Gå til innhold

Se det nye badet mitt!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Anonymous

Nesten akkurat sånn skal vi ha det og. Tror jeg skal foreslå disse bildene for rørleggerkjeden vi har valgt. Vi holder på å diskutere dusjløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig flott bad :). Er det dusjvegger som du kan slå innover? Lurer i så fall hvor "tett" dusjen blir med slike vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig flott bad :). Er det dusjvegger som du kan slå innover? Lurer i så fall hvor "tett" dusjen blir med slike vegger?

Ja, det er dusjvegger("dører") som kan slås innover(de er slått innover på bildene men det vises kanskje ikke så godt).

Når du skyver veggene innover "løfter" de seg litt fra gulvet. Når du drar dem ut igjen "senker" de seg mot gulvet igjen slik at det blir tett.

Litt vanskellig å forklare, men.

I tillegg må det være fall mot sluk på gulvet for at vannet skal renne unna.

Vi har fall på gulvet, men opplevde alikevel at vannet krøp ut gjennom fugene som er noen mm lavere enn flisene.

Løsningen ble en lav avrundet list på gulvet(kjøpt på bademiljø), tror ikke den er mer enn ca 0,5 cm høy. Den er festet med en stripe blank silikon, pluss en liten klatt i hver fuge.

I tillegg er det blank silikon mellom veggfliser og dusjvegger.

Nå er dusjen vår helt tett! Ikke en dråpe vann utenfor dusjveggene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må skryte litt ekstra når jeg først er igang.... :oops:

Speilet er bestillt etter mål og felt inn i flisene, men det vises ikke så godt på bildene.

Vi skal ha inn ett møbel fra IKEA på motsatt vegg av vasken.

Blir smale og grunne skap i VÄTTERN med en blanding av speil og hvitt i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem monterte dusjveggene?

Er det noe man kan gjøre selv?

Og hvordan er de egentlig festet?

Jeg vil også ha slike vegger...men sluken blir i såfall der den ene døren "starter" (innenfor utslått dør altså). er det mulig da mon tro?

supert bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjveggene er "Niagara" fra FOSS BAD.

Rørleggeren monterte dem for oss.

Dusjveggene er festet på "skinner" som er skrudd fast i veggene.

Var ikke tilstede da dette ble montert, så jeg er ikke helt sikker på hvordan de er festet under skinnene.

Vet ikke om det er tilrådelig å montere dusjveggene selv, eller om plasseringen av sluk vil skape problemer, Lillen.

Ta en telefon eller tur innom en rørlegger og forhør deg, så får du ett sikkert svar.

SimSim foreslo en grønn plante, men vi har ikke vindu på badet.

Er det noen planter som trives alikevel?

Skulle gjerne hatt inn en grønn plante. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kan jeg få spørre hva dere måtte betale for dette badet? Skal pusse opp badet nå snart, og har ikke peiling på priser i det hele tatt. Bare sånn at jeg får en pekepinn liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...