Karianne Skrevet 4. september 2004 #1 Del Skrevet 4. september 2004 Å drive kontakttrening med hund. (ut i fra ordet betyr det kanskje å bygge opp tillit og kontakt mellom hund og eier, men hvordan gjøres dette i praksis?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 4. september 2004 #2 Del Skrevet 4. september 2004 Kontakttrening betyr vanligvis trening på å opprettholde kontakten mellom hund og eier også på avstand og i situasjoner med mange forstyrrelser. Kontakt er en forutsetning for å kunne nå frem til hunden for å gi andre kommandoer. Innenfor hundedressuren finnes det mange "skoler" og altså flere forskjellige måter å gjøre ting på. Selv er jeg ikke tilhenger av de mest "kosemosete" metodene, men jeg er selvfølgelig heller ikke tilhenger av brutalitet. Etter min menig er også valget av dressurmetode svært avhengig av hvilken hunderase man velger og, ikke minst, hundens personlighet. Du finner en hel del om dressurmetoder rer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #3 Del Skrevet 4. september 2004 Vi hadde rottweiler tidliger og vi trente en god del kontakt trening! Dette gjorde vi med å gi hunden godbiter( feks små pølsebiter) hver gang han har øyenkontakt med oss, slik at han etterhvert hver gang vi sa kontakt så ser hunden på oss og er fokusert :-) Kan være lurt i en del situasjoner når du trenger hundens oppmerksomhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 4. september 2004 #4 Del Skrevet 4. september 2004 F.eks. i lydighetstrening er det basis nr.1 at hunden er kontaktvillig. Dvs. har øyekontakt med føreren. Følger hunden med på deg, tar den også imot den informasjonen du gir hunden. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå