Gå til innhold

Vondt ved risting hode

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får også vondt i hodet hvis jeg rister på hodet. Men er ikke syk.

Hva mener du? Hvordan vondt i hodet, og hvordan risting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Hva mener du? Hvordan vondt i hodet, og hvordan risting?

Trodde det bare fantes én måte å "riste på hodet" på? F.eks hvis man mener "nei", kan man riste på hodet som det heter på folkemunne.

Endret av Badebuksa
Skrevet

Trodde det bare fantes én måte å "riste på hodet" på? F.eks hvis man mener "nei", kan man riste på hodet som det heter på folkemunne.

Haha. Så det er sånn at når du rister på hodet til høyre og venstre, så kjenner du en smerte?

Gjest Badebuksa
Skrevet

Haha. Så det er sånn at når du rister på hodet til høyre og venstre, så kjenner du en smerte?

Jepp.

Skrevet

Jepp.

Hvor sterk er smerten? Fra 1-10?

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Ja, det kan jo være det. Tror selv det er noe som heter vektløfterhodepine.

Hodepinen var verst de første par dagene, men kjenner fortsatt litt når jeg rister hodet til siden. Leser også at det kan ta flere uker før hodepinen blir helt borte.

Tror du paracet kan hjelpe?

Jeg sliter med migrene, og tar tabletter som skal virke mot dette ved anfall. Ved store anstrengelser får jeg migrene.

Du kan jo prøve paracet da du har en mild type hodepine. Paracet sammen med Ibux har best effekt. En av hver. 

Migrene kjennes ved høyre eller venstre tinning. Ved anfall er det gjerne en blodåre over tiningen som stikker noe ut.

Du sier at du kjenner smerte når du fort beveger deg mot høyre eller venstre. Kanskje du da legger press på høyre, eller venstre tinning der migrene kjennes. 

Edit: Skrivefeil

Endret av gjestvest
Skrevet

Jeg sliter med migrene, og tar tabletter som skal virke mot dette ved anfall. Ved store anstrengelser får jeg migrene.

Du kan jo prøve paracet da du har en mild type hodepine. Paracet sammen med Ibux har best effekt. En av hver.

Migrene kjennes ved høyre eller venstre tinning. Ved anfall er det gjerne en blodåre over tiningen som stikker noe ut.

Du sier at du kjenner smerte når du fort beveger deg mot høyre eller venstre. Kanskje du da legger press på høyre, eller venstre tinning der migrene kjennes.

Edit: Skrivefeil

Tror jeg kan ha denne hodpinen, http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=14927.5;wap2

Hodepine nummer 3, vektløfterhodepine.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Tror jeg kan ha denne hodpinen, http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=14927.5;wap2

Hodepine nummer 3, vektløfterhodepine.

mhm, kan nok stemme. Det stemmer også at migrene pulserer. Og smertene forverres om en bøyer hodet ned bl.a. 

Når du løfter opp noe tungt, ihvertfall når jeg har gjort, kjenner du at du legger mye press på hodet.

Endret av gjestvest
Skrevet

mhm, kan nok stemme. Det stemmer også at migrene pulserer. Og smertene forverres om en bøyer hodet ned bl.a.

Når du løfter opp noe tungt, ihvertfall når jeg har gjort, kjenner du at du legger mye press på hodet.

Jeg får ikke vondt når jeg bøyer meg ned nei. Her er det heller når jeg rister hodet. Kan også legge til at jeg merker at jeg har tårete øyne også?

Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg får ikke vondt når jeg bøyer meg ned nei. Her er det heller når jeg rister hodet. Kan også legge til at jeg merker at jeg har tårete øyne også?

Ved migreneanfall kan bittesmå blodårer komme synlig frem i de hvite delene i øyet. Det ser nesten ut som om man har grått. Øynene er noe blanke. 

Skrevet

Ved migreneanfall kan bittesmå blodårer komme synlig frem i de hvite delene i øyet. Det ser nesten ut som om man har grått. Øynene er noe blanke.

Ja, kan se ut som jeg har grått, det kommer iallfall tårer i øynene.

Men er det vanlig at en slik hodepine varer lenge? Kan jeg ha rett og slett ødelagt noe i hodet pga overtreningen?

Gjest gjestvest
Skrevet

Ja, kan se ut som jeg har grått, det kommer iallfall tårer i øynene.

Men er det vanlig at en slik hodepine varer lenge? Kan jeg ha rett og slett ødelagt noe i hodet pga overtreningen?

Om du er veldig redd kan du jo ta en tur innom legen.  :)

Migrene er veldig varierende fra person til person. Noen blir svimmel, spyr, det går svart for dem. Fra timer til flere dager, kanskje uker.

Ingen av de tingene i mitt tilfelle. Anfall fra et par timer, til dagen etter: Da har det gått over. Dette er når pillene ikke har fungert, men de fungerer. Veldig sjelden de ikke gjør det. 

Skrevet

Om du er veldig redd kan du jo ta en tur innom legen. :)

Migrene er veldig varierende fra person til person. Noen blir svimmel, spyr, det går svart for dem. Fra timer til flere dager, kanskje uker.

Ingen av de tingene i mitt tilfelle. Anfall fra et par timer, til dagen etter: Da har det gått over. Dette er når pillene ikke har fungert, men de fungerer. Veldig sjelden de ikke gjør det.

Jeg tror fortsatt at hodepinen kan komme fra allergi, iom at øynene mine er veldig våte, samt hodepine.

Ellers er det overtreningen med vekter.

AnonymBruker
Skrevet

Nakken og hodebunnen er fulle av muskler som kan bli anspente og gi smerter. Slutt å rist på hodet ditt.

Anonymous poster hash: 3759e...168

• Liker 1
Skrevet

Nakken og hodebunnen er fulle av muskler som kan bli anspente og gi smerter. Slutt å rist på hodet ditt.

Tror fortsatt hodepinen kan ha noe med allergi å gjøre. Tårete øyne har jeg også.

AnonymBruker
Skrevet

Tror fortsatt hodepinen kan ha noe med allergi å gjøre. Tårete øyne har jeg også.

Nå handlet jo hovedinnlegget ditt om smerter ved hoderisting. Men hvis du er sikker i din sak så kjøper du øyedråper eller tabletter på apoteket. Det er ikke verre enn det.

Sikker på det ikke er hypokondrisk lidelse du sliter med?

• Liker 1
Skrevet

Nå handlet jo hovedinnlegget ditt om smerter ved hoderisting. Men hvis du er sikker i din sak så kjøper du øyedråper eller tabletter på apoteket. Det er ikke verre enn det.

Sikker på det ikke er hypokondrisk lidelse du sliter med?

Men de øyedråpene, kan jeg jo ikke bruke? Står at man må være sikker på at man virkelig har pollen før man kan bruke de?

Skrevet

Forresten noen som vet om jeg kan kjøpe allergitesten på pollen på apoteket?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor riste på hodet? Det sitter fast, om d er d du er redd for

Anonymous poster hash: c0a1d...c3d

Skrevet

Hvorfor riste på hodet? Det sitter fast, om d er d du er redd for

Anonymous poster hash: c0a1d...c3d

Så du får vondt når deg ristes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...