Gå til innhold

hvordan ville dere fordelt rommene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som mener han bør skaffe større bolig. Det er ikke sikkert at han har økonomi til det. 5 roms leilighet koster veldig mye. Det er stor forskjell på det å ha råd til daglig omsorg for et nytt barn og det å låne ekstra penger for å kjøpe større sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper problemet løser seg når de blir tenåringer. Om de har eget rom hos mor, og det er der de er mest av tiden. Så tenker de ikke vil til far.

Men løsningen er at gutta deler rom, og de 2 minste. Tenker det ordner seg med å ikke vekke hverandre når de ikke skal

Jeg selv har delt rom med ei søster lenge. Har vel egentlig bare hatt rom alene i 1,5 år av livet mitt. (Nærmer meg 40 og det har gått fint)

Anonymous poster hash: fec07...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var mange her som var veldig bastante på at man ikke skal dele rom her..? Det er dyrt om man skal ha egne store, flotte rom til alle barna når man har så mange barn som ts har. 

 

Men, jeg syns TS er veldig låst i løsningen sin her. Så da skjønner jeg ikke hva du egentlig lurer på? hvis du VET at eldste gutt og jente må sove på samme rom, siden det ikke finnes andre løsninger, hva lurer du på da? Hvis yngste gutt uansett ikke våkner bør han sove på rom med broren sin, han kan sove på det øveste nivået av køyesengen slik at eldstemann bare GÅR UT av rommet når han våkner. Jente har da eget rom inntil videre, men med køyeseng der også så hun vet at ny baby skal flytte inn der etterhvert.  Når dere har så dårlig plass syns jeg dere bør ha babyen hos dere minst fram til den sover natten gjennom, så den ikke vekker de andre barna.

 

Jeg hadde ikke syns det hadde vært greit å dele rom med et søsken av et annet kjønn, selv om jeg er vokst opp på samme rom som søsteren min. Men med så små rom som dere har, kommer dere nok en dag til å se at dere trenger mer plass.



Anonymous poster hash: db94d...bb8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvertfall veldig glad for at mine foreldre skjønte at 2 barn av ulikt kjønn trengte hvert sitt rom, men også at de skjønte at barn og tenåringer også setter pris på å ha et privatliv.

 

Løsningen blir jo enkel da: den av foreldrene som sørger for at tenåringene (når den tid kommer) har egne rom, er den forelderen de vil bo hos. Når den ene forelderen bare skal prioritere ny partner og barn, er ikke tenåringer de som føyer seg ;) Hvilket jeg skjønner godt. Barn koster penger, sånn er det faktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart du velger å få flere barn når du ikke har plass til dem alle.

Spiller ingen rolle hvor sjeldent de andre barna er hos deg, de er der på en fast basis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så mange som tror det er en menneskerett med eget rom  :jolie:

Og fram til barna syns det er et problem selv, kan de fint dele rom uansett kjønn. 

Men at du må lære barna dine at de ikke kan vekke andre når de står opp, er jo minste krav av oppførsel spør du meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet så mange som tror det er en menneskerett med eget rom  :jolie:

Og fram til barna syns det er et problem selv, kan de fint dele rom uansett kjønn. 

Men at du må lære barna dine at de ikke kan vekke andre når de står opp, er jo minste krav av oppførsel spør du meg. 

Og det problemet kommer ofte tidligere enn de fleste tror.

 

TS unngår jo det problemet dersom de lar de to eldste, som jo begge er gutter, dele rom. Og å plukke av en 8-åring uvanen med å bråke når han våkner på natt/grytidlig morgen skal ikke være noe problem, så lenge gutten ikke er mentalt tilbakestående. Som noen nevnte lenger opp her: Handling gir konsekvens, og når han vekker andre på soverommet, så mister han goder. Det må naturligvis være lagt opp til at barna kan gå på stua og leke når de våkner.

Anonymous poster hash: 231c1...e0e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvertfall veldig glad for at mine foreldre skjønte at 2 barn av ulikt kjønn trengte hvert sitt rom, men også at de skjønte at barn og tenåringer også setter pris på å ha et privatliv.

Løsningen blir jo enkel da: den av foreldrene som sørger for at tenåringene (når den tid kommer) har egne rom, er den forelderen de vil bo hos. Når den ene forelderen bare skal prioritere ny partner og barn, er ikke tenåringer de som føyer seg ;) Hvilket jeg skjønner godt. Barn koster penger, sånn er det faktisk.

Hvordan prioriterer ts ny baby mener du? Den stakkars babyen kan ikke noe for at h*n har 3 eldre søsken.

Anonymous poster hash: 35650...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bestemte meg for å få fire barn så ville jeg oppgradert leiligheten. Privatliv er viktig også for barna.

Dette er en av grunnene til at jeg skyr menn med barn som pesten. Man må ha ett rom ekstra, uansett om det er feriesamvær eller hver dag. Vell, hver dag så hadde jeg ihvertfall fått noe i verdi tilbake for å betale så mye i boliglån.

Anonymous poster hash: 65784...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan prioriterer ts ny baby mener du? Den stakkars babyen kan ikke noe for at h*n har 3 eldre søsken.

Anonymous poster hash: 35650...0f1

Dermed burde man skaffe seg en større bolig. Barn skal da føle seg velkomne i eget hjem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar guttene på ett rom og jenten og mini på det andre. Mini har dere på foreldresoverommet de helgene halvsøsken er på besøk så lenge det er naturlig. Det går gjerne til barnet er rundt 2?

Jeg synes det er tull at barn på død og liv må ha egne soverom. Særlig ikke hos far hvor man bare er annenhver helg. To brødre med kun ett års aldersforskjell må da kunne dele rom to helger i mnd uten at det går på privatlivet løs? Ærlig talt! Svært mange andre steder i verden er det helt normalt at flere familiemedlemmer deler rom, og det er da mulig å få det til å fungere. Eldstemann må lære seg å stå opp uten å forstyrre de andre. Dere får sette igang tiltak nå. Han får ta underkøyen slik at han kan stå opp å gå inn i stuen el hvis han våkner tidlig. Lillesøster må lære seg tilsvarende, men der har dere litt mer tid siden mini inntil videre deler med dere.

Dele rom synes jeg må være greit, men at bror og søster skal dele synes jeg derimot er en dårlig ide.

Anonymous poster hash: 2eb40...f24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som et dårlig valg å få et barn til med slike holdninger. Gled dere til måneder, opptil ett år, uten særlig søvn om natten. Og - dere må da for guds skyld komme dere i seng tidligere. Legg dere i 10-tiden. Da er dere kanskje til og med opplagte til å ta dere av både eget barn, samt samværsbarna når de er hos dere.

Anonymous poster hash: 231c1...e0e

 

Barnet var ikke akkurat planlagt, og oppdaget etter "fristen". At vi sliter med at de ikke skal vekke hverandre gjør ikke slik at vi ikke kan få flere barn. Vi velger å sove en time-to på "skift" på ettermiddagen, som gjør at ting går rundt. Ellers når barna jeg har fra før ikke er der, er vi i seng til 12. Det jeg spurte om var ikke hvorvidt du mener vi er egnet til å få flere barn, men hvordan du ville ha fordelt rommene med situasjonen vi har.

Anonymous poster hash: 88da1...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.
Skal dessuten like å se dere betale for en leilighet med stor tomt, som er egnet til vårt bruk, med 4-5 soverom. Vi har funnet en løsning som fungerer til en viss grad nå; og det er største og minste sammen. Men jeg jeg tenker videre; når baby blir født. Å se dere betale fra 20k og oppover bare for at barna ikke skal kunne dele rom annenhver helg er sykt. Jeg delte rom med storebror frem til jeg var 13, når mamma og dem flyttet og storesøster flyttet ut.

Jeg er ikke "fast" på noe. Jeg spør etter råd, for slik ting er NÅ, ville ikke forlagene deres med de to eldste sammen fungert. Men; hadde vi klart å fått dem til å slutet å vekke hele huset kl 4-5 på morgenen, hadde jo de kunne delt rom. "har de noen å vekke, vekker de dem". 

Godene har blitt tatt fra dem som vekker de andre, men det nytter ikke... Så nå fungerer løsningen, men jeg tenker at HVIS vi ikke får bukt med problemene, tenker jeg heller å plassere morgenfuglene på samme rom, så får de som faktisk vil sove, sove. Vi er oppe uansett fra når de våkner, da de ikke klarer å være venner uten oppsyn, derfor er stue/tv/ osv uaktuelt. Da blir det dramaskrik.

 



Anonymous poster hash: 88da1...288
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overraskende at såpass mange ser det som en selvfølge med eget rom. Ikke alle vokste opp i store villaer, og det ble folk av oss også.



Anonymous poster hash: d35c0...a25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna kommer i puberteten, er det en selvfølge å ha sitt eget rom. Synes ts viser en horribel holdning til sine barn. Hvis tomta er så stor, er det vel bare å bygge ut 2 ekstra soverom om du ikke vil flytte??



Anonymous poster hash: c90b2...973
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ts her.

Skal dessuten like å se dere betale for en leilighet med stor tomt, som er egnet til vårt bruk, med 4-5 soverom. Vi har funnet en løsning som fungerer til en viss grad nå; og det er største og minste sammen. Men jeg jeg tenker videre; når baby blir født. Å se dere betale fra 20k og oppover bare for at barna ikke skal kunne dele rom annenhver helg er sykt. Jeg delte rom med storebror frem til jeg var 13, når mamma og dem flyttet og storesøster flyttet ut.

Jeg er ikke "fast" på noe. Jeg spør etter råd, for slik ting er NÅ, ville ikke forlagene deres med de to eldste sammen fungert. Men; hadde vi klart å fått dem til å slutet å vekke hele huset kl 4-5 på morgenen, hadde jo de kunne delt rom. "har de noen å vekke, vekker de dem". 

Godene har blitt tatt fra dem som vekker de andre, men det nytter ikke... Så nå fungerer løsningen, men jeg tenker at HVIS vi ikke får bukt med problemene, tenker jeg heller å plassere morgenfuglene på samme rom, så får de som faktisk vil sove, sove. Vi er oppe uansett fra når de våkner, da de ikke klarer å være venner uten oppsyn, derfor er stue/tv/ osv uaktuelt. Da blir det dramaskrik.

 

Anonymous poster hash: 88da1...288

 

 

Da har dere ikke prøvd lenge nok/hardt nok å gi 8-åringen konsekvenser ved vekking om natten. Ting tar tid, og absolutt alt kan endres i barns adferd dersom de er oppegående og foreldrene "holder ut" til adferden er endret. Jeg jobber med unger, og har til gode å ikke klare å endre en negativ adferd. Handler om å vise barnet respekt, kjærlighet og klare grenser. Santidig.

 

Anyways; Jeg skjønner at det siste barnet ikke var planlagt, men dessverre har det skjedd. Da må dere ta konsekvensene. oppofringene blir større. La de voksne sove i stua de helgene alle barna er samlet. La de nå ha det greit når de først er hos dere, og gi de soverommene! Hadde blitt gal om jeg måtte ha delt soverom med søsknene mine i en viss alder og over lengre tid, omså det bare er annehver helg. Det er ofte nok! Barna dine kommer til å grue seg for å være hos deg når de kommer i en viss alder.

Anonymous poster hash: 58189...db0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - de to morgenfuglene sammen, de vil ikke vekke resten av huset altså? To våkne unger sammen? 



Anonymous poster hash: 3fe69...80d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort noen endringer i det hele tatt. Det er en stor endring uansett for barna at far og dama hans får barn.

Babyen kan sove på rommet deres det første året, det går så fint, så. Så ser dere an (da snakker vi jo om 1,5 år) etter det hva som passer best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...