Gå til innhold

Meldte fra til dyrebeskyttelsen...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sarabi- ikke innlogget

I dag har jeg gjort noe som det kan hende jeg blir å angre på, men som jeg vet er riktig!!

Jeg meldte fra til dyrebeskyttelsen om en hund jeg vet ikke har det bra. Jenta som eier hunden er 20 år, og tar overhode ikke vare på den! Hun er mere opptatt av å knulle rundt. Flere ganger i uka sitter hunden alene i et bur å hyler i flere timer.. Han eier ikke oppdragelse og er konstant stressa...

En gang var han alene i nesten 20 timer i buret uten mat og vann å mulighet til å gå på do mens hun var ute å festet!! Dyreplageri!

Jeg sa til dyrebeskyttelsen at jeg ville være anonym, men hun kan jo likevel finne ut at det er jeg som har ringt, og da er jeg litt redd for hva hun kan finne på å gjøre... :-? Hun er truende til å finne på litt av hvert...

Har jeg gjort det rette? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrebeskyttelsen har ikke makt til å gjøre noe i denne saken.

Du må ringe distriktsvetrinæren, de har makt til å kunne hente ut dyr fra uverdige forhold. Eller håpe at dyrebeskyttelsen tok kontakt for deg.

Lykke til, med å hjelpe hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er mere opptatt av å knulle rundt. ...

En gang var han alene i nesten 20 timer mens hun var ute å festet!!

Hun er truende til å finne på litt av hvert...

Hvordan vet du så mye om privatlivet til denne jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hvordan vet du så mye om privatlivet til denne jenta?

Er det interessant?

Jeg synes det var flott gjort, og jeg tror ikke du skal være redd for at hun skal finne ut hvem som meldte henne. Du kan jo alltids nekte. Tror ikke noen har lov til å "sladre" på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg synes også det var helt riktig gjort men jeg stusser over at du har så god oversikt over hva hundens eier driver med.

Så lenge hun vil det beste for hunden, har vel ikke det noe å si, har det vel?

Anyhow, jeg synes du gjorde det rette, og at noen anstendige mennesker kan ta over hunden, og at han får det mye bedre der, enn det han har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott av deg!!

Tror mange går rundt å ha lyst å si noe, men er redde for å ta feil og/eller at de ikke vil blande seg i ting de ikke har noe med (og i mens lider dyret)....egentlig burde mange flere bli flinkere med å blande seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
I dag har jeg gjort noe som det kan hende jeg blir å angre på, men som jeg vet er riktig!!

Jeg meldte fra til dyrebeskyttelsen om en hund jeg vet ikke har det bra. Jenta som eier hunden er 20 år, og tar overhode ikke vare på den! Hun er mere opptatt av å knulle rundt. Flere ganger i uka sitter hunden alene i et bur å hyler i flere timer.. Han eier ikke oppdragelse og er konstant stressa...

En gang var han alene i nesten 20 timer i buret uten mat og vann å mulighet til å gå på do mens hun var ute å festet!! Dyreplageri!

Jeg sa til dyrebeskyttelsen at jeg ville være anonym, men hun kan jo likevel finne ut at det er jeg som har ringt, og da er jeg litt redd for hva hun kan finne på å gjøre... :-? Hun er truende til å finne på litt av hvert...

Har jeg gjort det rette? Hva ville dere gjort?

Misunnelssen er større enn sexlysten os enkelte.

si meg, hva hadde hennes livsførsel med sex og festing oppi det her med saken og gjøre?

TYDELIG at du kjenner henne veldig godt, du vet jo til og med hennes intime saker. Hvorfor ikke du har snakket med henne.

Skam deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke de fleste her for støtten!

Så til dere som er bekymret for hvordan jeg vet så mye om henne: Jeg kjenner henne!!! Jeg uttaler meg ikke om folk jeg ikke kan uttale meg om!!

Gjest: Hennes livsførsel har med dette å gjøre da hun prioreterer MYE heller å feste å pule rundt enn å ta vare på den STAKKARS hunden sin.

Og jeg og 10 andre har prøvd å snakke med henne ang hunden UTEN at det nytter. Kanskje DU bør tenke deg litt om før du angriper folk på den måten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger i uka sitter hunden alene i et bur å hyler i flere timer.. Han eier ikke oppdragelse og er konstant stressa...

Dersom du vet at hunden er alene hjemme og står og uler, kan du også ringe politiet, som da pleier å bryte seg inn og hente ut hunden. Eieren vil da bli nødt til å hente ut hunden, og om hun ikke blir straffet så får hun iallfall en kraftig skrape. Problemet med dyrebeskyttelsen er at de i praksis ikke har så mye makt til å faktisk gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med de senere på fredagen, og de sa de skal gå "bakveien" for å få omsorgen for hunden..

Han er helt klart stressa.. Han flasser og røyter noe sinnsykt og klarer ikke roe seg NOEN plasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du i samme rom som knullingen også?

Hvorfor har du ike att med deg hunden da? Jeg har villet bare tat hunden og gått om det er så ille som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvorfor har du ike att med deg hunden da? Jeg har villet bare tat hunden og gått om det er så ille som du beskriver.

Det er ikke bare-bare, da kan eieren faktisk anmelde henne for tyveri. En hund er i følge loven en eiendel, og politiet og mattilsynet er de som har makt til å gjøre noe. Så med mindre det er en akutt situasjon bør man gå gjennom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder skal ha det vondt!!

Var faktisk på siden din tidligere i dag, kom fra jackrussel.no.

Ønsker meg en Jack Russel, men vi vurderer å adoptere en hund å da er det litt vanskelig å besteme seg for en bestemt rase, da må en nesten ta den rasen de har hvis de har noen som passer for oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...