Gå til innhold

Hjemmesykepleien-redd for bruker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må søke råd. Jeg er en sykepleiestudent som har fått sommerjobb i hjemmesykepleien. Jeg er ferdig med opplæringsvaktene mine nå, og har begynt med ordinære vakter. Til nå har jeg syntes det har vært en koselig jobb, bortsett fra en av brukerne. Denne brukeren er rett og slett fæl, og sliter nok med seg selv. Brukeren er frekk, roper, har et ufint språkbruk, prøver alltid å sette meg ut med å fortelle om at alt jeg gjør er feil. Uansett hva man svarer eller hvordan man oppfører seg blir det feil. Selv de faste ansatte har ikke lyst til å gå dit. Itillegg er han spesielt misfornøyd med nye ansatte. Han vil heller ikke ha to personer der. De gangene jeg har vært der på korte oppdrag har jeg vært skjelven i flere timer etterpå, ingen mestringsfølelse i det hele tatt. Nå vet jeg at jeg er satt opp på flere vakter med dusjingnav brukeren (som tar 2 timer) , jeg klarer ikke å sove fordi jeg gruer meg sånn. Har klump i halsen. Sjefen har tatt ferie, og jeg er redd jeg skal bli upopulær på arbeidsplassen om jeg skal få andre til å gjøre "drittjobben" for meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 18350...7af

Anonymous poster hash: 18350...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bit tennene sammen og gjør jobben din. Hvorfor bli sykepleier om du ikke takler jobben du skal gjøre?



Anonymous poster hash: d5de6...5fa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gjøre jobben din, ja. Det er selvsagt veldig ubehagelig, men noen må gjøre denne jobben her, og så lenge det bare er verbalt må du bare tvinge deg gjennom dette. Jeg jobbet på lukket psykiatrisk en stund, og du kan tro jeg lå våken og gruet meg noen ganger da også. Sånn blir det.