Gå til innhold

Flysete og overvektige personer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da må prisene opp fordi det er færre seter på flyet. Er du villig til å betale høyere pris for billetten din fordi noen ikke passer i ett sete? Sjekket på SAS sine sider nå, og de har mulighet til å bestille ekstra sete. Det er jo sånn sett beste løsning. De som trenger to seter, må kjøpe ett ekstra.

Neste gang kommer jeg til å være vrang og kreve mitt egent sete for meg selv. Og levere inn skriftlig klage om jeg ikke får det. Om alle gjør det, så blir de kanskje mer oppmerksom på det og krever at folk må kjøpe like mange seter de opptar.

Anonymous poster hash: 923bf...13e

Ja det er jeg.

Anonymous poster hash: 967ac...544

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jeg.

Så solidarisk. Eller tar du mer enn ett sete selv?

Må innrømme at jeg er litt ego der og ikke er interessert i å sponse feite menneskers ferier selv...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne kanskje vært løst ved å gjøre det obligatorisk å oppgi høyde og vekt ved bestilling av flyreiser, der du får opp sterk anbefaling om å velge to seter hvis man ligger i grensesonen, og hvor man ikke får lov å bestille bare ett hvis man er klart over (som f.eks 170 og 150 kilo).

Anonymous poster hash: 6e7b3...5c9

Mener du det er antall kg som skal være avgjørende, ikke hvorvidt man faktisk trenger mer enn ett sete eller ikke?

Det synes jeg ville vært en rar ordning.

Anonymous poster hash: 6a0f6...37a

Skrevet

Både når jeg reiser med ungene og mannen tar vi opp armlenet mellom oss for kos og nærhet. Får likevel alltid beskjed om at armlenet må være nede under opp og nedstigning, så hvordan en ekstra stor person da kan ta 1,5 setet uten at det blir lagt merke til av kabinpersonellet forstår jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Både når jeg reiser med ungene og mannen tar vi opp armlenet mellom oss for kos og nærhet. Får likevel alltid beskjed om at armlenet må være nede under opp og nedstigning, så hvordan en ekstra stor person da kan ta 1,5 setet uten at det blir lagt merke til av kabinpersonellet forstår jeg ikke.

De skjønner at det ikke er fysisk mulig kanskje? Mellom dere er det jo mulig. Men for de som sittet langt over på nestemanns sete vil det jo være helt umulig...

Skrevet

Reiste engang med et fly i Russland hvor den ene passasjeren var så tykk at setebeltet ikke nådde rundt, og de hadde ikke forlengelse til dette. Han hadde heller ingen mulighet til å folde ned bordet ved matserveringen, det var ikke plass. Stakkar vedkommende som delte setet med ham, hun satt trangt!

AnonymBruker
Skrevet

Så solidarisk. Eller tar du mer enn ett sete selv?

Må innrømme at jeg er litt ego der og ikke er interessert i å sponse feite menneskers ferier selv...

Jeg synes alle uavhengig av størrelse skal ha lik rett til å fly til samme pris. Derav mitt første innlegg. Setene bør være store nok til å passe alle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alle uavhengig av størrelse skal ha lik rett til å fly til samme pris. Derav mitt første innlegg. Setene bør være store nok til å passe alle.

Der vil vi nok være uenige. Setene hos SAS eksempel klarer å romme normale mennesker. Og de som trenger mer bør betale for det selv. Ikke sponses av andre. Ikke vår feil at de er for tykke for normale seter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der vil vi nok være uenige. Setene hos SAS eksempel klarer å romme normale mennesker. Og de som trenger mer bør betale for det selv. Ikke sponses av andre. Ikke vår feil at de er for tykke for normale seter.

Setene i flya er vitterlig smalere enn normale seter. Og smalere blir de.

• Liker 3
Skrevet

Setene i flya er vitterlig smalere enn normale seter. Og smalere blir de.

Er de ikke omtrent som et bussete? Eller togsete? Seteplass på fly er vel mer opptatt av plassen mellom seteradene?

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd å bli klemt sammen av overvektige mennesker i nabosetet. Har derimot ofte opplevd tynne mennesker som sprer knær og albuer godt nok til å fint kunne oppta nesten halve mitt sete.

Sistnevnte føler jeg er enda mer irriterende, all den tid det tar tynne mennesker et kvart sekund å samle bein og armer til normal sittestilling, mens de som er så overvektige at de trenger nesten to seter, har en svært langvarig jobb foran seg med å komme ned på normalvekt. Tror de fleste overvektige også synes det er svært ubehagelig å bruke mer enn sitt sete, så de fleste prøver vel å samle seg sammen så godt de kan.

Anonymous poster hash: 418d8...c04
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...