdag. Må nok ut og gå en tur i finværet etterpå før mini skal hentes i bhgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 8. juli 2016 #1293 Del Skrevet 8. juli 2016 1 time siden, Kakaoen skrev: This too shall pass.. Takk for tips om noe lurt og fortelle seg selv Jeg har i grunnen sagt det til meg selv flere ganger denne uken Jeg har garantert glemt mye fra eldste. Satt og tenkte på den tiden jeg satt og så på at han skulle sove hvor jeg da måtte krabbe ut av soverommet for om jeg reiste meg så våkna han Og at jeg da brukte ca 5 min på å krabbe ut for jeg måtte ha 30 sek pause mellom hvert krabb for om ikke våkna han.. Og i det jeg kom ut døra og reise meg kom det et mammaaaaaa fra senga Det der høres nøyaktig slik ut som vi holde på da eldstemann var rundt 10-11 måneder. Husker vi satt ved senga og holdt han i hånda til han sovnet for så å sniiiiike oss ut av rommet, ett skritt av gangen, lytte på pusten, ett skritt til. Lukke døra foooooorsiktig, bli dritsur når den knirket.... Vi innså da at vi måtte lære han å sovne inn alene på rommet. Har fortrengt hvor lang tid vi brukte på det (vi snakker nok minst en måned), men faktum er at det fungerte og etter det ble han dritenkel Har du forresten prøvd hipp? Den brukte vi til storebror og har også testet på lillesøster. Er mild mot magen og jeg tror også den er økologisk, om man er opptatt av sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. juli 2016 #1294 Del Skrevet 8. juli 2016 Barnebursdag Jeg blir litt sånn "ååå så stor som har begynt å gå i bursdagsselskap" og "åomaigad nå er kaoset i gang 4ever". Satser på at det er mest kos! Krysser fingrene for at det vil gå fint å bytte avdeling, og godt å kjenne at du gleder deg til minste skal begynne der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 10. juli 2016 Forfatter #1295 Del Skrevet 10. juli 2016 Den 8. juli 2016 at 10.51, Pyntestøv skrev: Det der høres nøyaktig slik ut som vi holde på da eldstemann var rundt 10-11 måneder. Husker vi satt ved senga og holdt han i hånda til han sovnet for så å sniiiiike oss ut av rommet, ett skritt av gangen, lytte på pusten, ett skritt til. Lukke døra foooooorsiktig, bli dritsur når den knirket.... Vi innså da at vi måtte lære han å sovne inn alene på rommet. Har fortrengt hvor lang tid vi brukte på det (vi snakker nok minst en måned), men faktum er at det fungerte og etter det ble han dritenkel Har du forresten prøvd hipp? Den brukte vi til storebror og har også testet på lillesøster. Er mild mot magen og jeg tror også den er økologisk, om man er opptatt av sånt Jeg og brukte Hipp på storebror, så det var det første vi prøvde på lillebror. Funka dårlig for hver gang han fikk ei flaske spydde han alt opp igjen. Ekstreme mengder… Har ikke prøvd de siste 3 mnd, men frister ikke heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 10. juli 2016 Forfatter #1296 Del Skrevet 10. juli 2016 Helgen er over og ferien i gang.. "ferien" vil jeg nok heller kalle det. Tipper jeg kommer til å bli temmelig lei etterhvert. Mini har vært sutrete i helgen. I hvertfall i går. Han ble så sinna på meg bare fordi han ikke fikk se tv fordi vi skulle spise middag. Da brøler han til meg: DA vil jeg ikke leke med deg mamma!!!!! Vil kun leke med pappa og lillebror!!! Om han er sint på oss begge så får vi høre JEG VIL IKKE LEKE MED DERE MER!!! Vil kun leke med lillebror Synes det er litt morsomt å høre på jeg da Det gikk veldig greit å hente han i bhgen den siste dagen. Litt vemodig var det jo.. Merka på ho som er ped lederen hans at ho synes det var trist. Og ei av de andre hadde vært der siden kl 7 og sa ho ikke klarte gå hjem. Satt der med gråten i halsen stakkar. Jeg vurderte å gi ho en klem, men av erfaring så vet jeg at da hadde ho vel brutt helt sammen Men det skal gå bra dette.. Vi har ikke store planer denne uken. Jeg har mast en del på søster som vi kan ut i båt med dem. Jeg elsker båtliv og savner det veldig. Vi har ikke råd til å ha båt enda.. Eller det vil si vi har for mye annet å kaste pengene på Det er meldt ok vær, så jeg håper vi får tatt en tur med de. Ellers så må vi en tur til dyreparken. For trassetrollet skal levere smokkene sine Han har blitt så avhengig av de. Etter han hadde vannkopper og var syk så skle det totalt ut. Vi ga etter fordi han hadde fått en ny baby i hus, og nå maser han etter de hele tiden når vi er hjemme. Overbittet han har pga de har blitt større også. Så nå må de gå! Har lovet han en premie i sabeltann butikken når han leverer de. Forventer et helvette de første dagene, men håper det går bra. Ser jo at han stadig har klart å sovne i bilen uten smokk, så han kan få det til. Kryss alt som kan krysses Nå ser jeg på babycallen at lille begynner å våkne til. Så jeg får gå og ordne ei flaske. Er uvant og noe dritt å stå opp på natta for å ordne flaske, så om jeg gir den nå så har jeg nok melk til å amme han resten av natta om han trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. juli 2016 #1297 Del Skrevet 13. juli 2016 Trist med sånn barnehageavskjeder. Var skikkelig på gråten selv jeg, for pedlederen på avdelingen til A skulle slutte. Og hun har vært helt fantastisk!! Jeg elsker henne og hater virkelig at hun ikke er det til høsten Hahaha, akkurat sånn reaksjon får L her også når livet går han i mot. "Da er ikke jeg venn med deg mer!!!" "Da vil jeg ikke leke med deg!!!" Sjarmerende småtroll altså..hehe... Så godt å bli kvitt smokken!! Vurderer å få A til å slutte her i sommer også. Hun er forferdelig avhengig.. Prøver å begrense det en del men hun er stri som få og til tider "må" jeg bare gi etter. Men så er hun ikke så stor enda heller, så vi får se Blir det båttur? Jeg ønsker meg båt selv, men har ikke råd. Kanskje en gang i fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 13. juli 2016 #1298 Del Skrevet 13. juli 2016 Åhh dyreparken Gleder meg litt til at vi har en unnskyldning for å reise dit litt oftere Det er ikke så altfor gal pris på sesongbilletter heller Vi har heller ikke båt. Svigers solgte sin denne sesongen, så har ikke fått vært på sjøen i år. Men allikevel er det alltids venner som har båt, så det er vel egentlig bare å invitere seg selv med en av dem Hvordan gikk det med smokkeslutt forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #1299 Del Skrevet 14. juli 2016 23 timer siden, ara skrev: Trist med sånn barnehageavskjeder. Var skikkelig på gråten selv jeg, for pedlederen på avdelingen til A skulle slutte. Og hun har vært helt fantastisk!! Jeg elsker henne og hater virkelig at hun ikke er det til høsten Hahaha, akkurat sånn reaksjon får L her også når livet går han i mot. "Da er ikke jeg venn med deg mer!!!" "Da vil jeg ikke leke med deg!!!" Sjarmerende småtroll altså..hehe... Så godt å bli kvitt smokken!! Vurderer å få A til å slutte her i sommer også. Hun er forferdelig avhengig.. Prøver å begrense det en del men hun er stri som få og til tider "må" jeg bare gi etter. Men så er hun ikke så stor enda heller, så vi får se Blir det båttur? Jeg ønsker meg båt selv, men har ikke råd. Kanskje en gang i fremtiden Nei ingen båttur enda. Søster har vært på festival Men det blir vel en gang. Elsker båt, men er de pengene da Mannen håpet på full pott på vikinglotto i går, men det ble dårlig med det gitt.. 18 timer siden, Sjela skrev: Åhh dyreparken Gleder meg litt til at vi har en unnskyldning for å reise dit litt oftere Det er ikke så altfor gal pris på sesongbilletter heller Vi har heller ikke båt. Svigers solgte sin denne sesongen, så har ikke fått vært på sjøen i år. Men allikevel er det alltids venner som har båt, så det er vel egentlig bare å invitere seg selv med en av dem Hvordan gikk det med smokkeslutt forresten? Er bare å glede seg. Er herlig å labbe rundt der med de små. Da mini var mindre sovnet han etter et par timer der så da gikk jeg og mannen rundt i nordisk og så ned til kardemommeby for å spise varme bakeverk hos bakeren Vi pleier mest å være der utenom sesong, og det er så digg. Lite folk og masse frisk luft. Herlig å gå der om vinteren også, bare man husker å kle seg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #1300 Del Skrevet 14. juli 2016 Smokkeslutt ja... Det gikk veldig greit å levere fra seg smokken. Han fikk velge seg en premie og fikk diplom og var veldig fornøyd. En del av premien han var også at han skulle få velge om vi skulle i badeland eller gå i parken. Og da ble det badeland. Jeg herja rundt med han der i et par timer mens mannen trilla rundt på lillemann. Når vi da skulle dra hjem ble tralten litt annen. Da ville han ha sutten. Satt og sutra og gråt i bilen i 15 min før han sovna uten den og vi bar han rett i seng. Jeg har jo merket på han at han kun bruker sutten når han skal sovne, etter han har sovnet detter den ofte ut. Og natten gikk greit. Dagen etterpå ble det litt sutring om morgenen, men mannen klarte å distrahere han og vri det over til noe positivt. Så i går sørget vi for å holde han opptatt, så da ble det ikke mer mas om den før kvelden. Men da også fikk mannen lura han over på noe annet og han sovnet fint uten den I dag har han spurt litt etter den og lurte på om ikke kaptein sabeltann kom tilbake med den snart Nei sier vi, den skal bo der. Så han er ikke helt fornøyd med det, men jeg satser på at det blir bedre og bedre Lillebror derimot styrer enda værre med sovingen sin. I går la jeg han 1 time etter han våknet fra siste lur, skal absolutt ikke bli overtrøtt da. 2 min fra jeg la han den i seng tok det før han hylte for full hals. Jeg begynner jo å lure på hva i huleste det er som feiler han Har lurt på om han har vondt.. Men han er friskmeldt av kiropraktoren. Og om det er magen hans burde han da fortsette å hyle etter jeg tar han opp. For bare jeg har fått roet han ned så gliser han som bare det og er veldig fornøyd Satt i går med gråten i halsen og følte bare jeg gjør alt feil med den ungen Eneste jeg ikke har prøvd av tiks er å stappe han full av grøt før han skal legge seg. Og det er mest fordi han ikke vil ha grøt. Men har dog fått i han litt banan og avocado de siste dagene Når han er våken er veldig blid og kvikk, men samme når han legges i vogna så begynner han å gråte. Han gråter ca hver gang han skal sove En annen ting jeg stusser litt på for tiden er mme som han får. Jeg ammer han gjerne en gang midt på dagen, om kvelden og natta og om morgenen dersom det er melk der som han har tålmodighet til å få ut. Ellers får han kanskje 3-4 flasker mme. Har ikke helt tellingen Da jeg prøvde litt fast føde så begynte han å bæsje annenhver dag ca. Virket veldig grei i magen. Men etter han får mer mme så bæsjer han igjen til hvert måltid nesten. F.eks så spiser han kl 6 om morgen og da bæsjer han og våkner så til at det nytter ikke sove mer. Jeg husker ikke helt hvordan mini var som baby, men tror han bæsjet mye. Han hadde liksom alltid denne babybæsjen. Også da han var 1 år. Var ikke før han begynte i bhgen at vi kobla at det var noe galt. Fordi han stadig hadde diare og de mente han var syk. Men han hadde jo ofte det.. 6 uker melkefritt kosthold og han ble normal i magen.. Derfor kjenner jeg at jeg ikke liker det en plass å gi lillebror mme basert på melk. For jeg frykter han er lik som broren. Og broren er jo lik meg igjen når det gjelder den helvettes melka Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg får vel ikke noe resept på melkefri mme basert på at jeg er bekymret Skal høre med hs neste uke, men forventer egentlig ikke få så mye vettugt ut av ho. Stakkars dame, jeg eier nesten ikke tiltro til ho Jeg kan jo prøve å amme og gi fast føde etterhvert, men er så usikker om jeg klarer få nok melk til han. Nytter ikke legge han til når ikke han er sulten. Da gidder han enten ikke bry seg eller så ligger han og biter på puppen mens han gliser til meg Nå er mannen ute og lufter storebror.. Så jeg skal skynte meg og spise litt is før de kommer inn igjen Hodepine dag i dag, så jeg fortjener det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå