Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

 

Har drevet med en fyr som jeg har blitt litt glad i. Ting er veldig fint mellom oss, men vi er fremdeles helt i startfasen, så vi har dermed ikke derfinert oss. Har fått et inntrykk av at han liker meg veldig godt, både gjennom ord og handlinger.

 

Saken er det, at jeg er fra Østlandet, han er opprinnelig fra Vestlandet, men bor på Østlandet pga militæret, så da har det liksom gått greit mellom oss nå.

 

Men etter sommeren, reiser han til Nord-Norge pga. han er i hæren… han skal bli der ett år. Da vil han naturligvis ikke være stjasjonert her lenger. Det suger så sinnsykt mye, for da blir ting plutselig usikkert mellom oss.. så de gangene han får perm, vil han naturligvis reise til Vestlandet.

 

Hvordan gjør vi/JEG dette? HVordan ville dere taklet det? Er hele greia bare dødfødt?



Anonymous poster hash: 00708...dee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må holde kontakt på nettet. Du kan også dra og besøke han på Vestlandet og i nord. 



Anonymous poster hash: 35907...976
AnonymBruker
Skrevet

Bardufoss - Gardermoen ca. 1 time og 30 minutter. Massevis av avspassering i forsvaret. Langhelger i Tromsø neste år. Mange spennende muligheter.

 

Bodde i bardufoss i 3 år. Var i et "pendler" forhold i 2. Gikk fint det.

Hvem har du ikke tillit til, deg selv eller han.



Anonymous poster hash: d4ec1...c09
AnonymBruker
Skrevet

TS HER….

 

Kan jeg sove med han hvis jeg besøker han der oppe? Eller hvordan funker det? I tillegg er jeg student, så er smått med penger og rutte med, med tanke på at flykostnader og slike ting.

 

Kan dere ikke dele erfaringer da, dere som har vært i lignende situasjon? Blir så trist av tanken..



Anonymous poster hash: 00708...dee
Skrevet

Han jobber i Forsvaret? Ja, da kan du sove med han. Er han menig i førstegangstjeneste? Da kan du ikke sove med han ☺️

Skrevet

Sove? Var det det du tenkte på? Hmmm...

AnonymBruker
Skrevet

Her er det nok, som flere over har antydet, forskjell på om han er i førstegangstjeneste eller jobber i Forsvaret. De som er ansatt har ganske gode pendlerordninger, særlig gode dersom man er registrert samboer eller gift, men det er jo ikke dere da. 

 

Uansett så må han via Gardermoen for å komme seg til Vestlandet fra Bardufoss. Alle fly fra Bardufoss går til Gardermoen først (såvidt jeg vet). 

 

Uansett så går et år fort! Dere har i alle fall en tidsramme å forholde dere til, og bare det gjør det jo mye enklere å planlegge :) Mitt råd er å sette dere ned og ta en ordentlig prat om det, sånn at dere ikke har mye usnakket når han drar. Da kan det fort bli vanskelig. Er dere motiverte for det, så går det nok helt fint! Han er i alle fall i Norge, og dere kan ha kontakt både per telefon og internett. 

 

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: 37eb2...ddb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Som sagt, så er vi helt i startfasen, så jeg føler ikke at det blir naturlig å ta det opp med han enda, for man vet jo ikke hva fremtiden vil bringe.. 

 

Jeg har tenkt veldig mye på dette i dag og vært usikker/lei meg, så jeg svarte han relativt kort og "avvisende" på meldinger, så tror  han skjønte litt..

 

Snakket litt sammen på tlf i sted, og han spurte om jeg ville være med på bilturen opp til Bardufoss når han reiser, men da må jeg jo ta fly hjem igjen da. hvordan skal jeg tolke det at han spurte meg? Hva ville dere gjort?

 

Sorry, jeg blir så sentimental når jeg har drukket vin.. beklager rotete innlegg, skriver på mobil



Anonymous poster hash: 00708...dee
AnonymBruker
Skrevet

TS over !!



Anonymous poster hash: 00708...dee
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Som sagt, så er vi helt i startfasen, så jeg føler ikke at det blir naturlig å ta det opp med han enda, for man vet jo ikke hva fremtiden vil bringe..

Jeg har tenkt veldig mye på dette i dag og vært usikker/lei meg, så jeg svarte han relativt kort og "avvisende" på meldinger, så tror han skjønte litt..

Snakket litt sammen på tlf i sted, og han spurte om jeg ville være med på bilturen opp til Bardufoss når han reiser, men da må jeg jo ta fly hjem igjen da. hvordan skal jeg tolke det at han spurte meg? Hva ville dere gjort?

Sorry, jeg blir så sentimental når jeg har drukket vin.. beklager rotete innlegg, skriver på mobil

Anonymous poster hash: 00708...dee

Jeg tolker alt som om at han skal opp å jobbe, ikke førstegangstjeneste.

Ikke vær avvisende og sur mot han for at han har fått seg jobb en annen plass. Det er en enkel måte å miste menn på!

Du trenger ikke bekymre deg nevneverdig for at destinasjonen er Bardufoss. Som nevnt over er det god logistikk til Gardermoen. Det er veldig godt miljø i Bardufoss og min erfaring er at kjærester blir tatt veldig godt imot der.

Jeg ville ha pratet med han, og møt han gjerne i Bardufoss ett par ganger/kjør med han dit, så skal du se dere blir eksklusive raskt. Straks han har startet trenger han at du blir med på date på velkomstfest!

Jeg besøkte min samboer her i Bardufoss ett par ganger før vi ble kjærester, og avstanden var dyr, men ikke problematisk!

Flyet tilbake til Gardermoen tar under to timer og kommer til å være verdt det for å få den tiden sammen med han når dere kjører og at du får se plassen. Kan tenke meg til at det blir å bety mye for han at du blir med!

Ring han, møt han, prat med han, vær god og støttende og slutt å bekymre deg over at det er Bardufoss! Dette går bra 😊

Hilsen ei som bor i Bardufoss!

Anonymous poster hash: 5cb1d...508

Skrevet

Jeg ble sammen med min nåværende kjæreste mens jeg var i militæret. Jeg var stasjonert ved Setermoen, altså ikke langt fra Bardufoss. Han var i Østfold. Det gikk helt fint, men man må være villig til å satse på forholdet for at det skal fungere. Send meg gjerne en PM dersom du heller vil snakke der :)

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker alt som om at han skal opp å jobbe, ikke førstegangstjeneste.

Ikke vær avvisende og sur mot han for at han har fått seg jobb en annen plass. Det er en enkel måte å miste menn på!

Du trenger ikke bekymre deg nevneverdig for at destinasjonen er Bardufoss. Som nevnt over er det god logistikk til Gardermoen. Det er veldig godt miljø i Bardufoss og min erfaring er at kjærester blir tatt veldig godt imot der.

Jeg ville ha pratet med han, og møt han gjerne i Bardufoss ett par ganger/kjør med han dit, så skal du se dere blir eksklusive raskt. Straks han har startet trenger han at du blir med på date på velkomstfest!

Jeg besøkte min samboer her i Bardufoss ett par ganger før vi ble kjærester, og avstanden var dyr, men ikke problematisk!

Flyet tilbake til Gardermoen tar under to timer og kommer til å være verdt det for å få den tiden sammen med han når dere kjører og at du får se plassen. Kan tenke meg til at det blir å bety mye for han at du blir med!

Ring han, møt han, prat med han, vær god og støttende og slutt å bekymre deg over at det er Bardufoss! Dette går bra

Hilsen ei som bor i Bardufoss!

Anonymous poster hash: 5cb1d...508

Tusen takk for svar! Du aner ikke hvor mye det hjelper.. hehe.

 

Jeg tror grunnen til at jeg er så usikker, er fordi jeg nettopp er usikker på hva HAN tenker. I tillegg er han opprinnelig fra Vestlandet, og ikke Østlandet som meg.. Jeg skal på ball med han på fredag, så tenker å ta det opp med han da. 

 

Jeg trenger bare å vite at han fremdeles vil treffe meg/holde kontakt, selvom han skal til Bardu.. 

 

Skal det bli arrangert velkomstfest? Er det vanlig at dater/kjærester er med? 

Hvordan ville dere taklet og gjort i denne situasjonen? 

Anonymous poster hash: 00708...dee

Skrevet

Jeg valgte å satse på forholdet vårt, det har jeg ikke angret på. Nesten 6 år etter :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å satse på forholdet vårt, det har jeg ikke angret på. Nesten 6 år etter :laugh:

Ser dere har holdt sammen i 5 år 5 måneder. Fantastisk. Glad på deres vegne <3 men dere var kanskje sammen før han dro i militæret?

 

Fyren min er ferdig sersjant nå, og tror han skal jobbe, ja, så da vil han få en slags militærbolig, så da er det jo faktisk muligheter for å sove sammen(??).. Tror jeg jammen bare skal hoppe i det, bli med på den 24-timersbilturen med han. Han er en fin fyr jeg ikke helt vil gi slipp på enda. Så får vi se hva som skjer... 

 

Litt redd for å ta opp dette med han, i frykt for å skremme han bort..

 

For en sommer altså :P

Anonymous poster hash: 00708...dee

Skrevet

 

Ser dere har holdt sammen i 5 år 5 måneder. Fantastisk. Glad på deres vegne <3 men dere var kanskje sammen før han dro i militæret?

 

Fyren min er ferdig sersjant nå, og tror han skal jobbe, ja, så da vil han få en slags militærbolig, så da er det jo faktisk muligheter for å sove sammen(??).. Tror jeg jammen bare skal hoppe i det, bli med på den 24-timersbilturen med han. Han er en fin fyr jeg ikke helt vil gi slipp på enda. Så får vi se hva som skjer... 

 

Litt redd for å ta opp dette med han, i frykt for å skremme han bort..

 

For en sommer altså :P

Anonymous poster hash: 00708...dee

 

Takk for det :) Vi var ikke sammen når jeg dro inn i militæret :P Vi ble sammen når jeg hadde vært inne et halvt års tid. Vi valgte bare å satse og fant en måte å pleie forholdet som fungerte for oss.

 

Hopp i det du! Du har ingenting å tape, bare vinne :) Sersjantboligene er forøvrig veldig fine, det pleier ikke å være noen problemer at familie/kjæreste kan overnatte der. Min bror var sersjant i Forsvaret, i følge han var ikke dette et problem altså.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det :) Vi var ikke sammen når jeg dro inn i militæret :P Vi ble sammen når jeg hadde vært inne et halvt års tid. Vi valgte bare å satse og fant en måte å pleie forholdet som fungerte for oss.

 

Hopp i det du! Du har ingenting å tape, bare vinne :) Sersjantboligene er forøvrig veldig fine, det pleier ikke å være noen problemer at familie/kjæreste kan overnatte der. Min bror var sersjant i Forsvaret, i følge han var ikke dette et problem altså.

Du som dro inn ja, beklager! :D Hvordan gjorde dere det med reisingen og slikt? Ble det ikke veldig dyrt? Hadde dere noen nedturer underveis på det emosjonelle plan? Hvis du skjønner… hehe

Anonymous poster hash: 00708...dee

Skrevet

 

Du som dro inn ja, beklager! :D Hvordan gjorde dere det med reisingen og slikt? Ble det ikke veldig dyrt? Hadde dere noen nedturer underveis på det emosjonelle plan? Hvis du skjønner… hehe

Anonymous poster hash: 00708...dee

 

Vi så hverandre hver 6.-8. uke når jeg hadde perm. Vi brukte tiden til å savne hverandre, samt kjenne på om det var dette vi ville. Snakket sammen ca 1 gang i uken, men sendte noen få meldinger i blant. Det høres ut som om vi ikke gjorde noe sammen, men verken jeg er min kjære må snakke med den andre hele tiden :P Vi var så opptatte på hver vår kant, men den samtalen hver uke var perfekt! Da satt vi gjerne flere timer å snakket sammen! Vi så ingen grunn til å ringes oftere, for da hadde vi ikke hatt like mye å snakke om :)

 

For min del var det bare en positiv erfaring, men da må man være innstilt på at det i perioder ER lite kontakt, blant annet i forbindelse med øvelser og sånt. Da er det ikke like lett å være tilgjengelig. Dessuten er ikke reiser til Bardufoss så dyrt egentlig, men da må de planlegges. Kan finne flybilletter dersom man følger med til en helt ok pris. Personlig synes jeg det riktige blir å spleise på sånt, siden det er jo til begges interesse at du kommer opp. Gled deg, Nord-Norge er så utrolig vakkert! Med midnattssol, nordlys, vinteren (JA, den er kald, men det er noe med stemningen som blir så fin), koselige turer til feks. Tromsø, Narvik eller annet. De i militære har gode rabatter på blant annet hoteller, finnes mange koselige byer man kan dra til oppe i Nord. Nesten så jeg skulle ønske det var meg :P Haha! :)

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...