Gå til innhold

Noen som har vært i Roma?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har reisetips for Roma? :-)

Hva ser vi?

Hvor og hva spiser vi?

Hva handler vi?

Vi reiser til ciampino-flyplassen - noen som har erfaring hvordan man på best og greiest mulig måte kommer inn til sentrum av Roma på?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Rådene for hva du bør se/gjøre/spise osv. varierer ut fra hvor lenge du har tenkt å være der!

Er det en helgetur vil jeg anbefale å bare kose deg, og tusle rundt og oppleve atmosfæren. Da er det Colosseum og Vatikanet som er det man BØR få med seg. Ut fra hvor lenge du skal være kan du legge til andre severdigheter. Synes Fontana di Trevi er koselig, men spansketrappen synes jeg er oppskrytt...

Maten er fabelaktig! Jeg var i Italia i nesten 4 uker, og ble ikke skuffet over maten en eneste gang! Jeg spiser sjelden pizza, så det kan jeg ikke si noe om bortsett fra at de jeg reiste med syntes det var veldig godt. Spesielt med parmeskinke på. Jeg elsker sjømaten, risotto, osso bucco og egentlig det meste annet! Du må bare våge å prøve litt annet enn bolognese!

Vi var på interrail, så handletips og flyplasstips må jeg overlate til noen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma er jo helt fantastisk!! Du er heldig som skal dit. Men et lite råd. Kjøp deg en sånn reisehåndbok for Roma. Der finner du ut mye av det du lurer på. Gled deg masse til du skal dit! Maten er kjempegod :)

Skulle ønske det var meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma er en storby som fortsatt har litt personlighet. Det er ganske fint å tusle rundt i Vatikanet, og jeg kan anbefale å ta seg bryet med å stå opp grytidlig og være der når solen står opp. Magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter var gudstjeneste i Peterskirken, katakombene og rusle rundt i området ved Spansketrappen. Og Colosseum (myyyye turister) og Pompeii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritter var gudstjeneste i Peterskirken' date=' katakombene og rusle rundt i området ved Spansketrappen. Og Colosseum (myyyye turister) og Pompeii[/quote']

Pompei ligger litt utenfor Napoli, så det blir kanskje litt langt å dra hvis man har en weekend i Roma...

Peterskirken MÅ man få med seg. Og hvis man ikke har klaustrofobi, kan man forsøke å få med seg en av katakombene. Ellers er jeg svak for området Trastevere, på andre siden av elva (det er bare en spasertur på fem minutter over brua).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok!

Men det er så mye fint å se og oppleve i selve Roma, så det er strengt tatt ikke nødvendig å reise så langt for å oppleve storslagne saker.

Helt enig i at Pompei er supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Pompeii ligger ikke i eller ved Roma uansett hvordan man snur og vender på det.

Har det noe å si? Jeg var ihvertfall på dagstur til Pompeii da jeg var i Roma i 5 dager, og jeg syntes det var en fin tur jeg unner andre. JA, det ligger i Napoli. Skal man med en begrunnelsen fraråde folk å dra til Lillehammer fordi de er i Oslo????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si? Jeg var ihvertfall på dagstur til Pompeii da jeg var i Roma i 5 dager, og jeg syntes det var en fin tur jeg unner andre. JA, det ligger i Napoli. Skal man med en begrunnelsen fraråde folk å dra til Lillehammer fordi de er i Oslo????

Hissigpropp! :tunge1:

Jeg tror man tenker weekend når man tenker Roma, og at det derfor kan bli litt knapt med tid.

Napoli og Pompeii er flott, det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...