AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg tar toget en del, og synes faktisk over halvparten av konduktørene er veldig spesielle. Ikke alle, men veeeeldig mange. Og så har de lett for å være sure..Anonymous poster hash: a097c...52f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg er enig. Anonymous poster hash: 655da...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Del Skrevet 19. juni 2015 Mennene er koselige, spesielt de over 50. Betaler aldri for hunden min, som er godt over 40 cm, når det kommer en mannlig konduktør. Damene er mer regelryttere. Anonymous poster hash: c67ce...358 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Del Skrevet 19. juni 2015 Tror ikke det er mere rare folk der, enn andre plasser Anonymous poster hash: 17862...591 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 19. juni 2015 #5 Del Skrevet 19. juni 2015 Synes de ofte er for blide jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 19. juni 2015 #6 Del Skrevet 19. juni 2015 Omtrent halvparten av konduktørene jeg møter på viser jeg billett til uten mer om og men, den andre halvparten smiler og klapper/koser på hunden som stort sett er med. Aldri opplevd noe rart eller negativt, jeg, tar en del tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Clarity Skrevet 20. juni 2015 #7 Del Skrevet 20. juni 2015 Tror faktisk aldri jeg har møtt en konduktør fra NSB som ikke har vært hyggelig, og jeg har tatt mye tog gjennom hele oppveksten pga skilte foreldre. Veldig fornøyd reisende her! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Del Skrevet 20. juni 2015 Jeg stor pris på konduktørene. Stort sett blide og imøtekommende, og det er ganske godt gjort mtp hvor mye dritt de tar imot iløpet av karrieren sin. Anonymous poster hash: bd124...599 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps1 Skrevet 21. juni 2015 #9 Del Skrevet 21. juni 2015 "Staten som arbeidsgiver skal utnytte den fulle bredde i befolkningens kompetanse. Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordres alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb i Staten." Tatt fra stillingsannonse i jernbaneverket. Noe av det samme gjelder sikkert for NSB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffelattn Skrevet 21. juni 2015 #10 Del Skrevet 21. juni 2015 Jeg tar toget en del, og synes faktisk over halvparten av konduktørene er veldig spesielle. Ikke alle, men veeeeldig mange. Og så har de lett for å være sure..Anonymous poster hash: a097c...52f Enig, de virker veldig spesielle faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 23. juni 2015 #11 Del Skrevet 23. juni 2015 Hyggelig og bild=spesielle(i enkeltes øyne) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannerlig Skrevet 23. juni 2015 #12 Del Skrevet 23. juni 2015 Tror faktisk aldri jeg har møtt en konduktør fra NSB som ikke har vært hyggelig, og jeg har tatt mye tog gjennom hele oppveksten pga skilte foreldre. Veldig fornøyd reisende her! Samme her, men jeg forsøker også alltid være blid, fleksibel og trivelig selv. Sånt smitter:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Halvveis Skrevet 23. juni 2015 #13 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg synes stort sett konduktørene ellers i Europa er mindre kundeservice vennlig enn NSB. Ikke reis til f.eks. øst-Europa hvis du er redd for å få kjeft for den minste feil av konduktørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JucyJosi Skrevet 23. juni 2015 #14 Del Skrevet 23. juni 2015 Mennene er koselige, spesielt de over 50. Betaler aldri for hunden min, som er godt over 40 cm, når det kommer en mannlig konduktør. Damene er mer regelryttere. Anonymous poster hash: c67ce...358 Ja, det samme har jeg opplevd!! Men det er jo ganske gale da, at de forskjellsbehandler etter kjønn!! Egentlig burde det jo være samme regler for menn og kvinner og andre "ting"/kjønn. Samfunnet er alt for sexfiksert og opptatt av utseende... (haha nå høres jeg vel ut som en skikkelig sutrekjerring da.. Men du skjønner vel hva jeg mener ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JucyJosi Skrevet 23. juni 2015 #15 Del Skrevet 23. juni 2015 Samme her, men jeg forsøker også alltid være blid, fleksibel og trivelig selv. Sånt smitter:) Smil til verden og verden smiler til deg, som min bestemor pleide å si 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #16 Del Skrevet 23. juni 2015 Synes veldig mange er konfliktskye.Jeg sitter alltid i stillevogna,og det er mange av kondoktørne som ikke sier i fra hvis det sitter noe der og prater i telefon,noen som har en høylytt samtale med hverandre,unger som skriker etc. Anonymous poster hash: 391b5...ea1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Del Skrevet 24. juni 2015 Mennene er koselige, spesielt de over 50. Betaler aldri for hunden min, som er godt over 40 cm, når det kommer en mannlig konduktør. Damene er mer regelryttere. Anonymous poster hash: c67ce...358 Er det cm-begrensning på hunder i NSB ? Anonymous poster hash: f358e...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 24. juni 2015 #18 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Har bare positive opplevelser med konduktørene på tog, men jeg gremmes fortsatt over en meget snål og frekk ansatt østlending som jobbet i billettluka på jernbanestasjonen i en by i Vestagder. Har angret siden -92 at jeg ikke ringte og klagde på ham og jeg er normalt sett ikke langsur. - Kanskje var det at jeg hadde gått lenge og hadde svært vondt i bekkenet, som gjorde at jeg faktisk gidder å fremme meg over denne typen, den dag i dag. Slik var det da jeg traff ham: Tror nesten han hadde lyst til å plage oss litt ekstra, fordi vi var et tenåringspar og jeg var svært tydelig høygravid. Jeg spurte: Hei! Kainn du vær så snill gjær om på di hær bilættan, så vi kainn reis tilbake litt før? (og smilte) Hæh..? sa mannen, snakk ordentlig! (så utrolig sur og grinete ut og bjeffet til meg). Jeg repeterte det jeg sa og mannen svarte med en surt grimase, vi selger ikke gjær her, kan du ikke snakke normalt, når du ber meg om å gjøre om på bilettene. Hva var det du spurte om? Vel.. det var lang kø i den andre luka, så jeg spurte ham på denne måten: Kunne herren være så snill å forandre på disse bilettene, slik at vi kan reise litt før? .. og da mente psykobilettøren visstnok at det var bra nok og gjorde jobben sin. Endret 24. juni 2015 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 25. juni 2015 #19 Del Skrevet 25. juni 2015 Opplevd begge deler. tur 1. Hunden var med,Konduktøren dytter /halvveis sparket til hunden og krevde at den skulle ligge under stolen.Hunden er av STOR rase..så det var fysisk ikke mulig.Og jeg hadde betalt 400kroner for plass til dyr.. tur 2 .Hunden og jeg reiste hjem,Fikk spesialbehandling.Eget sted ,konduktør koste,pratet osv osv.Henviste oss til en større plass på toget,som jeg egentlig ikke hadde bestillt. Utrolig hyggelig opplevelse og langt over hva en kan kreve av servise! Den siste sendte jeg melding til NSB om.. Og ba dem ta kontakt med konduktøren og rose personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #20 Del Skrevet 25. juni 2015 Er fornøyd nok jeg, har møtt på mest blide, kanskje 2-3 gretne. De har iallefall hvert hjelpsomme Anonymous poster hash: f605b...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå