AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #21 Skrevet 15. juni 2015 Syns alltid det er moro når jeg hører folk klage over bygdetrollet som om de er de eneste som ikke sladrer. Snakk om å kose seg på den høye hesten sin Anonymous poster hash: 91f81...8fe 6
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. juni 2015 #22 Skrevet 15. juni 2015 Jeg flyttet fra byen til bygda for ca 5 måneder siden. Jeg synes egetlig det er helt greit å bo på bygda. Selv om jeg forertekker og bo i byen. Jeg tror nok heller ikke at jeg noen gang kommer til å vende meg til og bo på bygda. Det er nok en viss sannhet når det kommer til bygdetrollet. Siden jeg møter langt frlere ufodragelig folk her en det jeg gjorde da jeg bodde i byen Men heldigvis er det ikke mer en et par mil til nærmeste lille by og fem mil til nærmeste storby. 1
Rights Skrevet 15. juni 2015 #23 Skrevet 15. juni 2015 Bygdetrollet ja! Før var jeg mere anonym, så jeg slapp unna bygdetrollets vrede. Men så ble jeg sammen med en jente som bygdetrollet var veldig glad i - prinsessa som ingen kunne målbinde. Og med ett ble jeg mindre anonym, og har siden den gang hørt det utroligste om meg selv. Både negative og positive ting. Det er jo bare å smile litt av hele greia, for det er ikke så mye annet å gjøre med det :-) 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #24 Skrevet 15. juni 2015 Jeg fant meg kjærest å flyttet sammen med han ,der han bodde ,i en liten bygd i Norge . Familien hans var veldig spesiell, mente jeg pyntet meg for å dra på butikken.eneste jeg gjorde var å ordne meg slik jeg var vant med.de gikk som oftest i joggebukse eller arbeidsklær,selv om de ikke hadde vært på jobb.de snakket negativt om ALLE ! Familien til xen min var extrem når det kom til å baksnakke.jeg har aldri hatt så mye interesse av å prate om andre,dessuten kjente jeg ikke de de snakket om.barna der skulle også "herdes".de lærte barna å svømme ved å kaste de ut i vannet, lærte å slakte sau når de gikk i barnehagen!! (Noe jeg synes er heeeeelt grusomt!!) De dro aldri på sykehuset/lege/legevakt , selv da onkel ungen til xen min ble påkjørt av en bil å fikk et stort kutt i hode!! Brukte aldri solfaktor,fordi barn (på 1 år og oppover skulle bli brune!!!!?) jeg fikk stygge blikk med min solfaktor 50. Man skulle heller ikke bruke penger på sydenturer,IKEA,frisørtimer,KLÆR.vi kunne da klippe oss selv...vi skulle vaske til helgen på fredagen.(selv om jeg jobbet fredager fra 0900 til 1900 ca. ).man skulle heller ikke henge ut klær på søndager..familien hans var extremt nyskjerrige folk. En gang hadde vi en advokat hos oss og en eiendomsmegler.skulle takseres huset mm.Da kom hele familien hans ,moren og faren,søsken og onkelbarn :)for at de var nyskjerrig De viste veldig godt at de skulle komme. Er så glad jeg kom meg vekk Anonymous poster hash: b9e6c...7cd 3
Gjest O.G. Skrevet 15. juni 2015 #25 Skrevet 15. juni 2015 Flere som ikke kan FORDRA å bo på bygda? Eneste som regjerer her er sladder og skravlekjerringer som legger seg opp i absolutt alt. Privatliv er ikke-eksisterende, og alt du gjør blir lagt merke til og som oftest er det noe som skal kritiseres også. Gud, jeg gleder meg til å flytte fra dette helvette og aldri sette min fot her igjen. ..Trengte bare å få ut litt frustrasjon over hvor mye jeg hater småplasser der alle "kjenner" alle.... Anonymous poster hash: f7162...41b De som klager høyest over å bli snakket om, er de som er flinkest til å legge seg opp i andres liv.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #26 Skrevet 15. juni 2015 Hva er ei lita bygd? Og er det f.eks på vestlandet bygdedyret herjer verst, eller er det samme uansett landsdel? Jeg bor i ei bygd med 6000 innbyggere på Østlandet Noe bygdetroll her, men tror det er lite. Ser for meg at det er minisamfunn "inni dalen" som er verst. Anonymous poster hash: 8903e...948
Calleia Skrevet 15. juni 2015 #27 Skrevet 15. juni 2015 Syntes det er nok sladder i by`n også jeg... 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #28 Skrevet 15. juni 2015 De som klager høyest over å bli snakket om, er de som er flinkest til å legge seg opp i andres liv. Det behøver slettes ikke være slik. Anonymous poster hash: f7162...41b 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #29 Skrevet 15. juni 2015 Bygdefest i helga, for-fer-delig med sladder. Både på vorset, festen og nasjet. Og det var ikke bare uskyldig prat for å ta igjen siden sist... Anonymous poster hash: 04157...f57 1
Lostinparadise Skrevet 15. juni 2015 #30 Skrevet 15. juni 2015 De som klager høyest over å bli snakket om, er de som er flinkest til å legge seg opp i andres liv. Det er da en litt drøy/stereotypisk påstand... Kjenner folk som blir snakket om støtt og stadig, men som jeg aldri har hørt snakke frekt om andre, de "klager" ikke over ryktene, men misliker det selvsagt.... 2
Gjest O.G. Skrevet 15. juni 2015 #31 Skrevet 15. juni 2015 Det behøver slettes ikke være slik. Anonymous poster hash: f7162...41b i 9 av 10 tilfeller er det slik.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #32 Skrevet 15. juni 2015 Jeg fant meg kjærest å flyttet sammen med han ,der han bodde ,i en liten bygd i Norge . Familien hans var veldig spesiell, mente jeg pyntet meg for å dra på butikken.eneste jeg gjorde var å ordne meg slik jeg var vant med.de gikk som oftest i joggebukse eller arbeidsklær,selv om de ikke hadde vært på jobb.de snakket negativt om ALLE ! Familien til xen min var extrem når det kom til å baksnakke.jeg har aldri hatt så mye interesse av å prate om andre,dessuten kjente jeg ikke de de snakket om.barna der skulle også "herdes".de lærte barna å svømme ved å kaste de ut i vannet, lærte å slakte sau når de gikk i barnehagen!! (Noe jeg synes er heeeeelt grusomt!!) De dro aldri på sykehuset/lege/legevakt , selv da onkel ungen til xen min ble påkjørt av en bil å fikk et stort kutt i hode!! Brukte aldri solfaktor,fordi barn (på 1 år og oppover skulle bli brune!!!!?) jeg fikk stygge blikk med min solfaktor 50. Man skulle heller ikke bruke penger på sydenturer,IKEA,frisørtimer,KLÆR.vi kunne da klippe oss selv...vi skulle vaske til helgen på fredagen.(selv om jeg jobbet fredager fra 0900 til 1900 ca. ).man skulle heller ikke henge ut klær på søndager..familien hans var extremt nyskjerrige folk. En gang hadde vi en advokat hos oss og en eiendomsmegler.skulle takseres huset mm.Da kom hele familien hans ,moren og faren,søsken og onkelbarn :)for at de var nyskjerrig De viste veldig godt at de skulle komme. Er så glad jeg kom meg vekk Anonymous poster hash: b9e6c...7cd Hva har dette med bygdetroll å gjøre? Høres ut som en klin gæren familie, men de finnes jo overalt. Anonymous poster hash: 91f81...8fe 4
Gjest Marillia Skrevet 15. juni 2015 #33 Skrevet 15. juni 2015 Det er ikke rart i at det blir snakket om enkelte på bygda/små tettsteder. Alle kjenner alle, og når man møtes er det ett eller annet om noen som det sladres om siden alle kjenner alle - og alle liker å høre siste nytt. Synes forøvrig sladder på bygda (bygdedyret) ikke er verre enn den sladderen som er på store kontor/bedrifter der også alle kjenner alle....
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #34 Skrevet 15. juni 2015 Vi bor også i ei lita bygd og jeg må jo si at jeg syns det er både positivt og negativt. Alle vet jo alt om hverandre og bryr seg om hverandre. Det er ingen eldre enslige som blir liggende ensomme hvis de er syke eller går bort. Har ikke vår godt voksne nabo begynt dagen til vanlig tid, så er det jo alltid noen som stikker innom eller ringer for å høre om han har det bra. Og er det en fremmed bil på gårdsplassen når noen er bortreist så er det alltid noen som holder et lite oppsyn med hva som skjer. Jeg er ikke herifra, men giftet meg med odelsgutten på en av storgårdene her og ble selvsagt holdt ekstra godt øye med de første årene. Og jeg hatet det!!! Men nå har jeg skjønt at det går begge veier og har vendt meg til det. Anonymous poster hash: 75677...cec Likt som her :-)Anonymous poster hash: 89f16...ef9
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. juni 2015 #35 Skrevet 15. juni 2015 Syns alltid det er moro når jeg hører folk klage over bygdetrollet som om de er de eneste som ikke sladrer. Snakk om å kose seg på den høye hesten sin Anonymous poster hash: 91f81...8fe Dette kommer nok som et sjokk. Men det finnes mennersker som faktisk ikke går rundt og sladrer. 5
absinthia Skrevet 15. juni 2015 #36 Skrevet 15. juni 2015 I de fleste bygder kan man velge mellom to alternative virkeligheter: Du kan velge å omgås folk som har sett et snev av verden utenfor bygda, ikke sliter med så mye fordommer og heller ikke driver med så mye slarv og så kan du velge å henge med de som sladrer mye, lever i et nøtteskall og henger seg veldig opp i hva andre gjør. Bruker du mest tid med den første gruppen, så opplever du bygda som et sted der folk er åpne, ærlige og tar vare på folk, velger du å henge sammen med den siste gruppen, så er det ikke så fryktelig rart at man sliter med paranoia, da man gjerne tror at " alle" er som de man bruker mest tid på. På arbeidssteder som f.els sykehjem er det ofte en del sladder, men tror det henger sammen med at både de som jobber der og de gamle, liker å vite hva som foregår. 1
Petra75 Skrevet 15. juni 2015 #37 Skrevet 15. juni 2015 Dette kommer nok som et sjokk. Men det finnes mennersker som faktisk ikke går rundt og sladrer. Det er nok de fleste klar over. Men en annen nyhet er at sladring ikke er et bygdefenomen, men et menneskefenomen.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #38 Skrevet 15. juni 2015 jeg har prøvd begge deler, altså både by og bygd. jeg kunne aldri satt min fot i oslo feks igjen. bodde der i et år å det var fordi jeg måtte på grunn av en jobb. forbanna møkkaplass. jeg trives bedre der jeg kan gå rett ut i naturen, hvor jeg faktisk treffer kjente hvis jeg går ut på pubben selv om jeg går alene. det er her jeg har menneskene "mine". oslo er ikke min by, å jeg vil heller ha bygdatrollet enn å bo i en tiny leilighet i oslo med 3 andre fordi jeg ikke har råd til annetAnonymous poster hash: 3c682...3dd Det er mye hva man gjør det til selv, da. Har bodd 10+ år i Oslo i samme bydel (men tre ulike steder), og hvis man er normalt omgjengelig og høflig hilsende og småpratende så er det fort gjort å få både venner og bekjente blant naboer, tidligere naboer, og kaféinnehavere f.eks., som man treffer på langs elva, på kafeen, på matbutikken, på storsenteret etc. Kjæresten min har nesten slutta å avtale med kamerater før han drar på pubben, for han har blitt kjent med alle stamgjestene, og innehaveren ikke minst. Og etter vi fikk barn møter vi jo på barselgruppevenner, store og små venner fra barnehagen, ansatte fra helsestasjonen osv osv. Det fins flust av "bygder" i Oslo sånn sett. Mulig det varierer fra bydel til bydel, men jeg elsker bydelen "min". Fantastisk flott sted å bo!!Anonymous poster hash: c49d4...cb0 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 15. juni 2015 #39 Skrevet 15. juni 2015 Det er mye hva man gjør det til selv, da. Har bodd 10+ år i Oslo i samme bydel (men tre ulike steder), og hvis man er normalt omgjengelig og høflig hilsende og småpratende så er det fort gjort å få både venner og bekjente blant naboer, tidligere naboer, og kaféinnehavere f.eks., som man treffer på langs elva, på kafeen, på matbutikken, på storsenteret etc. Kjæresten min har nesten slutta å avtale med kamerater før han drar på pubben, for han har blitt kjent med alle stamgjestene, og innehaveren ikke minst. Og etter vi fikk barn møter vi jo på barselgruppevenner, store og små venner fra barnehagen, ansatte fra helsestasjonen osv osv. Det fins flust av "bygder" i Oslo sånn sett. Mulig det varierer fra bydel til bydel, men jeg elsker bydelen "min". Fantastisk flott sted å bo!!Anonymous poster hash: c49d4...cb0 What she said. Det er kjentfolk på hvert hjørne og det føles ikke ensomt
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #40 Skrevet 15. juni 2015 Jeg kommer fra en liten vestlandsbygd, men bor nå i byen. Det er jeg glad for. I hjembygden min er det så mye krangel mellom naboene, ryktespredning, latterliggjøring osv. Jeg gruer meg hver gang jeg skal inn dit. Dessverre bor min mor der, så jeg har ikke noe valg, men jeg blir dårlig flere dager i forveien av reisen og jeg kan nesten ikke vente med å reise tilbake til byen. Jeg er møkklei kommentarene fra bygdefolket; "hvordan orker du å bo i byen?", "hvorfor flytter du ikke hjem igjen? Det er så mye bedre å bo i ......... enn i byen". En gang fikk jeg høre "jaja, du tror du er noe", fordi jeg svarte at jeg trivdes så mye mer i byen. Bygdefolk altså... Anonymous poster hash: f58b3...673 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå