Gå til innhold

Migranter stormer en trailer!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk dør av sult og krig, og vi bekymrer oss for stormede lastebiler....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du videoen? Se på privatbilene foran traileren! Nå tenk deg at du sitter i en av dem mens en gjeng lykkejegere river dørene og prøver å trenge seg inn! Godhetsmafiaen, vær stille, takk!

Anonymous poster hash: 8e6f5...120

• Liker 10
Skrevet

Desperasjon, fortvilelse og håpløshet. Brutalt å se på video og sikkert mye mer brutalt for de som er på stedet. Blir mer og mer tydelig at dette er en utfordring der  Europa sammen må finne en løsning, på flere plan og ikke bare overlate til enkeltlandene.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at folk kommer fra forferdelige forhold, og det er gjennom politisk press og åpne opp for handel vi må hjelpe. Og før forholdene er levelige der de kommer fra, må vi forstå at de vil vekk derfra. 

Vi kan ikke bare stenge grensene, gi 200 kr til røde kors og si at vi har gjort vårt for "lykkejegerne". 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde i Frankrike før overfarten til Storbrittania. Sist jeg sjekket så dør ikke mennesker av sult og krig i Frankrike.

Anonymous poster hash: 66cb1...a0f

• Liker 7
Skrevet

Dette skjedde i Frankrike før overfarten til Storbrittania. Sist jeg sjekket så dør ikke mennesker av sult og krig i Frankrike.

Så landene sør i Europa skal ta hele ansvaret? 

Skrevet

Selvfølgelig ikke. De er ikke Europas ansvar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forsikre deg om at det ikke var bekymringen for dette disse menneskene hadde i tankene da de stormet lastebilene.

Hva var poenget ditt?

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig ikke. De er ikke Europas ansvar.

Her kommer igjen ulikhetene i menneskesynet frem.

Visst pokker er det vårt ansvar å hjelpe om noen lider! 

• Liker 5
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Ja du kan huse og fø et par stykker da. Enkelt og greit.

Skrevet

Det er ikke Europas ansvar å sørge for at alle verdens fattigste bosetter seg her. Sikkert ulikt menneskesyn, ja.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er få av de folka der som er i fare for sult og krig.

Anonymous poster hash: 75cc6...513

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk vinkling fra VG. Hadde de hatt en god sak hadde de fått opphold i Frankrike. VG ligner mer og mer på svenske aviser.

Anonymous poster hash: 75cc6...513
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sant det med forskjellig menneskesyn, noen av oss ønsker faktisk det beste for egne borgere og fremtiden til de vi er glad i.

Anonymous poster hash: cea8f...006

• Liker 1
Skrevet

Sant det med forskjellig menneskesyn, noen av oss ønsker faktisk det beste for egne borgere og fremtiden til de vi er glad i.

Anonymous poster hash: cea8f...006

Jeg ønsker og det beste for egne borgere og fremtiden til de jeg er glad i. Det er ikke snakk om enten eller her. Det går an å hjelpe både våre egne OG andre. Å prøve å finne en balanse i verden, der flest mulig har det bra nok. Det vil og gjøre framtiden tryggere for våre etterkommere. Problemene for verdens befolkning øker og øker for tiden. Vi må klare å se helheten i verdensbildet, og finne en løsning som gagner flest mulig. Den som finner en slik løsning er god, men jeg mener det kan være mulig. Og DET vil være det beste for de som sliter i verden OG for våre egne. Nå er jo Norge full av egoister som først og fremst tenker kun på seg selv. Det er ikke bra for noen. Mine barn har ikke godt av og bli oppdratt med det synet iallefall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker og det beste for egne borgere og fremtiden til de jeg er glad i. Det er ikke snakk om enten eller her. Det går an å hjelpe både våre egne OG andre. Å prøve å finne en balanse i verden, der flest mulig har det bra nok. Det vil og gjøre framtiden tryggere for våre etterkommere. Problemene for verdens befolkning øker og øker for tiden. Vi må klare å se helheten i verdensbildet, og finne en løsning som gagner flest mulig. Den som finner en slik løsning er god, men jeg mener det kan være mulig. Og DET vil være det beste for de som sliter i verden OG for våre egne. Nå er jo Norge full av egoister som først og fremst tenker kun på seg selv. Det er ikke bra for noen. Mine barn har ikke godt av og bli oppdratt med det synet iallefall.

Om man så tok inn millioner, hadde det ikke hatt stort å si for de som er igjen i slummen. Det er det som monner, hjelpe de der de er. Om det fortsatt er vanstyre, brutalitet og nød i hjemlandene deres, vil ingenting endres.

Anonymous poster hash: 52a3d...b49

• Liker 2
Skrevet

Om man så tok inn millioner, hadde det ikke hatt stort å si for de som er igjen i slummen. Det er det som monner, hjelpe de der de er. Om det fortsatt er vanstyre, brutalitet og nød i hjemlandene deres, vil ingenting endres.

Anonymous poster hash: 52a3d...b49

Jeg er veldig for å hjelpe mennesker der de er når det er mulig. Det vil gagne alle. De som lider trenger hjelp til selvhjelp, så de kan bygge opp sitt eget på en god måte.

Men hva når det ikke finnes noe _der_? Når hjemmene deres er bombet, og de rømmer fra krig? Hvor skal man hjelpe de som rømmer fra livsfare, og befinner seg i en gummibåt midt ute på havet? Det ideelle hadde selvsagt vært å sende de et skip de kunne bo på, til vi finner en løsning. Det er hent absurd at folk reiser på ferie med luksuscruise for tiden, når vi vet hva som skjer i verden. Hadde mange nok villet, hadde vi startet en dugnad og bosatt mennesker på rømmen fra fare i disse feriecuisene. Det handler om vilje til å samarbeide. Så vi kan finne gode løsninger. Jeg tror ikke løsningen er å ta alle inn til Norge, såklart! Noen bør vi ta inn. Vi har mulighet. Å la de lide og dø mens vi er uenige om å ta inn 6000, 8000, eller 10000 er iallefall IKKE en løsning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at Afrika er overbefolket, dette kommer til å fortsette veldig lenge.

Anonymous poster hash: e0a8a...5bd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at Afrika er overbefolket, dette kommer til å fortsette veldig lenge.

Anonymous poster hash: e0a8a...5bd

Problemet er at Afrika mangler kompetansen og infrastrukturen til å kunne ha et stabilt og velfungerende samfunn. Vestens praksis med å konsekvent "tappe" kontinentet for de som innehar midlene til å smugle seg ut eller ta en utdannelse hjelper heller ikke.

I flere generasjoner så har Afrika hatt flere regioner i konstant nød, samtidig så har befolkningen flerdoblet seg.

Uten at man gir dem evnen til å hjelpe seg selv så vil dette vedvare i all evighet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...