Gå til innhold

Mus-Katt's Juicing - Jeg skjerper meg! Inspirert av Joe Cross!


Mus-Katt

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Først en liten introduksjon.. 

 

Etter litt eksperimentering og prøving de siste 2-3 mnd med kosthold har jeg kommet frem til at jeg vil prøve å drastisk forandre måten jeg tenker over mat, da spesielt grønnsaker og frukt. Jeg er ikke spesielt glad i godteri, men heller bakst og baguetter, ost og kyllingskinke..omnomnom. Og Kindersjokolade da. 

 

 

Motivasjon 1: Jeg er ikke spesielt stor (167 cm og ca 72 kg  forrige gang jeg sjekka) men mistrives med muffinsen som kommer opp om ikke buksa har høyt nok liv. Etter at jeg ble mamma for første gang for snart 2 år siden og igjen for 7 mnd siden har jeg fått mer fokus på å faktisk være sunn. Hva betyr det for meg nå? For familien? Hva er konsekvensene av å ikke bry seg mye om hva man spiser? Hos oss har det vært såpass at vi omtrent aldri har grønnsaker. Frukt? Har sikkert ikke spist mer enn 20 frukt i mitt liv. 

 

Motivasjon 2:  Har plutselig blitt allergisk mot diverse, noe jeg har aldri har hatt plager med før. Har i tillegg mye migrene og et ikke-fungerende tarmsystem. Vi snakker do-besøk 1 gang i uken med store problemer.  Migrenen holdes nå mer i sjakk med p-piller stort sett, selv om anfallene er sterke om de først kommer. 

 

Motivasjon3 : Ja, ned i vekt selvfølgelig. Det hadde vært en hyggelig bonus, selv om jeg akkurat har kjøpt ny garderobe som passer til nåværende størrelse!  :fnise:

 

 

Kort oppsummert: 

 

 

Min motivasjon for å prøve dette: 

1. Sunne vaner for barna - investering for fremtiden og familien

2. Håp om å minske fysiske plager

3. Ned i vekt 

 

 

Hvordan skal jeg gjøre dette? 

Etter å ha sett "Fat, sick and nearly dead" av Joe Cross på Netflix (på Youtube er den også), og på hans website www.rebootwithjoe.com. Han kjørte 60 dagers Reboot (kun juice, flytende grønt) under kontroll av lege. Han  hadde/har autoimmun sykdom og tok mye piller hver dag. Nå er han på 0 og er frisk. I filmen prater han også med ernæringsspesialister, leger ++ hvor de snakker om dette og hvordan mat påvirker kroppen, om du er interessert i å høre mer. Anbefaler denne filmen! 

 

Jeg orker ikke sulte meg, jeg kan ikke være sulten da går det ikke. Jeg skal juice grønnsaker og frukt i en SlowJuicer-maskin. Dette er ikke en blender men en maskin som skviser ut alt av saft fra frønnsakene og frukten så man sitter igjen med deilig grønnsaksjuice :)  Jeg skal spise et stykke kjøtt til middag og nøtter osv er jo fint, sunt fett og protein må man ha. Om krise tar jeg en bolle havregrøt :) 

Viktigste for meg er å ha nok juice i kjøleskapet slik at jeg ikke trenger å lage når jeg er sulten. Det tar meg 5-10 min å vaske og kutte opp og så 15-20 minutter før man er ferdig. For lenge hvis man er sulten!  

Mannen har gjort dette en uke i strekk og han hadde aldri følt seg bedre. Håper jeg klarer å holde ut i en uke med kun juice og nøtter og et stykke kjøtt til kvelds. Etter dette håper jeg å drikke juice ca 2 måltider per dag, og kutte brød og ost til et minimum, siden jeg har på følelsen av at det er dette som er problemet for tarmene... 

 

 

Så får vi se om dette går, da  :unsure:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen

 

Da har jeg stått og juica to batcher nå på mårrakvisten. Lettere sagt enn gjort med en baby som trenger assistanse annenhvert minutt fordi han har glemt hvordan han ruller fra rygg til mage. Løsning er å dra matta inn ved siden av meg så jeg lett kan være der! Lillemor pekte på maskinen og sa "shoosj" hvilket jeg antar er 'juice' siden vi lærte litt av det igår og hun elsker det. Sulten er på gang, og jeg har i tillegg spist en porsjon havregrøt. Havregryn, litt vann og i mikroen. Eneste måten jeg synes det smaker godt på :) 

 

Oppskriften på juice jeg har laget  så langt er:

2 epler

4-6 selleristenger 

en god del spinat

En dæsj ingefær

1 agurk 

en halv sitron 

 

Mannen blir med på løpet fra i morgen, så da satser vi på samme en uke med hardcore juicing, yay! 

I ettermiddag må vi i bursdagsselskap så får se hva det dukker opp der (ikke kake...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...