Gå til innhold

Skal vi være litt rasjonelle?


waco

Anbefalte innlegg

Hei Eir, jeg skulle jo bare forklare deg hva jeg mente med at kristne ønsker seg evig liv, man må jo nevne navn til dem man hendvender seg til da. Jeg snakket jo ikke noe om at du var kristen....

Forresten er jeg ikke ateist en gang. jeg er min egen gud jeg, akkurat som du er din egen...

Skjønner at ikke alt er like enkelt å forstå for deg med en gang.

Waco

Heldigvis en tålmodig kar... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i høre dine tolkninger av kristendommen. Og dersom jeg har behov for å finne ut hva kristne mener om evig liv, så ville jeg gått og spurt en kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i høre dine tolkninger av kristendommen. .

Fint så slipper jeg forklare deg ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eneste poeng i denne debatten var bare at ateister er like ille til å misjonere' date=' og du er forsåvidt ett godt eksempel på dette.[/quote']

Så uttrykke sine meninger på et debattforum, et forum folk selv velger å delta i, er misjon?

Det hadde nok vært mange kristne her i verden hvis deres misjon skjedde på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan, ikke vær så dum. Du vet jo selv av at det man selv ser, er ingenting sant. Eller finnes det stenbukken i stjernehimmelen fordi astrologene sier det?

Tror du på det er det ihvertfall ikke sant.

Du vet vel at mennesker er litt uærlige og er svært begrensete med å forklare ting, og spørsmålet er ikke om gud finnes, men hvorfor i allverden TROR du at han finnes?

Og hvorfor skal du tror på ham hvis han allikevel finnes?

Waco

Mysan, make a guess, eksisterte jordkloden og verden før du selv ble til....?

Jeg skjønner ikke hva du mener med det du skriver!

Stenbukken er et stjernebilde, en konstellasjon av stjerner - den kan du se på himmelen så den finnes. Ingen har puttet den der, den bare er der. Om man skal tro på astrologi er en annen diskusjon.

Hvorvidt jordkloden eksisterte før jeg ble født - selvfølgelig, men hvor vil du med det spørsmålet?

Når man tror, så er det vel fordi man tror. Jeg tror for eksempel på spøkelser fordi enkelte mennesker har møtt ett, fordi de kan fortelle om det. Betyr det at spøkelser ikke finnes? Fordi noen tror at de finnes?

Prøver du å si at det vi ikke vet som hundre prosent sikkert, ikke er sant? Fordi vi bare velger å tro på noe vi ikke kan vite helt sikkert?

Jeg har en kristen venninne som har sett og opplevd mirakler i forbindelse med bønn, både for seg selv og andre. Selvfølgelig tror hun at det finnes en gud. Men hun har ikke sett ham direkte. Finnes han siden han kan utrette mirakler, eller opphører han og eksistere fordi menneskene kun kan tro på ham, men ikke se ham?

Det er mye vi ikke kan bevise, Waco - men som allikevel er sant.

Hvis man tror på astrologi så er det i hvert fall ikke sant? Du sier altså at det vi tror på, umulig kan være sant, nettopp fordi vi tror.... Skjønner ikke tankegangen din jeg, gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uttrykke sine meninger på et debattforum' date=' et forum folk selv velger å delta i, er misjon?[/quote']

Dersom man henvender seg direkte til en bruker og sier "slik og slik svikter din religion, målt opp mot logikk/vitenskap" så er det det. (Husk også at jeg ikke har sagt at misjonering i seg selv er negativt, jeg bare påpekte at de fleste gjør det. Det er hvordan man gjør det som blir negativt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mysan, du har helt rett, det blir helt feil av meg å anklage andres tro....

Og jeg forklarer meg usedvanlig dårlig...la meg prøve igjen..."jeg vet at jeg ikke vet noe, derfor vet jeg også at andre heller ikke vet noe...."

Det er jo en sannhet for meg, - at ingenting er som jeg tror det er, så hvordan i allverden kan ting være slik de er for andre da??

Waco

Forstår du hva jeg mener? Vi er jo alle hver vår gud i hver vår egen verden allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TomKrus, jeg sa bare til Eir at troen på kristendom også handlet om troen på jesus og evig liv, men da blei jo dama krakilsk og begynte å snakke om logikk og forståelse...og blabla.... hvorfor kan a ikke heller prøve å være litt venner på forumet, diskutere ærlig og redelig, og ikke være vanskelig bare for å være umulig??

Hva tjener hun på det, tenker jeg da...? Selv om man kanskje ikke forstår alt, blir man jo ikke gladere om man bare prøver å rakke ned på meningsmotstandere og kalle dem "misjonerærer" bare fordi de stiller spørsmålstegn ved troen vi fikk indiktronert på barneskolen...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mange av innleggene og trådene du har startet, Waco, begynner jeg å lure på om du er rasistisk... :o Unnskyld meg om jeg tar grundig feil, det bare virker sånn... Og sånt liker ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterna...alle er rasister...du ville f eks ikke invitert alle slags folk i senga di, ville du...?

Waco

Det at jeg bare ville hatt mannen min i senga mi, har ingenting med å være rasistisk å gjøre... Og han er en annen rase enn meg. (liker ikke å bruke det ordet, men) Så det så! Det du sier, er rasistisk, og syns ikke det passer seg i KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterna, greia er at alle mennesker er selektive om hvem de har omgang med ergo kan vi konstantere at vi alle også er rasistiske...

Jeg vet at det kanskje kan virke vanskelig å forstå, men sånn er det bare...

Waco

Eller du er ikke åpen for hvem som helst er du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...