Gå til innhold

Er det sånn det er å være singel og overvektig kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Wow, mind blown :pls:

Denne scenen syns jeg var så utrolig smart og innsiktsfull. Kjenner meg så godt igjen i hvordan "Louie" forsøker å være snill og grei ved å late som om han er blind, men sier alle de gale tingene, og er egentlig ganske nedlatende. Det er sånn jeg ville ha reagert også, og jeg har sikkert sagt noe lignende før.

Samtidig syns jeg "Vanessa" legger frem sin virkelighet på en så utrolig forståelig og hardtslående måte. Følte meg ganske truffet av det hun sa om "average guys", og hvor opptatte vi er av fasaden, i forhold til kjekkere menn, som gir mer faen.

Hva tenker dere? Kjenner dere dere igjen i noen av rollene? Har hun rett i det hun sier? Hva er egentlig problemet til "Louie"?

Anonymous poster hash: 6946f...2ec
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har rett i at de matcher som et par i hvert fall. Synes det tok litt av og det finnes jenter som ikke har dårlig selvtillit pga overvekt.

Anonymous poster hash: 38faa...9b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er enormt mange gode poenger i det hun sier, men samtidig så er en tiltrekt det en er tiltrekt. Det er bare det at en må stå for det.

Ja, en tiltrekkes av det en tiltrekkes av. Men samtidig er det noe ved det å være litt bevisst hvorfor en tiltrekkes av noe. Dersom det egentlig bare handler om fasade og status, er det da noe en bør fortsette å dyrke? Jeg vil påstå: nei.

Anonymous poster hash: 6946f...2ec

• Liker 3
Skrevet

Hun har rett i at de matcher som et par i hvert fall. Synes det tok litt av og det finnes jenter som ikke har dårlig selvtillit pga overvekt.

Anonymous poster hash: 38faa...9b8

Her er det vel han som sliter med litt selvtillit.

Skrevet

Man kan ikke tvinge frem hva man er tiltrukket av.

Sånn er det, og ikke mye å gjøre med det.

Hadde noen kjefta på meg fordi jeg ikke var tiltrukket av de, så hadde jeg blitt rimelig sint tilbake.

• Liker 6
Skrevet

Vel, men nu mangler ikke lubne damer tilbud om sex...

Skrevet

Vel, men nu mangler ikke lubne damer tilbud om sex...

Det er jo det som er poenget. Alle damer kan pule. Alle damer kan ikke gå hånd i hånd nedover gaten midt på lyse dagen med en mann de liker.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det som er poenget. Alle damer kan pule. Alle damer kan ikke gå hånd i hånd nedover gaten midt på lyse dagen med en mann de liker.

Hvorfor ikke? Ser da kvinner av alle størrelser som gjør det. 

Anonymous poster hash: 1b902...eb9

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Jeg tenkte: Omg, så mye som hun snakker. Jeg orker ikke folk som snakker i et sett.   :fnise:

Videre, skjønte jeg godt at han ikke syntes hun var overvektig når han selv var like overvektig.

Hva slags oppfatning vi har av personer rundt oss baserer vi ofte på sammenligninger med oss selv. 

Endret av gjestvest
Gjest Walden
Skrevet

Never  mind fat girls...er det en sesong 4 av louie!!1?? takk!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke? Ser da kvinner av alle størrelser som gjør det. 

Anonymous poster hash: 1b902...eb9

Se klippet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en "fat girl" men slet aldri med selvtillitten. Jeg var stort sett glad og fornøyd selv om ingen var romantisk interessert i meg. Men så ble jeg slank. Mind blown er det beste uttrykket jeg tror jeg kan bruke om det. Det var som om jeg kom til en annen planet. Alt endrer seg. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det til noen som ikke har prøvd å være både tynn og tykk.

Anonymous poster hash: 751f2...f0a
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ughhh. For en whining fra hu dama. Orker ikke høre mer.

Hvorfor tar hun opp at hun er feit i det hele tatt? Uansett hvilken negativ egenskap du tar opp, så vil folk korrektere deg. Det er det som blir sett på som høflig. Noen sier at de er masete. "Neida, du er ikke så masete".

Det er dama selv med sine holdninger og det hun sier, som lager det største problemet ut av hun er feit.

De som dater møter som regel flere de ikke faller for, enn som de faller for. Slik er det. men de med usikkerheter innbiller seg at den ene greia de er usikker på er grunnen til at de møter få med kjemi og at det ikke er slik for alle. Der er nok noen forskjeller i forhold til hvilken interesse man får, men for det første er den forskjellen ikke så stor og for det andre vil de som er penere få flere "tomme fisker" på kroken som bare går etter utseende.

Anonymous poster hash: f901b...6ec
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det hun sier, i alle fall. Jeg var mer enn god nok til sex, stod ikke på tilbudene der, men dating og kjæreste? No way, det var ikke et tema engang. Men sexen måtte foregå i det skjulte da, ingen kunne for alt i verden se oss sammen på noe som helst tidspunkt. Og hvis det kom ut at vi hadde hatt sex? "Nei, æsj, med hu tjukke, ekle der? Aldri i livet, hu ljuger!" eller så fortalte han det slik at det fremstod som han bare gjorde meg en tjeneste. Så nei, det er ikke enkelt å være en overvektig og singel jente.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg vet at det er poenget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det hun sier, i alle fall. Jeg var mer enn god nok til sex, stod ikke på tilbudene der, men dating og kjæreste? No way, det var ikke et tema engang. Men sexen måtte foregå i det skjulte da, ingen kunne for alt i verden se oss sammen på noe som helst tidspunkt. Og hvis det kom ut at vi hadde hatt sex? "Nei, æsj, med hu tjukke, ekle der? Aldri i livet, hu ljuger!" eller så fortalte han det slik at det fremstod som han bare gjorde meg en tjeneste. Så nei, det er ikke enkelt å være en overvektig og singel jente.

Men er det egentlig noe bedre å være "hun der har jeg pult. Jævla digg ass, hu hadde de puppa" type jente?

(Merk: Jeg vil anbefale å styre unna slike gutter helt)

Når det gjelder langvarig kjærlighet og et godt forhold, så er dette like vanskelig for de tynne da man er avhengig av å finne noen som er kompatibel på personlighet, interesser og verdier. Man kan ikke bare sette to pene personer sammen og tro at dette er oppskriften på et langt og lykkelig forhold.

Skrevet

De som dater møter som regel flere de ikke faller for, enn som de faller for. Slik er det. men de med usikkerheter innbiller seg at den ene greia de er usikker på er grunnen til at de møter få med kjemi og at det ikke er slik for alle. Der er nok noen forskjeller i forhold til hvilken interesse man får, men for det første er den forskjellen ikke så stor og for det andre vil de som er penere få flere "tomme fisker" på kroken som bare går etter utseende.

Det hu tar opp er vel at overvektige jenter sjeldent blir bedt med på date.

• Liker 2
Skrevet

Men er det egentlig noe bedre å være "hun der har jeg pult. Jævla digg ass, hu hadde de puppa" type jente?

(Merk: Jeg vil anbefale å styre unna slike gutter helt)

Når det gjelder langvarig kjærlighet og et godt forhold, så er dette like vanskelig for de tynne da man er avhengig av å finne noen som er kompatibel på personlighet, interesser og verdier. Man kan ikke bare sette to pene personer sammen og tro at dette er oppskriften på et langt og lykkelig forhold.

Tror det er litt bedre, ja. Jeg har blitt bedt om å gjemme meg da vi møtte motgående trafikk liksom, fordi det kunne være noen han kjente... Takket for meg da, altså. Får da være måte på alt man skal finne seg i bare fordi man har noen ekstra kilo.

Og jada, jeg vet jo hvor vanskelig det er å finne en god match uansett vekt, men igjen så tror jeg det er hakket vanskeligere for de overvektige, for ofte blir de rett og slett ikke vurdert engang. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, for per dags dato har jeg en fantastisk kjæreste som stolt holder meg i hånda uansett hvor vi er, men før han var det altså ingen som viste noen som helst form for romantisk interesse for meg. Jeg er heller ingen mal på at det er sånn for absolutt alle overvektige jenter, men for min del stemmer det som damen i videoen sier.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært en "fat girl" men slet aldri med selvtillitten. Jeg var stort sett glad og fornøyd selv om ingen var romantisk interessert i meg. Men så ble jeg slank. Mind blown er det beste uttrykket jeg tror jeg kan bruke om det. Det var som om jeg kom til en annen planet. Alt endrer seg. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det til noen som ikke har prøvd å være både tynn og tykk.

Anonymous poster hash: 751f2...f0a

Nemlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...