amit Skrevet 18. juni 2015 #21 Skrevet 18. juni 2015 http://www.nrk.no/norge/rumenere-trakasseres-mest-i-oslo-1.12411961 Hva har mener dere om dette? Dette synes jeg faktisk er lavpannet og idiotisk oppførsel. Blir flau på andres vegne. Greit nok at folk mener ditten og datten om romfolket, men dette synes jeg er for drøyt. Men jeg er jo heller ikke overrasket, spesielt etter å ha lest en del tråder om dette temaet her på KG. Regner ikke med jeg får så mye støtte av dere heller Anonymous poster hash: 25ab7...24a Her ser man et eksempel på hvor jævlig NRK-journalistene juger. NRK fremstiller det som om vanlige nordmenn trakasserer romfolk, men det dreier seg ikke om vanlige nordmenn, og det dreier seg ikke om trakassering. Det som denne saken dreier seg om, er romfolk og norske narkomane som slåss om de beste plassene å tigge på. Jeg BEGRIPER IKKE at folk fortsatt orker å se på den LØGNAKTIGE DRITTEN som NRK-journalistene driter ut av seg. Jeg vil minne om at NRK-lisensen er knyttet opp mot TV-apparatet, så du kan unngå NRK lisensen ved å kaste ut TV-apparatet eller rett og slett fjerne tuneren i TV-apparatet. En beskrivelse av dette finner du her: http://www.dn.no/etterBors/2014/01/10/ser-nrk-helt-lovlig-pa-tv-uten-a-betale-lisens Hvis du absolutt MÅ se på denne LØGNAKTIGE DRITTEN som NRK-journalistene driter ut av seg, så kan du se dritten gratis og lovlig på PC, nettbrett og smart-telefon. 2
Druid Skrevet 18. juni 2015 #22 Skrevet 18. juni 2015 http://www.nrk.no/norge/rumenere-trakasseres-mest-i-oslo-1.12411961 Hva har mener dere om dette? Dette synes jeg faktisk er lavpannet og idiotisk oppførsel. Blir flau på andres vegne. Greit nok at folk mener ditten og datten om romfolket, men dette synes jeg er for drøyt. Men jeg er jo heller ikke overrasket, spesielt etter å ha lest en del tråder om dette temaet her på KG. Regner ikke med jeg får så mye støtte av dere heller Anonymous poster hash: 25ab7...24a Det er lavpannet. Det vil alltid finnes lavpannede reaksjoner, for i en normalfordelt populasjon vil man ha en gruppe lavpanner. Jeg blir provosert og frustrert av tiggere. Og det hjelper ikke når man hører politiets historier, eller får bekreftet svindelen ved selvsyn. Så jeg kan relatere meg til at lavpannede oppfører seg lavpannet som reaksjon. Det ekstremt frustrerende er at vi ikke har noen måte å løse det på.
Druid Skrevet 18. juni 2015 #23 Skrevet 18. juni 2015 På tv2-nyhetene ble det presisert at mesteparten av denne trakasseringen ble utført av rusmisbrukere, som har romfolk som direkte konkurrenter og derfor er i konflikt med dem. Jeg tror at de fleste "vanlige" folk velger ignorering som strategi i møte med denne gruppen.Anonymous poster hash: 1b5ca...33e Jeg ser en del stygt på kveldstid og ja jeg har sett folk spytte på dem, men da etter provokasjon.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #24 Skrevet 18. juni 2015 http://www.nrk.no/norge/rumenere-trakasseres-mest-i-oslo-1.12411961 Hva har mener dere om dette? Dette synes jeg faktisk er lavpannet og idiotisk oppførsel. Blir flau på andres vegne. Greit nok at folk mener ditten og datten om romfolket, men dette synes jeg er for drøyt. Men jeg er jo heller ikke overrasket, spesielt etter å ha lest en del tråder om dette temaet her på KG. Regner ikke med jeg får så mye støtte av dere heller Anonymous poster hash: 25ab7...24a Ønsker alle tiggere UT av landet!Anonymous poster hash: 18807...f10 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #25 Skrevet 18. juni 2015 Ønsker alle tiggere UT av landet!Anonymous poster hash: 18807...f10 Hvor skal de dra da da? Til tiggerland Anonymous poster hash: 25ab7...24a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #26 Skrevet 18. juni 2015 Hvor skal de dra da da? Til tiggerland Anonymous poster hash: 25ab7...24a Til hjemlandet der de burde være? Anonymous poster hash: daac8...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #27 Skrevet 18. juni 2015 Eller rett og slett begynne å integrere seg selv med resten av befolkningen. Anonymous poster hash: aeb6c...b1d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #28 Skrevet 18. juni 2015 Eller rett og slett begynne å integrere seg selv med resten av befolkningen. Anonymous poster hash: aeb6c...b1d Her legger du alt ansvaret over på tiggerne. De har et ansvar, ja, men da må det også legges til rette for det. Å trakassere og hetse er kanskje ikke den beste løsningen. Anonymous poster hash: 25ab7...24a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #29 Skrevet 18. juni 2015 Eller rett og slett begynne å integrere seg selv med resten av befolkningen. Anonymous poster hash: aeb6c...b1d Hvorfor? Hva har de å flykte fra i hjemlandet? Anonymous poster hash: daac8...3b6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #30 Skrevet 18. juni 2015 Her legger du alt ansvaret over på tiggerne. De har et ansvar, ja, men da må det også legges til rette for det. Å trakassere og hetse er kanskje ikke den beste løsningen. Anonymous poster hash: 25ab7...24a Ja, men kjenner vi Norge AS rett så ser man bort ifra at de har et ansvar selv, og får mye tilrettelagt. Det kommer til å bli et fokus på at vi skal være tolerante overfor dem, mens de kan gjøre som de vil fordi det er deres kultur. De kriminelle rumenerne vil ikke tilpasse seg noe som helst samfunn og de fleste sigøynerne ville heller aldri tilpasse seg i gamle dager. Men skal innrømme at jeg ikke har nok kunnskap om de rumenske tiggerne, jeg sammenligner de med de gamle sigøynerne. Hvorfor? Hva har de å flykte fra i hjemlandet?Anonymous poster hash: daac8...3b6 Hva mener du? Anonymous poster hash: aeb6c...b1d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #31 Skrevet 18. juni 2015 Ja, men kjenner vi Norge AS rett så ser man bort ifra at de har et ansvar selv, og får mye tilrettelagt. Det kommer til å bli et fokus på at vi skal være tolerante overfor dem, mens de kan gjøre som de vil fordi det er deres kultur. De kriminelle rumenerne vil ikke tilpasse seg noe som helst samfunn og de fleste sigøynerne ville heller aldri tilpasse seg i gamle dager. Men skal innrømme at jeg ikke har nok kunnskap om de rumenske tiggerne, jeg sammenligner de med de gamle sigøynerne. Hva mener du?Anonymous poster hash: aeb6c...b1d Siterte feil, skulle sitere han du skrev med. Skjønner ikke hvorfor de er her (annet enn fortjeneste på kriminalitet) eller hvorfor de skal integreres når de ikke har noe å flykte fra i hjemlandet. Anonymous poster hash: daac8...3b6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #32 Skrevet 18. juni 2015 Siterte feil, skulle sitere han du skrev med. Skjønner ikke hvorfor de er her (annet enn fortjeneste på kriminalitet) eller hvorfor de skal integreres når de ikke har noe å flykte fra i hjemlandet.Anonymous poster hash: daac8...3b6 Åja, jeg uttrykket meg feil. Jeg trodde de hadde problemer med å integreres i hjemlandet sitt også. Anonymous poster hash: aeb6c...b1d
jabx Skrevet 18. juni 2015 #33 Skrevet 18. juni 2015 Materialet fra Fafo er det beste grunnlaget vi har for å bedømme nordmenns holdninger til og behandling av romfolk. Å spørre romfolk uten noen form for verifisering av påstandene deres er det beste grunnlaget? Romfolk er sympatiske og hyggelige Også når de ramponerer, rundstjeler og pisser og driter ned når noen prøver å hjelpe dem?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå