Silfen Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 I artikkelen her står det at for å punktslanke mage skal man: Unngå alle typer sukker. gjør Spis færre karbohydrater fra hvetemel, ris og pasta. gjør Få i deg sunne fettsyrer fra nøtter, avokado,rapsolje og olivenolje. gjør til dels Ta tilskudd av omega- 3, magnesium, B- vitamin og krom. gjør Unngå alkohol og nikotin, og drikk maksimum én kopp kaffe daglig. gjør i stor grad Sov lenge nok og godt nok. hva er lenge og godt nok? Sover 6 ish timer Stress ned. gjør Tren kondisjon i intervaller, tren styrke, gå eller sykle lange turer. nja. Går en del, treningen er sløv om dagen Så altså; er dette bullshit? Jeg har gått ned mye, men magen er fortsatt skikkelig feit. Kunne glatt passert som gravid. Det er ikke samsvar mellom vekttapet og vekten som fortsatt er på magen. 1
Supraspinatus Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Du kan ikke punktslanke deg. Og det er ingen grunn til å begrense inntak av kaffe til én kopp om dagen. Poenget er å redusere stress, og dersom du stresser veldig mye bør du ikke drikke mye kaffe. Det samme gjelder om du ikke sover godt. 6 timer er i underkant for de fleste, men det er individuelt. Har du ikke mulighet til å legge deg tidligere? Vektnedgang er avhengig av at du faktisk inntar mindre enn du bruker, og at hormonene er i balanse. Stress påvirker hormonbalansen negativt. Det samme gjør inntak av raske karbohydrater, og mangel på fysisk aktivitet. Trening i seg selv utgjør lite i forhold til kalori-regnskapet, men det utgjør en del i forhold til annen fysiologi. 8
Silfen Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2015 Kan fint legge meg tidligere, men da våkner jeg type 04. Er ikke god på å sove lenge, men jeg sover godt når jeg sover. Vektnedgangen i seg selv er helt kurant. Bare magen som ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 For nte gang: Det er ikke mulig å punktslanke. Anonymous poster hash: 43af1...065 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Det er bullshit. Jeg kan krysse av for alle punktene på lista + jeg spiser ellers rimelig sunt og passelige porsjoner. Har alltid vært aktivt friluftsmennesket og går lange turer i fjellet hver helg. Er 167/52, og har alltid hatt mage som jeg ikke blir kvitt. Som min far sier, magen forsvinner ikke før en tar å bruker spaden (hagearbeid). Anonymous poster hash: 79e20...d62
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 For første gang; jeg har ikke spurt eller lest om det før, så hva du har brukt tiden din på gir jeg egentlig en god faen i. ??! Anonymous poster hash: 43af1...065 6
Supraspinatus Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Kan fint legge meg tidligere, men da våkner jeg type 04. Er ikke god på å sove lenge, men jeg sover godt når jeg sover. Vektnedgangen i seg selv er helt kurant. Bare magen som ikke vil. Så lenge du føler deg uthvilt så er jo det greit. Magen forsvinner når den forsvinner. Det er lurt å ha regelmessige perioder der du ikke slanker deg. Slanking er stress for kroppen og den vil kjempe med nebb og klør for å ta deg tilbake til utgangspunktet. Små perioder med økt energiinntak er sunt for kropp og sinn.
Silfen Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2015 Så lenge du føler deg uthvilt så er jo det greit. Magen forsvinner når den forsvinner. Det er lurt å ha regelmessige perioder der du ikke slanker deg. Slanking er stress for kroppen og den vil kjempe med nebb og klør for å ta deg tilbake til utgangspunktet. Små perioder med økt energiinntak er sunt for kropp og sinn. Nja, jeg skal snart slutte anyway, men kjipt å ende opp med målvekt og fremdeles feit mage.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 For første gang; jeg har ikke spurt eller lest om det før, så hva du har brukt tiden din på gir jeg egentlig en god faen i. Jeg hadde tenkt å gi deg et ordentlig svar med bakgrunn i bachelor i treningsfysiologi og ernæring i tillegg til fullført legeutdanning, men etter dette respektløse svaret gidder jeg ikke. (Nei, jeg er ikke AB som fikk dette svaret) Anonymous poster hash: 5a921...c78 5
Gullik Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Kroppen bestemmer selv hvilket fettdepot den tar fettet og bruker til energi når du slanker deg, så nei du kan ikke punktslanke deg.
Gjest Gjest_frisk Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Kroppen har ulike steder den lagrer fett først og slipper fett sist. Jeg er også en som får det rundt magen så jeg er ikke fornøyd med magen hvis jeg har en bmi over 21 ca. Det kan hende du enten må stille ned idealvekta (ikke til det usunne så klart) eller bare innfinne deg med at magen er litt større enn resten. 1
Silfen Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2015 Kroppen har ulike steder den lagrer fett først og slipper fett sist. Jeg er også en som får det rundt magen så jeg er ikke fornøyd med magen hvis jeg har en bmi over 21 ca. Det kan hende du enten må stille ned idealvekta (ikke til det usunne så klart) eller bare innfinne deg med at magen er litt større enn resten. Hadde den bare vært litt større. Men det er veldig uproporsjonalt.
kjøttmeis Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Det er ikke mulig å punktslanke. Når man mister fett (uansett hvordan) mister man fett fra hele kroppen, der det er fett. Mange har ekstra fett rundt mageområdet - jeg er en av dem. I og med at det samles mer fett rundt dette området, merker man ikke like stor forskjell. Det tar lengre tid å se forskjell rundt magen i og med at det er mer fett å bli kvitt. "Stress gjør at kortisolnivåene i kroppen øker, og dette trigger fett til å lagres på magen" - kk.no. Og det stemmer. Så om man stresser en del kan fett samles der ganske fort, og bli der om man ikke stresser ned. Tror det er derfor jeg ikke ser så stor forskjell på magen. Jeg stresser en del!
Gjest Gjest_frisk Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Hadde den bare vært litt større. Men det er veldig uproporsjonalt. Jeg har full forståelse for hvor kjipt det er. Jeg måtte ned ganske mange kilo før magen slapp, og det så ikke mye bedre ut midt under prosessen mens resten av kroppen ble spinklere men magen satt som støpt. Jeg har også veldig spinkle bein, så det hjelper ikke på proporsjonene akkurat. Eneste trøsten er at før eller siden må det faktisk slippe der og.
Silfen Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #15 Skrevet 22. juni 2015 Jeg er heldgivis, på dette området, ikke spinkel en plass, så sånn sett ser det kanskje ikke SÅ ille ut. Men masse dauflesk på magen er så kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har gjort det meste på listen over og min trening er: 1 time gåtur hver dag og mer generell aktivitet i hverdagen. Dette har jeg gjort i to uker nå, og jeg er allerede synlig slankere. Mat? Ja, jeg spiser sunt og unngår det som er nevnt i HI. Skritt daglig: Alt fra 10 000-20 000. Fungerer dette? JA! Søvn er VELDIG viktig. Du har ikke nevnt vann. Inntak av vann er veldig viktig. Nei, jeg vet ikke hva punktskanking betyr, men jeg trener vekk mage og slanker meg generelt ved å være i bevegelse, spise grønnsaker til hvert måltid og holder meg unna det som er skrevet de feste steder på nett om usunne matvarer. Daglig kost: Frokost: Ett knekkebrød med makrell i tomat Mellommåltid: Smoothie, gulrøtter eller en avokado. Lunsj: Salat med salat, tomat, paprika og agurk (ingen dressing) eller: Ett knekkebrød med leverpostei, en tomat og opphakket agurk til. Middag: Stekt kylling med grønnsaker til (salat, tomat, agurk og paprika) Kveldsmat: Smoothie, knekkebrød med skinke eller yoghurt (uten sukker) Inntak av kalorier: 800 - 1 200. Fungerer dette: ABSOLUTT! Har gått ned to kilo på to uker, hvor jeg går ned lite fordi muskler veier mer enn fett. Og, JO, jeg er slankere og er spent på resultatet, hvor jeg kommer til å legge ut en motivasjonstråd med "før - etter" bilder av hvor fort det går, samtidig som det ikke trenger å være grusomt å endre livsstil Anonymous poster hash: 21e86...4fe
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #19 Skrevet 22. juni 2015 Det er masse fett inni magen også (som isolering rundt innvollene), så det er ikke rart det tar tid å bli kvitt alt. Anonymous poster hash: a9d8e...e4b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #20 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har gjort det meste på listen over og min trening er: 1 time gåtur hver dag og mer generell aktivitet i hverdagen. Dette har jeg gjort i to uker nå, og jeg er allerede synlig slankere. Mat? Ja, jeg spiser sunt og unngår det som er nevnt i HI. Skritt daglig: Alt fra 10 000-20 000. Fungerer dette? JA! Søvn er VELDIG viktig. Du har ikke nevnt vann. Inntak av vann er veldig viktig. Nei, jeg vet ikke hva punktskanking betyr, men jeg trener vekk mage og slanker meg generelt ved å være i bevegelse, spise grønnsaker til hvert måltid og holder meg unna det som er skrevet de feste steder på nett om usunne matvarer. Daglig kost: Frokost: Ett knekkebrød med makrell i tomat Mellommåltid: Smoothie, gulrøtter eller en avokado. Lunsj: Salat med salat, tomat, paprika og agurk (ingen dressing) eller: Ett knekkebrød med leverpostei, en tomat og opphakket agurk til. Middag: Stekt kylling med grønnsaker til (salat, tomat, agurk og paprika) Kveldsmat: Smoothie, knekkebrød med skinke eller yoghurt (uten sukker) Inntak av kalorier: 800 - 1 200. Fungerer dette: ABSOLUTT! Har gått ned to kilo på to uker, hvor jeg går ned lite fordi muskler veier mer enn fett. Og, JO, jeg er slankere og er spent på resultatet, hvor jeg kommer til å legge ut en motivasjonstråd med "før - etter" bilder av hvor fort det går, samtidig som det ikke trenger å være grusomt å endre livsstil Anonymous poster hash: 21e86...4fe Usunn slanking. Kom tilbake når det har gått mer enn 2 uker og fortell hvordan formen er da. Anonymous poster hash: f9208...04e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå