AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #21 Skrevet 21. juni 2015 Jeg hadde fryktelig hyppige migreneanfall før i tiden, mens jeg var i jobb. Stressutløst migrene var vanlig, gjerne flere ganger i uka, samt at jeg alltid fikk migrene dagen før mensen kom, og så hadde jeg migrene hver dag hele mensen-uka. Så gjorde det et lite opphold på 3-4 dager, og så fikk jeg migrene i 2-3 nye dager under eggløsningen. Det var uhyggelig slitsomt å ha så mye migrene, og jeg hadde mye fravær. Men som regel måtte jeg bare manne meg opp, ta medisin og gå på jobb likevel. Prøvde å overleve og beholde jobben...! Hadde alltid noen pakker migrenemedisin liggende i skrivebords-skuffen på jobben, samt noen reserver i vesken, og hjemme i medisinskapet. Så jeg var aldri langt unna hjelpen, om jeg brått fikk anfall. Mine anfall varte ofte i tre dager. Noen ganger hjalp medisinen, andre ganger ikke. Heldigvis hjalp den som oftest sånn at det tok "brodden" av anfallet og den verste smerten. Men alt det andre som følger med et migreneanfall, som kvalme, svimmelhet og uvelhet, det hjalp ikke medisinen noe mot. Så man var jo i elendig form likevel, selv om den verste toppen av smerten var tatt bort. Jeg bruker "Maxalt rapitab", smeltetablett, den kan tas uten drikke til og går i oppløsning til skum i munnen. Bare å svelge.Har prøvd 2-3 andre migrenemedisiner, men ingen hjalp som Maxalt gjorde/gjør. Nå er jeg kommet i overgangsalderen, er 48 år, og migreneanfallene har blitt drastisk redusert. Faktisk er det svært sjelden jeg har migreneanfall lenger. Nå ble jeg dessuten uføretrygdet i 2006, så det er noen år siden jeg har hatt stress-relaterte, hyppige anfall også. De forsvant stort sett da jeg sluttet å jobbe. Det var som et mirakel å endelig slippe migreneanfall hver eneste uke. Anonymous poster hash: 5fed9...ce8 Så ikke denne før nå. Mensen påvirker meg og, det er en av grunnene til at jeg håper at cerazette kan hjelpe meg, om jeg mister mensen av den. Rart at hormoner skal påvirke så mye. Anonymous poster hash: 24dd9...989
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #22 Skrevet 21. juni 2015 Har prøvd det som er.. Cerazette er jo anbefalt til de med migrene men vet at noen får anfall av de og. Anonymous poster hash: 24dd9...989
skruf Skrevet 22. juni 2015 #23 Skrevet 22. juni 2015 Cerazette er jo anbefalt til de med migrene men vet at noen får anfall av de og.Anonymous poster hash: 24dd9...989 Jeg ville absolutt gått på de hadde jeg tålt de, kontra å bruke kondomer og sjanse på sikre perioder Valgte å følge legens råd. Har ei søster som er likedan, og hun måtte slutte på Cerazette ifjor, etter anbefaling fra legen, pga hyppige migreneanfall. Jeg blir helt satt ute av spill når jeg får migreneanfall. Må ligge på et mørkt og helst kjølig rom, ingen lyder, lys eller bevegelser. Kaster opp bare jeg rører litt på meg når det pågår. Bruker å få aura før anfallene setter inn, så kan av og til forebygge ved å ta migrenemedisin når aura oppstår. Men ikke alltid, jeg kan våkne med migrene og oppkast midt på nattene eller morgenen. Men, det ble utrolig mye bedre etter at jeg begynte med daglig inntak av Atacand
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #24 Skrevet 22. juni 2015 Kanskje jeg burde prøvd atacand da Blir og sengeliggende av migrene, må ha det mørkt og stille.Anonymous poster hash: 24dd9...989
skruf Skrevet 22. juni 2015 #25 Skrevet 22. juni 2015 Kanskje jeg burde prøvd atacand da Blir og sengeliggende av migrene, må ha det mørkt og stille.Anonymous poster hash: 24dd9...989 Anbefales å teste det ut Må sikkert prøve litt for å finne riktig dose. Jeg går på laveste, 4mg, men det er pga jeg fikk ekstremlavt blodtrykk på 8mg (har naturlig lavt blodtrykk). En kollega av meg går på atacand også, men hun går på 12mg og har veldig god effekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå