Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du får bursdagsgave av typen, hva ca er prisen? Det jeg fikk koster bare 850, sjekket på prisjakt. 

Anonymous poster hash: c9bf7...a4e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare 850kr...

Anonymous poster hash: fb9c7...4a5
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Han er i full jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri noensinne sjekket prisen på hva jeg har fått. 

hva gir du til han da? 

Hva forventer du han skal bruke på deg?

Anonymous poster hash: d06f5...cc5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva jeg ønsker meg. Har fått alt fra 500 til 5000.

Anonymous poster hash: 97321...da1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri noensinne sjekket prisen på hva jeg har fått. 

hva gir du til han da? 

Hva forventer du han skal bruke på deg?

Anonymous poster hash: d06f5...cc5

Forventer vel i hvert fall 2000? Jeg hadde tenkt å bruke såpass. 

AnonymBruker
Skrevet

Var glad du får gave i det hele tatt du, utakknemlige kvinnfolk! 

Anonymous poster hash: 45686...d9e
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Syntes du er kravstor og urimelig. 850,- er ikke lite for en bursdagsgave.

Anonymous poster hash: dd409...44a

• Liker 11
Skrevet

Du er vel ikke verd mer da

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Vi kjøper sjelden bursdagsgaver for mer enn dette til hverandre. Og vi er i godt betalte jobber, begge to. 

AnonymBruker
Skrevet

Forventninger handler om hva man er vant med i familie, vennekrets og fra tidligere forhold.

Noen er vant med gaver i fleretusenkronersklassen, andre med at gaver koster fra 2-300 og at opp mot 1000 er kostbart.

Derfor er det alltid nervepirrende med første gaveanledning i nye parforhold, nye vennskap og når man får svigerfamilie, fordi det kan være så stor forskjell i gavekultur, og normen et at man gir ca. likt, men i starten har man jo ikke peiling på hva den andre ser som passe.

Dere vil nok justere dette etterhvert, enten det blir ditt nivå, hans eller mer en mellomting.

Anonymous poster hash: 88982...aa9

Skrevet

Hvis du skal ha en gave til 2000+ så må du si det til han. + hvilke butikker han får lov å kjøpe gaven i, og selvsagt hva han skal kjøpe. Og om det er innafor å kjøpe gaven på salg, og om 2000-grensen da skal gjelde tilbudspris eller ordinær pris.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ca 1000 kr som gjelder, både til ham og meg, og både bursdag og jul. Har vært både litt mer og litt mindre.

Anonymous poster hash: 1f20e...826

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir for 2-3000 til hverandre i bursdagsgave.. Og vi er studenter begge to. Jeg hadde og forventet mer av en i full jobb.

Anonymous poster hash: 2fce1...742
  • Liker 1
Skrevet

Vi har pleid å gi gave for rundt 1000kr til hverandre. Dette er ikke noe vi egentlig har diskutert eller blitt enig om. Men det bare ble sånn, da vi begge ønsket oss noe i den prisklassen i begynnelsen og videre har vi forsatt med det. Men vi begge er klar over hverandres økonomi og jeg vet både jeg og han har tatt hensyn med tanke på gaveønsker i forhold til dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har variert litt, men mellom fem hundre og elleve hundre et sted, både til bursdag og jul. Ikke at jeg sjekker, men jeg vet jo ca pris på tingene jeg ønsker meg. I fjor tror jeg faktisk det ble litt under fire hundre? Likeledes bruker jeg på ham. Vi begge har vært i full jobb hele tiden, med unntak av de to siste årene. I fjor var jeg arbeidsledig, i år var vi begge det. 

Vi snakket om det litt i forkant av vår første jul sammen. Vi syns det er greit å avtale sånn omtrentlig, så vi slipper såre følelser hvis det blir veldig skjevt fordelt. Det er sikkert ikke så veldig romantisk, men det er jo ikke særlig romantisk å føle seg undervurdert pga skjevfordeling i gavene heller ;)

Og jeg syns i grunn det er viktigere å få noe jeg ønsker meg, enn å få noe dyrt, hvis dere skjønner? Det er ikke viktig om ullgenseren kommer fra Europris eller rett fra motehuset i Paris eller Italia. (Eller, jo, designergenseren hadde jeg neppe våget å bruke, så dyr som den sikkert er! :fnise: ) Det viktigste er at det er en ullgenser som kan holde meg varm gjennom høsten og vinteren. En av de gavene jeg har fått som jeg har satt mest pris på, var faktisk opprinnelig ment som en spøk, og kostet en tjuer på Nille! :laugh:

På den annen side, jeg er vokst opp i klær fra SparKjøp og Obs, samt noe som mamma hadde tatt vare på fra sin barn- og ungdom. Min første mobil var noe jeg tror er en skikkelig billigtelefon, med kontantkort, som et prøveprosjekt før jeg fikk en med abonnement. Den neste var en av pappa sine gamle. (Dette var sent på nittitallet, pappa sin gamle var minst fem år gammel allerede da!) Vi var fire søsken som delte to soverom fram til søsknene mine flyttet på hybel da de begynte på vgs. Klær var ofte litt for store når vi fikk dem, og vi fikk ikke nye før de gamle var for små/utslitt. Forloveden min er også vokst opp med tilsvarende. Pluss at ingen av oss har høyere utdannelse, dermed har vi ikke akkurat årslønner i millionklassen.

Anonymous poster hash: ceb0f...231
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forventninger handler om hva man er vant med i familie, vennekrets og fra tidligere forhold.

Jeg er godt vant, fikk blant annet iphone fra eksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir for 2-3000 til hverandre i bursdagsgave.. Og vi er studenter begge to. Jeg hadde og forventet mer av en i full jobb.

Anonymous poster hash: 2fce1...742

Ja, synes egentlig man bør forvente 5000 av en i full jobb. 

Skrevet

"Forvente såpass, forlange, godt vant, får lov å kjøpe, bruke såpass, sjekket prisen, bare 850 osv."

Fy faen, her var det veldig mye usjarmerende og kravstore ord og uttrykk!

Hva skjedde med "glad for, overrasket, fornøyd med, takknemlig osv" ???

Jeg synes dere fremstiller dere selv som noen bortskjemte drittunger.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Forventer du ingenting av kjæresten din du da Moose? Fornøyd med en forlovelsesring til 140 kr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...