waco Skrevet 3. september 2004 #1 Skrevet 3. september 2004 Hei hva sier dere at for en gangs skyld så diskuterer vi et tema som angår oss alle og kanskje forklarer noen av problemene vi står overfor? Unnfallenhet og uvitenhet, blandet med meningsløshet og ironi, tullskap og latter blir det resultat at det skaper seriøsitet…. La oss skru klokka 2000 år tilbake. Den gang fariserere og jødene styrte. Selv jødene visste at Jehova bare var en gudetro for spre frykt og holde folk i sjakk. Ingen trodde på Gud den gang heller. Så vips ble en liten jødegutt som het jesus født. Og denne jødegutten sa, ”hei jeg er Guds sønn”. Hva var dette? Ingen trodde på Gud og plutselig kommer det en liten unge og sier at han er hans sønn? Det blir som en jente skal si, ”julenissen er min far”. Er det noen som virkelig tror at man f eks får oppholdsstillatelse inn til schengen eller asyl dersom man f eks oppgir foreldre til å være peter pan og tingeling? I dag vet man vet at fantasi er fantasi. Det visste man også for 2000 år siden. Kanskje derfor jesus ble straffet, en ingen tror på plutselig skal vise seg å være tilfelle, jesus var jo beviset for at gudetroen var usann, og det er jo ikke rart han blei hengt på et kors. (det var jo en test for å sjekke om han kunne stige ned fra korset, akkurat som ”vanntestene” heksene ble utsatt for, vi har jo alltid visst at dette bare har vært tull for å spre frykt og å gjøre mennesker enkle og hanskes med) Waco
Gjest Den utstøtte Skrevet 3. september 2004 #2 Skrevet 3. september 2004 Hva med litt religionshistorie, Waco? http://blog.willy.no/cgi-bin/viewnews.pl?i...=fullnews&tmpl= Denne er postet på et annet tema også.
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2004 Hei utstøtte, her snakker jeg om en liten jødegutt som påstår han er er guds sønn og ikke disse muslimenene som er bare en forlengelse av jødetroen og kristendommen.
Melissa Gioberti Skrevet 4. september 2004 #4 Skrevet 4. september 2004 Hei Waco. Du har en interessant tankegang. Jeg faller som regel ut etter å ha kommet halvveis, blir forvirret og må lese om igjen. Men det gjør ikke noe. Du mener det sikkert godt! Mener du virkelig at Jesus fantes? Hva var temaet igjen? :oops:
Thea Skrevet 4. september 2004 #5 Skrevet 4. september 2004 Huff nei,ikke rasjonell da.Det er så kjedelig.Til og med ordet er kjedelig.Raaaasjoooonelllll Urasjonell,vimsete og tøysete er mere morro. Jeg personlig går for den varianten
Thea Skrevet 4. september 2004 #6 Skrevet 4. september 2004 Så vips ble en liten jødegutt som het jesus født. Og denne jødegutten sa, ”hei jeg er Guds sønn”.Hva var dette? En fødsel? :klø: Ingen trodde på Gud og plutselig kommer det en liten unge og sier at han er hans sønn? Da vet du hvordan John Carew har det Det blir som en jente skal si, ”julenissen er min far”. Nå begynner jo fyren å bli litt gammal da,så bestefar kanskje? Er det noen som virkelig tror at man f eks får oppholdsstillatelse inn til schengen eller asyl dersom man f eks oppgir foreldre til å være peter pan og tingeling? Stakkars Tingeling.Hun som er så lita?? Tror det måtte vært en tøff bekkenløsning å komme seg gjennom i 9 mnd gitt Sånn......så kan du ikke si at jeg har spora av tråden din lissom
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2004 Hei Waco. Du har en interessant tankegang. Jeg faller som regel ut etter å ha kommet halvveis, blir forvirret og må lese om igjen. Men det gjør ikke noe. Du mener det sikkert godt! Mener du virkelig at Jesus fantes? Hva var temaet igjen? :oops: Jesus fantes nok, men jeg tror jødene ble ganske sure fordi de visste jo at siden gud ikke fantes så kunne jo heller ikke jesus være guds sønn.... Gudetroen var bare en tankegang for å spre frykt og avsky og dermed var jo jesus en opprører. 100 år etter jesus død kom kristne, men det er en annen historie. Waco
Naima Skrevet 4. september 2004 #8 Skrevet 4. september 2004 Du waco det fantes gode sellere og el. svindlere for 2000 år siden vet du..... Eller skal man kalle det fabelaktive løynere?
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2004 - Det var beviset for det jødene trodde på kanskje ikke var sant allikevel. Nå begynner jo fyren å bli litt gammal da,så bestefar kanskje? Poenget er at julenissen er ikkeeksisterende... Stakkars Tingeling.Hun som er så lita?? Tror det måtte vært en tøff bekkenløsning å komme seg gjennom i 9 mnd gitt Igjen, tingeling er eventyr, akkurat som gud er fabelhistorier.... Sånn......så kan du ikke si at jeg har spora av tråden din lissom Er bare bjelpelig med å oppklare misforsåelser jeg.... =)
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2004 Du waco det fantes gode sellere og el. svindlere for 2000 år siden vet du..... Eller skal man kalle det fabelaktive løynere? Er helt enig med deg. Mennesker er ikke akkurat det mest troverdige som finnes... Rart man egentlig lytter til historien? W
Thea Skrevet 4. september 2004 #11 Skrevet 4. september 2004 Poenget er at julenissen er ikkeeksisterende... Ær`n dau??? Vil det si at jeg ikke får julegavene mine i år?? Jeg som har vært så snill i år da gitt.Brukt minimalt med dopapir for naturens skyld,fucka for skauen og kutta ut oralsex!!!! Du kunne ikke kommet med denne informasjonen på februar eller no??? :fy: Er bare bjelpelig med å oppklare misforsåelser jeg.... =) Det er godt du er her Waco
lille mor Skrevet 4. september 2004 #12 Skrevet 4. september 2004 Men hva med alle de som finner trøst og styrke i Gud? Hva med de som liker å tro at det er en som styrer alt? Hva med alle de fine salmene? Hvorfor kan ikke bare de få ha det slik da? Hvorfor skal vi bry oss med det? Hvorfor plager det oss? Bare lurer jeg? :klø:
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #13 Skrevet 4. september 2004 Thea, jeg forteller ikke dette for at du ikke skal sette ut grauten i år, men vi må bare skille mellom fantasi og virkelighet, og når virkeligheten sier at religion er menneskapt likeså landegrenser, må noen reagere til slutt.
Naima Skrevet 4. september 2004 #14 Skrevet 4. september 2004 Det har vært spekulasjoner om hvor vith Jesus var en "svindler" eller ikke siden hans fødsel og gjerne før det... Så hvorfor skal vi la vær å spekuere i hvor vitt vi syntes historien om jesus, gud og den hellige ond er vann tett eller ikke . Om man ikke setter spørsmål på ting i sammfunnet , om kulturer, relgioner og andre ting som mann møter i hverdagen så vil man bare følle strømmen som en sau. Og ikke kunne stole på seg selv og ikke tørre å være kritisk er bare dumhet. En ting er i alle fall sikkert og det er at uasett hvor virkelig Jesus var og om han var guds sønn så har han ved å ikke følle strømmen bli husekt i mange 1000 år til.....
Gjest Melissa Gioberti Utl. Skrevet 4. september 2004 #15 Skrevet 4. september 2004 Er helt enig med deg. Mennesker er ikke akkurat det mest troverdige som finnes... Rart man egentlig lytter til historien? W Det er jo ikke til å stikke under en stol at du er ganske morsom, Waco.
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #16 Skrevet 6. september 2004 Det jeg synes er veldig rart er at folk som ikke tror det finnes noen gud er så innmari sinte på de som tror. De skal liksom på død og liv få dem til å begripe at de tar feil. Hvorfor det'a? Jeg har ennå tilgode å høre en kristen bli like sinna på en ikke-troende, som andre veien.
waco Skrevet 7. september 2004 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2004 Det jeg synes er veldig rart er at folk som ikke tror det finnes noen gud er så innmari sinte på de som tror. De skal liksom på død og liv få dem til å begripe at de tar feil. Hvorfor det'a? Jeg har ennå tilgode å høre en kristen bli like sinna på en ikke-troende' date=' som andre veien.[/quote'] Poenget er at hvis gud hadde vært sant hadde vi heller ikke behøvd å tro på ham. Jeg vet at slike ting kanskje kan virke litt vanskelig å forstå for enkelte mennsker. Beviset for at gud ikke finnes er jo at noen tror på ham.... Mysan, tenker du deg evig liv?
kkristin Skrevet 7. september 2004 #18 Skrevet 7. september 2004 Jeg heier på deg jeg waco. Inspirerende er du ihvertfall.
ivanka Skrevet 7. september 2004 #19 Skrevet 7. september 2004 Det jeg synes er veldig rart er at folk som ikke tror det finnes noen gud er så innmari sinte på de som tror. De skal liksom på død og liv få dem til å begripe at de tar feil. Hvorfor det'a? Jeg har ennå tilgode å høre en kristen bli like sinna på en ikke-troende' date=' som andre veien.[/quote'] tror det har noe med at som ikke-troende i norge får du kristendommen trukket ned over ørene enten du vil eller ikke av kristenfolk som bare har de beste hensikter, de vil bare ditt eget beste, og derfor er det nesten ikke lov å bli irritert når man har fått nok. jeg ble f.eks fly forbanna da jeg oppdaget at statskirken hadde meldt meg inn mot min vilje. hadde det vært en hvilken som helst annen organisasjon hadde de ansvarlige blitt tiltalt for medlemsjuks, men det gjelder andre regler for kirken. man blir lei av særbehandlinga. det er ikke så ofte at ikke-troende driver med misjonering, ateistisk formålsparagraf i skole og barnehage eller at f.eks human-etisk forbund får det for seg at de skal melde inn alle nordmenn som ikke er registrert som utmeldt av forbundet.
Gjest Eir Skrevet 7. september 2004 #20 Skrevet 7. september 2004 [det er ikke så ofte at ikke-troende driver med misjonering' date= ateistisk formålsparagraf i skole og barnehage eller at f.eks human-etisk forbund får det for seg at de skal melde inn alle nordmenn som ikke er registrert som utmeldt av forbundet. Ateister er da ramme til å misjonere, bla ved rakke ned på andres religion ved hjelp av logikk og andre irrelevante ting. Ateister pleier også å tro på ting som vitenskap og prøve å overbevise religiøse om at "vitenskapen" står over deres religion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå