Gjest gjestvest Skrevet 25. juni 2015 #21 Skrevet 25. juni 2015 Vi skulle på julebord en gang på en tidligere jobb. Jeg ba en kollega som var sminkør om å sminke meg i forkant. På julebordet fortalte hun til flere: " Hun var så lett å sminke ". Så det er godt mulig hvor tidskrevende det å sminke seg er er forskjellig fra person til person ut fra utseende, også muligens hvor gøy. X-sambo sa også noe om at: For at sminke skal være pent må det til å begynne med være et pent grunnlag der. Jeg må innrømme at jeg ble litt fascinert av at han, en mann, hadde fått med seg den fakta. Har de et pent grunnlag, de er lett å sminke, pluss at de har plukket seg lang erfaring, tror jeg ikke de bruker lang tid på å sminke seg.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #22 Skrevet 25. juni 2015 jeg tenker at det er vedkommendes valg, men at det må ta mye tid. og tenker at de gjøre det fordi de ikke føler seg pene nok, og at dette skal til for at de skal strekke til for mennene. og at de ikke tør vise seg uten Anonymous poster hash: 17e2c...0f9
Gjest O.G. Skrevet 28. juni 2015 #23 Skrevet 28. juni 2015 Hva tenker du når du ser noen gå med mye sminke? Da tenker jeg på de som faktisk kan sminke seg, i hvert fall til en viss grad. Anonymous poster hash: 8f866...dac Tenker ingenting på det i det hele tatt.
Gjest crazycatlady Skrevet 28. juni 2015 #24 Skrevet 28. juni 2015 Det tenker jeg ikke over. Tenker mer om jeg ser jenter/damer med orange foundation, hvit hals, klumpete, sammenklistrede vipper og lipliner langt utenfor leppekanten.
ninajay Skrevet 29. juni 2015 #25 Skrevet 29. juni 2015 De som er synlig "oversminket" tenker jeg stadig over. Ikke fordi det er så viktig for meg hvordan andre sminker seg, men for deres del ville sannsynligvis resultatet blitt mye finere med litt mindre. Altså Kim K. for eksempel bruker nok veldig mye og ser stunning ut. Men hun (og stylistene hennes) kan å legge sminke riktig, og det er det mange av oss "vanlige mennesker", som ikke gjør. Sånn kake-sminke ser da ikke flatterende ut på noen. Eller ungbrite-looken som den sikkert også kan kalles. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #26 Skrevet 29. juni 2015 at jeg føler meg skikelig fæl i nærheten av dem. Klart jeg misunner dem da jeg ikke har peiling eller kan å bruke sminke. men mener også det skaper feil signaler når mange bruker mye sminke. det får jo nærmest oss usminka jenter til å se ustellte ut og som grå mus som ikke er så trivelig. Det får vel enda flere jenter til å slenge seg på trenden og bruke masse sminke... Anonymous poster hash: 19b74...7c8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2015 #27 Skrevet 29. juni 2015 Jeg blir kjempe imponert, synes det er flott at enkelte setter av tid til å stelle seg selv. Anonymous poster hash: 49739...4cc
Gjest Skrevet 30. juni 2015 #28 Skrevet 30. juni 2015 Mye sminke er aldri pent, hverken til hverdags eller på fest. På bilder (typ reklamer osv) er det ofte pent, men ikke in real life. Det verste jeg ser er definitivt smoked eyes. Det hjelper ikke hvor god du er til å legge det - det ser alt for mye ut uansett.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #29 Skrevet 30. juni 2015 Det spørs litt. Jeg synes at en overdreven og unaturlig look (les: tykt lag med foundation i en mørkere nyanse enn egen hudtone, merkbart bruk av solpudder, sølvgrå øyenskygge (synes dette er helt grusomt, men det er mange som åpenbart synes det er pent), synlige falske øyenvipper, etc) som oftest ikke er særlig pent, og da tenker jeg jo deretter. Det er litt viktig å velge sminke etter situasjon. Festsminke på dagtid synes jeg er temmelig tacky. Festsminke på kveldstid kan se godt ut så lenge det er utført riktig. Anonymous poster hash: 81acc...cfb 1
Gjest Evans Skrevet 30. juni 2015 #30 Skrevet 30. juni 2015 (endret) Hvis jeg tenker over det syns jeg gjerne at det ikke er noe fint. For mye rett og slett. Hvis jeg ikke tenker over det, er hun nok flink og det er (etter min mening) fint og passe mye til anledningen. Endret 30. juni 2015 av Evans
Jolene Skrevet 30. juni 2015 #31 Skrevet 30. juni 2015 Tenker at de liker å sminke seg, at det er gøy med noen som gjør lit ut av seg, at det ser bra ut - i det hele tatt: positivt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå