LilleSnupp Skrevet 21. juni 2015 #1 Del Skrevet 21. juni 2015 Rygge bakover Huh.. går det ant å rygge andre veier? Vonde smerter Huh.. igjen liksom, er ikke smerter vonde dah? Lukk opp vinduet/døra Jaha.. lukk betyr å stenge. Flere som har eksempler på krøll-med-språket vårt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Del Skrevet 21. juni 2015 Mmmm baconAnonymous poster hash: 0183f...1b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Del Skrevet 21. juni 2015 Rygge bakover Huh.. går det ant å rygge andre veier? Ja, hvis du står vendt bakover Anonymous poster hash: 54e3c...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 21. juni 2015 Ja, hvis du står vendt bakover Anonymous poster hash: 54e3c...7fb Å rygge er å bevege seg bakover - uansett himmelretning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Del Skrevet 21. juni 2015 Lukk opp vinduet/døra Jaha.. lukk betyr å stenge. Fikk meg til å tenke på denne: https://www.youtube.com/watch?v=jKV0GTQOqi0 Anonymous poster hash: c5724...0e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 21. juni 2015 #6 Del Skrevet 21. juni 2015 Lage hjemmelaget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 22. juni 2015 #7 Del Skrevet 22. juni 2015 Å rygge er å bevege seg bakover - uansett himmelretning. Jfr. det gamle visdomsordet "Samme åssen du snur deg, har du ræva bak" (dvs. det er ulemper med alt) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. juni 2015 #8 Del Skrevet 23. juni 2015 Innendørshall 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 23. juni 2015 #9 Del Skrevet 23. juni 2015 Innendørshall Jeg måtte google Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer_lovin Skrevet 25. juni 2015 #10 Del Skrevet 25. juni 2015 Pleonasme kalles dette, noe vi burde ha lært litt om i norsktimene syns jeg Kommer bare på noen i farta: - Barbeinte føtter - Firkantet firkant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 25. juni 2015 #11 Del Skrevet 25. juni 2015 Lyslykt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 26. juni 2015 #12 Del Skrevet 26. juni 2015 Ridende rytter til hest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ærligøs Skrevet 29. juni 2015 #13 Del Skrevet 29. juni 2015 en kriminell forbrytelse som rammes av straffeloven en overflødig pleonasme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 29. juni 2015 #14 Del Skrevet 29. juni 2015 en overflødig pleonasme Ha-ha, dagens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 29. juni 2015 #15 Del Skrevet 29. juni 2015 Jeg vet ikke om dette kan regnes som en pleonasme, men jeg stusser hver gang jeg leser om biler som har vært i kollisjoner og fått materielle skader. Hvilke andre skader kunne vært aktuelt, følelsesmessige, sjokk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 29. juni 2015 #16 Del Skrevet 29. juni 2015 Iskald is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ransfelt are Skrevet 29. juni 2015 #17 Del Skrevet 29. juni 2015 Mmmm baconAnonymous poster hash: 0183f...1b7 OffTopic: Smørstekt bacon. OnTopic Jeg holder kjeft der andre tier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. juni 2015 #18 Del Skrevet 29. juni 2015 Noe som irriterer meg ganske mye, er folk som ikke greier å bruke ordtak og uttrykk riktig. Men de skal likevel på død og liv slenge om seg med ord og uttrykk de overhodet ikke har peiling på! Det vanligste er de som en gang har hørt uttrykket (ordtaket):"Å skjære alle over en kam".... Men neida, når de skal bruke uttrykket, da "drar man alle under en kam", da! Det finnes flere andre merkelig vrier på det uttrykket, men denne er den vanligste. Har hørt "å dra alle over en kam" også. "Dra"? Hvorfor bruke ordtaket hvis du ikke vet hva det egentlig heter? Det er mange ordtak som brukes feil, forresten. Men akkurat dette er det mest vanlige etter hva jeg kan se, og det mest irriterende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå