Gå til innhold

arvet nettopp masse penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville satt de på sparekonto. Reist masse og kjøpt meg et hus. Vil heller ha en trygg og fin fremtid enn å sløse bort pengene på "tull" :)

 

Også glemte jeg å si at jeg tror nok jeg ville holdt tysst om pengene, for penger er ofte noe som skaper problemer.. Da forventer folk at du skal kunne betale og du kan ikke klage osv. Det at du har arvet penger er din sak og ingen andre sin. Bruk de på det DU vil! :)

Endret av Camo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en fin leilighet med en ok husleie eller selveier, søk om fullt lån og stipend så lenge du studerer og sett alt overskudd på en høyrentekonto. Du vil ikke få stipend pga formuen men siden du ikke behøver å betale på lånet før etter endt utdanning så kan de stå der å rente seg så betaler du tilbake i fullt når du er ferdig utdannet.

 

Avhengig av hvor du bor i landet så kan du investere i en leilighet til som du leier ut og får da en fast inntekt som går utover det du faktisk betalte for leiligheten.

 

Ellers så har du da penger som vil gjøre studielivet ditt mye enklere. 3,5 mill er mye å få, men det er ikke nok til at man kan sløse det vekk i en alder av 20 år. Bruk de fornuftig og invester de godt slik at livet ditt blir enklere i årene fremover.

Endret av Bond
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville investert de pengene i bolig. Du vil trenge et sted å bo om ikke så lenge. Du er rundt 20, nevner du, så du har vel planer om å flytte hjemmefra om ikke så altfor lenge. Disse pengene gjør det mulig, samt at du sannsynligvis også slipper studielån.

 

Det er tøvete å skulle GI vekk en del av pengene til veldedige formål, når du selv står i start-gropa til å skulle etablere deg og begynne på studier! Du trenger pengene selv, så du slipper å stifte gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bolig eller sett de vekk til sparing. Du vil trenge de senere.

3,5 mill er ikke så mye i disse tider, og du kan fort ende opp med å bruke mer enn det på bolig.

Nå har du en gylden mulighet til å kjøpe bolig eventuelt møbler o.l, og være etablert uten gjeld

allerede før du er ferdig studert, ikke kast bort den muligheten.



Anonymous poster hash: 04e95...c2c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk litt penger på en god investeringsrådgiver. 3,5 millioner er faktisk ikke så himla mye, så sørg for at pengene jobber for deg fremover. Å investere i bolig er uansett lurt. IKKE bruk så mye på veldedighet, det kan du eventuelt gjøre senere når du vet hvordan du skal investere pengene på riktig måte!



Anonymous poster hash: 5a173...88c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en fin leilighet med en ok husleie eller selveier, søk om fullt lån og stipend så lenge du studerer og sett alt overskudd på en høyrentekonto. Du vil ikke få stipend pga formuen men siden du ikke behøver å betale på lånet før etter endt utdanning så kan de stå der å rente seg så betaler du tilbake i fullt når du er ferdig utdannet.

 

Avhengig av hvor du bor i landet så kan du investere i en leilighet til som du leier ut og får da en fast inntekt som går utover det du faktisk betalte for leiligheten.

 

Ellers så har du da penger som vil gjøre studielivet ditt mye enklere. 3,5 mill er mye å få, men det er ikke nok til at man kan sløse det vekk i en alder av 20 år. Bruk de fornuftig og invester de godt slik at livet ditt blir enklere i årene fremover.

Enig i dette.

 

Ivester i bolig, betal ned tullegjeld hvis du har det, spar resten. 3,5 mill er en god startkapital, men i det store og hele ikke spesielt mye penger.

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Jeg synes det er fint at du ønsker å gi bort penger til saker du støtter, men jeg ville ha hørt litt på de andre her og kanskje ikke gitt bort så mye nå. Hva med å heller få et fadderbarn eller bli medlem i en organisasjon som du støtter med penger hver måned? På den måten får du støttet saker du mener er viktige samtidig som du bidrar over lengre tid i stedet for med et stort engangsbeløp :)

 

Bolig ville ha vært veldig nyttig, eventuelt legg av penger på BSU og i sparekonto sånn at du har egenkapital til senere når du faktisk ønsker å kjøpe deg en bolig. 

 

Resten ville jeg ha spart, men også brukt på meg selv på opplevelser; reise jorden rundt, ting du ønsker deg osv. 

 

lykke til! :)

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du synes det er for mye styr og ansvar å kjøpe bolig nå, så tenker jeg at det er for mye styr og ansvar for deg å skulle bestemme hvordan du skal bruke disse pengene på en fornuftig måte nå. Snakk med en investeringsrådgiver i banken om hvor du kan plassere pengene frem til du er moden nok til å investere de fornuftig. 

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner

Bond, forumansvarlig

 

Hvorfor ryddet du bort innlegget mitt? Jeg skrev at TS burde bruke pengene på bolig og evt sette av det hun ønsket å gi til veldedighet til hun ble eldre. Er det spekulering?

Anonymous poster hash: b72ad...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det skal jeg gjøre! :)noe skal jeg også bruke på veldedighet.. men usikker på hva

Anonymous poster hash: f5720...2b7

 

 

Dyrevelferd! Eller BlåKors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp busser for en-veis "charter" tilbake til Romania. Så mange rumenske tiggere det er her i landet nå, så blir det fort mange busser.



Anonymous poster hash: fd416...5fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 20 millioner - slutt og jobbe og lev livet. :danse::ol:

 

Er det 200 000, så betal ned gjeld og spar resten til noe du  trenger (bolig, bil, uforutsette ting osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...